Pfeiffer & herpes
vrijdag 6 mei 2016 om 23:38
Hoi allemaal, ik schrijf hier al een tijdje mee maar i.v.m. herkenbaarheid nu even een andere nick aangemaakt.
Al 4 jaar heb ik pfeiffer en (mond) herpes. Ik ben hiervan zeer ziek geweest in het verleden, via een internist heb ik voor heftige herpes aanvallen valaciclovir voorgeschreven gekregen, dit helpt redelijk. Daarnaast heeft de huisarts het enige advies dat ik er mee moet leren leven.
Ik had gehoopt dat het minder zou worden in de jaren, helaas lijkt het bij mij alleen maar erger te worden. Super moe, benen als lood, de trap oplopen is tegenwoordig echt een opgave. Daarnaast heb ik nog steeds vaak een veel pijnlijke blaren en aften in mijn mond, ook zijn mijn klieren opgezet en slikken is zeer moeilijk. Tintelingen in handen & voeten enz enz.
Rust neem ik zo vaak als mogelijk, ik heb een gezin en een leuke baan die wil ik echt niet opgeven. Maar ik neem echt rust, s avonds doe ik niets meer, op de bank met een filmpje en vroeg naar bed. En dan nog wordt het niet minder. Heeft misschien iemand hier ervaring ermee, hoe het te beperken, misschien met voeding of andere tips, alles is welkom!
Al 4 jaar heb ik pfeiffer en (mond) herpes. Ik ben hiervan zeer ziek geweest in het verleden, via een internist heb ik voor heftige herpes aanvallen valaciclovir voorgeschreven gekregen, dit helpt redelijk. Daarnaast heeft de huisarts het enige advies dat ik er mee moet leren leven.
Ik had gehoopt dat het minder zou worden in de jaren, helaas lijkt het bij mij alleen maar erger te worden. Super moe, benen als lood, de trap oplopen is tegenwoordig echt een opgave. Daarnaast heb ik nog steeds vaak een veel pijnlijke blaren en aften in mijn mond, ook zijn mijn klieren opgezet en slikken is zeer moeilijk. Tintelingen in handen & voeten enz enz.
Rust neem ik zo vaak als mogelijk, ik heb een gezin en een leuke baan die wil ik echt niet opgeven. Maar ik neem echt rust, s avonds doe ik niets meer, op de bank met een filmpje en vroeg naar bed. En dan nog wordt het niet minder. Heeft misschien iemand hier ervaring ermee, hoe het te beperken, misschien met voeding of andere tips, alles is welkom!
zaterdag 7 mei 2016 om 00:34
Dank! Citrus ga ik proberen, ik heb nu een middeltje van de HA wat ik er op kan smeren wat verdoofd, kan ik iig eten. De blaren & keelpijn zijn erger. Ik moet gewoon iets vinden om de aanvallen te voorkomen, ik dacht dat met rust te kunnen doen. Werkt helaas niet. Dat ik nu bijvoorbeeld nog wakker ben is uniek, normaal slaap ik zo rond 8 uur al op de bank.. Morgen slaap ik vast de hele dag. Zo stom, ik ben noujuist altijd heel actief maar kán gewoon niet meer.
zaterdag 7 mei 2016 om 07:32
zaterdag 7 mei 2016 om 09:11
L-lycine tabletten zijn mijn wondermiddel tegen mond herpes (koortslip) ik heb er een paar maandenlang continue gehad. De ene koortslip nog niet over of aan de andere kant van e lip weer een nieuwe. L-Lycine heeft dit nagenoeg compleet laten stoppen. Ik het begin 1000mg per dag nemen. Meteen na het opstaan op de nuchtere maag en dan een half uurtje later pas ontbijten dan doet ie goed zijn werk. Na 1 potje ging ik over op 500mg per dag en nu af en toe om te onderhouden. Bijna nooit meer een koortslip.
Je haalt die tabletten op verschillende plekken maar ik gebruik ze van Erica's natuurwinkel zit in meerdere steden!
Je haalt die tabletten op verschillende plekken maar ik gebruik ze van Erica's natuurwinkel zit in meerdere steden!
zaterdag 7 mei 2016 om 10:07
L-lysine is bewezen effectief bij het voorkomen van herpesuitbraken. Ik lees op pubmed verschillende doseringen dus overleg met de ha of internist is wellicht handig.
Poetsen met Zendium helpt tegen aften. Tegen de pijn kun je Pyralvex smeren, is lidocaine. Heul vies maar helpt wel
Het zijn wel tekenen van een verminderde weerstand, is daar al eens serieus naar gekeken?
Begrijp ik dat je al 4 jaar Pfeiffer hebt ( dus al 4 jaar aantoonbaar in het bloed?) want dat is ook wel erg lang
Poetsen met Zendium helpt tegen aften. Tegen de pijn kun je Pyralvex smeren, is lidocaine. Heul vies maar helpt wel
Het zijn wel tekenen van een verminderde weerstand, is daar al eens serieus naar gekeken?
Begrijp ik dat je al 4 jaar Pfeiffer hebt ( dus al 4 jaar aantoonbaar in het bloed?) want dat is ook wel erg lang
Je bent zelf een theepot
maandag 9 mei 2016 om 22:16
Je kunt inderdaad ook last hebben van een slechte afweer. Bijvoorbeeld ten gevolge van een vitamine D en B12 tekort. Toen ik een laag vitamine D gehalte had (geloof 23 of 33 maar kan nog veel lager) kwam ik ook de trap niet meer op of naar huis gelopen. Dat verbeterde heel snel met extra vitamine D (nam gewoon 2 pilletjes van kruidvat per dag). En huidproblemen en tintelingen schijnen weer samen te hangen met B12. Mocht je hier onverhoopt nog niets mee doen dan zou ik het zeker even proberen. Sterkte!