Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Doe ik ook, maar ik waarschuw anderen en passant om er niet in te trappen.
ok, laat dan maar.
quote:Autofan schreef op 08 mei 2016 @ 18:42:

Ik hou niet van kaasschnitzels.

Oooooh!

Dan snap ik het
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2016 @ 17:29:

[...]

Ik heb die kaart in mijn jaszak...juist hiervoor.

Je weet toch inmiddels hoe het werkt in een winkel. Wekelijkse boodschappen doen leert veel over gang van zaken in een winkel. En ook over enige mate van etiquette.Jeetje, wat een overefficiente. Het is echt geen ramp als het een paar seconden langer duurt ????.
quote:Melissa77 schreef op 08 mei 2016 @ 17:16:

Ik snap niet waarom je nog bezig bent na het afrekenen. Ik leg mijn boodschappen op de band, wanneer ik aan de beurt ben steek ik mijn pinpas in de automaat en pak direct alle boodschappen aan en doe ze in de kar. Wanneer de cassiere het bedrag zegt sta ik klaar om te pinnen en ben weg voor ze een boodschap van de volgende klant pakt.

En dan heb je mensen die eerst wachten tot alles gescant is, dan rustig pinnen om tot de ontdekking te komen dat al hun boodschappen er nog liggen en die dan rustig in hun kar gaan leggen, grrrr. En de cassiere wacht niet en pakt gewoon Door ...

Wij doen met zijn tweeën de boodschappen. Alles op de band, man loopt naar het eind van de band, ik leg alles een beetje zo neer dat hij het makkelijk in de winkelwagen kan leggen en ik reken af . Dan doen we alles in de tas bij de inpaktafel.

Dit gaat snel maar als ik dit wel eens alleen doet gaat het niet zo soepel. Dan ligt de ene helft al gescand voorbij de kassa en ben ik nog bezig mijn winkelwagen leeg te halen.

Helaas dan moet de volgende klant geduld hebben.

Ik heb het dan over gemiddeld 4 volle boodschappentassen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ergernis is misschien een groot woord, maar het valt mij op ( en stoort me, dus waarschijnlijk toch een ergernis) dat ik de laatste tijd weinig 'privacy' heb als ik wil pinnen bij de kassa. De volgende in de rij staat dan erg kort achter me. Je pincode kan zo meegekeken worden. De laatste keer heb ik aangegeven dat ik vond dat de man achter mij wel erg dichtbij stond en dat ik wilde pinnen. Het lijkt mij toch dat je, zeker bij de pinkassa waar iedereen pint, enige afstand houdt ten opzichte van de pinner voor je?
Overefficientie werkt in mijn leven prima.

Wist trouwens niet dat hats iemand is die bewust het forum stangt. Had/heb een heel ander beeld.
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2016 @ 21:05:

Wist trouwens niet dat hats iemand is die bewust het forum stangt. Had/heb een heel ander beeld.Tja alles is in the eye of the beholder he? Ik doe verder niet mee aan het spelletje van Starshine r
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2016 @ 21:05:

+ 1

Ik ben te lui om dingen inefficiënt te doen
Retrostar een stanger?

Geen idee, ken retrostar niet zo goed.
quote:MonicaG schreef op 08 mei 2016 @ 21:08:

[...]

+ 1

quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2016 @ 21:10:

Retrostar een stanger?

Geen idee, ken retrostar niet zo goed.Dat zeg ik, ik doe niet aan dat spelletje mee

[...]

+ 1

Ik ben te lui om dingen inefficiënt te doen Maar efficient staat niet gelijk aan snel. Als ik snelsnel moet dan gaat tbij mij helemaal mis.
Hats of tats.. ..laat mij dan eens met het zweepje eroverheen als ik achter je in de rij sta!

Oei, dat klinkt fout!!

Hahaha, ik ga slapen. Moe! Welterusten!

Ik eigenlijk ook, maar helaas te chaotisch om ook echt efficiënt te werk te gaan.

Zodra ik iets meer boodschappen heb dan normaal raak ik het overzicht kwijt, en weet ik opeens niet meer hoe ik een tas in moet pakken.

Ik denk ook echt dat ik er regelmatig de oorzaak van ben dat mensen 90 seconden later thuis zijn dan ze eigenlijk hadden gewild
quote:hatsetats schreef op 08 mei 2016 @ 21:25:

Maar efficient staat niet gelijk aan snel. Als ik snelsnel moet dan gaat tbij mij helemaal mis.

Bij mij dus ook.

Flessen drinken bovenop rollen beschuit, bakken ijs niet in de koeltas.

Eén tranendal aan die kassa
wie is retrostar?
quote:Lotte35 schreef op 08 mei 2016 @ 21:30:

[...]

Ik eigenlijk ook, maar helaas te chaotisch om ook echt efficiënt te werk te gaan.

Zodra ik iets meer boodschappen heb dan normaal raak ik het overzicht kwijt, en weet ik opeens niet meer hoe ik een tas in moet pakken.

Ik denk ook echt dat ik er regelmatig de oorzaak van ben dat mensen 90 seconden later thuis zijn dan ze eigenlijk hadden gewild

Oeh, pek en veren voor jou hoor, dat je mensen zomaar hun kostbare tijd verspilt

Ik ben zelf zo vreselijk ongeduldig en lui, ook met mezelf, dat ik geleerd heb grotere dingen te fragmenteren en ze op die manier toch efficiënt aan te pakken.

Mijn gsm-hoes hangt vol mini post-its, alles heeft zijn vaste tijd en plek (en waag het niet daaraan te tornen zonder mijn toestemming in 5-voud op papier) en dan kom ik met herhaling/automatisering al een heel eind.

Maar toegegeven: ik mag de controle niet even laten schieten of het wordt onmiddellijk pure chaos
O whahahaha ik bedoelde jouw gezellige aanwezigheid natuurlijk Starshine. Sorry retro, ok zal het aanpssen.
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2016 @ 21:27:

Hats of tats.. ..laat mij dan eens met het zweepje eroverheen als ik achter je in de rij sta!

Oei, dat klinkt fout!!

Hahaha, ik ga slapen. Moe! Welterusten!Dan wordt het alleen maar erger. Hoe meer je me pushed, hoe gestrester en hoe langer jij uiteindelijk moet wachten. Rustog aan doen is op dat moment het enoge dat helpt.
quote:MonicaG schreef op 08 mei 2016 @ 21:35:

Oeh, pek en veren voor jou hoor, dat je mensen zomaar hun kostbare tijd verspilt Ja, onbegrijpelijk eigenlijk dat mij de toegang tot de supermarkten nog niet ontzegd is
quote:hatsetats schreef mop 08 mei 2016 @ 21:51:

O whahahaha ik bedoelde jouw gezellige aanwezigheid natuurlijk Starshine. Sorry retro, ok zal het aanpssen.En verder gaat het wel goed? Misschien een paar weken thuis blijven. Lekker rustig.
quote:Lotte35 schreef op 08 mei 2016 @ 22:03:

[...]

Ja, onbegrijpelijk eigenlijk dat mij de toegang tot de supermarkten nog niet ontzegd is Dus als ik het goed begrijp mag er in een topic gewijd aan ergernissen in supermarkten niet geklaagd worden over ergernis nr 1, treuzelende klanten.
Je zult maar in de rij van de kassa staan en verschrikkelijk nodig naar het toilet moeten. Of je bent ongesteld en hebt het gevoel dat je aan het doorlekken bent.

Of

Je hebt net tijdens het boodschappen doen een telefoontje gekregen dat je kind ziek is en opgehaald moet worden. Of je hond is aangereden.

Of

Je weet ineens niet meer zeker of je thuis het gas hebt uitgedraaid of de deur op slot gedaan. Of er staat een raam open.

Of

Je bedenkt tijdens het boodschappen doen dat de loodgieter niet om 16.00 uur zou langskomen maar om 15.00 uur. Hij kan bijna voor de deur staan, en zijn nummer heb je niet in je telefoon staan.

Of

Vlak voordat de visite komt, kom je er achter dat je geen koffiemelk meer in huis hebt, dus die ga je nog snel even halen.

Of

Je krijgt visite en bent op tijd vertrokken van je werk. Maar er viel een trein uit waardoor je de aansluiting miste en een uur vertraging hebt opgelopen. Je vraagt je in de rij voor de kassa af hoe je het in de resterende tijd voor elkaar moet krijgen te douchen, eten te koken en met de franse slag door de woonkamer te gaan.

Of

Je bent niet lekker en hebt het gevoel dat je gaat flauwvallen. Maar buiten staat een bankje waar je even op kunt bijkomen.

Dan is het zaak om vooral NIET te laten merken dat je haast heb. Ga niet paniekerig staan bilwrikken ook al schijt je bijna in je broek. Kijk niet steels op je horloge. Trommel niet ongeduldig met je vingers op het handvat van je winkelwagentje, en...het allerbelangrijkste..zucht niet en rol niet met je ogen. Doe alsof je doodkalm bent al ga je van binnen dood van ellende.

Want er zal maar een mevrouw voor je in de rij staan met gebrek aan inlevingsvermogen. Die meent dat jouw tijd háár tijd is. Die geen boodschap heeft aan andermans prioriteiten omdat die nooit zo belangrijk kunnen zijn als haar recht op boodschappen doen in haar eigen tempo. Die vindt dat haar tempo de norm is. Die daar zo van overtuigd is, dat ze het zelfs gerechtvaardigd vindt om jou een 'lesje' te leren. Hoe durf je haar plezier in boodschappen doen te vergallen. Dat vraagt om onmiddellijke afstraffing, zoals expres treuzelen en ander kinderachtig pestgedrag.

Je kunt natuurlijk geluk hebben, en een menselijk persoon treffen. Een lieve mevrouw die snapt dat iemand die in de rij staat te zenuwen daar vast wel een goede reden voor zal hebben. Als die mevrouw zelf alle tijd van de wereld heeft, zal ze je misschien zelfs wel even voor laten. Maar ja...dat weet je niet hé. Voor hetzelfde geld staat daar zo'n zelfgenoegzame remy die jou wel even zal inpeperen hoe het volgens haar hoort.
quote:Vlinderstruik schreef op 08 mei 2016 @ 23:48:

Je zult maar in de rij van de kassa staan en verschrikkelijk nodig naar het toilet moeten. Of je bent ongesteld en hebt het gevoel dat je aan het doorlekken bent.

Of

Je hebt net tijdens het boodschappen doen een telefoontje gekregen dat je kind ziek is en opgehaald moet worden. Of je hond is aangereden.

Of

Je weet ineens niet meer zeker of je thuis het gas hebt uitgedraaid of de deur op slot gedaan. Of er staat een raam open.

Of

Je bedenkt tijdens het boodschappen doen dat de loodgieter niet om 16.00 uur zou langskomen maar om 15.00 uur. Hij kan bijna voor de deur staan, en zijn nummer heb je niet in je telefoon staan.

Of

Vlak voordat de visite komt, kom je er achter dat je geen koffiemelk meer in huis hebt, dus die ga je nog snel even halen.

Of

Je krijgt visite en bent op tijd vertrokken van je werk. Maar er viel een trein uit waardoor je de aansluiting miste en een uur vertraging hebt opgelopen. Je vraagt je in de rij voor de kassa af hoe je het in de resterende tijd voor elkaar moet krijgen te douchen, eten te koken en met de franse slag door de woonkamer te gaan.

Of

Je bent niet lekker en hebt het gevoel dat je gaat flauwvallen. Maar buiten staat een bankje waar je even op kunt bijkomen.

Dan is het zaak om vooral NIET te laten merken dat je haast heb. Ga niet paniekerig staan bilwrikken ook al schijt je bijna in je broek. Kijk niet steels op je horloge. Trommel niet ongeduldig met je vingers op het handvat van je winkelwagentje, en...het allerbelangrijkste..zucht niet en rol niet met je ogen. Doe alsof je doodkalm bent al ga je van binnen dood van ellende.

Want er zal maar een mevrouw voor je in de rij staan met gebrek aan inlevingsvermogen. Die meent dat jouw tijd háár tijd is. Die geen boodschap heeft aan andermans prioriteiten omdat die nooit zo belangrijk kunnen zijn als haar recht op boodschappen doen in haar eigen tempo. Die vindt dat haar tempo de norm is. Die daar zo van overtuigd is, dat ze het zelfs gerechtvaardigd vindt om jou een 'lesje' te leren. Hoe durf je haar plezier in boodschappen doen te vergallen. Dat vraagt om onmiddellijke afstraffing, zoals expres treuzelen en ander kinderachtig pestgedrag.

Je kunt natuurlijk geluk hebben, en een menselijk persoon treffen. Een lieve mevrouw die snapt dat iemand die in de rij staat te zenuwen daar vast wel een goede reden voor zal hebben. Als die mevrouw zelf alle tijd van de wereld heeft, zal ze je misschien zelfs wel even voor laten. Maar ja...dat weet je niet hé. Voor hetzelfde geld staat daar zo'n zelfgenoegzame remy die jou wel even zal inpeperen hoe het volgens haar hoort.Meestal heb ik niet eens door wie er achter me staat (of hoe irritant ik ben). Maar als ik een zuchter of kreuner achter me heb staan word ik daar niet sneller van. Dat doe ik niet expres.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven