Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ringel Wat een baggerbaas. Dat ze je zomaar beter melden, dat kan toch niet? En een arbo is er ook voor je als je niet ziek bent, maar ter preventie moeten ze ook meedenken. Slechte arbo dus. Blijf goed op jezelf passen hoor!

Engel, 17 jaar!! Als mijn meisje 17 is, ben ik 56, al zwaar middelbaar en zeker niet zwanger Lijkt me inderdaad raar. Maar ook wel weer leuk dat je het zo samen met je dochter kunt beleven.

Frans, die opstartpijn is heel herkenbaar. Daarom mag je als zwangere ook niet te lang zittend werk doen. Je moet echt afwisselen en dan zoveel beweging als je aankunt. Eventueel wat lichte oefeningen met je bekken. Bijvoorbeeld heen en weer zwaaien met je heupen terwijl je voeten op de grond blijven staan. Werkt heerlijk ontspannend.

Babykleertjes uitzoeken: was hier ook de planning, maar ja, druk druk druk. Misschien volgende week dat ik dan meer tijd heb. maar ja, heeft geen haast

Vandaag ga ik me niet aan bovenstaand advies houden. Ik zit in totaal minimaal 3 uur in de auto, en dan nog een uurtje of 3 in vergadering. Lichaamsbeweging, wat is dat????
*Stelt voor dat Origineel halverwege de vergadering even de aandacht vraagt. Iedereen moet gaan staan naast of op de stoel. Voeten naast elkaar en zwaaien met die heupen. Beetje loyaliteit van collega's kan best *

Bij mij is het echt vanuit lig/zit naar lopen dat het pijn doet. Gelukkig (haha) heb ik op mijn werk geen tijd om te zitten en thuis ook niet zo heel veel. Het is echt vooral sochtends eigenlijk. Gelukkig maar.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hoi Ringel,

Heb onderstaand stukje voor je opgezocht over het niet kunnen uitvoeren van je werk tijdens je zwangerschap.

Andere werktijden

Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden.

Hier heeft u recht op:

regelmatige werk- en rusttijden

extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)

een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)

geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten

zwangerschapsonderzoek in werktijd.

Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

Tijdelijk ander werk?

Kunt u uw werk toch niet veilig en gezond uitvoeren, dan moet uw werkgever u tijdelijk ander werk aanbieden. U kunt worden vrijgesteld van werken, als blijkt dat dit ook dan niet mogelijk is. De (bedrijfs)arts dient te bevestigen dat uw werk inderdaad risico's houdt. Kunt u niet werken vanwege uw zwangerschap, dan heeft u recht op een Ziektewetuitkering ter hoogte van uw Ziektewetdagloon.

Engel
Ringel: Engel heeft gelijk!

Ik weet dat het moeilijk kan zijn om op je strepen te gaan staan maar op deze manier maakt je werkgever misbruik van je!

Hier alles goed, ja ik slaap heerlijk, kan me echt niet voorstellen dat jullie zo weinig slapen. Ik ben zo moe, het kost me totaal geen moeite om in slaap te vallen. Denk ook nergens over na. Droom wel heel veel maar dat komt doordat ik veel slaap denk ik en het zijn bijna nooit enge dromen dus dat valt mee.

Mijn wasbare luiers zijn binnen en o, wat zijn ze mooi en o, wat heb ik een zin om die dingen te gebruiken!

Van mijn vriendin uit Amsterdam krijg ik aan Kitsch Kitchen aankleedkussen, heel mooi. Ik ben er heel blij mee!!

Ringel: succes!

De rest: doe het kalm aan voor je het weet heb je nog meer pijn. Dit heb ik in het weekend zelf ook mogen ervaren. Auw, mijn bekken!
dank jullie allemaal.....

Ik heb het uitgezocht wat betreft die betermelding.....Die is gedaan omdat de ledinggevende te laat was met mijn ziekmelding en zo doende is er dus een betermelding gekomen bij de arbo. Maar ik ben opnieuw ziekgemeld op 3 november (en dit dan vanwege zwangerschaps gerelateerd gebeuren) dus met het uwv en zo is het allemaal oke (heb vandaag ook bericht van ze gehad) Wat betreft het werken zelf. Ik hoef niet meer op de groep te staan en er is ook wel gezegd dat ik werkzaamheden op het hoofdgebouw kan kan verrichten (dus alternatieve werkzaamheden) probleem is alleen dat ik constant de trap op en af moet (en om steeds boven te blijven zitten is niet echt prettig)

Wat ik graag zou willen (en naar mijn idee ook heb aangegeven bij leidinggevende) is voor 50% in de ziekte wet en die andere 50% vervangende werkzaamheden....op de groep (wat HARD nodig is) of op het hoofdgebouw. Het is momenteel gewoon teveel om 32 uur te werken, alleen dat wil er niet echt in geloof ik.

Zal er bij leidngevende toch nog maar eens op aandringen dat ik echt bij de arbo langs wil om een en ander kort te sluiten.
Floor, zo'n aankleedkussen heb ik ook, maar doordat er altijd een hoes overheen zit zie je niks van de mooie bloemen, jammer. En wij hebben antislipspul van de ikea eronder zitten zodat kind niet met kussen en al van de commode afkiepert...

Waar komen je luiers nou vandaan? Welke heb je? Ik wil die bamboozles wel eens proberen.

Ringel, doe je best!
heb idd ook bij die Kitchkitschen aankleedkussens zitten zwijmelen. maar wat Ibbel zegt, je doet er een hoes omheen en zie je er niks meer van......vinnik nou zonde van die 35 euro terwijl die van de Hema dan net zo geod werkt......
Klopt, w.b kussen

Ik doe er alleen geen hoes overheen, maar leg er een hydrofiel luier op waarmee ik de baby's billen ook afdroog. Ik heb de bumgenius-luiers van kaatje katoen.

Bij het verschonen dus wassen met hydrofiel washand en afdrogen met hydrofiel luier, daarna alles in de was en mijn kussen is zichtbaar!
Zoo dames wat kunnen jullie schrijven zeg.. Hebben jullie stiekem al verlof?

Ik ga snel weer, terug op de bank, heb nl. sinds gister een verstandskies minder... (ja ook nog ff.. was neit gepladn, maar gelukkig is ie weg, wat had ik een (kies)pijn, vandaar ook btje ziekerig en grieperig vorige week denk ik..

Vriendlief heeft nesteldrang.. Hij wil ineens alle kleertjes in de commode leggen enz..
Haha Floor, ik ken eigenlijk niemand die zo goed is voorbereid als jij. Zo leuk om te lezen, je hebt overal over nagedacht en steeds overal een antwoord op .

Ik had ook van die hoezen, maar ben daar eigenlijk al snel mee gestopt. In 2 zaten van die onuitwasbare poepvlekken, wat er natuurlijk niet zo lekker uitziet en een andere had ik meegwassen met gekleurde was. Ooit was die hoes wit en daarna een beetje grijsblauw. Het werd er niet mooier op en dochter plaste er nogal vaak overheen, dus ben ik al snel overgestapt op de hydrofiel onder de baby op het kussen. Nu ga ik wel weer voor de hoezen hoor. Heb al hele mooie gezien

Ringel ik hoop echt dat je eruit komt zeg. Hopenlijk heb je er niet teveel stress van nu?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey Sjaanie *zwaai*

Ik heb geen verlof hoor. Heb een dagje vrij
hier ook geen verlof hoor, ook een dagje vrij en veel dingen om over te zemelen.

Wbt waskussen (waar je al niet over kan zemelen) we gebruiken nog steeds de 2 hoezen die we voor Mayte's geboorte hebben gekocht (eignelijk alles) zijn wel wat valer geworden in de loop der tijd, maar ook daar doen we altijd een hydrofiel overheen (je neemt iets over van de kraam) en ws ook de mazzel dat we geen overdreven poep/pies en kots kind hebben gekregen.....alles gebeurt binnen de gestelde kaders dus vanaf het begin al netjes afgericht (hahahahahaha)
hahaha, sjaan ook hier 5 dagen vrij.

Vanaf morgen weer 6 dagen aan het werk dus ik geniet echt van mijn vrije dagen!

Frans; je hebt gelijk, ik wil zoveel mogelijk voorbereid zijn maar weet ook wel dat je het leuk kan bedenken en je kind roet in het eten gooit en je iets anders moet verzinnen.

Ben wel een beetje controlefreak af en toe , schaam.

Werd vanmorgen om 8 uur met grote schrik wakker, KRAMP Jezus mina wat deed dat pijn, en ik kon helemaal niks doen om het weg te krijgen. Manlief was gelukkig in de badkamer dus die heeft me op mijn voeten gezet, na allerlei andere probeersels. Ik kon niet staan/ lopen. En nu nog blijft het pijn doen!! Mijn spieren lijken we korter geworden.

Als dat zo doorgaat is het wel gedaan met mijn vele slaapuurtjes. BAH!
Oeii Floor, Kramp!! Aaaauuwwwiieee.. He ik zo'n 3 weekjes geleden heel veel en erg gehad.. Het lijkt wel alsof je kuiten dan uit elkaar knallen he?? Er lag bij mij echt een hele bobbel op (je voelde zo de spier, helemaal gespannen) dat ik bang was dat ie zowat knapte.. Zat je ook gelijk recht overeind??

Ik was ook van plan om gewoon een wit waskussen te kopen en 2 of 3 hoezen.. Binnenkort met mams samen shoppen en zij betaalt.. (vervelend zeg..) Daar heb ik nu al zin in!! Ik heb vanaf nu elke week wel iets leuks:

pretecho - verjaardag - kraamzorgintake - etentje met oude schoolvriendinnen - sinterklaas - verjaardagen familie - kerstboom opzetten - en dan nog 1 week werken en dan verlof!!!!
dames...namentress hier....en weinig reacties op het meisjesnamentopic.....zouden jullie willen helpen? Op dat topic heb ik een aantal namen gepost....maar we komen er maar niet uit....

ps nog steeds ziek thuis...bijholteontsteking...
Njb: sterkte, voorzichtig aan maar.

Wat voor een naam zoek je kort, lang? Ben even vergeten of je al een kindje hebt waar de naam bij moet passen?

Ringel: gewoon op je strepen gaan staan hoor! Je hebt gewoon recht op een aanpassing naar wat voor jou wel acceptabel is qua werk betreft. Ze kunnen gewoon de pot op. Snap wel dat het voor werkgevers lastig is, ben zelf ook werkgever, maar zo'n starre als bij jou dat slaat alles. En dan die te late ziekmelding, wat is dat voor mens? Wat als het nu straks helemaal niet meer gaat en je gewoon voor 100% ziek moet melden. Dan hebben ze toch ook niets aan je. Je komt op mij over als iemand die wel wil, je gaat nu ook gewoon naar je werk. Dus ga ervoor meid! Pluim je kant op. (f)

Hier nog niet met verlof, maar ook gewoon een dagje vrij. Lekker, heel het huis is aan kant, grote zus is net komen eten, had tussenuur en kruip zo lekker even m'n bed in, kan ik effe bijtanken.

Ik was van plan om gewoon een handoek of hydrofiel over dat waskussen te gooien. Heb er wel een in kleur gekocht limegroen maar zie je wsl. toch niet.

Zit ook even te denken wat ik op het kaartje wil zetten, gedichtje, zinnetje en kadotip of zo. Ben er nog niet helemaal uit. Misschien moet ik maar instructies geven aan grote zus als er iemand belt of ze ons nog ergens blij mee kunnen maken.

Fijne dag allemaal Engel
engel, kijk maar even opt namentopic....heb al meerdere keren gepost met opties...daar staan ze allemaal. Alvast bedankt!
Sorry, had ik natuurlijk eerst moeten kijken, denk geloof ik niet meer zo logisch, of had ik dat al voordat ik zwanger was?

Wat dacht je van Ailynn of Aylynn, vind Kate of Caitlyn trouwens wel heel goed passen bij de naam van jullie zoon. Denk met je mee.
Ringel vervelend dat ze je zo tegen werken op het werk.

Zoals engel ook al zei gewoon op je strepen gaan staan.

Floor auw kramp lijkt me erg pijnlijk.

Sjaanie vervelend van je kies.

Hopen dat het nu beter gaat nu die eruit is.

Njb ik zag ook Liz staan dat vind ik echt een super naam.

Als wij een meisje zouden krijgen was dat onze eerste keuze geweest.

En Liz en Jake vind ik ook leuk bij elkaar.

Hier nog steeds niks voor het hb gekregen omdat ik met een b12 tekort zit en daar al jaren injecties voor krijg moet ik eerst langs de internist.

Dus daar mag ik volgende week donderdag langs.

En zo heb ik straks bijna alle artsen gezien in het ziekenhuis voor mijn gevoel.
Ben niet zo'n ster met namen. We hadden er voor een meisje 1 en voor een jongen 1. Ik vind de hollandse korte namen leuk zoals Lieke, Louise, Nina, Evi etc. Ook Luna vind ik erg leuk.

Ik heb nog steeds kuitpijn, loop best veel maar het helpt niets.

Heb bijna de hele dag achter de naaimachine gezeten, tijd om op de bank te hangen nu.

We hebben een nieuwe bank sinds gisteren, hierop kan ik lnaguit liggen, joepie!

Beterschap Sjaanie en NJB, B12 sterkte met al die doktoren.

Leuk he winkelen met familie, je staat zelf helemaal in het middelpunt en krijgt doorlopend leuke cadeautjes!!
ahum......wat mij de vorige keer enorm behoedt heeft voor kramp is een stuk zeep onder je matras neerleggen. Ik heb wel geteld 1 keer kramp gehad, daarna dus een stuk zeep onder m'n matras (wel aanhet voeteneind) en nooit weer kramp!

vandaag tot 15.00 gewerkt en bij thuiskomst gevloerd en heb ik nog niks wezenlijks gedaan eigenlijk.......hmmmmm Ook iedereen een mailtje gestuurd met het hoe, wat en waarom ze van me kunnen en mogen verwachten en dat ik deze week gebruik om te kijken wat ik wel en niet kan met heup/ bekken problemen. (en die zwangere pokkel natuurlijk) Nah ja we zien wel hoe het loopt, ze hebben me ook een vakantie in de maag gesplitst in december, dus zit eerder dan verwacht thuis. Was van plan om hier ook tegen in te gaan, maar ik vind het wel best, het ontbreekt me momenteel aan energie om echt op m'n strepen te staan. Heb volgend jaar ook 5 weken vakantie dus dan plak ik dar wel 2 weken van achter m'n verlof.....of ik meld me ziek als het nog niet gaat........we zien wel.

Betekent dus dat ik al begin december bij huis zit en eerlijk gezegd kan ik daar niet rouwig om zijn.
Echt?? Zeep onder je matras?? Hoezo zou dat helpen dan? Ik ga het meteen proberen want vannacht schoot ie zelfs door tot aan mijn billen. Mijn nacht was bijna nog onrustiger dan een jaar geleden... Toen lag ik weeen op te vangen... Seppe is één geworden vandaag.

Vanochtend ben ik bij de plastisch chirurg geweest om twee moedervlekken weg te laten halen. Auwie...

Vanmiddag zijn we weer naar Het Oosten gereden. De babykamer is behangen. Nu nog een laag latex over het glasvezel behang en de meubels mogen komen.

En... mijn via Ebay gekochte draagdoek is binnen. Een Hoppediz Lille, wit met roze strepen. Seppe heeft er al even ingezeten , en we zien er heel mooi uit samen.
Wauw Ibbel, van harte gefelicteerd met Seppe z'n 1e verjaardag!

hmmmm ik heb de vorige keer met 27 weken zwangerschap ook een moedervlek achter op m'n rug weg laten halen....heb erg veel last van de pleister gehad.

En ja, ze zeggen dat zeep helpt, het hoe en waarom moet ik je schuldig blijven.....maar het heeft hier iig geholpen. Succes!
Seppe en Ibbeltje GEFELICITEERD!!! Hebben jullie een leuke dag gehad?! En leuk een draagdoek! M'n moeder heeft er 1 gemaakt voor me maar hb hem niet heel veel gebruikt. Weet eigenlijk niet eens waarom.. Ja omdat ik dan toch geen boodschappen kon doen en het toch wel zwaar vond. Maar heb ook een hele liev foto dat zoon in slaap is gevallen in de draagdoek en dan is ht toch wel lekker hoor, dat lijfje zo tegen je aan!

Ik hoorde ook dat je magnesium moest slikken? Als je veel kramp hebt komt dat door een tekort daaraan.

Ik heb een paar weken na de bevalling een moedervlek weglaten halen. Had alleen kinkhoest toen en door het hoesten heb ik uit reactie m'n hand op het wondje gezet ( op m'n bovenbeen) en heb ik dus een enorm litteken.. Haha gelukkig heb ik toch geen figuur meer voor korte rokjes ( is ook niet handig met een kleintje ;p ) dus ziet bijna niemand het!

Jemig Ringelding heb je eigenlijk nog wel zin om naar je werk te gaan als het allemaal zo moet?

Maar toch wel lekker dat je dan wat eerder thuis bent.

even kijken hoor, beterschap, werk ze en wat fijn een nieuwe bank! namen ga ik morgen voor kijken of ik je kan helpen!

( heb ik nu iedereen gehad? stort geloof ik een beetje in, gauw naar bed!)

Doeg!!
Shit had een heel bericht, komt mijn kind eraan duwt op knoppen en bericht weg. DAAR kan ik nu zo chagerijnig van worden he. En ik heb al zo'n kort lontje. Het allervervelendste van kinderen vind ik dat je zo vreselijk slecht nog iets voor jezelf kan doen. Of ze hangen op je, of ze zeuren om je aandacht of ze duwen gewoon op knoppen waar ze niet met hun pootjes aan mogen komen

maar goed misschien is dit vrolijke maandtopic de verkeerde plek om stoom af te blazen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven