Mode & Beauty alle pijlers

Bronde

13-05-2016 16:01 13 berichten
Ik heb een gruwelijke hekel aan de kappersstoel. Ik knip dan ook mijn haar zelf. Maar met verven heb ik beperkte ervaring. Nu zag ik gisteren Bronde kleuring in het schap staan en wil dit eigenlijk wel gaan proberen. Heeft er iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn moeder gister geel haar
Ze had heel het pakje dus door het haar gegooid, en ja dan wordt je blond.

Ze had alleen gekeken naar de foto op de verpakking waar een bruinharige dame op staat.

Maar je wil blonde strepen? Ik koop wel eens highlights van de Hema die kam ik er met een kam doorheen, niet heel drastisch maar gewoon wat zomerblond.
Ik ben eigenlijk dat dat heel moeilijk is om mooi te krijgen met een doe het zelf kit.

Je moet eerst naar donkerblond, en dan nog highlights, maar dan eigenlijk vooral aan de punten.

Geen ervaring met bronde. Wel met blond doe het zelf... ik doe het niet meer.

Wel ben ik heel blij dat mijn haarkleur eindelijk hip is, vooral omdat ik het deze zomer niet kan verven:).
Wat Japin inderdaad zegt, je zal eerst een donkerblonde basis moeten hebben, en daar vervolgens iets van een balayage inzetten. Als je al niet heel erg thuis bent in het zelf verven, zou ik er toch voor kiezen om dit bij de kapper te laten doen.

Tenzij je het natuurlijk geen probleem vindt als het anders uitpakt dan gepland en het leuk vindt om te experimenteren...dan zou ik zeggen go for it
Wat is nou weer bronde?

Mat, ik zou altijd laten kleuren bij de kapper. Zéker als je gaat blonderen. En bij een goeie ook. Wordt het zooooooveel mooier van. Zit nog met strawberryblonde highlights waar ik niet tevreden over ben toen ik het een keer op de el cheapo manier heb opgelost. Leek net een zebra. Moest ik toch nog naar de kapper
Nouja, dan moet ik dus sowieso naar de kapper. Kan ik het net zo goed proberen
Veel succes! Niets zo leuk als lekker zelf aan de slag

Kleine tip: kijk eens wat filmpjes op youtube over highlighten en dergelijke, dan kun je er misschien nog wat handige tips uithalen (zoals zet je blondering altijd eerst in op de punten, want hoe dichter bij je hoofdhuid, hoe sneller de blondering zal werken door de warmte van je hoofd, check tussendoor regelmatig hoe blond het al is, en zorg voor een pak donkere verf als back up ).

Laat je nog weten hoe het resultaat is geworden?
Ik heb er wel goeie ervaringen mee. Je verft je haar eerst in de basis kleur die je wil hebben en dan maak je met de kam streepjes. Ik laat mijn dochter dat doen, die is er superhandig in.

Het kost je in mijn geval dus wel 2 pakjes, maar dat is altijd nog goedkoper dan de kapper.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik heb het gewoon gedaan en het ziet er helemaal niet verkeerd uit! Misschien ben ik zelfs iets te voorzichtig geweest. Kun je dat spul er gewoon nog een tweede keer overheen doen?
Dat borsteltje is trouwens niet zo ideaal als jelang haar hebt. Dan lukt het niet helemaal zoals het in de gebruiksaanwijzing staat en moet je een beetje improviseren.
In principe kan je het er een 2e keer overheen doen, hou er alleen rekening mee dat je haar dit niet heel erg fijn vindt (dus erna een maskertje wordt je denk ik wel in dank afgenomen ).

En beter te voorzichtig, dan dat je het gelijk te lang laat zitten en vervolgens dus inderdaad naar de kapper moet om het te laten herstellen toch!
Dat is waar! Dinsdag maar weer naar de drogist! Ik heb overigens de mahonie gebruikt omdat ik van mezelf vrij donker haar heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven