Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
quote:ldbieepl schreef op 04 mei 2016 @ 21:34:

Zo zie ik het niet Meds. Ik bedoel meer gooi het open en laat anderen ook de verantwoordelijkheid nemen over zijn gedrag. Waarom moet Zeeland alles dragen?Zeeland moet haar deel dragen, hij het zijne. Niemand anders. Zeeland kan wel iemand in vertrouwen nemen, als ik haar was zou ik dat zeker doen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 mei 2016 @ 21:30:

ik vind het totaal onlogisch. hij doet enorm zijn best om na het bedrog het proberen goed te maken en nu ineens gooit hij de handdoek in de ring? of dacht hij soms dat het na een kusje en een bloemetje gedaan zou zijn en heeft hij geen zin meer om nog meer te investeren? of is hij bang dat jij de handdoek in de ring gooit en neemt hij nu maar alvast een voorschot zodat hij met opgeheven hoofd het zinkende schip kan verlaten?

Hoe dan ook, weglopen is wederom niet je verantwoordelijkheid nemen.Ik denk dikgedrukt. Hij kan niet goed tegen afwijzing. En ik heb hem -voor een dag- de deur gewezen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 mei 2016 @ 21:30:

ik vind het totaal onlogisch. hij doet enorm zijn best om na het bedrog het proberen goed te maken en nu ineens gooit hij de handdoek in de ring? of dacht hij soms dat het na een kusje en een bloemetje gedaan zou zijn en heeft hij geen zin meer om nog meer te investeren? of is hij bang dat jij de handdoek in de ring gooit en neemt hij nu maar alvast een voorschot zodat hij met opgeheven hoofd het zinkende schip kan verlaten?

Hoe dan ook, weglopen is wederom niet je verantwoordelijkheid nemen.

Dit. Ik zei het al eerder, toen hij kwam met de "gedeelde schuld". Hij is een week door het stof geweest en meneer vindt dat wel genoeg. Jankiejankiejank, huilhuil, snifsnif, ik kan er ook niks aan doen, en nu is het klaar want anders ben je niet opbouwend bezig...

Zeeland, misschien is het maar goed dat hij de keuze maakt voor jullie. Met zo'n man in de buurt kún je gewoon niet helen. Jij zelf niet, laat staan de relatie !
quote:ldbieepl schreef op 04 mei 2016 @ 21:27:

Zeeland, heeft hij ouders/familie? Kan hij daar naartoe? Zo ja, zou ik ze bellen en het probleem nu even bij hen neerleggen. Echt dit wordt te groot om achter gesloten deuren te houden.

Ook dit zie ik als zorgen voor jezelf, niet als roddelen. Dit gaat veel te ver.Ik kan nu toch niet zijn moeder van 80 op gaan bellen om te vertellen dat haar zoon een hoerenloper is...? Wat heeft dat mensje daaraan..? Wil ik haar niet aandoen.
quote:Zeeland1970 schreef op 04 mei 2016 @ 21:35:

[...]

Ik denk dikgedrukt. Hij kan niet goed tegen afwijzing. En ik heb hem -voor een dag- de deur gewezen.Hij kan niet tegen afwijzing? Goh? Zou hij nu voelen wat jij voelt?
Jezus Zeeland (excuses le mot)!!

Hij heeft allang een plan B joh. Denk ik. Ben ik bang voor. Of mevrouw B. Heeft hij een tasje met spullen mee??

Zou het nachtslot er lekker oplaten. En vanavond met je kinderen een gesprek hebben. Dat jullie een relatiecrisis hebben. Dat weten ze namelijk allang, gezien de manier waarop ze reageren. Ook zij zijn niet onzichtbaar.

En bel met Sensoor straks of een andere 24/7 hulplijn. Praat!!
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Zeeland1970 schreef op 04 mei 2016 @ 21:37:

[...]

Ik kan nu toch niet zijn moeder van 80 op gaan bellen om te vertellen dat haar zoon een hoerenloper is...? Wat heeft dat mensje daaraan..? Wil ik haar niet aandoen.Nee snap ik! Had het idee dat evt ouders veel jonger zouden zijn. En dat hij daar misschien naartoe zou gaan.
quote:[sabbaticalmeds schreef op 04 mei 2016 @ 21:38[/message]:

[...]

Hij kan niet tegen afwijzing? Goh? Zou hij nu voelen wat jij voelt?

welnee, hij is zelf weggegaan.

een nachtje niet thuis daar zit hij niet mee, want morgen komt hij toch weer terug in ZIJN huis.
wij slapen nooit.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 mei 2016 @ 21:34:

[...]

kan het zijn dat hij hier weer gelezen heeft en weet dat je geraakt werd vanmiddag door het bericht van wiebeltje?Dat vermoedde ik ook. Ik kan niet geloven dat hij niet meer meeleest. Je moet al heel sterk in je schoenen staan met een enorme wilskracht en vurig verlangen om je relatie te redden als je weet dat er online (en voor jou toegankelijk) over jou en je relatie gediscussieerd wordt. Wegblijven van de plek waar je vrouw haar verhaal vertelt? Neuh dat geloof ik niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Zeeland1970 schreef op 04 mei 2016 @ 21:35:

[...]

Ik denk dikgedrukt. Hij kan niet goed tegen afwijzing. En ik heb hem -voor een dag- de deur gewezen.

En alles wat daarvoor gebeurde dan? De deur uitsjezen vanwege een irritatie die meneer niet uitspreekt? Want ook dat is dus nog onveranderd. Was dit dan zo'n situatie waarin hij vroeger naar de h*eren ging?

Misschien dat het de druppel was dat je nu, voor het eerst, zei dat hij thuis niet welkom was, maar dan alsnog was z'n emmer blijkbaar al overgelopen door iets anders .
quote:valentinamaria schreef op 04 mei 2016 @ 21:40:

[...]

welnee, hij is zelf weggegaan.

een nachtje niet thuis daar zit hij niet mee, want morgen komt hij toch weer terug in ZIJN huis.Dit zei hij wel hè....
Hatsjikideee...
o die man is morgen weer terug hoor en verwacht dan dat zeeland zich heeft gerealiseerd dat ze hem niet kwijt wil zodat ze het hem niet meer zo moeilijk zal maken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2016 @ 21:35:

Ook bizar.

Niks bizars aan, deze man wil niet meer, al zijn gedrag wijst daarop.

Hij zoekt een uitweg, uitvlucht, excuses, ect...en dat doet hij al die tijd al, maar goed, jullie,praatten het allemaal goed.

.

Hij maakt haar langzaam immuun voor het feit dat hij vertrekken zal.

.

En laat ik er vooral bij vertellen, dat ik het heel erg voor je vind TO, maar...

Mij verging het net zo, althans het leek erop, zelfde kentekenen, in en in triest, en nee. Jij kunt er niets aan doen, hij is hier de schuldige.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Stel dat hij morgen toch weer met hangende schouders en een huilie-huilie verhaal thuiskomt: hou je taai en sterk Zeeland. Denk aan het gevoel dat hij jou en de kinderen nu geeft.
Jeetje Meds, kun je dat niet iets genuanceerder brengen, wat als het jou aanging.
Hatsjikideee...
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 mei 2016 @ 21:46:

o die man is morgen weer terug hoor en verwacht dan dat zeeland zich heeft gerealiseerd dat ze hem niet kwijt wil zodat ze het hem niet meer zo moeilijk zal maken.Eens. Het spel der manipulatie.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:pausini schreef op 04 mei 2016 @ 21:48:

Jeetje Meds, kun je dat niet iets genuanceerder brengen, wat als het jou aanging.wat vind je precies ongenuanceerd?
quote:Zeeland1970 schreef op 04 mei 2016 @ 21:11:

Zojuist kwam hij nog gauw iets halen. Jongste vroeg nog van 'waar ga je heen papa?', maar hij bromde 'Ow, gewoon.. weg.' En is toen als een speer vertrokken. Wat heftig en traumatisch voor jullie kinderen. Dat je man jou jaren heeft bedrogen is al heel erg. Dat hij niet eens de moeite neemt om zijn kinderen uit te leggen wat er aan de hand (relatiecrisis, hoerenbezoek hoeft hij niet te vertellen tegen de kinderen) is en geen fatsoenlijk (tijdelijk) afscheid van ze neemt vind ik heel erg schokkend.
Meds kan idd wel iets genuanceerder naar TO. Aan de andere kant, lijkt me wel dat dit zijn gedachtengang is. Zal me ook niks verbazen als hij vanavond alweer met schuldgevoel voor de deur staat, dat hij het allemaal niet meer weet etc.

Dit lijkt zijn cirkel te zijn.

En herkenbaar, want zoiets heeft ex me ook geflikt. Stond 's avonds aan te bellen met de wetenschap dat ik wel open zou doen, want schaamte schaamte voor de buren.

Overigens deur niet opengedaan en hem buiten laten schreeuwen.
quote:pausini schreef op 04 mei 2016 @ 21:48:

Jeetje Meds, kun je dat niet iets genuanceerder brengen, wat als het jou aanging.Nuances zijn nu bijzaak. Zeeland moet nu verplicht door zijn handelen dealen met de harde realiteit en Meds houdt haar de spiegel van morgen voor. Hard? Ja. Maar Zeeland kan nu niet uithuilen op de schouder van Meds, daar moet ze in RL iemand voor in vertrouwen nemen. Meds verduidelijkt het patroon waar Zeeland zich bewust van aan het worden is. En zeker op heftige momenten zoals nu is het zo evident om te vervallen in patronen. En daar waarschuwt Meds voor.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:[elske1975 schreef op 04 mei 2016 @ 21:54[/message]:

[...]

Wat heftig en traumatisch voor jullie kinderen. Dat je man jou jaren heeft bedrogen is al heel erg. Dat hij niet eens de moeite neemt om zijn kinderen uit te leggen wat er aan de hand (relatiecrisis, hoerenbezoek hoeft hij niet te vertellen tegen de kinderen) is en geen fatsoenlijk (tijdelijk) afscheid van ze neemt vind ik heel erg schokkend.

hij wilde het eerder wel tegen de kinderen vertellen.

maar to wilde dat niet.
wij slapen nooit.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 mei 2016 @ 21:51:

[...]

wat vind je precies ongenuanceerd?Eigenlijk niks, eerlijk gezegd. Nu ik het herlas is ook nog niet eens cru.
Hatsjikideee...
Meds is gewoon lekker helder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:pausini schreef op 04 mei 2016 @ 21:57:

[...]

Eigenlijk niks, eerlijk gezegd. Nu ik het herlas is ook nog niet eens cru.gelukkig, ik had al bijna mijn therapeut gebeld
quote:valentinamaria schreef op 04 mei 2016 @ 21:57:

[...]

hij wilde het eerder wel tegen de kinderen vertellen.

maar to wilde dat niet.

Hij wilde zijn hoerenloperij opbiechten aan zijn kinderen.

Nogal Wiedus dat TO dat niet wilde, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven