Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
quote:Moirai schreef op 11 mei 2016 @ 22:58:

[...]

Ik heb ooit een biebboek open geslagen en toen viel er zo een handje nagels op mijn schoot.

Echt zo onwijs ranzig.

Sindsdien boeken altijd eerst in de bieb uitgeklopt.Gadver iell
Alle reacties Link kopieren
Nagels knippen doe ik met een voet op de wcpot en als ik klaar ben spoel ik ze gelijk door.

Maar dat komt door m'n bijgelovige trekjes ;/)
Gatverdamme Moirai.

Ik ben nergens snel vies van maar nagels van iemand anders dan mijn eigen familie
quote:granny71 schreef op 11 mei 2016 @ 23:05:

Gatverdamme Moirai.

Ik ben nergens snel vies van maar nagels van iemand anders dan mijn eigen familie Ik heb ook echt staan overgeven.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Over dat wc-matje...nooit bij stilgestaan dat dat vies kan zijn eigenlijk. Nu ben ik een single vrouw en dus weinig mis plassende mannen over de vloer, maar ik gooi die matjes altijd na een dag of 3-4 even in de wasmachine en droger, zo weer fris. Net als de douchemat.
Ik weet wel dat ik voortaan mijn handen niet ga afdrogen aan het handdoekje in de wc als er een fles of gieter staat.
Ik vind hier dingen van.
quote:Sabeltandcavia schreef op 11 mei 2016 @ 23:11:

Ik weet wel dat ik voortaan mijn handen niet ga afdrogen aan het handdoekje in de wc als er een fles of gieter staat.ah inderdaad, dat is mijn heilig voornemen nu ook

Ik weet wel dat ik voortaan mijn handen niet ga afdrogen aan het handdoekje in de wc als er een fles of gieter staat.Doe ik sowieso nergens.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Niet het hele topic doorgelezen. Maar bij sommige kennissen heb ik wel eens last van ergernissen omdat het juist te steriel is.

Waar je een koekje aangeboden krijgt maar het niet durft te nemen uit angst dat je een kruimel op de grond laat vallen. En dat in een gezin met kinderen.

In een huis moet je ook een beetje kunnen leven hoor en mag het rommelig zijn en zelfs hier en daar een vlek of wat stof.

"Ergernissen"(ik erger mij er niet echt aan maar vind het gewoon vies) die ik ook eens gehad heb is een stinkende was of wasmachine.

Als de wasmachine in de badkamer staat en de hele ruimte ruikt naar vochtige was die te lang ligt. Muffe, penetrante vieze lucht.

En soms ruik ik dat dan ook als ik dicht bij diegene sta; vieze, stinkende; muffe kleding.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Misschien is het al genoemd, ik heb niet alles gelezen, maar ik erger me eraan dat wanneer ik ergens kom, dat dan de tv aanblijft terwijl je een gesprek voert. Dat vind ik ongeïnteresseerd en zelfs ronduit onbeschoft.

Ik verbaas me er ook over dat bij heel veel mensen de tv echt de hele dag (doelloos?) aanstaat!!

Dat is mijn ergernis!

En hoe schoon, steriel, opgeruimd, rommelig, vies of chaotisch het bij een ander is maakt me verder eigenlijk niet zoveel uit. Leven en laten leven.
quote:Timetraveler schreef op 11 mei 2016 @ 23:09:

Over dat wc-matje...nooit bij stilgestaan dat dat vies kan zijn eigenlijk. Nu ben ik een single vrouw en dus weinig mis plassende mannen over de vloer, maar ik gooi die matjes altijd na een dag of 3-4 even in de wasmachine en droger, zo weer fris. Net als de douchemat.

Mijn ex schoonmoeder had niet allen zon'n pluizig matje voor de wc pot maar om de klep zat ook zo'n hoesje. Ze woonde niet om de hoek dus als we naar haar en haar vriend toegingen bleven me meestal slapen. Boven was geen wc. Enfin, ik werd midden in de nacht wakker, ging slaperig de trap af, voorzichtig want ze had zes katten en voor je het weet breek je je nek, mijn blaas knapte zo ongeveer dus ik plof neer, dat ***hoesje meteen doorweekt.

De moeder van een schoolvriendin gebruikte in de jaren '60 nog van die uitwasbare maandverbanden. Iedere maand stond er half achter de wc pot een emmer met een deksel met daarin een sopje, daar gingen die spatlappen in. Soms zat dat deksel scheef, het stonk als de hel. Volgens mij liet ze die emmer van de eerste tot en met de laatste dag staan om pas aan het eind van haar "onwelheid" of zoals ze soms ook zei "maandstonden" die gore spatlappen uit te wassen. Gek eigenlijk, vriendinnetje en ik dertien of veertien, gebruikten gewoon tampons, haar moeder die gore dingen.
verba volant, scripta manent.
Oh, ben ik blij dat ik die stoffen maandverbanden niet meer heb meegemaakt!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:ibbeltje12 schreef op 11 mei 2016 @ 19:59:

[...]

Dat vraag ik me dus ook af.Zo en zo. Awkward? Ik weet niet, het bier staat ook in de keuken. Volgens mij zie ik de heren vaker richting keuken gaan dan de dames.
quote:*nightsky* schreef op 11 mei 2016 @ 23:24:

Misschien is het al genoemd, ik heb niet alles gelezen, maar ik erger me eraan dat wanneer ik ergens kom, dat dan de tv aanblijft terwijl je een gesprek voert. Dat vind ik ongeïnteresseerd en zelfs ronduit onbeschoft.

Ik verbaas me er ook over dat bij heel veel mensen de tv echt de hele dag (doelloos?) aanstaat!!

Dat is mijn ergernis!

En hoe schoon, steriel, opgeruimd, rommelig, vies of chaotisch het bij een ander is maakt me verder eigenlijk niet zoveel uit. Leven en laten leven.

Hier gaat hij ook niet aan als ik bezoek heb. Als er toevallig een kleinkind is dat naar Dora, Bubbelguppies of andere kinderfilmpjes wilkijken kan dat in de logeerkamer.

Er zijn twee mensen bij wie ik hem dolgraag zou laten aanstaan met het geluid voluit, dat zijn van die plakkers, ook op een doordeweekse dag, die je zelfs de deur niet uitkrijgt als je om 01.00 op de bank in slaap sukkelt. Ik ben al eens gewoon naar bed gegaan toen ze maar steeds geen aanstalten maakten, man zat nog in de kamer, het is ook familie van hem. De volgende ochtend zei hij dat ze nog zo'n anderhalf uur bleven hangen. Godzijdank komen ze niet vaak.
verba volant, scripta manent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 mei 2016 @ 20:16:

[...]

Of dagelijks geleegd.

Of geleegd voor/ na visite.Zo heb ik hem toen ook afgeschaft. Lang geleden kreeg ik een Mirena, en bij mij bleef de menstruatie uit. En ik had geen zin om na iedere visite te kijken of er post was. Of te vergeten te legen.
Ik erger me aan mensen die een obsessie hebben voor een idioot schoon huis. Waar je doodsbenauwd je gebakje moet opeten omdat de pleuris uitbreekt als er een kruimeltje op de grond valt. Of dat je ziet dat je gastvrouw zich in zit te houden om niet meteen dat kruimeltje op te rapen.
quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 18:26:

Wat ik ook vreselijk vind zijn plakkerige deurklinken of vloeren. Vreselijk als mensen hun huis niet dweilen of stofzuigen. Of na het koken dat mensen niet stofzuigen. Ik heb heel veel puntjes as u know.Stofzuigen na het koken? Ik zorg gewoon dat er niets op de vloer valt, dat lijkt me een stuk makkelijker (en hygiënischer).
quote:emmetje2 schreef op 12 mei 2016 @ 00:00:

Ik erger me aan mensen die een obsessie hebben voor een idioot schoon huis. Waar je doodsbenauwd je gebakje moet opeten omdat de pleuris uitbreekt als er een kruimeltje op de grond valt. Of dat je ziet dat je gastvrouw zich in zit te houden om niet meteen dat kruimeltje op te rapen.Dat dus
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Dat de handdoeken en vaatdoekjes er te kang liggen of niet op minimaal 60 graden gewassen worden

Vieze stukken eten onderin het bestekmandje van de vaatwasser

Vieze plakkende vloeren

Geen zeep op het toilet of in de keuken

Stank (rook, honden of vieze kattenbak die duidelijk nooit gesopt wordt)

Geen frisse lucht in huis, dus huizen waar nooit een tochtrooster/raam open staat

Vies aanrecht en dat het vies is ín de kastjes

Vieze spullen in de bestekla (wat niet goed schoon is geworden maar toch is opgeruimd)

Vaatdoekjes die te lang gebruikt worden, waar dan toch nog even een tafel mee afgenomen wordt waardoor die vervolgens helemaal zuurt stinkt

Ik weet wel dat ik voortaan mijn handen niet ga afdrogen aan het handdoekje in de wc als er een fles of gieter staat.Een handdoek in het toilet vind ik sowieso ontzettend ranzig, botol cebok of niet.
quote:granny71 schreef op 11 mei 2016 @ 22:50:

[...]

Mijn vroegere buren deden dat altijd in de tuin.

Dat geluid in de zomer als je zat te barbecuen

Iew, daar zou mijn eetlust ook niet van toenemen, zacht gezegd..

Ooh noo Moirai jouw verhaal is echt te goor
quote:Ttass28 schreef op 11 mei 2016 @ 22:59:

[...]

Gadver iell Oh bah bah bah wat smerig inderdaad!

Knip... knip... knipknip... knip...

Bij mij thuis is het niet super netjes, maar wel netjes naar gemiddelde maatstaven. Sommigen vinden mijn woning (vooral toen ik nog in een woonvorm woonde) enigszins op een kantoor lijken. Er zijn weinig decoraties en weinig prikkels. De laatste tijd heb ik wel wat dingen van Star Wars en World of Warcraft als decoratie in de woonkamer gezet.

Maar bij mijn zus en een vriend van mij is het veel rommeliger dan bij mij. Met autisme kan ik qua prikkelverwerking wel wat hebben (ik gedij goed in het centrum van een wereldstad) maar bij hen vind ik het vaak vies en er zijn te veel spullen in zicht. Ze weten niet wat ze ermee naar toe moeten. Bij een vriend moet ik heel goed kijken waar ik loop. Als ik drinken aangeboden krijg moet ik echt een plekje zoeken op de tafel waar ik het neer kan zetten.

Hun aanrechten zijn echt een grote smeerboel. Afwas blijft daar liggen, wordt niet afgewassen en opgeruimd. Het aanrecht wordt niet afgenomen. Dat gebeurt bij mij na elk kookbeurt en daarnaast nog eens heel goed eens per week. Wat ik zie aan viezigheid wordt meteen schoongemaakt. In het weekend was ik een paar keer per dag af.

Maar soms wordt het in mijn huis rommelig en dan komt er een grote opruimactie. Alles gaat de was in. Is er veel was, wordt dat gewassen. Andere rommel gaat de prullenbak in of wordt opgeborgen. Er wordt afgewassen; de keuken wordt schoongemaakt. Lekkoffie wordt weggegooid; opvangbakje en rooster van mijn Senseo gaat ook met de afwassen mee... Kortom, opruimen en schoonmaken die hap!
World of Warcraft: Legion

[...]

Mijn vroegere buren deden dat altijd in de tuin.

Hier een tijdje in het ov. Mensen zagen mijn kop en dachten spontaan aan hun nagelknipper.

En iedereen eromheen zat gewoon neutraal voor zich uit te kijken en ik zat inwendig te krijsen 'stop! Stop!'.

En dan die rondvliegende nagels, net alsof je in een nachtmerrie zat.

Of even rustig de oren schoonmaken met een wattenstaafje. Personen ernaast en eromheen ook geen oogcontact mee te krijgen en ik maar wanhopig naar mensen kijken of ze dat nou ook zagen.

Zo smerig!!
quote:prik schreef op 12 mei 2016 @ 00:25:

[...]

Stofzuigen na het koken? Ik zorg gewoon dat er niets op de vloer valt, dat lijkt me een stuk makkelijker (en hygiënischer).Ik heb twee honden. Ligt nooit een kruimel langer dan één seconde hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven