Eetlijstjes, stok achter de deur - revised
woensdag 4 mei 2016 om 15:02
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
woensdag 11 mei 2016 om 14:28
Helemaal mee eens lollypopje. Ik vind dat een topic zoals dit ook wel echt werkt om een beetje inzicht te krijgen in wat nou eigenlijk normaal eten is, omdat het gewoon de bedoeling is dat je eerlijk je lijstje post, en niet alleen op dagen waar je trots op bent.
@lux: spannend dat je een icsi-traject in gaat! Ik ga heel hard voor je duimen dat je snel zwanger mag worden.
@lux: spannend dat je een icsi-traject in gaat! Ik ga heel hard voor je duimen dat je snel zwanger mag worden.
woensdag 11 mei 2016 om 14:30
woensdag 11 mei 2016 om 15:11
Ja, het voordeel aan dit lijstjes-topic vind ik vooral dat als het een keer een dagje fout gaat, ik sneller moed vind om de volgende dag weer goed aan de slag te gaan, omdat het duidelijk wordt dat iedereen wel eens een off-day heeft. En ik zie hier veel inspirerende en lekkere lijstjes. Ga zeker wat ideeen stelen voor meer variatie.
Over iets lekkers af en toe voel ik me helemaal niet schuldig, maar wel over eetbuien. Het heeft ook niet veel zin om 'lekker te genieten' van een eetbui want daar is helemaal geen zak aan.
Ik plan mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes meestal de avond van te voren... vaak maak ik het dan ook klaar of leg ik het alvast klaar, zo kan alles in bakjes mee naar kantoor. Vanochtend bv. een smoothie, daarvoor had ik al yoghurt in mijn drinkbakje gedaan met de chiazaadjes en het spirulinapoeder, de vruchten klaargelegd op het aanrecht met het juiste mes ernaast, en de pers klaar op het aanrecht met de stekker erin. 's Ochtends ben ik namelijk niks waard, daarom houd ik ook zo van overnight oats. Avondeten bedenk ik meestal ook al vantevoren, hoewel het soms kan veranderen, en een 'tussendoortje' in de avond neem ik alleen als ik dan nog zin heb (meestal niet, ik eet expres laat). Het geeft me vooral rust om het vantevoren te plannen. Als ik honger krijg en dan nog moet bedenken wat ik wil, dan gaat het fout.
Nicecream heb ik nog niet gemaakt, maar er ligt wel een banaan klaar in mijn vriezer. En hier ook een Tony-lover maar die worden hier niet verkocht.
Mijn lijstje van gisteren:
Ontbijt: overnight oats van halve cup havermout, oatly, 1 banaan, 1 theelepel chiazaadjes, 1 eetlepel cacao (sooo good)
Lunch: salade van 1 romaine sla, halve avocado, halve granaatappel, donkere hazelnoten (kort geroosterd in een pannetje)
Tussendoor: 2 tomaten
Avondeten: 3 ciabatta-achtige broodjes, 1 met pindakaas (Whole Earth crunchy), 2 met hummus en een halve mozzerellabol.
Snack: halve granaatappel
Eigenlijk wilde ik na mijn werk gaan fitnessen en daarna bulgur-wortelsalade eten maar voelde me echt heel kut. Had slecht geslapen en wilde gewoon naar huis en mezelf volproppen maar dat laatste heb ik niet gedaan.
Over iets lekkers af en toe voel ik me helemaal niet schuldig, maar wel over eetbuien. Het heeft ook niet veel zin om 'lekker te genieten' van een eetbui want daar is helemaal geen zak aan.
Ik plan mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes meestal de avond van te voren... vaak maak ik het dan ook klaar of leg ik het alvast klaar, zo kan alles in bakjes mee naar kantoor. Vanochtend bv. een smoothie, daarvoor had ik al yoghurt in mijn drinkbakje gedaan met de chiazaadjes en het spirulinapoeder, de vruchten klaargelegd op het aanrecht met het juiste mes ernaast, en de pers klaar op het aanrecht met de stekker erin. 's Ochtends ben ik namelijk niks waard, daarom houd ik ook zo van overnight oats. Avondeten bedenk ik meestal ook al vantevoren, hoewel het soms kan veranderen, en een 'tussendoortje' in de avond neem ik alleen als ik dan nog zin heb (meestal niet, ik eet expres laat). Het geeft me vooral rust om het vantevoren te plannen. Als ik honger krijg en dan nog moet bedenken wat ik wil, dan gaat het fout.
Nicecream heb ik nog niet gemaakt, maar er ligt wel een banaan klaar in mijn vriezer. En hier ook een Tony-lover maar die worden hier niet verkocht.
Mijn lijstje van gisteren:
Ontbijt: overnight oats van halve cup havermout, oatly, 1 banaan, 1 theelepel chiazaadjes, 1 eetlepel cacao (sooo good)
Lunch: salade van 1 romaine sla, halve avocado, halve granaatappel, donkere hazelnoten (kort geroosterd in een pannetje)
Tussendoor: 2 tomaten
Avondeten: 3 ciabatta-achtige broodjes, 1 met pindakaas (Whole Earth crunchy), 2 met hummus en een halve mozzerellabol.
Snack: halve granaatappel
Eigenlijk wilde ik na mijn werk gaan fitnessen en daarna bulgur-wortelsalade eten maar voelde me echt heel kut. Had slecht geslapen en wilde gewoon naar huis en mezelf volproppen maar dat laatste heb ik niet gedaan.
woensdag 11 mei 2016 om 17:58
Mejufrouwmuis: ik heb voor de overnight oats gewoon de havermout van het Basic merk van AH. Ik heb er meerdere geprobeerd en merk geen verschil dus dan fijn de voordeligste
Verder eens dat fijn is om zo te schrijven en zien wat normaal is en dat jezelf iets lekkers toestaan ook gewoon gezond is en er bijhoort. Een eetbui vindt denk ik niemand leuk maar ik zie ook dat we die kennelijk allemaal wel hebben en dat dat dus ook ok is. Daarnaast merk ik aan mezelf dat ik ook wel extra gemotiveerd ben om leuke lijstjes te maken als je dat zo hier post. Ik word er blij van!
Verder eens dat fijn is om zo te schrijven en zien wat normaal is en dat jezelf iets lekkers toestaan ook gewoon gezond is en er bijhoort. Een eetbui vindt denk ik niemand leuk maar ik zie ook dat we die kennelijk allemaal wel hebben en dat dat dus ook ok is. Daarnaast merk ik aan mezelf dat ik ook wel extra gemotiveerd ben om leuke lijstjes te maken als je dat zo hier post. Ik word er blij van!
woensdag 11 mei 2016 om 19:57
Vandaag heb ik vooral weer een hele hoop pannenkoeken gegeten want het was over van gisteravond Lijstje ziet er zo uit:
O: grote cappuccino en twee pannenkoeken (één naturel met nutella en één kaas met stroop)
T: banaan en wat schoolkrijtdropjes
L: drie kaiserbrödchen met geitenkaas en een glas smoothie
T: glas smoothie en een appelpannenkoek met suiker
D: couscous met courgette, aubergine, wat macadamianoten, rozijntjes en abrikoos. Twee keer opgeschept
T: grote cappuccino
Ook weer 30 km gefietst.
Ik bedenk trouwens ook niet van tevoren wat ik de gehele dag ga eten hoor. Ik eet gewoon naar behoefte.
O: grote cappuccino en twee pannenkoeken (één naturel met nutella en één kaas met stroop)
T: banaan en wat schoolkrijtdropjes
L: drie kaiserbrödchen met geitenkaas en een glas smoothie
T: glas smoothie en een appelpannenkoek met suiker
D: couscous met courgette, aubergine, wat macadamianoten, rozijntjes en abrikoos. Twee keer opgeschept
T: grote cappuccino
Ook weer 30 km gefietst.
Ik bedenk trouwens ook niet van tevoren wat ik de gehele dag ga eten hoor. Ik eet gewoon naar behoefte.

woensdag 11 mei 2016 om 20:25
Thanks Ibbeltje!
Ik vind andermans lijstjes ook inspirerend. Ik plan wel vooruit, want wij doen meestal boodschappen voor de week, alhoewel ik dan wel weer vaak last minute switch van de ene maaltijd naar de andere. Ik hou wel vrij strak aan een eetschema omdat dat me veel rust geeft. Ik heb een eetstoornis gehad en merk dat ik als ik - zoals nu - een psychisch moeilijke tijd heb, de neiging heb om in het patroon van eetbuien-compenseren-eetbuien-compenseren te vervallen. Door aan een regelmatig eetschema vast te houden wordt zo'n eetbui nooit echt meer dan 500 kcal en krijg ik dus ook geen compensatiedrang. Bespaart me een gevecht met mezelf
Mijn lijstje voor vandaag:
O. Skyr met watermeloen en galiameloen, 1 kop zwarte koffie
T. 2 koppen zwarte koffie
L. 4 volkoren boterhammen, 1 dubbel met avocado, pesto en tomaat, 1 met geitenkaas en honing, een halve met roomboter en kaas, een halve met roomboter en jam.
T1. 2 handjes druiven, notenreepje
T2. Cola light en 3 snoeppaprikaatjes
A. Aardappeltjes met zeezout, olijfolie, rozemarijn en knoflook uit de oven, zelfgemaakte schnitzel (door man) en snijbonen, voortoe dezelfde Optimel Appel-Kaneel als mandarijn
Sport: 20km gefietst, halfuurtje krachttraining
Wellicht komt er vanavond nog een T, dat weet ik nog niet
Ik vind andermans lijstjes ook inspirerend. Ik plan wel vooruit, want wij doen meestal boodschappen voor de week, alhoewel ik dan wel weer vaak last minute switch van de ene maaltijd naar de andere. Ik hou wel vrij strak aan een eetschema omdat dat me veel rust geeft. Ik heb een eetstoornis gehad en merk dat ik als ik - zoals nu - een psychisch moeilijke tijd heb, de neiging heb om in het patroon van eetbuien-compenseren-eetbuien-compenseren te vervallen. Door aan een regelmatig eetschema vast te houden wordt zo'n eetbui nooit echt meer dan 500 kcal en krijg ik dus ook geen compensatiedrang. Bespaart me een gevecht met mezelf
Mijn lijstje voor vandaag:
O. Skyr met watermeloen en galiameloen, 1 kop zwarte koffie
T. 2 koppen zwarte koffie
L. 4 volkoren boterhammen, 1 dubbel met avocado, pesto en tomaat, 1 met geitenkaas en honing, een halve met roomboter en kaas, een halve met roomboter en jam.
T1. 2 handjes druiven, notenreepje
T2. Cola light en 3 snoeppaprikaatjes
A. Aardappeltjes met zeezout, olijfolie, rozemarijn en knoflook uit de oven, zelfgemaakte schnitzel (door man) en snijbonen, voortoe dezelfde Optimel Appel-Kaneel als mandarijn
Sport: 20km gefietst, halfuurtje krachttraining
Wellicht komt er vanavond nog een T, dat weet ik nog niet
woensdag 11 mei 2016 om 20:35
woensdag 11 mei 2016 om 20:37
vandaag
O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, aardbeien
T: spelt boterham humus
L: gebakken ei, spelt brood
T: spelt kapje humus, olijven, aardbei-sinasappelsap
D: forrel, witlof+geitenkaas
T: half zakje soyaboontjes waarschijnlijk
en verder thee, koffie en veel water
O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, aardbeien
T: spelt boterham humus
L: gebakken ei, spelt brood
T: spelt kapje humus, olijven, aardbei-sinasappelsap
D: forrel, witlof+geitenkaas
T: half zakje soyaboontjes waarschijnlijk
en verder thee, koffie en veel water
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

woensdag 11 mei 2016 om 20:56
Ja dat geeft veel rust. Als ik goed in m'n vel zit laat ik het meestal gewoon los, maar als ik niet goed in m'n vel zit voorkomt het echt een terugval, daar ben ik van overtuigd!
Ik doe bijna al mijn trainingen thuis. Af en toe pak ik een lesje sportschool mee om op te frissen, maar ik kan er niet tegen om elke avond 'van huis' te moeten zijn. Meestal doe ik een sessie van een halfuurtje KT of cardio voor het eten, als ik langer wil trainen doe ik het na het eten meestal. Maar circuitjes van een half uur vind ik altijd precies lekker qua intensiteit en de tijd die het kost
Nadeel aan de sportschool vind ik dat ik dan voor m'n gevoel m'n hele avond kwijt ben. Dus meestal doe ik de circuitjes van Kayla Itsines' Bikini Body Guide.
Ik doe bijna al mijn trainingen thuis. Af en toe pak ik een lesje sportschool mee om op te frissen, maar ik kan er niet tegen om elke avond 'van huis' te moeten zijn. Meestal doe ik een sessie van een halfuurtje KT of cardio voor het eten, als ik langer wil trainen doe ik het na het eten meestal. Maar circuitjes van een half uur vind ik altijd precies lekker qua intensiteit en de tijd die het kost
Nadeel aan de sportschool vind ik dat ik dan voor m'n gevoel m'n hele avond kwijt ben. Dus meestal doe ik de circuitjes van Kayla Itsines' Bikini Body Guide.

woensdag 11 mei 2016 om 21:20
Ik vind het dus juist makkelijker dan naar de sportschool gaan. Ik heb een yogamatje en dumbbells enzo op zolder liggen, zet een muziekje op en kan lekker m'n gang gaan. Doe KT ook in een onderbroek en een hemd, zonder sportbh of broek heerlijk! Want ik zweet me kapot!
Hier komt er nog een T bij:
Handje cranberries, 2 theelepeltjes pindakaas (bij gebrek aan cracker want ik had zo'n zin in pindakaas maar geen crackers meer )
Overigens schrijf ik water en thee nooit op, maar alle andere drankjes wel. Drink teveel water en thee om dat te onthouden
Hier komt er nog een T bij:
Handje cranberries, 2 theelepeltjes pindakaas (bij gebrek aan cracker want ik had zo'n zin in pindakaas maar geen crackers meer )
Overigens schrijf ik water en thee nooit op, maar alle andere drankjes wel. Drink teveel water en thee om dat te onthouden

woensdag 11 mei 2016 om 21:32
Haha ik ben ook een ontzettende koffie-addict maar ik probeer dat echt te beperken bij mezelf, net als mijn dropinname, want ik ben gevoelig voor een hoge bloeddruk. Met de stress nu is hij al aan de hoge kant, dus ik probeer daar echt enorm op te letten. Maar is moeilijk!!
Wb sporten: ik heb sport altijd lekker gevonden, maar ik merk wel dat ik het heel zwaar vind om weer te beginnen na 3 weken vakantie oid. Dan zit ik vaak na een maand pas weer in de flow van fitter voelen, geen spierpijn hebben, het in mijn systeem hebben ingebouwd. Vooral als ik een jetlag heb is het zwaar. Maar het enige dat daartegen uiteindelijk helpt is, vind ik, doorzetten! Maar die eerste weken om het in te bouwen kosten echt veel discipline.
Wb sporten: ik heb sport altijd lekker gevonden, maar ik merk wel dat ik het heel zwaar vind om weer te beginnen na 3 weken vakantie oid. Dan zit ik vaak na een maand pas weer in de flow van fitter voelen, geen spierpijn hebben, het in mijn systeem hebben ingebouwd. Vooral als ik een jetlag heb is het zwaar. Maar het enige dat daartegen uiteindelijk helpt is, vind ik, doorzetten! Maar die eerste weken om het in te bouwen kosten echt veel discipline.

woensdag 11 mei 2016 om 22:28
- Thuis gehaald zonder om te vallen
- Schoonvader had gekookt: aardappelballetjes, broccoli, hamburger (niet wat ik zelf uitgezocht zou hebben...)
- Kwark of eiwitshake is vla met muesli geworden
- Sporten opgeofferd om zoonlief te kunnen helpen met totaal mislukte biologieopdracht
Al met al dus iets ander avondje dan ik me had voorgenomen. Morgen dubbel zo hard trainen dan maar...
- Schoonvader had gekookt: aardappelballetjes, broccoli, hamburger (niet wat ik zelf uitgezocht zou hebben...)
- Kwark of eiwitshake is vla met muesli geworden
- Sporten opgeofferd om zoonlief te kunnen helpen met totaal mislukte biologieopdracht
Al met al dus iets ander avondje dan ik me had voorgenomen. Morgen dubbel zo hard trainen dan maar...

woensdag 11 mei 2016 om 23:07
Lux, hoop echt dat die behandeling gaay werken straks! Ik probeer ook sinds een jaar zwanger te worden, vooralsnog via de natuurlijke weg, maar begin inmiddels wel wat zorgelijk te worden. Koffie verkeerd, ik ben sinds mn 11 de vega maar eet sinds mn 24ste af en toe vis. Ben nu 34. Heb ovetigens niets tegen bio- vlees, ben het vleeseten gewoon verleerd. Ik slik ook sinds kort lichte dosis ad, niet omdat ik depri ben maar omdat ik adhd heb, en wegens kinderwens mijn normale medicatie niet kan gebruiken, dit schijnt ook te helpen (nu nog niet, duurt nogn paar weken). Ben dus ook bang daardoor extra aan te komen.
Ik doe ook niet aan planningen maat zorg wel dat ik genoeg in huis heb om gezond te eten. Zei de vrouw die zaterdag nog 6 rijstwafels met rboter en hagelslag at omdat alles verder op was.
O: gebakken havermout met rboter, appel, zonnebloempitten en pompoenpitten,cashewnoten, r- boter
L: mexicaanse salade ( zie gisteren)
T: cashewnoten ( de zak is bijna leeg...)
D: gevulde courgette met feta, tomaat, knof, ui, couscous
T: kwark met lijnzaad en honig en kaneel
Verder heb ik mij, mede dankzij dit topic, ingeschreven bij sportschool en vanavond ' fijn' gefitnesst. Gelukkig hebben ze ook een sauna .
Koffie drink ik heel bewust, rond 10 uur, half twee en vier uur. Heeft iets te maken met dopamine aanmaak, en werkt heel goed voor mij, dronk eerst veeel meer koffie, google er maar eens op (' beste tijd om koffie te drinken')
Truste!
Ik doe ook niet aan planningen maat zorg wel dat ik genoeg in huis heb om gezond te eten. Zei de vrouw die zaterdag nog 6 rijstwafels met rboter en hagelslag at omdat alles verder op was.
O: gebakken havermout met rboter, appel, zonnebloempitten en pompoenpitten,cashewnoten, r- boter
L: mexicaanse salade ( zie gisteren)
T: cashewnoten ( de zak is bijna leeg...)
D: gevulde courgette met feta, tomaat, knof, ui, couscous
T: kwark met lijnzaad en honig en kaneel
Verder heb ik mij, mede dankzij dit topic, ingeschreven bij sportschool en vanavond ' fijn' gefitnesst. Gelukkig hebben ze ook een sauna .
Koffie drink ik heel bewust, rond 10 uur, half twee en vier uur. Heeft iets te maken met dopamine aanmaak, en werkt heel goed voor mij, dronk eerst veeel meer koffie, google er maar eens op (' beste tijd om koffie te drinken')
Truste!
donderdag 12 mei 2016 om 00:40
@lux: dankje! Jaaa die met caramel zeezout is echt goddelijk!
@-Sense-: dat lukt mij normaal ook niet, maar het was het laatste stukje...
@J1107: heerlijk he, die smoothie
Ik vind het juist handig om vooruit te plannen! Het is fijn met boodschappen doen natuurlijk, daar heb ik niet dagelijks tijd voor namelijk. En als ik een lijstje gepland heb ga ik ook veel minder snel de mist in.
Meestal plan ik op zondag of maandag voor de hele week vooruit en hou dan rekening met mijn werk en sporten. Sinds ik dit zo plan heb ik niet meer dat ik thuis kom na een lange dag en maar naar iets makkelijks, en dus vaak ook ongezond, grijp omdat ik geen zin/tijd heb om te koken.
Ik had een druk dagje vandaag, na het ontbijt meteen naar de sportschool gegaan voor een total body workout en wat cardio, en tussen het werk en bezoekjes vanmiddag door bezig geweest met vakantie voorbereidingen. Ik ben de dagen al af aan het tellen!
O: boekweit pannekoek met yoghurt, banaan, aardbeien, blauwe besjes, agavesiroop en pure chocolade schaafsel
L: salade met tomaat, komkommer, mango, gerookte kip, geitenkaas, noten, olijfolie en balsamico
T: aardbeien
A: turkse tomatensoep met een soort gevulde pasta met gehakt + aubergine en courgette gevuld met gehakt en tomaat uit de oven
T: bolletje chocoladeijs en een glaasje rode wijn
@-Sense-: dat lukt mij normaal ook niet, maar het was het laatste stukje...
@J1107: heerlijk he, die smoothie
Ik vind het juist handig om vooruit te plannen! Het is fijn met boodschappen doen natuurlijk, daar heb ik niet dagelijks tijd voor namelijk. En als ik een lijstje gepland heb ga ik ook veel minder snel de mist in.
Meestal plan ik op zondag of maandag voor de hele week vooruit en hou dan rekening met mijn werk en sporten. Sinds ik dit zo plan heb ik niet meer dat ik thuis kom na een lange dag en maar naar iets makkelijks, en dus vaak ook ongezond, grijp omdat ik geen zin/tijd heb om te koken.
Ik had een druk dagje vandaag, na het ontbijt meteen naar de sportschool gegaan voor een total body workout en wat cardio, en tussen het werk en bezoekjes vanmiddag door bezig geweest met vakantie voorbereidingen. Ik ben de dagen al af aan het tellen!
O: boekweit pannekoek met yoghurt, banaan, aardbeien, blauwe besjes, agavesiroop en pure chocolade schaafsel
L: salade met tomaat, komkommer, mango, gerookte kip, geitenkaas, noten, olijfolie en balsamico
T: aardbeien
A: turkse tomatensoep met een soort gevulde pasta met gehakt + aubergine en courgette gevuld met gehakt en tomaat uit de oven
T: bolletje chocoladeijs en een glaasje rode wijn
donderdag 12 mei 2016 om 11:48
Mmm, boekwijtpannenkoek klinkt als een lekker weekend-onbtijtje voor mij. *noteert*
Gister een keertje gezondigd (o nee, niet gezondigd ). Wel een uurtje gezwommen in de ochtend voor mijn ontbijt
Ontbijt: smoothie van yoghurt, sap van 1 gele grapefruit en 2 kiwis, eetlepel chiazaadjes, eetlepel spirulinapoeder
Lunch: salade van een kwart cup couscous (droog gewogen), komkommer, 1 rode ui, en wat boerenkool.
Tussendoor: stuk komkommer
Avond: 4 tamago nigiri, 4 inari nigiri, 6 komkommer maki, 6 kappa maki, 2 grote maki met wortel, avocado, tamago en tofu, 1 pompoen katsu, half bordje sojabonen, 1 Japanse cheesecake soufflé, 3/4 van een 'dorayaki' met custerd ipv bonenvulling.
'
Teveel kcal maar zo lekkerrrr. I love sushi
Gister een keertje gezondigd (o nee, niet gezondigd ). Wel een uurtje gezwommen in de ochtend voor mijn ontbijt
Ontbijt: smoothie van yoghurt, sap van 1 gele grapefruit en 2 kiwis, eetlepel chiazaadjes, eetlepel spirulinapoeder
Lunch: salade van een kwart cup couscous (droog gewogen), komkommer, 1 rode ui, en wat boerenkool.
Tussendoor: stuk komkommer
Avond: 4 tamago nigiri, 4 inari nigiri, 6 komkommer maki, 6 kappa maki, 2 grote maki met wortel, avocado, tamago en tofu, 1 pompoen katsu, half bordje sojabonen, 1 Japanse cheesecake soufflé, 3/4 van een 'dorayaki' met custerd ipv bonenvulling.
'
Teveel kcal maar zo lekkerrrr. I love sushi
donderdag 12 mei 2016 om 12:38
O, heerlijk sushi Kalliope!
Lijstjevan vandaag:
O: yoghurt met muesli, noten, dadels en een kiwi
T: 2 kopjes koffie, plakje ontbijtkoek met roomboter
L: 2 broodjes met roomboter, pittige kaas, tomaat, komkommer en radijs met een glas karnemelk met een halve uitgeperste sinaasappel
T1: kwart galiameloen en druiven
T2: koffie verkeerd van havermelk met een stukje chocolade
D: rijst met sperziebonen, rode peper, gekookt ei, gehakte amandelen, hoi sin saus, mirin en sojasaus
T: milkshake banaan van amandelmelk, bevroren banaan, dadel en agavesiroop
Lijstjevan vandaag:
O: yoghurt met muesli, noten, dadels en een kiwi
T: 2 kopjes koffie, plakje ontbijtkoek met roomboter
L: 2 broodjes met roomboter, pittige kaas, tomaat, komkommer en radijs met een glas karnemelk met een halve uitgeperste sinaasappel
T1: kwart galiameloen en druiven
T2: koffie verkeerd van havermelk met een stukje chocolade
D: rijst met sperziebonen, rode peper, gekookt ei, gehakte amandelen, hoi sin saus, mirin en sojasaus
T: milkshake banaan van amandelmelk, bevroren banaan, dadel en agavesiroop
donderdag 12 mei 2016 om 20:44
Vandaag:
O: grote cappuccino, griekse yoghurt met honing en muesli
L: twee bruine boterhammen met geitenkaas
T: restje couscous van gisteravond (grote portie) en een festini peer
D: broodje vegaburger met gebakken aardappeltjes en salade
T: festini peer en een glas rode wijn
Weer 30 km gefietst en daarmee staat de teller van 2016 op 1020 km! Dat is alleen het woon-werk-fietsen, want de rest houd ik niet bij.
O: grote cappuccino, griekse yoghurt met honing en muesli
L: twee bruine boterhammen met geitenkaas
T: restje couscous van gisteravond (grote portie) en een festini peer
D: broodje vegaburger met gebakken aardappeltjes en salade
T: festini peer en een glas rode wijn
Weer 30 km gefietst en daarmee staat de teller van 2016 op 1020 km! Dat is alleen het woon-werk-fietsen, want de rest houd ik niet bij.
donderdag 12 mei 2016 om 20:46
Vandaag:
O: soya yoghurt, spelt muesli, honing
T: speltboterham geitensmeerkaas
fruit: druiven, aardbeien, frambozen
soyalatte+zoetje
D: 2 speltboterhammen geitensmeerkaas
T: speltboterham geitensmeerkaas, speltboterham humus
fruit slushpuppy: aardbei, framboos,druif munt"
D: linzensalade, winterpeen, tomaatjes, paprika, geitenkaas
T: blokje rauwe chocola, half zakje soyaknabbels
O: soya yoghurt, spelt muesli, honing
T: speltboterham geitensmeerkaas
fruit: druiven, aardbeien, frambozen
soyalatte+zoetje
D: 2 speltboterhammen geitensmeerkaas
T: speltboterham geitensmeerkaas, speltboterham humus
fruit slushpuppy: aardbei, framboos,druif munt"
D: linzensalade, winterpeen, tomaatjes, paprika, geitenkaas
T: blokje rauwe chocola, half zakje soyaknabbels
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

donderdag 12 mei 2016 om 21:34
Hee Sense, wat vervelend dat het zwanger worden bij jou ook nog niet is gelukt! Hoe lang zijn jullie al bezig? Ik hoop ook heeel erg dat het lukt, daarom nu zo gezond aan het leven! Aan mijn man's zaad kunnen we niet zoveel doen, maar aan mijn gezondheid wel en het voelt heel goed om 'iets' te kunnen doen. En kan mijn agressie lekker kwijt in het sporten
@Lollypopje: dat klinkt lekker, geitensmeerkaas
@Kalliope: omg ik ben ook zwaaaaar sushiverslaafd ik ga naar Japan op vakantie ik ga zooooo zwaar veel sushi eten haha.
Mijn lijstje vandaag:
O. 2 volkoren boterhammen met pindakaas, 1 zwarte koffie
T. 2 zwarte koffie
L. 3 volkoren boterhammen, 1 dubbele met kipkerriesalade, 1 met roomboter en kaas, 2 knäckebröd met geitenkaas, glas kokoswater
T. 1/3 mango + notenreep, 1 kop zwarte koffie
A. 2 fajita wraps met kip, ui, paprika en zelfgemaakte guacemole, 2 corona, aardbeien voortoe
20km gefietst en rondje hardgelopen.
@Lollypopje: dat klinkt lekker, geitensmeerkaas
@Kalliope: omg ik ben ook zwaaaaar sushiverslaafd ik ga naar Japan op vakantie ik ga zooooo zwaar veel sushi eten haha.
Mijn lijstje vandaag:
O. 2 volkoren boterhammen met pindakaas, 1 zwarte koffie
T. 2 zwarte koffie
L. 3 volkoren boterhammen, 1 dubbele met kipkerriesalade, 1 met roomboter en kaas, 2 knäckebröd met geitenkaas, glas kokoswater
T. 1/3 mango + notenreep, 1 kop zwarte koffie
A. 2 fajita wraps met kip, ui, paprika en zelfgemaakte guacemole, 2 corona, aardbeien voortoe
20km gefietst en rondje hardgelopen.