** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Spees, mosselen eten: snel een keer plannen! Lekker!

Rianne, spannend, zeg, houd je ons wel op de hoogte?

Moon, ja, idd een verschil van dag en nacht met de vorige baan. Ben zó blij dat ik hier nu terecht gekomen ben!

Marg, leuk dat je vriendin komt! Bezoek als je in het buitenland woont is altijd gezellig! Neemt ze een koffer vol met Sinterklaas-snoep en andere etenswaren voor je mee?

Ohja, voor een "sfeerimpressie" van het gala heb ik even 3 foto's in de AK gezet :-)
Jooles: goed plan! zal zo eerst eens in de AK foto's gaan kijken, ben benieuwd..

Marg, leuk dat je visite krijgt! komt ze al snel jouw kant op? vind mijn studentenhuis ook erg leuk op t moment! J. vond t geloof ik iets minder zondagochtend toen echt iedereen moest douchen en naar de wc ging (dat kun je bij mij best goed horen, je krijgt telkens het gevoel dat er iemand mijn kamer binnenstapt) dus die hoorde ik ergens wel mompelen van "ik ben toch blij dat ik alleen woon" Nu is iedereen weer de hort op, geloof dat de mannen samen gingen sporten, zoiets hoor ik tenminste al een week, en ben dus mijn maandagavond-dvd-kijk-maatje even kwijt..

Moon: jammer dat dat barretje niet meer bestaat (of verhuist is).. klinkt herkenbaar, bij ons thuis (in 't dorp waar ik tot m'n 20ste woonde) is ook een barretje/soos waar elke zaterdag bandjes spelen. Dat zat altijd in een heel oud pand, al zolang als ik me kan herinneren (m'n vader ging daar vroeger al op stap, kun je nagaan) en daardoor hingen er ook , allerlei 'herinneringen' en oude posters e.d. Heel apart sfeertje, maar wel erg gezellig. Nu zitten ze sinds een jaartje in een gloednieuw modern en mooi pand en kom ik er haast nooit meer, sfeer is weg.. Heel jammer..

wat J. betreft, even geen idee. De vorige keer dat ik naar hem toeging is mijn treinkaartje niet gecontroleerd en omdat je in Duitsland niet hoeft af te stempelen op de reisdag zelf en het een flexibel ticket is, is dat ticket nu dus nog steeds geldig en kan ik er zo nog een keer mee naar J. Is alleen maar geldig tot de 22e ofzo, dus moet wel even opschieten als ik t nog wil gebruiken. Had ergens het plan opgevat om J. te verrassen en komend weekend daarheen te gaan, maar nu laat ie leuk weten dat ie komend weekend waarschijnlijk bij zijn broer is (vlakbij Hannover..) Da's dus weg verrassing!

Nu heel misschien het weekend van Sinterklaas (m'n moeder heeft hem ook uitgenodigd, heel lief!) en anders denk ik dat het tussen kerst en oud&nieuw wordt.. We'll see..

RP: klinkt erg goed weer! Ben heel benieuwd wat uit dat aanbod komt, en wat die nieuwe baan dan eventueel inhoudt! Zal voor je duimen!

Es: klinkt supergoed die vakantie! Geniet er van en hou ons een beetje op de hoogte!

Ik ga even afwassen en nog wat andere huishoudelijke rotklusjes doen..

Fijne avond allemal!
Rianne, jammer is dat! Toen ik in Guate zat zijn alleen mijn ouders en broers gekomen, verder niemand. Na een jaar daar gewoond te hebben ging ik de winter erna weer terug en ik kende bijna niemand meer, dat is misschien ook een beetje wat jij hebt, mensen komen en gaan. Ben erg benieuwd naar je aanbod, maar laten we het niet jinxen

Het is idd super dat ze me op komt zoeken (ze heeft nog niet geboekt hoor), ik vind het echt zooooo leuk!!! Ik moet wel zeggen dat mijn vriendinnen uit het dorp zeg maar ook echt niet komen. Nog niet misschien. Dat is te ver en te duur etc. daar denken ze nog niet eens over na! Toen ik in Madrid zat is maar één vriendin langsgekomen. Terwijl de tickets rond de 25 euro zijn en je bij mij kan slapen. Ik begrijp daar niets van en vind het ook heel erg jammer, maar je doet er niets aan. Ikzelf heb nu een aantal vrienden in het buitenland en als ik even kan ga ik ze echt wel opzoeken. Wat is nou leuker dan een stad leren kennen met iemand die de weg weet, en wat is nou goedkoper dan bij iemand logeren?!

Moon, dat lijkt me nou het nadeel van een eiland, dat je niet verder weg kan. Waar ik nu woon is eigenlijk ook echt provincie, maar mocht ik het willen pakken we de auto (oh yes ) en rijden zo naar Alicante, Granada, Malaga, Almeria, Valencia, noem maar op. Ik zou alleen op een eiland willen wonen als het minstens zo groot is als Engeland denk ik . En Cuba daar wil ik evt. wel over nadenken mocht het ooit zo ver komen, maar dat is ook nog meer dan twee keer zo groot als Nederland.

Ik wil je wel op komen zoeken, met carnaval!!!
Spees: hoop voor je dat jullie elkaar weer snel kunnen zien en het zou wel mooi zijn als je idd je treinkaartje nog eens zou kunnen gebruiken.

Jooles: ik ga zo foto's kijken..

Marg: ja het is natuurlijk veel leuker om op vasteland Spanje te wonen volgens mij. Dit eilandje is maar zo klein en dan woon ik zelfs nog in 'the place to be' qua uitgaan. Het stikt hier idd van de barretjes etc., maar vooral ook Britse pubs, karaoke-bars (wel leuk om je slap te lachen) etc. en er is zelfs een 'centro comercial' dat bestaat uit alleen maar kroegen. Verder ook 2 NL'se barretjes, maar daar ga ik eigenlijk alleen heen als er voetbal is en soms een kroketje eten. Maarja, ik heb het allemaal wel een beetje gezien..

En leuk als je wilt komen met carnaval!!! Je bent altijd welkom hoor! Alleen ook hier moet je je er niet teveel van voorstellen. Er wordt natuurlijk wel wat aan gedaan, maar het is niet zo groots zoals bijv. op Gran Canaria en Tenerife.

Oja, nog iets....Vandaag belde een Spaanse vriend. Hij gaat in NL wonen, bij zijn Nederlandse vriendin! Maar wat is nu het geval...hij wil Nederlandse les van mij en me er zelfs nog voor betalen ook. Heb gezegd dat ik dat wel wil proberen, maar dat ik geen lerares ben. Maar hoe moet ik dit nu aanpakken??? Alle suggesties zijn meer dan welkom, want ik vind het best moeilijk om echt wat zinnigs te bedenken.

Ga nu naar AK..ook even wat vertellen over mijn 'misschien' nieuwe baan.
Moon, er is een boek wat gevolgd wordt voor Nederlandse les, Cadi en Kjong weten vast wel hoe het heet. Daarin staat grammaticale uitleg, zoek vantevoren de vertalingen op van bijvoorbeeld werkwoord, bijvoeglijk naamwoord, etc. zodat je dat in het Spaans wel kan zeggen / uitleggen. Gewoon de lessen voorbereiden aan de hand van dat boek, en dan doornemen met hem en huiswerk laten maken. Ik heb Nederlandse les gegeven aan een latina, vandaar
Dank je Marg! Dus....

Kjong, Cadi, waar zijn jullie???????

Vraag me wel af of ik er hier ook aan kan komen, maar wel handig, is ook wel wat voor m'n eigen vriend natuurlijk.
Voor je eigen vriend zou ik een cd rom kopen bij de boekhandel met spelletjes ed. om Nederlands te leren, makkelijker en leuker dan via een boek (okee je leert de grammatica natuurlijk niet zo door en door). Mijn vriend heeft er één van engels en één van Nederlands en het werkt heel goed.

Volgens mij heet het boek de Delftse Methode, maar ik kan me vergissen.

Ik heb superge rugpijn, en ik heb al twee keer spit gehad afgelopen jaren, ben nu dus heel bang voor spit. Komt doordat ik helemaal geen zak uitvoer. Ik heb al zolang niet gesport :(. En de hele dat op een (niet al te ergonomische) bureaustoel.... En nu moet ik nog tenminste tot halfnegen!!! Ik wou dat het al zo laat was, ik ga echt kapot hier!!!
quote:La Moon schreef op 11 november 2008 @ 15:03:

Dank je Marg! Dus....

Kjong, Cadi, waar zijn jullie???????

Vraag me wel af of ik er hier ook aan kan komen, maar wel handig, is ook wel wat voor m'n eigen vriend natuurlijk.

Ik bent thuis hoezo? Hardstikke druk, ben gevloerd in de avond en ben blij als ik op de bank kan crashen. Met NL kan ik je niet helpen. De mijne sprak al NL toen ik hem leerde kennen. Die heeft het opgepikt hier in NL. Heeft 2 jaar zijn mond dicht gehouden en alleen geluisterd en spreekt nu een aardig woordje NL's.

Ik denk dat je het het beste leert als je alleen maar NL kan praten of via kinderboeken maar dan moet iemand je wel de de grammatica leren.

Hier verder alles ok, moe moe moe, maar dat zal ook wel met het weer en werk te maken hebben. Maak geen uberlange dagen maar wat ik in die uren prop is geloof ik werk voor 20 uur per dag

Nu lekker mandje opzoeken en slapen!
Internet & computer werken nog steeds beroerd, of eigenlijk... alweer.

Ik draai in een kort internetcirkeltje in de hoop dat ik me hier af en toe nog kan laten zien, maar dan is het ineens weer weg.

Ben heel aso niet bijgelezen. Maar het zijn dan ook wel heel erg veel pagina's. Het is vast allemaal gezellig.

Onze situatie momenteel:

Chipita is een dondersteen. Een 'luie' vooral. 17 maanden en nog niet lopen. Ze staat wel steeds vaker los, maar dan is ze zo trots op zichzelfwaardoor je ziet dat ze het bewust doet, terwjl het eigenlijk een onbewust proces moet zijn, dus kortweg gezegd: ze dírft gewoonweg nog niet te lopen. Niet dat de stand van haar voetjes al een beetje goed staan ervoor, misschien heeft dat er wel mee te maken. Nou ja, als ze bij 24mnd niet los de kamer doorgaat, dan ga ik eens aan een medische bel trekken.

Kjongen is steeds meer een mannetje, en een lieve. Hij voedert zijn zusje 's avonds, wat hem beter afgaat dan mij, want met gezellgi spellejte dat hij heeft verzonnen voor haar, dus zonder hysterisch krijsen. Hij is nu bezig met een werkstuk over adelaars, zijn lievelingsdieren. Zegt mij niks, dus ik leer een hoop.

Kman werkt nu niet meer, seizoen afgelopen, en is Nederlands aan het leren met mijn ouders. Wat fijn is. En wat wrang. Want hij zit met hén elke avond aan de dis. En niet met ons. Maar goed. De centen van het examen zijn overgemaakt, nu i shet wachten op een code waarmee hij kan bellen om een examndatum af te spreken.

Ik ben hard bezig op zoek naar een vaste(re) baan. De huisdige loopt inderdaad af per 1-1, hoorde ik van de week, en anders kan hij nog niet komen. Dan draai ik net als Cadi zo'n 27 uur in een 24uurse dag, en ben ik blij als ik een keer alleen in bed lig. Ondertussen ben ik heel erg toe aan een horizontale tango, en ik merk dat alles wat losloopt met enigzins ietwat testosteron in het bloed ineens aantrekkelijk aan het worden is. Laten we het houden op de volle maan.

Straks ga ik naar de opticien. Ik moet waarschijnlijk een leesbrilletje, tenminste dat denk ik. Heb al maanden hoofdpijn, en focussen van dichtbij ineens naar verweg en andersom doet me duizelen.

Ik heb Nederlandse les gegeven aan expats dmv de zg Directe Methode. Zoals de nonnen dat doen zegmaar.

Ik denk dat je het beste gewoon een standaard cursus moet kopen, en dat als leidraad moet gebruiken. Koop de cursus niet ongezien. Vergelijk er een paar bij de boekhandel(s). Er zit een hoop verschil tussen. Vraag ook nog even aan je cursist of hij bijv meer auditief is aangelegd, dan kan je daar je materiaal op aanpassen.

Als ik in het buitenland woonde, ging ik graag naar mijn familie en vrienden terug. Al was het maar voor een weekendje. Zeker als de tickets retegoedkoop waren.

Zo hield ook ik de band in stand, en kwamen er vanzelf wel meer mensen mijn richting op.

Ik snap natuurlijk wel dat bijv Mexico effe een brug te ver is voor een weekendje.

Ok, NU ga ik The Ateam uitzetten. Wat een takkeherrie!
Ik heb geen tips om iemand NLs te leren. Na de 10.000e keer 'zondag beginnen we écht weer aan de cursus' en de 10.000e keer R. 'nee, vandaag niet, want blablabla', heb ik even ook niet zo'n motivatie meer. Ja, ik kan NLs tegen hem gaan praten, maar daar heb ik echt geen fuck zin in als ik de hele dag in 'n chaos op m'n werk heb gezeten.

Volgende week zondag weer.

Kjong: is er zicht op 'n vaste baan (of jaarcontract, mag toch ook als ie 't examen heeft gehaald?). Lekker jong, die Kjongen. Vind 'm erg leuk uit de verhalen.

(succes in TR met 't examen)

Marg: leuk, van je vriendin!

En ik ben moe, verschrikkelijke tentamenweken op m'n werk. Sorry voor de studenten onder ons hier, niet iedereen is 't zelfde, weet ik, maar heb zelden zo'n onbegripvolle, brutale en asociale studenten gezien als deze week. Jommerjommer. Een beetje verplaatsing in de voor hen werkende (voelt als: slovende en rennende) mens zit er totaal niet in lijkt wel. Ben zo blij als 't vrijdagavond is.

Dus ik ga nu maar eten.
Kjong: leuk om weer eens wat van je te horen! Wat een schat ja, Kjongen!

Dank ook voor je tips!

Cadi: wat knap zeg van de jouwe, dat hij het heeft opgepikt door enkel maar te luisteren! En jij ook bedankt natuurlijk.

Isiss: ja dat heb ik met m'n eigen vriend ook, schiet ook nog niet echt op met de voortgang in onze 'lessen Nederlands', maar dat is ook z'n eigen schuld. Heb tijdje geleden een paar papiertjes volgeschreven met basisdingen en hij doet er nooit wat mee. En dan wil hij dat ik NL's met hem ga praten?

En rust even lekker uit vanavond en je zit al over de helft van de week vandaag!

Marg: dank je! Heb even gezocht op de Delftse Methode. Je schijnt zo'n cursus ook online te kunnen volgen.

Maarja, ik ga eerst maar eens even na vragen bij die vriend hoe serieus hij het eigenlijk aan wil gaan pakken en wat hij verwacht van mij, voordat er allerlei boeken etc. aangeschaft worden.
Ben ik ook weer eens. Ik heb net ook al even in de AK op je gereageerd, Kjong. Ik kan me voorstellen dat je leven hectisch is. Balen van je werk! Ik hoop echt voor je dat je snel een andere baan vindt en vooral dat die snel een vast contract of in ieder geval een contract van meer dan 12 maanden gaat opleveren.

Heb jij enig idee hoe lang het duurt ongeveer voor je zo'n examencode krijgt? Is dat per land verschillend, of gaat dat via de IND? Ik ga met B met kerst drie weken stevig oefenen en leren. We sms'en nu al zoveel mogelijk in het Nederlands en dat gaat best goed. En ik moet eigenlijk wat dingen gaan uitzoeken maar omdat de moed me bij voorbaat al in de schoenen zakt qua IND, stel ik dat aldoor uit. Over vier weken ga ik erheen en ik vraag me af of ik dan bijvoorbeeld al alle papieren mee kan nemen die B voor de aanvraag van een MVV nodig heeft, of dat die echt zo recent mogelijk moeten zijn. Hij moet natuurlijk eerst dat examen doen en stel dat dat nou drie maanden duurt. Dan zijn die papieren bij de aanvraag dus al zo'n drie maanden oud. Nou ja, dat soort dingen.

Chipita en Kjongen klinken wel heel lief zo samen. Lastig dat ze nog niet loopt maar dan is ze vast verbaal weer sneller, of niet? Ach, en als niet dan niet. Ze komt er vast wel.

Isiss, werk klinkt inderdaad niet leuk. Gewoon af en toe ook eens zeggen hoor tegen die studenten, dat ze best lief mogen doen.

Hier nog steeds druk qua werk. En de files zijn deze weken echt vreselijk. In de eerste drie dagen van deze week heb ik bij elkaar al elf uur in de auto gezeten. En dus gewoon 24 uur gewerkt, als het niet meer is. Ik lag maandag al om half acht in bed.

Maak me een beetje zorgen om B. Zijn laatste reis was zaterdag klaar en hij kon bij die baas niet meer werk krijgen. Maar hij heeft dus verder ook geen moeite gedaan en was zaterdagmiddag opeens thuis bij z'n moeder. Laatste baas heeft pas in februari (!) weer werk! En ik heb eigenlijk niet zo'n zin in mijn eentje voor alle kosten voor examen en visum op te moeten draaien. Hij is nu leuk aan het vissen en vrienden aan het opzoeken terwijl ik me hier dus helemaal de dinges werk. Niet fijn. Bovendien is hij dus nu al vijf dagen thuis en wet zijn moeder nog steeds niet dat ik over vier weken met een inburgeringspakket die kant op kom, want ze weet niet eens dat hij die plannen heeft. Hij stelt alles uit. Ik word er een beetje moe van en mijn oude twijfels komen dus ook weer even boven. Loslaten maar en in en uit blijven ademen.
Etosha: kan me voorstellen dat B's uitstelgedrag vooral nu vervelend is. Maar ik herken 't zelf ook wel weer, ik ben er zelf ook goed in. Tot 't kwartje ineens valt dat uitstellen geen nut heeft en ik er toch aan moet geloven, en dan regel/doe/zeg ik 't ook. Dus geef 'm nog 'n beetje credit, misschien is ie zich mentaal voor aan 't bereiden.

Termijn van IND-papieren weet ik niet, maar 'n half jaar ofzo lijkt me heel redelijk. Drie maanden nogal kort. (en dan nog: geboorteaktes veranderen toch niet, waarom zit daar toch een termijn aan dan?)

Op zich is 't in theorie niet zo heel moeilijk, er staat een lijstje op de IND-site, en dat moet je gewoon volgen. Het praktisch wachten duurt 't langst en is 't meest frustrerend. Alles meenemen naar B. kan, anders moet je 't later opsturen, als je tijd hebt om jouw deel vooraf te regelen dan zou ik dat vooral doen. Er zit wel een termijn aan hoe lang 't examen geldig is, maar ik weet effe niet meer hoe lang die termijn is (er staat me iets bij van 'n jaar).

Spannend, en 'fijn' (als in: vooruitgang) al die examens! Eindelijk weer duimen.

Werk is over 't algemeen erg leuk hoor, maar tentamenweken waarbij andere medewerkers dingen niet goed regelen en wij er op aan worden gekeken zijn minder leuk. Op een uitleg (wat ik zelf persoonlijk altijd fijn vind, weten waar iets niet goed is gegaan zodat je er begrip voor kunt hebben) wordt zo negatief gereageerd dat ik zelf 'n student gister ook de wind van voren heb gegeven. Nog 2 dagen, daarna alles weer normaal.
Etosha: komt twijfel ook niet door elkaar weer 'n tijd niet hebben gezien? (ik zie 'n patroon, toch?)

Hoeveel nachtjes nog?

Fieje: hoe was je weekend?
quote:isiss schreef op 12 november 2008 @ 20:21:

Etosha: komt twijfel ook niet door elkaar weer 'n tijd niet hebben gezien? (ik zie 'n patroon, toch?)

Hoeveel nachtjes nog?

Fieje: hoe was je weekend?

Klopt hoor, ik zie dat patroon ook. Als ik het al eng vind als ik hem drie wéken ga zien, hoe kan ik het dan niet eng vinden als hij voor 'altijd' gaat komen? Ik voel direct allerlei verantwoordelijkheden en kooien om me heen: nu kan ik noooooit meer dit, of nooooit meer dat. Onzin, ik weet het, maar ik denk ook wel logisch. Het ís ook een grote stap tenslotte.

Nog 32 nachtjes trouwens...
even klein berichtje...

heb wel meegelezen maar ben meeste al weer kwijt of er is al op gereageerd...

Het is zo drukdrukdruk op het werk dat ik vrees dat ik gewoon doodmoe vertrek.

Dat is trouwens vrijdag ochtend al!!!! Heb nog steeds beetje gemengde gevoelens over dat vertek. Heb er echt super veel zin in. Lekker weer, lekker buiten zijn, lekker eten, gezellig mensen, maar ja het was toch gezelliger geweest met O.

*zucht*

Daarbij heb ik inmiddels al ruim 3 weken geen enkel teken van leven meer vernomen!!!! Normaal smst hij op deze trip altijd halverwege. (daar heeft hij bereik en kan hij smsen) Dit heeft hij nu niet gedaan. Ik weet natuurlijk niet waarom, maar had toch gehoopt op een berichtje. Voorlopig is hij weer in gebied waar hij geen bereik heeft of sowieso niet kan smsen. (providers daar hebben geen contracten met nederland)

*zucht*

ga inmiddels toch een beetje twijfels krijgen...maar als het goed is heeft iets voor me achter gelaten!!! dan ben ik vast weer helemaal blij!!!!

ow ja Etosha je moet je schamen !!!! volgens mij komt die email nooit meer
Zie je, te lang weggeweest. Geen idee wie deedee007 is, en waar ze zo verdrietig is om vanwaar haar meneer haar berichten moet.

Ik hoef geen leesbril.

Wel een bril.

Daar heb ik juist zo'n 5 jaar geleden mijn ogen voor laten belaseren.

Kut.

Maar als dat betekent dat ik daarom geen hoofdpijn meer heb, niet meer zo boos kijk, gewoon 's avonds weer durf auto te rijden, en 's ochtends minder moe ga opstaan, zal het me eigenlijk een rotzorg zijn. Hoewel het wel weer een kostenpost is, en ik dat effe niet meer hebben kan (eind van het jaar, Sinterklaas komt er ook weer aan). Tenzij ik dat brilletje uit de mvv-pot trek. Misschien dat ik een voorschot op m'n vakantiegeld kan nemen?

Etosja, ik heb werkelijk geen idee hoe dat gaat met codes.

Ik kom momenteel zelf niet verder dan:

Hij moet examen halen. Die ik schijnbaar betalen moest. Van IND dan he, niet van Kman. Zo gek. En voor de rest moet hij het lekker uitzoeken. Hij is nl ook heus volwassen en gevaccineerd.

Ik moet contract (liefst meer dan een jaar, want dan hebben we speling, en die wil ik die speling, want in het verleden behaalde kutresultaten geven wantrouwen op de toekomst).
Oh tjemig ja, Deedee... Ik ga het geloof ik maar even niet beloven ook. In ieder geval niet wannéér... Wat ga je nu precies doen in ZA? Waar ga je heen?

Ik heb net B uitgebreid gesproken. Wel goed: hij was nu erg open en gaf toe dat hij het heel erg moeilijk vindt om aan zijn moeder te vertellen omdat hij weet dat hij haar pijn gaat doen. En hij gaat dan uitstellen. Hij heeft gezegd dat hij het zeker gaat doen maar dat ik geduld met hem moet hebben. En dat heb ik, want ik snap het ook wel. En vind het wel heel lief dat hij zo voor zijn moeder wil zorgen ook.

Ook nog gehad over werk en geld. Hij is nu een vriend aan het helpen met een klus (stuk aan huis bijbouwen) en die gaat hem daar wat voor betalen, bood hij aan. Normaal zou B dat weigeren, maar nu gaat hij het accepteren. We hebben het nog gehad over andere opties om geld te verdienen, toch nog maar eens gezegd dat ik ook heel hard werk en spaar zodat hij kan komen maar dat ik dat dan ook wel van hem verwacht. En gelukkig kon hij dat hebben en begreep hij dat van mij dan weer.

Kortom: we houden nog van elkaar.
quote:kjong schreef op 12 november 2008 @ 22:26:

Zie je, te lang weggeweest. Geen idee wie deedee007 is, en waar ze zo verdrietig is om vanwaar haar meneer haar berichten moet.

Deedee heeft ook een Zuid-Afrikaanse vriend en ze vertrekt vrijdagochtend naar ZA maar hij is door zijn werk naar Kenia geplaatst. Dus ze gaat naar zijn land maar ziet hem niet. En hij smst niet vanuit Kenia. Dus..

Etosja, ik heb werkelijk geen idee hoe dat gaat met codes.

Ik kom momenteel zelf niet verder dan:

Hij moet examen halen. Die ik schijnbaar betalen moest. Van IND dan he, niet van Kman. Zo gek. En voor de rest moet hij het lekker uitzoeken. Hij is nl ook heus volwassen en gevaccineerd.

Ik moet contract (liefst meer dan een jaar, want dan hebben we speling, en die wil ik die speling, want in het verleden behaalde kutresultaten geven wantrouwen op de toekomst).

Slim, die speling. Want het moet nog minimaal twaalf maanden geldig zijn als je aanvraagt. En dat is het alleen als je het aanvraagt op de dag dat je contract ingaat. En dat doe je niet want dat contract (of kopie van) kan niet tijdreizen en op tijd in Turkije zijn. Kun je bij een nieuwe werkgever niet vragen om een 14 maanden contract ipv twaalf maanden, als je het uitlegt? Of direct een vast contract maar da's in deze tijd natuurlijk helemaal ingewikkeld. 't Blijft kut, maar het kán wel.

En qua regels, ik ga het eens uitzoeken. Morgen of zo. Hee, ik heb ook uitstelgedrag!
Even een Hoi vanuit Campeche, we zijn net aangekomen.

Ik heb even snel bijgelezen (ik kom de groep niet op, dus daar niet en hier ook alleen maar de laatste pagina).

Mooi om weer van Kjong te horen. Etosha, mooi dat jullie nog van elkaar houden Marg, al een auto gekocht? Miss Spees, jullie studentenhius klinkt altijd erg gezellig. En Jooles jouw werk ook. Isiss, drukte voorbij? Cadi *knuffel. Eh, heb ik nu iedeeen van de afgelopen pagina?

Ik ga er ook zo weer vandoor. Vertellen komt later wel.

Idd jammer dat wij niet naar San Cristobal gaan, maar wij zagen het niet zitten om nog meer te reizen. Misschien gaan wij nog wel een keer naar Guatemala of zo en steken daar nog weer de grens naar Mexico over om San Cristobal toch nog te zien.

Ik kreeg net trouwens een bericht via Hyves dat een Nederlands stel mijn pontomonnaie in hun rugzak had gevonden. Geen idee hoe dat ding daar beland is. Misschien eruit gevallen en door de mensen die de spullen in de bus deden weer ergens ingestopt, maar misschien ook bewust eruit gehaald om geld te stelen. Gelukkig zat er niet is behalve mijn bankpas en collegekaart. Mijn vriend heeft het geld etc. en mijn pontomonnaie is alleen voor de backup (die dus nu weg is). Ik had hem dan ook nog niet gemist terwij ik hem al zaterdag kwijt ben geraakt (hij zat helemaal onderin bij de jassen, die wij sinds dien ook niet gebruikt hebben).

Ik vond het berichtje van dat stel wel aardig. Hvyes is toch best handig. Helaas gaan zijn zij nu al de andere kant op, dus ik zal nog wel even op mijn portomonnaie moeten wachten, maar ik vind het al heel lief dat zij de moeite genomen hebben om mij te zoeken.

Maar ik weet wel dat ik geen waardevolle spullen meer onder in de bus laat hier. Het is hier over het algemeen wel veilig en ik hou het er maar op dat hij uit de rugzak gevallen is en er geen kwaade bedoelingen bij waren, maar je weet maar nooit.

Oké, ik ga er weer vandoor. Fotos etc. volgen nog.
Hee Kjong, leuk dat je er weer bent! En een bril, ja kut. Maar ja, elke dag hoofdpijn nog veel erger. Liever een bril!

Deedee, relax! Er was vast een goede reden dat hij niet gesmst heeft. Lekker dat je al bijna vertrekt. Waar ging je nou precies heen?

Es, ik heb je al terug gemaild over hotels. En hopelijk gaat meeten dit weekend lukken!!

Etosha, niet te druk maken. Je gaat er naar toe, het gaat weer heerlijk zijn. Net als altijd. En als je deze keer terug gaat weet je dat hij ook deze kant op gaat komen! Ideaal toch?

Marg, hoe is het met je rug? Doet het nog erg veel pijn? En tot half 9 werken? Is dat normaal in Spanje?

Isiss, succes je laatste dagen met tentamens! Hopelijk niet te veel onredelijke studenten meer.

Update over mogelijke baan staat in de AK. Raak er helemaal van in de war. Maar ja, komt allemaal wel weer goed. Ben laatste dagen in de ´het komt allemaal goed´ mood. En zo niet, ja helaas. Zien we dan wel weer. Maakt het leven zo makkelijk soms
Kjong, welkom terug! Fijn om weer wat van je te horen. En ach, een bril kan toch ook een heel leuke modeaccessoire zijn?

Etosha, nog 32 (nou ja, nu 31) nachtjes. Wat gaat het snel, joh, lekker! En het gaat allemaal goed komen!

Cadi, knuffel ook van mij!

Heb even niet zo veel tijd, wilde alleen even hallo zeggen en me afmelden voor dit weekend, want ga morgen vroeg een lang weekend naar Londen! Hoera! Heb er echt zin in!

Dus iedereen vast een fijn weekend en Deedee, veel plezier in ZA!
Kjong, leuk dat je weer terug bent! Bril is kut ja, probeer ik ook al jaren te ontlopen (ondanks hoofdpijn) maar begreep dat je die beter dit jaar nog kon kopen omdat je dat dit jaar nog als aftrekpost kunt opvoeren voor de belasting, en in 2009 niet meer, ofzo. Genoeg over belastingen nu, daar gaat mijn tentamen morgen toch niet over..

Es: wel lief dat die mensen je gemaild hebben over je portemonnee, en ik zal wel heel naiëf zijn, maar ga nu gewoon even ervan uit dat die gewoon uit je tas gevallen is. Veel plezier nog daar!

Isiss: tentamens al over? sterkte nog de komende dagen! Ik voelde me trouwens niet aangesproken, maar ik ken ook mensen die ontzettend onredelijk zijn tegen universiteits-mensen. Ik ben alleen maar onredelijk tegen bibliotheek-beveiligings-bitches die je vertellen dat je flesje water in je tas moet in de bieb ('en als je wat wil drinken haal je je flesje maar weer uit je tas!') omdat een omvallend flesje water de computer vernielt oid en andere beveiligingsmensen die bedenken dat je geen krant of tijdschrift mag lezen in de koffiekamer en tegelijk je lunch mag eten, want 'het is lunchtijd en dan meot je lunchen, niet studeren' (Hallo! ik was toch aan het eten!)

RP: ik ga straks je berichtje over baan lezen. Moet nu eerst richting uni om me nog een hele dag op te sluiten voor tentamen van morgen.

Etosha: goed dat jullie nog steeds van elkaar houden! :-)

Margh: hoe is het met je? Gaat het wat beter met je rug?

Ga nu echt naar de bieb. Wilde ik eigenlijk al om 8 uur zijn, niet gelukt.. Nu dus vanavond nog maar wat lnager blijven.

Tot vanav!
Nederlands, mijn vriend spreekt een heel klein beetje Nederlands, verstaat wel wat meer. Hij oefent wel veel, met mij maar ook met andere Nederlanders (als hij die tegenkomt dan stapt hij er meteen op af om een praatje te maken in het Nederlands). Elke keer als we naar Nederland gaan leert hij zoveel, echt ongeloofelijk. Dan hoor je natuurlijk constant Nederlands dus komt hij altijd met allerlei nieuwe woorden thuis. Maar op het moment staat het op een laag pitje (eigenlijk al een tijd) want hij is nu Engels aan het leren. Dat gaat echt hartstikke goed! Hij chat al met mijn ouders in het Engels!!!!! Het spreken gaat wat langzamer (vooral uitspraak ed. bij de lessen doen ze daar niet aan, alleen vertalen, belachelijk!!!) maar wij oefenen samen en hij pikt het snel op, ik sta er echt van te kijken want voor iemand die maar één taal spreekt is dat echt niet zo makkelijk om na je twintigste opeens een nieuwe taal te leren!

Isiss, ik schaam me . Ik ben denk ik wel een beleefd persoon, maar ik heb echt nooit stilgestaan bij het personeel van de universiteit, en idd de mentaliteit gehad dat zij het maar goed moeten regelen voor mij. Sorry! (ik zei wel altijd netjes dankuwel )

Etosha, gewoon even bellen naar de IND en niet ophangen voor je een duidelijk antwoord hebt (en liefst schriftelijk, misschien kan je wel beter mailen dat weet ik niet). INDers geven hun naam niet dus als je verkeerde info hebt ben jij de klos want je kan niet zeggen Die info heb ik van Pietje Puk gekregen. Enne... gewoon nieuwsgierigheid, wát kan je dan nooit meer als B hier komt wonen? (behalve je minnaar thuis ontvangen dan . Fijn dat het qua geld weer duidelijk is .

Kjong, ben je niet verzekerd? Bij mij in de verzekering zit een bril of lenzen eens per twee jaar.

Rianne, ja dat is helaas normaal. Belachelijke werktijden hier. Twee tot drie uur pauze tussen de middag (maarja in die pauze kan je in principe niets).

Er zijn ook wel mensen eerder afgewerkt, zo vanaf zeven uur, half acht.

En banken ed. hebben steeds vaker een intensief rooster, wat gewoon inhoudt normale werktijden zoals wij die kennen Veel werkgevers geloven daar niet in. Terwijl toch bewezen is dat het veel effectiever en efficienter is en men harder werkt.

Ik vind het behoorlijk klote, die werktijden, maar hopelijk is daar bij een niewue baan ook wat mee te regelen (stel dat ik bv. s middags thuis zou werken, dan kan ik zelf bepalen hoe lang ik pauze neem tussen de middag).

met de rug gaat het trouwens wat beter, bedankt voor het vragen! Ik heb meteen weer oefeningen gedaan en voltaren creme gesmeerd en veel op mijn buik gelegen . Ik voel hem nog wel maar het ontwikkeld zich niet nog eens tot spit denk ik. Het klote van spit is dat het je helemaal stillegt want je kan niet anders dan in de houding van een banaan staan, zo zitten je spieren dan op slot. En daarna blijft het altijd een zwakke plek. Ik heb natuurlijk ook altijd ongeveer dagelijks gesport en nu ik helemaal niets meer doe voel ik dat wel hoor, mijn lijf komt echt in opstand!!!

Deedee, wat rot, die onzekerheid van niets horen!!! Ik hoop dat jullie toch vrij snel contact hebben en dat je in elk geval een heel fijne vakantie hebt!

Jooles, jij heel veel plezier in Londen! Dat staat héél hoog op mijn verlanglijstje, laat je weten hoe het was?
Zo, beetje bijgelezen, maar te veel om op te reageren.

Ik heb nog steeds illegaal internet en dat is traag!

Morgen komt er een monteur van Sicko@home, dus ik hoop dat het dan normaal verloopt, gewoon snel internet.

Ik schrijf dan ook een lange update in de AK (jullie zullen opkijken, er is het e.e.a gebeurd, niks ergs hoor, ik zit goed in het vel en mijn huis is zoooo leuk en ben er helemaal happy, maar wel iets wat het vermelden waard is en waar ik graag commentaar op wil krijgen want helemaal normaal is het niet ben ik bang) want als ik nu een lang stuk schrijf, ik kan er zo uitvliegen, is me al meermalen gebeurd.

Misschien dat het me vandaag nog lukt.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven