Napraattopic 60

10-05-2016 23:30 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Mikadoos schreef op 12 mei 2016 @ 23:43:

[...]

Nee, maar het zou zomaar kunnen dat je het niet snapt
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Oh man ik zit hier teveel.

Ik zit me bij het topic over Marokkaanse bruiloften alweer helemaal te verheugen op de bijdrage van een bepaalde forummer.

' ik snap wérkelijk niet waarom men al generaties hier woont en nog stééds zo vasthoudt aan dat malle gescheiden feestvieren.

Ik ben ook eens geweest, en toen men zei dat ik niet naast mijn man mocht zitten ben ik gelijk weggegaan. En heb op luide toon gezegd dat ik Hollands ben en dat WIJ samen feestvieren.

En dan die meiskes in die jurken. Gewoon zo sneu dat zij alleen op dit soort gelegenheden eens de haren mogen losschudden. In mijn tijd vroeger gingen we élke week, leuk gekapt en netjes maar toch ietwat pikant gekleed want toen hadden we daar nog de benen voor, naar de dancing.

En daar waren de jongens en konden we zélf een jongen van onze gading uitzoeken.

Nu moeten de meiskes via via horen dat neef mustapha door het gordijn heeft gegluurd'.

Etc.

Maar helaas.

Nog geen bijdrage.
quote:Het-groepje schreef op 13 mei 2016 @ 11:38:

Oh man ik zit hier teveel.

Ik zit me bij het topic over Marokkaanse bruiloften alweer helemaal te verheugen op de bijdrage van een bepaalde forummer.

' ik snap wérkelijk niet waarom men al generaties hier woont en nog stééds zo vasthoudt aan dat malle gescheiden feestvieren.

Ik ben ook eens geweest, en toen men zei dat ik niet naast mijn man mocht zitten ben ik gelijk weggegaan. En heb op luide toon gezegd dat ik Hollands ben en dat WIJ samen feestvieren.

En dan die meiskes in die jurken. Gewoon zo sneu dat zij alleen op dit soort gelegenheden eens de haren mogen losschudden. In mijn tijd vroeger gingen we élke week, leuk gekapt en netjes maar toch ietwat pikant gekleed want toen hadden we daar nog de benen voor, naar de dancing.

En daar waren de jongens en konden we zélf een jongen van onze gading uitzoeken.

Nu moeten de meiskes via via horen dat neef mustapha door het gordijn heeft gegluurd'.

Etc.

Maar helaas.

Nog geen bijdrage.Ik ben ook wel eens naar Marokkaanse bruiloften geweest. Die waren niet gescheiden hoor. De jongere van tegenwoordig doen dat helemaal niet. Iedereen danste met elkaar. Er was zelfs een mannelijk band aanwezig.
quote:Ttass28 schreef op 13 mei 2016 @ 11:48:

[...]

Ik ben ook wel eens naar Marokkaanse bruiloften geweest. Die waren niet gescheiden hoor. De jongere van tegenwoordig doen dat helemaal niet. Iedereen danste met elkaar. Er was zelfs een mannelijk band aanwezig.

Hwy ging mij meer om de vooroordelen.

Maar: De bruiloften waar ik was waren gescheiden. En geen drank, man was helemaal verbaasd
quote:Het-groepje schreef op 13 mei 2016 @ 11:52:

[...]

Hwy ging mij meer om de vooroordelen.

Maar: De bruiloften waar ik was waren gescheiden. En geen drank, man was helemaal verbaasd Tuurlijk mag er geen drank geschonken worden. Dat vind ik niet verbazend. Het is een marokkanse bruiloft daar mag geen drank geschonken worden. Het zijn wel prachtige mooie bruiloften. Ik vind het veel beter dan Hollandse bruiloften. Elk meisje mag zich als prinses verkleden
Ik heb 1 keer een marokkaanse bruiloft mogen bijwonen, en ik bevestig... die was inderdaad prachtig.
quote:Mikadoos schreef op 13 mei 2016 @ 13:16:

Ik heb 1 keer een marokkaanse bruiloft mogen bijwonen, en ik bevestig... die was inderdaad prachtig. Lekker eten, iedereen ziet er leuk uit. Heel gastvrij.
Rhaegal, ik weet niet of je hier vandaag meeleest, maar ik wilde alleen maar even zeggen dat je ik je posts erg evenwichtig en behulpzaam vind. Je vermogen om je in een ander te verplaatsen en tegelijkertijd objectief te blijven, is een verademing tussen al het geroeptoeter.
Slik die kikker!
Ik kan het café niet vinden en wil geen nieuw topic openen.

Maar ik weet dat hier een aantal gebruikers is van Inductie kookplaten.

Ik kook op dit moment elektrisch. Zou overstappen op gas, maar inductie komt in de buurt.

Wat ik niet kan vinden is welke pannen je daarvoor kan gebruiken.

Ik heb heel veel pannen voor elektrisch. Kunnen die ook op inductie?

Of zijn er nog nadelen waar ik niet aan dacht?

Automatisch pan-herkenning en na de ingestelde tijd meteen koud.

Zoeken gaat niet zo goed en ik krijg alleen google apen.

(Ik zie ze niet, ik hoor ze niet en kan er niet tegen praten. Ik zag er een paar voorbij slingeren onder in het scherm. Weet nu ook wat zo vertraagt. Er werden GOOGLEAPIES opgeslagen.)
Als iemand dat weet of een topic weet waarin inductie wordt uitgelegd zonder reclame die wil verkopen zonder gerichte uitleg op bruikbaarheid. Mijn afweging is dus of ik alle pannen ook moet vervangen.

Ik heb er een paar en geen zin om andere te kopen, want ze staan meer in de kast dan dat ik ze gebruik.

(Ik kook vooral in magnetron en oven. Bakken doe ik weinig. Ik heb 1 koekenpan en 1 wokpan die ik erg mooi vind.)

Groet,

Pumps_I
Pumps,

Kijk hier even

topic 1

topic 2
Je bent zelf een theepot
Heb je al onderop de pan gekeken, Pumps? Daar staan wel eens pictogrammen om aan te geven voor wat voor warmtebronnen het geschikt is.
Slik die kikker!
quote:SuzanneSuus schreef op 13 mei 2016 @ 14:50:

Pumps,

Kijk hier even

topic 1

topic 2
quote:AllieBrosh schreef op 13 mei 2016 @ 14:50:

Heb je al onderop de pan gekeken, Pumps? Daar staan wel eens pictogrammen om aan te geven voor wat voor warmtebronnen het geschikt is.

Mijn pannenset is van de vorige eeuw. Toen was inductie nog niet uitgevonden.

Ik heb een paar lekkere pannetjes van de Hema en ook daar staat niets op.

De koekenpan en de wokpan van klein formaat kunnen op elektrisch. Ze hebben een dikke stevige bodem.

Alleen de pannenset is een paar keer gebruikt op gas, maar niet vervormd.

Voor zover reikt mijn kennis. Anders wordt het toch een simpele elektrische kookplaat.

Ik kan de topics van @Suus ook gebruiken om te heropenen. Ik wilde overstappen op gas, maar zag dat inductie ook een mogelijk alternatief kan zijn. Ik vind het ook veel mooier en goedkoper dan gas. De plaat is ook beter schoon te houden.

Een losse inductie met 1 pit. Maar een luxe losse elektrische koopplaat is ook mooi.

Maar ik zal eens ook op pannen gaan zoeken.

Dank voor het idee!
Godskolere
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Pumps, je kan je pannen testen met een magneet. Als die aan de bodem kleeft is die bruikbaar voor inductie.

Inductie is super trouwens, zo snel en zo makkelijk schoon te maken!
quote:AllieBrosh schreef op 13 mei 2016 @ 13:25:

Rhaegal, ik weet niet of je hier vandaag meeleest, maar ik wilde alleen maar even zeggen dat je ik je posts erg evenwichtig en behulpzaam vind. Je vermogen om je in een ander te verplaatsen en tegelijkertijd objectief te blijven, is een verademing tussen al het geroeptoeter.Dank je
Ik vind dat topic van dat meisje van 18 met een uitkering stuitend. Dat ze uit huis is gegooid zal haar eigen schuld wel zijn, die uitkering is vast onverdiend, ze is vast lui, ze is niet echt dakloos, enz enz enz .
quote:Rhaegal schreef op 13 mei 2016 @ 18:23:

Ik vind dat topic van dat meisje van 18 met een uitkering stuitend. Dat ze uit huis is gegooid zal haar eigen schuld wel zijn, die uitkering is vast onverdiend, ze is vast lui, ze is niet echt dakloos, enz enz enz .Ja echt walgelijk. Ik heb er ook maar even gereageerd, al was het minder afgewogen en invoelend dan jij altijd doet
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 mei 2016 @ 18:24:

[...]

Ja echt walgelijk. Ik heb er ook maar even gereageerd, al was het minder afgewogen en invoelend dan jij altijd doet

Ik ben ook niet altijd afgewogen en invoelend.

Wij wonen overigens echt vlakbij elkaar, zag ik via iemand in een groepje
quote:Rhaegal schreef op 13 mei 2016 @ 18:35:

[...]

Ik ben ook niet altijd afgewogen en invoelend.

Wij wonen overigens echt vlakbij elkaar, zag ik via iemand in een groepje Oh nee niet weer die groepjes. Ga nog effe zo door, dan ga ik verhuizen
quote:Rhaegal schreef op 13 mei 2016 @ 18:23:

Ik vind dat topic van dat meisje van 18 met een uitkering stuitend. Dat ze uit huis is gegooid zal haar eigen schuld wel zijn, die uitkering is vast onverdiend, ze is vast lui, ze is niet echt dakloos, enz enz enz .Dat, idd.
Slik die kikker!
Zeg! Wat rookt die mediterrane teenslipper? En waar kunnen wij t kopen?
Godskolere keer twee
quote:onnohoestsiroop schreef op 13 mei 2016 @ 20:18:

Zeg! Wat rookt die mediterrane teenslipper? En waar kunnen wij t kopen?Wie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven