Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
vrijdag 29 april 2016 om 10:30
Gefeliciteerd MissTiek!! Ik heb de naam ondertussen via Suze vernomen Leuk hoor! Geniet ervan!
Aan de dames die met de trajecten bezig zijn/starten: heel veel succes!!!
Aan de meisjes die op huwelijksreis gaan: geniet!!!
En voor de rest gewoon ook een dikke knuffel!!
Aan de dames die met de trajecten bezig zijn/starten: heel veel succes!!!
Aan de meisjes die op huwelijksreis gaan: geniet!!!
En voor de rest gewoon ook een dikke knuffel!!
Happiness is only real when shared
vrijdag 29 april 2016 om 18:45
quote:Suze27 schreef op 28 april 2016 @ 10:51:
[...]
Flower! Hoe is het met de kleine man? En met jou zelf?
Ah wat lief dat je er naar vraagt! Met onze kleine man gaat het erg goed gelukkig! Hij is vandaag alweer 9 weken en groeit als kool.
Met mij gaat het eigenlijk ook goed Snel herstelt en nadat m'n stuitje is rechtgezet had ik daar ook geen last meer van!
Hoe gaat het met jou? Hoe ver ben je nu?
[...]
Flower! Hoe is het met de kleine man? En met jou zelf?
Ah wat lief dat je er naar vraagt! Met onze kleine man gaat het erg goed gelukkig! Hij is vandaag alweer 9 weken en groeit als kool.
Met mij gaat het eigenlijk ook goed Snel herstelt en nadat m'n stuitje is rechtgezet had ik daar ook geen last meer van!
Everything happens for a reason
zaterdag 30 april 2016 om 12:30
quote:Flower253 schreef op 29 april 2016 @ 18:45:
[...]
Fijn dat het ook met jou beter gaat Je hebt een pittige zwangerschap gehad, nu flink genieten!
Hier gaat alles goed, bijna 23 weken alweer. Time flies!
[...]
Fijn dat het ook met jou beter gaat Je hebt een pittige zwangerschap gehad, nu flink genieten!
Hier gaat alles goed, bijna 23 weken alweer. Time flies!
zondag 1 mei 2016 om 16:44
Hoi meiden,
Ben ik weer na een lange radiostilte!
Suze en Ylva, ik heb jullie een pb gestuurd!
Hoe gaat het met iedereen? Ook aan het genieten van het heerlijke zonnetje vandaag?
Misstiek, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meid! Mag Suze mij de naam via een pb vertellen?
Voor iedereen die een knuffel kan gebruiken:
@hier: Ik zit nu op het wachtbankje na IUI ronde 1. Jaja, jullie lezen het goed Het prikken was geen pretje maar dankzij mijn moeder viel het me mee. Na de eerste echo waren er 3 eitjes te zien die waren gerijpt maar ze waren nog te klein. Ik moest daarom nog 3 dagen doorprikken en terug komen. Bij de 2e echo waren er 3 eitjes zichtbaar die waren gerijpt tot 17/17,5 mm dus goed genoeg voor de inseminatie. De prik ivm reguleren eisprong vond ik de pijnlijkste van allemaal. Maar verstand op 0 en gaan want ja, allemaal voor een goed doel! Vrijdag moest mijn vriend in actie komen en zaterdagochtend was de inseminatie. 18 miljoen bruikbare zwemmers! Ik vroeg wat gebruikelijk was en toen de gyn zei dat er minimaal 3 miljoen nodig zijn, was mijn vriend super trots hahaha
Nu het ouderwetse wachtbankje en hopen dat de ongesteldheid uitblijft.
Ben ik weer na een lange radiostilte!
Suze en Ylva, ik heb jullie een pb gestuurd!
Hoe gaat het met iedereen? Ook aan het genieten van het heerlijke zonnetje vandaag?
Misstiek, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meid! Mag Suze mij de naam via een pb vertellen?
Voor iedereen die een knuffel kan gebruiken:
@hier: Ik zit nu op het wachtbankje na IUI ronde 1. Jaja, jullie lezen het goed Het prikken was geen pretje maar dankzij mijn moeder viel het me mee. Na de eerste echo waren er 3 eitjes te zien die waren gerijpt maar ze waren nog te klein. Ik moest daarom nog 3 dagen doorprikken en terug komen. Bij de 2e echo waren er 3 eitjes zichtbaar die waren gerijpt tot 17/17,5 mm dus goed genoeg voor de inseminatie. De prik ivm reguleren eisprong vond ik de pijnlijkste van allemaal. Maar verstand op 0 en gaan want ja, allemaal voor een goed doel! Vrijdag moest mijn vriend in actie komen en zaterdagochtend was de inseminatie. 18 miljoen bruikbare zwemmers! Ik vroeg wat gebruikelijk was en toen de gyn zei dat er minimaal 3 miljoen nodig zijn, was mijn vriend super trots hahaha
Nu het ouderwetse wachtbankje en hopen dat de ongesteldheid uitblijft.
maandag 2 mei 2016 om 09:26
Oooo ja Unicorn wat zou dat fijn zijn!! Ik ga met je meeduimen! En zit voorlopig ook nog even met je samen op het wachtbankje, mijn NOD is morgen, maar ik heb lage verwachtingen omdat we deze maand weinig kansen "benut" hebben. Wat ik nu wel apart vind, is dat mijn borsten echt nog he-le-maal niet gevoelig zijn terwijl dat normaal al een week voor mijn NOD begint. En ik heb steeds een beetje zeurend/stekend gevoel in mijn onderbuik, wat anders voelt dan anders. Dus daardoor ga ik dan toch stiekem denken dat het misschien toch zou kunnen! En het gekke is, dat ik dat niet eens heel erg hoop omdat ik zondag op vakantie ga en het ook wel lekker zou vinden als ik dan niet zwanger zou zijn... terwijl het natuurlijk ook gewoon echt heel erg te gek zou zijn als het wel zo is! Dus, ben benieuwd wat de komende dagen gaan brengen....
@ Ylva, wat leuk om weer van je te horen en wat ontzettend fijn dat je bruiloft & reis zo geslaagd waren! Heb je nog tips voor aanstaande bruiden zoals ik om er ook zo'n succes van te maken?
En Misstiek, bedankt voor je PB, erg leuk!! Hoe is het inmiddels met jou/jullie?
@ Ylva, wat leuk om weer van je te horen en wat ontzettend fijn dat je bruiloft & reis zo geslaagd waren! Heb je nog tips voor aanstaande bruiden zoals ik om er ook zo'n succes van te maken?
En Misstiek, bedankt voor je PB, erg leuk!! Hoe is het inmiddels met jou/jullie?
maandag 2 mei 2016 om 11:47
@Unicorn: dat klinkt in elk geval heel positief! Hoe cool zou het zijn als het gewoon lukt bij IUI1? Ik ga heel hard voor je duimen.
@NewSkies: haha grappig en herkenbaar, dat wel/niet gevoel.... altijd spannend die laatste dagen. Ik duim voor een alcoholvrije vakantie voor jou!
Hier alles goed! Woensdag heb ik de intake bij de verloskundige, donderdag de nekplooimeting. En volgens mij duurt het niet lang meer tot ik een beginnend buikje ga krijgen!
@NewSkies: haha grappig en herkenbaar, dat wel/niet gevoel.... altijd spannend die laatste dagen. Ik duim voor een alcoholvrije vakantie voor jou!
Hier alles goed! Woensdag heb ik de intake bij de verloskundige, donderdag de nekplooimeting. En volgens mij duurt het niet lang meer tot ik een beginnend buikje ga krijgen!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 3 mei 2016 om 12:46
Unicorn: woehoeo spannend meid!! Wat een mooie scores "sorry voor het woord scores" hebben jullie! 3 mooie eitjes en superzaad van de man. Toppie. Spannende weken, ik duim als een malle!!!
NewSkies, oh voor jou ook al spannend. Wanneer is je NOD precies?
Flipje: nou wat een verhaal he van Mattie. Kreeg er buikpijn van... zoooo erg. Bah! Ik hoop dat hij het goed kan verwerken.
Ylva, jij gaat weer met IUI van start na je menstruatie van 12 mei? begrijp ik dat goed of zeg ik nu iets doms?
NewSkies, oh voor jou ook al spannend. Wanneer is je NOD precies?
Flipje: nou wat een verhaal he van Mattie. Kreeg er buikpijn van... zoooo erg. Bah! Ik hoop dat hij het goed kan verwerken.
Ylva, jij gaat weer met IUI van start na je menstruatie van 12 mei? begrijp ik dat goed of zeg ik nu iets doms?
dinsdag 3 mei 2016 om 13:27
Bedankt voor al jullie lieve woorden en gelukwensen!
Ben weer rustig aan aan het werk, aan het wachten ook tot de NOD... Want inderdaad @Suze: dan begint de IUI weer van voren af aan, je zegt juist iets heel slims haha. Telt ook weer gewoon als de 1e ronde. Ik hoop natuurlijk op een superscore à la @unicorn en een superuitkomst zoals bij @Proeliewoelie!
@unicorn Had het al gezegd, maar waah, spannend!!
@NewSkies
Tips... Lastig hoor. Wat ik bij het feest merkte is dat ik het soms moeilijk vond dat ik niet uitgebreid met iedereen kon praten, dat moet je gewoon loslaten. Mensen vinden dat niet zo gek en iedereen heeft zich uiteindelijk ook echt gewoon heel goed vermaakt.
En verder, wat @Suze ook zei: trouwen is zó leuk! Uiteindelijk leuker dan je had kunnen hopen en verwachten, dat weet ik zeker .
@flipje Leuk hoor! Heerlijk, een beginnend buikje. Eerst leek me dat wel lastig (toen ik net begon met zwanger worden). Nu kijk ik daar zo onwijs naar uit!
@hier De hoop dat het zonder medisch traject gaat heb ik eerlijk gezegd wel laten varen. Ik zit alweer ongeduldig te wachten tot ik met een lagere dosis hormonen opnieuw het IUI-traject in kan, omdat er dan eindelijk weer iets gaat gebeuren . Natuurlijk blijft de NOD spannend, maar ik snap niet waarom het plots wel zou lukken terwijl er al bijna 2 jaar lang niets gebeurd is.
@unicorn Had het al gezegd, maar waah, spannend!!
@NewSkies
En verder, wat @Suze ook zei: trouwen is zó leuk! Uiteindelijk leuker dan je had kunnen hopen en verwachten, dat weet ik zeker .
@flipje Leuk hoor! Heerlijk, een beginnend buikje. Eerst leek me dat wel lastig (toen ik net begon met zwanger worden). Nu kijk ik daar zo onwijs naar uit!
@hier De hoop dat het zonder medisch traject gaat heb ik eerlijk gezegd wel laten varen. Ik zit alweer ongeduldig te wachten tot ik met een lagere dosis hormonen opnieuw het IUI-traject in kan, omdat er dan eindelijk weer iets gaat gebeuren . Natuurlijk blijft de NOD spannend, maar ik snap niet waarom het plots wel zou lukken terwijl er al bijna 2 jaar lang niets gebeurd is.
dinsdag 3 mei 2016 om 20:47
Hey ladies. Korte update. Vandaag positieve ovulatietest. Vanmorgen samenlevingstest gehad. Ze konden keurig zwemmertjes vinden dus bij iui zullen ze me in principe wel behandelen met hormonen. Maar daar horen we 17 juni meer over.
Ze zag ook dat m'n eitje inderdaad vet op springen staat. Dus ook vanavond nog even goed benutten hihi
Verder weinig nieuws.
Ze zag ook dat m'n eitje inderdaad vet op springen staat. Dus ook vanavond nog even goed benutten hihi
Verder weinig nieuws.
dinsdag 3 mei 2016 om 21:42
Spannend Gadgetfreak! En veel plezier vanavond dan maar!!
Mijn NOD is officieel vandaag... nog geen signalen van ongesteldheid, maar kan soms ook 1 à 2 dagen variëren... ik wacht met testen in ieder geval tot donderdag, omdat ik morgen al vroeg moet werken en het lijkt me niet leuk om na een positieve test meteen na mijn werk te moeten (niet dat ik het echt verwacht hoor, maar stél nou dat...) Dus, nog even verder op het wachtbankje, heb je nog een mooi verhaal voor op het wachtbankje Unicorn?
Wanneer is jouw NOD?
Mijn NOD is officieel vandaag... nog geen signalen van ongesteldheid, maar kan soms ook 1 à 2 dagen variëren... ik wacht met testen in ieder geval tot donderdag, omdat ik morgen al vroeg moet werken en het lijkt me niet leuk om na een positieve test meteen na mijn werk te moeten (niet dat ik het echt verwacht hoor, maar stél nou dat...) Dus, nog even verder op het wachtbankje, heb je nog een mooi verhaal voor op het wachtbankje Unicorn?
woensdag 4 mei 2016 om 11:58
Ylva, misschien wel goed om er deze maand zo in te staan. Het is niet leuk om ongesteld te worden, maar als je er al vanuit gaat is het toch iets minder pijnlijk. Ik snap dat je nu door wilt met een volgende IUI poging.
Gadget, haha, hebben jullie een leuke avond gehad gister? Fijn dat alles er goed uit zag! En ook een goede bevestiging dat de ovulatietesten dus blijken te werken.
NewSkies, voor jou nog even spannend dus. Ik duim hoor!!
Gadget, haha, hebben jullie een leuke avond gehad gister? Fijn dat alles er goed uit zag! En ook een goede bevestiging dat de ovulatietesten dus blijken te werken.
NewSkies, voor jou nog even spannend dus. Ik duim hoor!!
woensdag 4 mei 2016 om 13:29
@flipje, spannende dagen voor jou! Hopelijk ziet alles er goed uit en kun je daarna lekker genieten van je beginnende buikje
@gadgetfreak; fijn dat de samenlevingstest zulk mooi nieuws bracht! En fijn zo'n positieve ovulatietest. Na ruim een jaar ben ik gestopt met het gebruik ervan omdat ik alleen maar meer bezig was met alles hierdoor en dat juist minder wilde. Maar wel super fijn dat het voor jou wel werkt!
@Ylva; spannend hoor weer starten met IUI! Misschien is het niet nodig. Ik ga hard duimen voor je dat de aankomende ongesteldheid uitblijft!
@Suze27; hihi thanks! Ben ook erg blij met deze 'scores' Nu hopen op een mooi resultaat!
@Newskies; wat bedoel je met nog een mooi verhaal voor op het wachtbankje? Spannende dagen voor je! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen!
@gadgetfreak; fijn dat de samenlevingstest zulk mooi nieuws bracht! En fijn zo'n positieve ovulatietest. Na ruim een jaar ben ik gestopt met het gebruik ervan omdat ik alleen maar meer bezig was met alles hierdoor en dat juist minder wilde. Maar wel super fijn dat het voor jou wel werkt!
@Ylva; spannend hoor weer starten met IUI! Misschien is het niet nodig. Ik ga hard duimen voor je dat de aankomende ongesteldheid uitblijft!
@Suze27; hihi thanks! Ben ook erg blij met deze 'scores' Nu hopen op een mooi resultaat!
@Newskies; wat bedoel je met nog een mooi verhaal voor op het wachtbankje? Spannende dagen voor je! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen!
donderdag 5 mei 2016 om 09:58
@ Unicorn, ik bedoelde iets waar we ons tijdens het wachten mee kunnen vermaken
Maar... ik ben inmiddels ongesteld geworden dus ik stap er weer af! Dit keer met een raar soort mengeling van "opluchting" (want: nu even lekker zorgeloos op vakantie, geen zorgen over zika-muggen én definitief geen zichtbare buik onder mijn trouwjurk) en tegelijkertijd groeit toch ook de twijfel (of het ooit wel gaat lukken) weer een stukje, en dat vind ik dan toch lastig. Maar voor nu focus ik me maar vooral op de voordelen
Maar... ik ben inmiddels ongesteld geworden dus ik stap er weer af! Dit keer met een raar soort mengeling van "opluchting" (want: nu even lekker zorgeloos op vakantie, geen zorgen over zika-muggen én definitief geen zichtbare buik onder mijn trouwjurk) en tegelijkertijd groeit toch ook de twijfel (of het ooit wel gaat lukken) weer een stukje, en dat vind ik dan toch lastig. Maar voor nu focus ik me maar vooral op de voordelen
donderdag 5 mei 2016 om 09:58
@ Unicorn, ik bedoelde iets waar we ons tijdens het wachten mee kunnen vermaken
vrijdag 6 mei 2016 om 22:37
zaterdag 7 mei 2016 om 11:21
Ik ben een weekend weg, maar even tijd om te reageren! Wat een weer he? Heerlijk!
Newskies, balen dat je ongesteld bent geworden, lekker genieten van je vakantie nu!! Lekker wijntjes drinken en alles eten waar je zin in hebt. Geniet ervan!
Unicorn en Ylva, jullie NOD is op dezelfde dag zie ik. Toevallig. Nu hopen op goed nieuws. Ik duim voor jullie!
Liefs voor allemaal, geniet van de zon!
Newskies, balen dat je ongesteld bent geworden, lekker genieten van je vakantie nu!! Lekker wijntjes drinken en alles eten waar je zin in hebt. Geniet ervan!
Unicorn en Ylva, jullie NOD is op dezelfde dag zie ik. Toevallig. Nu hopen op goed nieuws. Ik duim voor jullie!
Liefs voor allemaal, geniet van de zon!
zaterdag 7 mei 2016 om 11:46
Ik ben wat stiller omdat cyclus fucked up is :S. Mijn eisprong kwijt en vorige week in paniek het ziekenhuis gebeld. Waarschijnlijk gewoon door jetlag, veel drank en ander ritme (incl 9uur tijdsverschil), maar het is even kut met peren zeg maar. Gelukkig was mijn temp vanmorgen wat hoger, dus IUI en NOD zijn mogelijk (veel) later... Komt wel goed hoor, gelukkig is het superweer <3
zaterdag 7 mei 2016 om 11:53
quote:Ylva85 schreef op 07 mei 2016 @ 11:46:
Ik ben wat stiller omdat cyclus fucked up is :S. Mijn eisprong kwijt en vorige week in paniek het ziekenhuis gebeld. Waarschijnlijk gewoon door jetlag, veel drank en ander ritme (incl 9uur tijdsverschil), maar het is even kut met peren zeg maar. Gelukkig was mijn temp vanmorgen wat hoger, dus IUI en NOD zijn mogelijk (veel) later... Komt wel goed hoor, gelukkig is het superweer <3Oh joh Ylva, wat balen. Ik had van tevoren nooit bedacht wat voor invloed dit allemaal kan hebben.. Maar zo zie je maar weer. Gelukkig kun je terugkijken op een prachtige dag en fijne huwelijksreis. Nu maar hopen dat je lichaam snel weer doet wat ie hoort te doen!
Ik ben wat stiller omdat cyclus fucked up is :S. Mijn eisprong kwijt en vorige week in paniek het ziekenhuis gebeld. Waarschijnlijk gewoon door jetlag, veel drank en ander ritme (incl 9uur tijdsverschil), maar het is even kut met peren zeg maar. Gelukkig was mijn temp vanmorgen wat hoger, dus IUI en NOD zijn mogelijk (veel) later... Komt wel goed hoor, gelukkig is het superweer <3Oh joh Ylva, wat balen. Ik had van tevoren nooit bedacht wat voor invloed dit allemaal kan hebben.. Maar zo zie je maar weer. Gelukkig kun je terugkijken op een prachtige dag en fijne huwelijksreis. Nu maar hopen dat je lichaam snel weer doet wat ie hoort te doen!
maandag 9 mei 2016 om 07:09