Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn schoon ouders mag de hond echt overal liggen, op de eet//salon tafel bank ,op-in bed brrrrtt "hij is toch niet vies"

ala mijn kinderen er geweest zijn moeten al hun kleren incl jas in de was

Ivm de honden geur en haren

Het huis ruikt daar zo naar die hond niet te harden.

zelf heb ik een hekel aan gebruikte stinkende gele vaatdoeken ik gebruik wel 3x per dag een schone
Ik ben ook rommelig. Schoon is het wel maar niet netjes. Woon net te klein en we hebben te veel zooi. Langzaamaan verdwijnt e van alles richting stort Kringloop of weggeefhoek. Volgend jaar komen er nieuwe meubels. Dan grote opruiming
Ik kwam er pas achter dat niet in alle toiletten prullenbakjes staan toen ik met een pakketje gebruikt maandverband in m'n handen met het schaamrood op m'n kaken aan m'n kersverse schoonmoeder vroeg waar ik dit het beste kon laten. Zij had ook in de keuken geen prullenbak namelijk. Dat werd een tripje naar de kliko buiten.

Sinds die keer nam ik altijd een plastic tasje mee in m'n handtas en gooide ik het thuis weg. Belachelijk hoe vaak ik ongesteld was als we naar m'n schoonouders gingen. Sinds ze verhuisd zijn hebben ze in ieder geval een (raar genoeg meestal uitpuilende) prullenbak in de keuken staan.

Zelfs in de 3 studentenhuizen waar ik heb gewoond waren prullenbakjes aanwezig (en maar in 1 geval door mij neer gezet).

De altijd muffig/schimmelig ruikende handdoeken/theedoeken/baddoeken bij schoonouders ben ik ook geen fan van. Alhoewel de veel te stevig naar Ariel ruikende alles bij mijn eigen moeder soms ook wel een beetje veel van het goede is. Volgens mij gooit ze de hele flacon er in 1 keer in. Sporadisch krijg ik kleding van haar en als ik dat in m'n kast leg, ruikt vervolgens alles er omheen naar Ariel. :D

Verder nog een bevriend stel die altijd al een licht ranzig huishouden hadden, maar ook nu in hun koophuis moet ik altijd even slikken als ik naar het toilet moet.

Ikzelf zou ook vaker kunnen stoffen/stofzuigen, maar daar heb ik als ik tijd heb gewoon vaak geen zin in.
Dit topic doet me opeens denken aan het huishouden van een vroegere vriendin, waar ik ooit een weekje heb gelogeerd. Ik vrees dat vele forummers hier erin gebleven waren, want zelfs ik had er moeite mee.

Haar badkamer en keuken waren zo plakkerig dat alle flesjes e.d. "plop" deden als je het optilde, omdat het met een dikke rand aan de ondergrond zat vast geplakt, maar het toppunt was toch wel haar cavia.

Ze had dat diertje alle ruimte gegeven door een hele grote ren in haar woonkamer te zetten, waar hij lekker in rond kon lopen. Heel lief natuurlijk, maar haar hele flat rook daardoor naar boerderij en aangezien dat beestje nogal vaak moest plassen van alle andijvie die het kreeg stonk het ook nog eens een uur in de wind naar ammoniak .
Mijn kat loopt ook op het aanrecht en de tafel. Ik heb geen zin in die strijd, want er op springen doet ze toch wel.

Doekje erover en het is weer schoon hoor.

Maar ja, ik ben ook een viespeuk, het is hier altijd rommelig en vaak loop ik achter qua schoonmaken. Sja, ik krijg er niks van.
Ik heb ook geen fonteintje op mijn toilet. Goedkoop jaren 30 appartement, piepklein toilet, er is ook echt geen plaats voor een fonteintje, anders had ik die wel laten plaatsen.

Maar vraagje: wassen jullie als je zelf thuis bent ook je handen aan dat kleine fonteintje in je toilet? Ik deed dat al vroeger al niet en liep naar de keuken. Veel meer ruimte en water om goed handen te wassen.

En dat dat onhygienisch zou zijn omdat je in de keuken je groenten wast? Dat is wel het meest vergaande qua smetvrees dat ik heb gehoord.

De viezigheid spoelt toch samen met het water en de zeep weg? Bovendien kun je altijd nog een lapje door de spoelbak halen en groenten was je heb beste in een vergiet onder de kraan.

En het is ook echt niet zo dat ik met besmeurde handen aan de deurklink of het lichtknopje kom voordat ik mijn handen in de keuken was. Over het algemeen weet ik de boel redelijk netjes te houden op de plee en ik doe ook niets met een gieter....

Je kunt ook te bang worden voor bacterien....
Ik was mijn handen ook gewoon in de keuken hoor. Scheelt een hoop gespetter in dat kleine wasbakje in de wc.
Ik was mijn handen na het plassen heel vaak niet thuis. Nog nooit iets van gekregen.

Overdreven gedoe altijd. Op openbare toiletten wel, daar vind ik alles vies, maar thuis? Neehoor. Niet nodig.
Handen wassen in de keuken? Lekker hygiënisch zeg.
Weet je wat ik me afvraag bij mensen die alles onhygiënisch vinden? Waar zijn ze nu zo bang voor? Zijn ze bang om ziek te worden of is het gewoon het idee? Ik doe al die dingen die onhygiënisch worden gevonden namelijk gewoon en ik krijg daar niets van.

Je weet toch dat je de hele dag met bacteriën te maken krijgt? Zeker als je geld aanpakt dat door duizenden ongewassen handen is gegaan.

Hebben deze mensen de hele dag zo'n desinfecterend flesje in hun tas zitten, zodat ze na alles hun handen kunnen wassen?

Oprechte vragen, geen afzeiken (no pun intented )
quote:Ttass28 schreef op 12 mei 2016 @ 15:12:

Handen wassen in de keuken? Lekker hygiënisch zeg.Wat is daar onhygiënisch aan? Jij bent zeker zo'n gieter type
quote:iris1969 schreef op 12 mei 2016 @ 15:18:

Weet je wat ik me afvraag bij mensen die alles onhygiënisch vinden? Waar zijn ze nu zo bang voor? Zijn ze bang om ziek te worden of is het gewoon het idee? Ik doe al die dingen die onhygiënisch worden gevonden namelijk gewoon en ik krijg daar niets van.

Je weet toch dat je de hele dag met bacteriën te maken krijgt? Zeker als je geld aanpakt dat door duizenden ongewassen handen is gegaan.

Hebben deze mensen de hele dag zo'n desinfecterend flesje in hun tas zitten, zodat ze na alles hun handen kunnen wassen?

oprechte vragen, geen afzeiken (no pun intented )Jup, ik zit nu in de trein terug naar huis ik probeer niks aan te raken zodra ik ook iets aanraak,maak ik mijn handen even schoon met alcohol gel.
quote:Ttass28 schreef op 12 mei 2016 @ 15:12:

Handen wassen in de keuken? Lekker hygiënisch zeg.waar moet je anders je handen wassen?
quote:hiltje schreef op 12 mei 2016 @ 14:46:

Ik heb ook geen fonteintje op mijn toilet. Goedkoop jaren 30 appartement, piepklein toilet, er is ook echt geen plaats voor een fonteintje, anders had ik die wel laten plaatsen.

Maar vraagje: wassen jullie als je zelf thuis bent ook je handen aan dat kleine fonteintje in je toilet? Ik deed dat al vroeger al niet en liep naar de keuken. Veel meer ruimte en water om goed handen te wassen.

En dat dat onhygienisch zou zijn omdat je in de keuken je groenten wast? Dat is wel het meest vergaande qua smetvrees dat ik heb gehoord.

De viezigheid spoelt toch samen met het water en de zeep weg? Bovendien kun je altijd nog een lapje door de spoelbak halen en groenten was je heb beste in een vergiet onder de kraan.

En het is ook echt niet zo dat ik met besmeurde handen aan de deurklink of het lichtknopje kom voordat ik mijn handen in de keuken was. Over het algemeen weet ik de boel redelijk netjes te houden op de plee en ik doe ook niets met een gieter....

Je kunt ook te bang worden voor bacterien....

Ik vind dat fonteintje op toilet ook wat aan de kleine kant en dus loop ik naar de badkamer...

En als je je tampon ververst hebt zijn je handen misschien niet (altijd) besmeurd maar erg proper zijn ze ook niet meer, hè?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:miloooh schreef op 12 mei 2016 @ 15:22:

[...]

waar moet je anders je handen wassen?In de toiletpot of de gieter. Duhh
quote:miloooh schreef op 12 mei 2016 @ 15:22:

[...]

waar moet je anders je handen wassen?Badkamer.
Los groenten wassen in de wasbak doe ik trouwens niet, dat vind ik wel vies. ik gebruik altijd een vergiet of losse bak.
quote:Ttass28 schreef op 12 mei 2016 @ 15:21:

[...]

Jup, ik zit nu in de trein terug naar huis ik probeer niks aan te raken zodra ik ook iets aanraak,maak ik mijn handen even schoon met alcohol gel.

Oei, dat klinkt wel wat smetvrezerig in mijn oren.

Ken je dat programma van Obsessive Cleaners op TLC? Heerlijk programma en ik krijg altijd enorm de neiging om te gaan poetsen als ik daar naar zit te kijken (maar dat gaat weer net zo snel weg )
quote:Zalmsnipper schreef op 12 mei 2016 @ 15:23:

[...]

In de toiletpot of de gieter. Duhh
quote:Zalmsnipper schreef op 12 mei 2016 @ 15:23:

[...]

In de toiletpot of de gieter. Duhh
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:iris1969 schreef op 12 mei 2016 @ 15:18:

Oprechte vragen, geen afzeiken (no pun intented )Ja precies! Er is allang bekend dat het winkelwagentje vele malen viezer is dan de toiletbril in een openbaar toilet, dus al die drukte is echt nergens voor nodig.
quote:Ttass28 schreef op 12 mei 2016 @ 15:21:

[...]

Jup, ik zit nu in de trein terug naar huis ik probeer niks aan te raken zodra ik ook iets aanraak,maak ik mijn handen even schoon met alcohol gel.Stel je niet aan zeg! Je beschadigt hooguit je eigen natuurlijke barrière door al dat agressieve gereinig.
quote:Dubbz schreef op 12 mei 2016 @ 14:54:

Ik was mijn handen na het plassen heel vaak niet thuis. Nog nooit iets van gekregen.

.

Zelf zal je daar niets van krijgen, neen. Hygiene is vooral belangrijk uit respect voor je huisgenoten.

Ik wil geen eten dat door ongewassen handen is klaargemaakt.

Of bijvoorbeeld een tablet of deurklink die vastgehouden is door iemand die na z'n grote boodschap z'n handen niet wast. Ik raak na die boodschap niks aan met mijn 'vieze' hand tot ze gewassen zijn. En dat is vooral voor mijn omgeving, niet zozeer voor mezelf. Voor mezelf was ik mijn handen na het vastnemen van deurklinken, winkelkarretjes, etc
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Voordat ik eten ga maken was ik dan wel weer mijn handen. Dan heeft het namelijk een doel.
Wat dachten jullie van telefoons en toetsenborden? ik lik liever mijn wc bril af dan die apparaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven