Geld & Recht alle pijlers

Klopt dit nou?

12-05-2016 22:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een abonnement op een sportschool, maar goed ik vind t helemaal niet leuk. Wist ik al, maar ik heb me laten overhalen om toch lid te worden. Ik heb t welgeteld 2 weken volgehouden en voorkom nu gelukkig weer dat mijn bank wegloopt. In januari heb ik gebruik gemaakt van een actie om gratis te sporten tot maart. Mijn lidmaatschap is in januari voor 1 jaar ingegaan, heb ik een schriftelijke bevestiging van. Nu wil ik hem beëindigen per de eerst volgende mogelijkheid en dat blijkt dus 1.3.2017 te zijn. De reden is dat ik gebruik heb gemaakt van de actie en mijn abonnement dus pas in gaat vanaf de datum dat de actie is afgelopen. Ik kan hierover niets in de algemene voorwaarden vinden. Heb al gevraagd of zij mij willen verwijzen naar dat artikel in de algemene voorwaarden.



snap ik t nou niet of klopt dit gewoon niet?
Ik zou denken dat het tot 1 januari loopt
Alle reacties Link kopieren
Vind dat vreemd klinken.

Wat staan er in de voorwaarden toen je je abo afsloot? Daar hoort in de kleine lettertjes te staan wanneer je abo ingaat en of er afwijkende bepalingen zijn indien je gebruik maakt van een actie.
Raar. Dan sport je dus niet gratis, maar betaal je achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Mwaw hangt er vanaf hoe de actie was. Je krijgt drie maanden sporten kado bij een jaarabbonement, of eerste 3 maanden wordt niet in rekening gebracht bij een jaarabbonement.



Hoe dan ook, beste kun je gewoon toch gaan sporten, wordt vanzelf leuker ;)
anoniem_161350 wijzigde dit bericht op 12-05-2016 22:23
Reden: Wijziging door emoticon
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er wordt gesproken over 3 maanden gratis sporten, niet over een korting.. Dus klopt (helaas) wel...
Alle reacties Link kopieren
Dit doen meer sportscholen. Het staat misschien niet in de algemene voorwaarden, maar waarschijnlijk wel in de actievoorwaarden van die 3 maanden gratis actie. Bij mijn sportschool krijg je 2 maanden gratis als je meteen voor het hele jaar betaald, maar die 2 maanden gaan ook pas in na dat jaar sporten. Het is dus niet zo dat ik maar 10 maanden hoef te betalen. Ik betaal 12 maanden en mag 14 maanden sporten.

Juist vanwege dat soort regeltjes moet je echt doorvragen voor je iets afsluit.
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 12 mei 2016 @ 22:25:

Er wordt gesproken over 3 maanden gratis sporten, niet over een korting.. Dus klopt (helaas) wel...

Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is januari en ik ben t contract aangegaan voor 12 maanden. Nergens in de voorwaarden staat dat t abonnement pas in gaat op t moment dat de actie is afgelopen.



Ik ben in de veronderstelling. 12 mnd - 2 mnd gratis = 10 mnd betalen. En niet 14 mnd - 2 mnd = 1 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetjes88 schreef op 12 mei 2016 @ 22:22:

Hoe dan ook, beste kun je gewoon toch gaan sporten, wordt vanzelf leuker ;)Ghehe grapjas
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 12 mei 2016 @ 22:26:

Dit doen meer sportscholen. Het staat misschien niet in de algemene voorwaarden, maar waarschijnlijk wel in de actievoorwaarden van die 3 maanden gratis actie. Bij mijn sportschool krijg je 2 maanden gratis als je meteen voor het hele jaar betaald, maar die 2 maanden gaan ook pas in na dat jaar sporten. Het is dus niet zo dat ik maar 10 maanden hoef te betalen. Ik betaal 12 maanden en mag 14 maanden sporten.

Juist vanwege dat soort regeltjes moet je echt doorvragen voor je iets afsluit.Meh die actievoorwaarden zitten er dan weer niet bij he. Alleen de algemene voorwaarden.
quote:GateKeeper schreef op 12 mei 2016 @ 22:30:

[...]



Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is januari en ik ben t contract aangegaan voor 12 maanden. Nergens in de voorwaarden staat dat t abonnement pas in gaat op t moment dat de actie is afgelopen.



Ik ben in de veronderstelling. 12 mnd - 2 mnd gratis = 10 mnd betalen. En niet 14 mnd - 2 mnd = 1 jaar.Dat kandat jij dat denkt. Maar zo zit het dus wel in elkaar. Je betaald 3 maanden niet en dan 12 maanden wel en mag dan 15 maanden sporten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 12 mei 2016 @ 22:40:

[...]

Dat kandat jij dat denkt. Maar zo zit het dus wel in elkaar. Je betaald 3 maanden niet en dan 12 maanden wel en mag dan 15 maanden sporten.Ook verneukeratief dat dat zo geregeld is. Nou ja. T wordt vanzelf 1 maart 2017.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 12 mei 2016 @ 22:49:

[...]



Ook verneukeratief dat dat zo geregeld is. Nou ja. T wordt vanzelf 1 maart 2017. nog 2 keer lopen en het is al weer 2017
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2016 00:19
Reden: ongepast; op de man
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:pe-je schreef op 12 mei 2016 @ 23:08:

[...]

?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2016 00:20
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt idd. Die maanden krijg je gratis bij de 12 betalende maanden.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 12 mei 2016 @ 23:15:

[...]





?Ik heb geloept.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 12 mei 2016 @ 23:15:

[...]





?De ruzie wordt hier verder gezet.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2016 00:20
Reden: offtopic; provoceren
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2016 00:20
Reden: ongepast
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:pe-je schreef op 12 mei 2016 @ 23:49:

[...] Probeer een beetje te slapen! Morgen heb je energie nodig. En dan ga je morgen hoe en wat uitzoeken. Ik heb met je te doen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2016 00:20
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:pe-je schreef op 12 mei 2016 @ 23:49:

[...]



en ook lekker gelachen? leuk voor jeWaarom zou ik in godsnaam gelachen hebben?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 12 mei 2016 @ 22:30:

[...]



Maar de ingangsdatum van mijn abonnement is januari en ik ben t contract aangegaan voor 12 maanden. Nergens in de voorwaarden staat dat t abonnement pas in gaat op t moment dat de actie is afgelopen.



Ik ben in de veronderstelling. 12 mnd - 2 mnd gratis = 10 mnd betalen. En niet 14 mnd - 2 mnd = 1 jaar.Als dat nergens in de voorwaarden staat heb je helemaal gelijk denk ik. Dan zou ik bij de Consumentenbond of de rechtswinkel oid informeren!
Alle reacties Link kopieren
Fit for free zeker? Ik heb daar vorig jaar hetzelfde gehad .

Mocht het fit for free zijn, ga er dan naar toe om je uit te schrijven (volgend jaar dus pas) en lever ook meteen je pasje in. Anders moet je blijven betalen voor 'ledenvoordeel'
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het net zo. Januari lid geworden, eerste maand gratis, abo ging in op 1 februari. En dan dus 12 maanden tot 1 feb het volgende jaar. Maar mijn contract begon wel op 1 feb en dus niet 1 jan zoals bij jou. Als er in jouw contract staat dat je 1 jan lid bent geworden voor 12 maanden (en dus niet 14 of iets van extra maanden genoemd) dan zou ik er wel achteraan gaan. Want dan zou je dus wel 2 maanden gratis hebben en maar 10 hoeven te betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven