Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Wat een prachtige slingers zijn er opgehangen de afgelopen dagen! Ik lees ze allemaal en ik krijg er een glimlach van om mijn lippen. Ben alleen niet zo goed in trouw reageren

Ik vind het ook inspirerend om anderen te lezen. Soms de strijd, soms het besef dat je een slag in die strijd overwonnen hebt (maar dat niet meteen ziet).

Voor vandaag: slingers voor onze vrijheid!

De man van mijn beste vriendin speelt vandaag met zijn bandje op een festivalletje en daar ga ik zo kijken. Heerlijk in het zonnetje. Grappig detail: ik ben blij dat hij om 15 uur speelt. Dan kan ik op tijd naar huis en mijn maaltijdsalade nuttigen ipv aangewezen te zijn op zo'n frietkar daar. Ik vind het prima om af en toe wat minder gezonds te eten...maar dit soort junkfood vind ik de calorieën niet waard, zeg maar
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wij zitten heerlijk in het zonnetje terwijl de dames aan het spelen zijn. Ze eten lekker van de komkommer, tomaatjes en paprika die ik voor ze neer heb gezet. Voor hun de normaalste zaak van de wereld dat ze dat krijgen!

En ik geniet van alles.
quote:zephora schreef op 02 mei 2016 @ 06:51:

Mooi, elf. Ik laat ook een ballon op.

En verder een vlaggetje voor iedereen hier om de week goed en vol goede moed te beginnen! Hats, ik heb met een glimlach je verhaal over je ex en je huidige geliefde gelezen.

Ook een vlaggetje voor mezelf omdat ik eindelijk na jaren uit de financiële roodstand ben. Wat een opluchting!Wat super dat je dat gelukt is! Ik heb echt respect voor je.
quote:hatsetats schreef op 03 mei 2016 @ 07:22:

Ik hang slingers op ondat ik er nog ben! Drie jaar terug botste ik met twee vrachtwagens, draaide twee rondjes op de A4 en kwam er met alleen blikschade vanaf. Zag net de foto weer op fb.Heftig! Maar wat fijn dat je er nog bent! Verder: Ik ben heel erg blij met jou.
quote:topdropje schreef op 03 mei 2016 @ 09:29:

Mag het ook iets anders zijn dan sporten?

Ik hang slingers op omdat ik een dansje heb gemaakt met mijn oom. Hij is 87, zit in een verzorgingstehuis en is wat verward maar hij hoorde muziek en begon te wiegen. Heb eigenlijk niet nagedacht, heb hem overeind geholpen en we hebben samen op zijn kamer, cheek to cheek, gedanst. Hij vond het heerlijk en ik ook Prachtig gewoon!
Ik hang de slingers op omdat ik weer veel mensen in het verpleeghuis en mezelf blij heb gemaakt door bij hun te gaan zitten en een praatje te maken. Daarna tafel gedekt bij de bewoners. Het is zulk mooi en dankbaar werk.
Ik voel me totaal niet slingerwaardig. Ik dacht dat ik mezelf wel even de trombosespuitjes kon geven, gister in het zkh wel zelf gedaan. Maar het ging echt niet, ik kon mezelf er niet toe brengen. En toen heb ik ijn moeder maar gevraagd of ze het wou doen. En nu voel ik me zoooo suf.

En de kinderen naar bed brengen kan en mag ik niet zelf doen, en de jongste bleef maar huilen, en mijn man kreeg het ook niet voor elkaar, en pas toen oma kwam ging ze slapen. En toen voelde ik me helemaal nutteloos, kan mijn eigen kindje niet eens troosten....

Een slingertje voor mijn lieve moeder dan maar, die me zo goed helpt met alles. Maar ik voel me nu even kut.
quote:mapressa schreef op 05 mei 2016 @ 21:28:

Ik voel me totaal niet slingerwaardig. Ik dacht dat ik mezelf wel even de trombosespuitjes kon geven, gister in het zkh wel zelf gedaan. Maar het ging echt niet, ik kon mezelf er niet toe brengen. En toen heb ik ijn moeder maar gevraagd of ze het wou doen. En nu voel ik me zoooo suf.

En de kinderen naar bed brengen kan en mag ik niet zelf doen, en de jongste bleef maar huilen, en mijn man kreeg het ook niet voor elkaar, en pas toen oma kwam ging ze slapen. En toen voelde ik me helemaal nutteloos, kan mijn eigen kindje niet eens troosten....

Een slingertje voor mijn lieve moeder dan maar, die me zo goed helpt met alles. Maar ik voel me nu even kut.
Lieve mapressa, hele dikke knuffel! :( helaas zijn grenzen altijd te dichtbij na operaties, maar als het goed is kun je morgen weer wat meer dan vandaag, en de dag daarna weer wat meer.

Goed je grenzen aangeven, en je laten helpen hé!
Ik mag 6 weken absoluut niet tillen. En kan dus 6 weken lang mijn dochter van bijna een jaar niet zelf in bed leggen. En dat vind ik zo moeilijk! Ze is ook nogal gehecht aan ons avondritueel, we houden het zoveel mogelijk hetzelfde, maar ja... Ik vind het maar moeilijk
Dat is lastig mapressa, kan me voorstellen dat de zes weken dan nog lang zijn. Maar weet je, voor je het weet is ook dat weer voorbij. Dag voor dag.

Ik berg even een slingertje op. Heb in de zo'n gezeten en mijn armen en benen zijn ietwat verbrand. Hmpf. Terwijl ik dus wel mijn gezicht steeds insmeerde maar er dus gewoon niet aan dacht dat mijn ledematen voor het eerst zon zagen. Ik ga me in een hoekje een beetje schamen.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Ach Mapressa
quote:Nomad schreef op 04 mei 2016 @ 18:55:

Wat een heerlijk positief topic! Ik hang een slinger op omdat ik twee maanden elke dag heb gesport Ik heb er niet alleen een mooier lijf van gekregen maar presteer ook beter tijdens sporten (snellere tijden, zwaardere gewichten).

Heel herkenbaar hatsetats, groente zijn echt heerlijk! Ik heb al een tijdje de cheatday afgeschaft, want het stond me toch een beetje tegen. Morgen ga ik een dagje vasten. Ook goed tegen vetrollen.

Wauw elke dag?! Respect! Fijn he, als je sterker en sneller wordt!

Hoe is het vasten gegaan?
quote:zusvanmijnbroer schreef op 04 mei 2016 @ 19:35:

[...]

Om heel eerlijk te zijn ben ik eigenlijk gewoon achterlijk trots op mezelf als ik zie wat voor een vooruitgang ik heb geboekt de afgelopen 5 weken Ik ga 2 keer in de week onder begeleiding sporten en dat bevalt prima en ik durf zelfs te zeggen dat ik het heerlijk vind als ik klaar ben en het gevoel heb dat ik echt gewerkt heb. Mijn conditie is al flink toegenomen en ja , oké, voor een ander stelt het misschien nog geen ruk voor maar ik ben er blij mee Het zet me ook enorm aan het denken wat eten betreft want dat vind ik serieus een veel moeilijkere opgave om daar de knop om te zetten maar ik heb voor mezelf besloten dat ik die 180 graden ommedraai op dat gebied ook ga maken en dan misschien niet in 1 keer maar stapje voor stapje, dan kom ik er namelijk ookAchterlijk trots is goed! En het gaat niet om een ander, het gaat om jou!
quote:Oudblond schreef op 04 mei 2016 @ 23:03:

Ik kom even een 'slingertjes-bevestiging' sturen aan alle slingers-ophangers En ik hang een extra balonnetje aan een slinger voor mezelf: ik ben na ziekte vandaag voor het eerst een paar uurtjes gaan werken en HEERLIJK dat ik het gesprek open gegooied heb en goede afspraken heb kunnen maken waardoor ik wel weer mee kan draaien Goedzo Blondie!
quote:zephora schreef op 04 mei 2016 @ 23:31:

Voor alle sportievelingen toch een stringslinger (of nou ja, eigenlijk een slipslinger).

[afbeelding]

Omdat 'ie er zo leuk uitziet en omdat na al die workouts je billen hier straks prachtig in uitkomen. :D

En voor de grote stad liefhebbers is deze wel leuk.

Goed bezig, oudblond! Hats, voor jou deze zomerjurk.

Ik hang een ballon met 'goed zo' voor mezelf op omdat ik geen contact met mijn ex heb opgenomen vandaag. Vandaag was het een jaar geleden dat ik smoor- en smoorverliefd op hem was. We stonden gearmd bij Dodenherdenking en ik voelde me meer verbonden dan ooit met iemand anders. Toch weet ik dat contact met hem nu niets goeds zou opleveren. Dus ik ben zo blij dat ik me ingehouden heb! Het is pijnlijk om te zeggen, maar alleen ben ik uiteindelijk gelukkiger dan met hem.

Ik vind die jurk geweldig!

En een hele dikke want ook al is het de goede beslissing, makkelijk is het niet denk ik.
quote:Lapflop schreef op 05 mei 2016 @ 10:14:

Bedankt voor weer zo'n verhaal dat me raakt hatsetats. Het is belangrijk om ook de goede herinneringen te onthouden en niet alleen de slechte.

Ja het is soms best moeilijk. Dacht dat ik alles wel een plekje had gegeven maar het overlijden van mijn pa haalt alles weer overhoop. Er komen heftige herinneringen boven maar ook hele leuke en goede. Het doet ook wat met de verhoudingen in de familie en dat is verwarrend. (ook zowel negatief als positief) Ik ben wel heel blij dat ik goed afscheid heb kunnen nemen van mijn pa.
quote:elske1975 schreef op 05 mei 2016 @ 11:58:

Mapresa, sterkte en beterschap!

Een ballon voor mezelf omdat ik vanochtend gezond heb ontbeten en alvast een stevige groentensoep heb gemaakt voor vanavond. Ik ga zo de stad in voor bevrijdingsdag en ik heb met mezelf afgesproken dat ik ergens een broodje ga eten voor de lunch en een ijsje mag. Blijven plakken met vrienden voor een broodje shoarma of een patatje ga ik vanavond niet doen. Ik ga op tijd naar huis en eet mijn eigen gezonde soep met tomaat, bleekselderij, worteltjes, prei en paprika om daarna nog een eindje te gaan fietsen.Heb je een leuke dag gehad?
quote:elske1975 schreef op 05 mei 2016 @ 12:02:

[...]

hatsetats, ik vind jouw verhalen echt inspirerend. Ik hoop dat het mij ook gaat lukken om gezond eten echt lekker te gaan vinden en daar dan genoeg aan te hebben, op af en toe een uitspatting na. Ik heb een lastige periode achter de rug van relatie verbroken, verhuisd, deeltijdopleiding naast baan en nu een nieuwe baan waaraan ik eerst best wel moest wennen. Ik ben wel supergemotiveerd om te veranderen qua eetgewoonten en gewicht nu ik alles weer een beetje op de rit heb. In mijn hoofd is daar nu ruimte voor. Eind april te horen gekregen dat ik een vast contract krijg op mijn werk, dus eigenlijk geen verdere zorgen meer!Lekker! Nieuw begin dus!
quote:Doornroosje75 schreef op 05 mei 2016 @ 12:52:

Ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Wat een prachtige slingers zijn er opgehangen de afgelopen dagen! Ik lees ze allemaal en ik krijg er een glimlach van om mijn lippen. Ben alleen niet zo goed in trouw reageren

Ik vind het ook inspirerend om anderen te lezen. Soms de strijd, soms het besef dat je een slag in die strijd overwonnen hebt (maar dat niet meteen ziet).

Voor vandaag: slingers voor onze vrijheid!

De man van mijn beste vriendin speelt vandaag met zijn bandje op een festivalletje en daar ga ik zo kijken. Heerlijk in het zonnetje. Grappig detail: ik ben blij dat hij om 15 uur speelt. Dan kan ik op tijd naar huis en mijn maaltijdsalade nuttigen ipv aangewezen te zijn op zo'n frietkar daar. Ik vind het prima om af en toe wat minder gezonds te eten...maar dit soort junkfood vind ik de calorieën niet waard, zeg maar Ja dat heb ik ook, dat het topic zo super inspirerend is! Ik vind het zo gaaf om te lezen dat er ondanks alles wat er soms gebeurd in een leven er toch slingers worden opgehangen! Het maakt me echt blij maar vooral ook heel dankbaar dat alles zo gedeeld wordt
quote:Geraldine schreef op 05 mei 2016 @ 20:29:

[...]

Heftig! Maar wat fijn dat je er nog bent! Verder: Ik ben heel erg blij met jou. Nou wat lief.
En ik hang een slinger op omdat ik zo'n heerlijk dagje heb gehad! Man had spellen dag met de andere spellen nerds (is om 9 uur vanochtend vertrokken en nog niet thuis Ze doen één of ander mega bordspel, geen idee hoe het heet) Ik was dus alleen. Beetje uitgeslapen, aangelummeld, beetje huishouden tussendoor met Prince keihard aan, wandeling gemaakt en heerlijk op een bankje aan het water zitten lezen. Thuis op het balkon gelegen / gezeten. Goed aan m'n eetschema gehouden.

O man komt net binnen, latersss
Klinkt als een fijne dag, Hats!

Hier een ballon, omdat ik gisteren niets op de vrijmarkt heb gegeten. 's avonds met vrienden uit eten geweest en dat was al ongezond genoeg. Langzaam komt zelfs bij mij het besef dat ik iets gezonder wil leven. Ik ga niet alles laten, maar ik kan op sommige momenten wel minderen. Ik heb nog geen overgewicht en dat wil ik graag zo houden.. Ben wel aangekomen en daar baal ik van. Minderen en wat meer gezond kan dus geen kwaad.
Een slinger als bedankje voor jullie allemaal! Wat een inspirerende verhalen allemaal.

Omdat ik dankzij dit topic vandaag wél mijn 50 baantjes ga zwemmen in plaats van niet. Dus straks ook slinger voor mij.
Ik hang gewoon de vlag meteen uit! Rondje controle bij artsen gehad en de weegschaal stond zowaar 1200 gr hoger!!!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven