** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Je bent terug bij Yasman!!!!!
Whahahahaha! Neen
Geen bijzonderheden
Zeg en vanaf febr moet de AK verhuizen, iemand al een suggestie waar we heen kunnen?

Met een andere groep zijn we dingen aan het uittesten, volgens mij hebben we een leuke gevonden waar ook foto's op kunnen.

Dat multiply is niks, waar msn ons heen wil hebben.
Geen bijzonderheden
Oh haha dat was het eerste wat me te binnen schoot!!!

Maar goed om te lezen dat het zo goed met je gaat, man, want je hebt je portie wel gehad afgelopen tijd!!! Ik vind het leuk zulke positieve berichten te lezen van je!!!!

Wat is dat andere dan voor groep?

Voor de masterstudenten heb ik ook een msn groep opgericht, en ik ben beheerder daarom en heb geen flauw idee wat ik nu moet aanvangen nu msn er mee kapt.
O, en over Nederlands gesproken, het eerste NL wat Gert kon was:

Me, I am going to have dutje doen.

Ik moet nog lachen om zijn commentaar op Barack. Heel Kenia vierde feest toen hij het werd, een halve Keniaan, ze kregen zelfs een dag vrij, en het gortdroge commentaar van Gert naar mij:

"Allthough he is an American......."

Mén, wat heb ik gelachen!

En gelijk heeft ie ook nog es!

De enige Keniaan die Barack niet als Keniaan ziet, is Gert!

Slimme man. Maar dat wist ik al
Geen bijzonderheden
Haha ja daar had ik ook om gelachen!!! Obama is niet eens door zijn vader opgevoed, dus dat Keniaan zijn wordt zo wel héél weinig denk ik!!! Maar voor Kenia vind ik het wel leuk hoor!

En lekker vooroordelen bevestigend weer! Wat denk je dat het eerste was dat mijn vriend in het Nederlands kon zeggen?!?!

Schiet op!!!

Dat heeft mijn moeder hem geleerd (overigens, niet geleerd hoor, maar gewoon zo extreem vaak gebruikt), en nu zegt hij het heel vaak tegen mij, margaretha, schiet op! alsjeblieft.
Ik zal Nef vragen hoe het werkt, zij heeft hem in de lucht gehaald, ziet er wel leuk uit.

Als het echt zo werkt als wij willen, dan maak ik er voor ons ook eentje, dan moet ik jullie uitnodigen.

Maar eerst testen natuurlijk.

Ben even de naam kwijt hoe het heet.

Iets van ning ofzo.
Geen bijzonderheden
xing?
Obama is opgegroeid in een rijke blanke enclave op Hawai

Gert ziet dat wel goed, maar de gemiddelde Keniaan ziet een Keniaan in het Witte Huis.

En ach, dat geeft ze hoop.
Geen bijzonderheden
quote:Margaretha2 schreef op 13 november 2008 @ 11:37:

xing?Ik ga even zoeken, ben zo terug.
Geen bijzonderheden
ning.com
Geen bijzonderheden
Mij geeft het ook hoop hoor!!!

Hoewel Obama voor mij niet echt een Keniaan in hart en nieren is, is het wel een neger, een halve Afrikaan, etc. Ook al is hij niet opgevoed door zijn vader, ik denk dat hij wel degelijk bewust is van zijn achtergrond (zo komt hij over). En daarnaast heeft hij ook in het buitenland gewoond, nog wel in swerelds grootste moslimland, dus is het een internationaal ingesteld iemand.

Ik ken ning niet, ik ga even kijken. Xing is een soort LinkedIn maar dan in spanje (ik volg het allemaal niet meer )
Dat Linkedln, daar snap ik niks van.

Ning is nog te doen voor blondjes

Gert ziet zelfs de halve Afrikaan niet!

"How can he be an African? "

Lachen man!
Geen bijzonderheden
Ik heb een goede verbinding nu, ik ga de update schrijven in de AK.

Marg, kijk even of alle teksten en foto's meekunnen naar ning eventueel. Jij bent daar vast beter in dan ik

Zou jammer zijn als dat verloren zou gaan.
Geen bijzonderheden
Ik ken een jongen die geboren is in Centraal Amerika uit Centraal Amerikaanse ouders. Op zijn derde of vierde is hij verhuisd naar de VS. Voor mij is hij heel Amerikaans, in zijn manier van doen en denken, zijn manier van kleden, etc. Maar zelf voelt hij zich heel Centraal Amerikaans.

Ik denk dat wanneer iemand zich dat van zichzelf vindt, hij ook andere keuzes maakt en anders nadenkt over bepaalde zaken dan wanneer iemand dat níet van zichzelf vindt.

En het komt op mij over alsof Obama het vrij duidelijk heeft voor zichzelf dat hij gemengde afkomst heeft en een andere jeugd dan de meeste Amerikanen.

Maar de tijd zal het leren!

Ik ga zo even dat ning bekijken dan (zit op het werk, maar heb eigenlijk alles al af).

Een primeur: ik ga misschien verhuizen!
Time will tell, indeed!

Verhuizen??? Do tell!
Geen bijzonderheden
Ik krijg het antwoordscherm in de AK niet open.

Dus nog even geduld voor mijn update.
Geen bijzonderheden
Yas: leuk dat je weer online bent! En ook heeeeel fijn dat je het zo goed met je gaat. Ben erg benieuwd naar die verrassende update van je!

Zal zo ook even naar dat Ning.com kijken. Ben tussendoor aan het proberen wat casussen te maken voor tussentoets van morgen. Lukt wel redelijk, wat ook wel mag na dagen oefenen, lezen en meer oefenen..

Over Nederlands gesproken. Heb eigenlijk geen idee wat het eerste NLs was dat J. kon. Vermoed dat t iets nuttigs was, iets als dankjewel en alsjeblieft (waar ie nu nog steeds over struikelt, erg grappig) Nu heeft mijn brabantse familie hem met mijn verjaardag het woord 'houdoe' geleerd en dat wordt nu te pas en te onpas gebruikt :-D

Marg: verhuizen? Vertel!!!
Helemaal online ben ik nog niet, ik hoop morgen.
Geen bijzonderheden
Meiden, ik noem maar iets hoor.. maar met de emigreren meiden hebben we een groep op facebook. Is dat een alternatief? Je kunt er in ieder geval veel foto's op kwijt, geloof ik, maar ik zit ook nog maar een blauwe maandag op FB..

Ben weer terug in Tirol, met ouders en zieke zoon! Fijn om weer 'compleet' te zijn . Heb hem flink gemist op het laatst.

Zit nu weer lekker volop in de echtscheidingsstress omdat ex moeilijk loopt te doen. Ziek word ik er van.. wat zal ik blij zijn als alles achter de rug is.

Morgen komt de au pair! Spannend hoor.. Heb er een goed gevoel over, maar het is en blijft toch spannend. Iemand in je huis, die ineens ook mee eet.. (en ik ben al zo'n sterrenkok :S)..

Yas, fijn dat je huisje goed bevalt!! Heb je ook een tuin(tje)?

Voor de rest, ik lees later even bij. Had vanmorgen op mijn manier geen internet.. Helpdesk gebeld, ja, er zit een storing op de lijn, moet een monteur voor langs komen. En ineens, alsof het ingegeven werd, zie ik het stekkertje van de telefoon er een beetje schuin inzitten.. Die zit verstopt achter de televisie, dus echt supertoevallig dat ik het zag! Ik zeg tegen die aardige helpdeskmeneer, sorry, sorry, sorry.. volgens mij doet alles het weer. En jawohl! Niets aan het handje, geen monteur nodig.. Alles functioneert weer tiptop!!

Het wachten is op sneeuw. Het is donker, regent en boven valt sneeuw met bakken uit de hemel. Hier beneden is het nog steeds groener dan groen en mensen worden een beetje nerveus. Volgende maand wordt er een grote biathlon georganiseerd in een dorp wat iets hoger ligt, maar dan moet er wel sneeuw liggen! Het is een belangrijk evenement, waar veel toeristen en pers op af komen, er hangt dus veel vanaf.

Nou, genoeg ge-ego-post, nu ga ik eerst met zoon wat doen (als hij wat wil doen, hij is een beetje zielig vandaag..).
nog ff snel schrijven voordat ik vertrek

Etosha: Ik ga naar Balule (voor 5 dagen) en de rest van de tijd beetje in en rond Johannesburg. Lekker uitrusten en genieten van het weer. En wie weet misschien hebben ze inmiddels z'n plannen weer veranderd en staat hij dan toch ineens voor mijn neus! *zucht* niet echt reeel maar zou wel HEEL leuk zijn!!

Over dat uitstellen dat is typisch iets voor mannen en al helemaal voor zuid-afrikanen. Althans de paar die ik ken (zijn alleen mannen) stellen het liefste alles tot het laatste moment uit. Als het even kan doen ze het zelfs liever helemaal niet.

Voor de rest tnx!!! Ga zeker plezier hebben....

Ga zodra ik tijd heb weer iets schrijven
Wat een dag! Gister een paar bussen met toeristen overvallen bij de watervallen van Agua Azul, waaronder een bus Belgen. Gelukkig geen gewonden, maar wel alles gejat. Op de een of andere manier weet dan niemand in Mexico iets en ontvangen wij vanuit Nederland allerlei allarmerende berichten. Dus hele dag in de telefoon gehangen. Proberen informatie te krijgen. Maar niemand weet dan iets. Daar kan ik me zo aan ergeren. Want alle hotels e.d. zijn bang hun business kwijt te raken. En dat is helemaal niet de insteek. Maar we moeten wel weten wat er nou precies gebeurd is en wat de risico´s zijn. Na een halve dag bellen heb je dan zo´n 10 verschillende verhalen en weet nog niks. Grrrrr. Uiteindelijk dan van alle losse verhalen weer eigen verhaal maken. Klanten inlichten, en die zijn meteen helemaal angstig. Hopelijk blijft het bij het incident van gister. Er is de afgelopen maanden teveel gebeurd op de Maya route.
Ja! Vanavond ga ik het contract tekenen

Ik vind het wel spannend, maar okee, mijn huur is dertig euro meer dan ik in Madrid betaalde voor mijn kamer , maar toch lijkt het veel (vooral zo met de borg, en al het geld was ik al uit heb moeten geven). Ik heb het doorgerekend en in dec. kan ik alweer spaargeld opzij zetten, dus no problem. Ik denk dat dit gewoon de volgende stap is in volwassen worden . Ik vind het spannend man!

Het is héél klein: heeft een keuken, grote slaapkamer, badkamer (met klein bad) en een kleine huiskamer. Het is echt midden in het centrum, in een historisch gebouw. Ik heb het gevoel dat dit een kans is die niet vaak voorbij komt (vooral daar alle andere appartementen die ik bekeken heb op internet tenminste 100 euro duurder waren), en ik hem daarom nu moet grijpen.

Het mooiste is dat ik na 6 jaar met helemaal niemand meer hoef te delen!
Hey, gratis internet in het hotel dat is relaxed! Maar helaas alleen maarin de gang en ik moet staan, dus ik blijf niet lang.

Ik wilde alleen maar even zeggen dat ik net Rianne ontmoet heb en zij is minstens net zo aardig als de anderen van dit groepje die ik tot nu toe ken. Hopelijk zienwij elkaar morgen nog een keer en dan zit het mexicaanse avontuur van ons er alweer op.... Ben erg benieuwd hoe de week in Panama wordt.

Ik ben wel blij dat wij niet woensdagin Agua Azul waren, maar afgelopen zondag al. Want beroofd worden staat niet op mijn prioriteitenlijstje en ik kan mij erg goed voorstellen dat die mensen erg geschokken zijn.

Ok lees netMargarethas berichtje, gefeliciteerd metje huisje. Klingt leuk.

En ik ga erweer vandoor.Tot snel
Yas, ik wil je update!!! Ben zo nieuwsgierig!!

Marg, felicidades met je huisje! Klinkt erg goed! Moet je nog veel schilderen enzo of is het gewoon mooi en alleen je spullen erin zetten??

Ine succes met je echtscheidingsstress!!! En ik weet eindelijk waar ik heen ga in Oostenrijk, naar Seefeld. Is dat bij jou in de buurt?? Weer een meeting in het buitenland! Want zoals Es als schreef, gister hebben we gemeet op het terras hier. Echt super gezellig! En als het even meezit vanmiddag weer! Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven