Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 14 mei 2016 @ 08:08:

[...]

Maar wat maakt dat je denkt dat al die vaginale- en poepbacteriën braaf in je slip blijven zitten? Die zitten ook gewoon in je broek of panty hoor, die denken niet: 'ohjee, hier is de rand van de onderbroek, dan blijven we maar beter hier zitten mensen, anders besmetten we Ttas d'r 40-gradenwas!'

Lijkt wel een motto: anders besmetten we Ttas d'r 40-gradenwas

Maar ik begrijp het ook niet @ttas. Bacteriën gaan door je onderbroek ook in je kleding zitten en komen vast ook op zitmeubels terecht, daar ga jij ook weer op zitten, toch?
verdwaald op het nieuwe forum
quote:ikbenleaf schreef op 13 mei 2016 @ 18:33:

[...]

Hihi, ik doe dat zelf niet maar het zou me echt niet boeien.

Zal ik een keer op de koffie komen Dubbz?

Ik doe dat zelf ook niet, haha! Maar de kat dus wel.

Iedereen mag bij mij op de koffie komen!
quote:Mieshka schreef op 14 mei 2016 @ 08:28:

[...]

Ik sport en ben 'rommelig' in huis. Ik heb een fulltime baan, volg een opleiding en sport 4x per week. No way dat ik veel van mijn spaarzame vrije tijd in het huishouden ga stoppen. Ik haat huishouden en heb ook totaal geen interesse in hoe dat zou horen.

Ik kan me vaak oprecht verbazen over huishoudelijke activiteiten die mensen blijkbaar uitvoeren die niet eens in me opkomen dat ik dat zou kunnen gaan doen. Bijvoorbeeld de binnenkant van de keukenkastjes schoonmaken, gebeurt hier alleen net voor en net na een verhuizing. Dekbed uit het raam om te luchten, never, ik ga liever zelf buiten luchten.

Het huishouden wordt hier dus zeer minimaal gedaan. Badkamer 1x per 2 weken, wc 1x per week, was en vaat bijhouden, stofzuigen en dweilen 1x per 2 weken, na het koken een lapje over kookplaat en aanrecht en dat is het dan geloof ik wel. Scheelt wel dat er geen kinderen en huisdieren zijn en dat het amper vies wordt omdat ik bijna nooit thuis ben.

Ik zou me dus niet durven ergeren aan andermans huishouden, gezien hoe makkelijk ik me ervan af maak. Mensen die zich ergeren aan dat van mij, moeten zelf maar een leven gaan zoeken. Hooguit dat ik me 'erger' aan de verspilde tijd die mensen massaal aan dat onzinnige huishouden blijken te besteden. Ik sport ook veel maar precies om wat jij zegt heb ik een huishoudster. En af en toe doe ik zelf wat extra's. Zo blijft mijn huis een schone en prettige plek én houd ik tijd over voor de geneugten des levens
Over het algemeen maak ik me totaal niet druk over andermans huishouden.

Maar als ik dan toch iets moet noemen dan is het wel een vieze nattige handdoek

waar ik mijn handen aan moet afdrogen na het toiletbezoek.
quote:Chunkymonkey schreef op 13 mei 2016 @ 23:54:

[...]

Ja.

Please, ellaborate

Je weet dat mannen (over het algemeen) meer zweten?

2 x per dag douchen is echt wel overbodig, ik zou het ook geen luxe noemen. Sterker nog, elke dag douchen is al overbodig.
Grappig topic dit!

Mijn ergenissen:

- Mensen die de kat/hond aaien tijdens het koken en niet hun handen wassen.

- Eten proeven en met dezelfde lepel weer in de pan roeren.

- Een mes gebruiken voor verschillend broodbeleg. Bijv eerst de pindakaas en dan met hetzelfde mes choco pasta op je brood smeren. Of als er bijvoorbeeld bij een borrel allerlei zachte kaasjes/dipjes uitgestald zijn met maar 1 mes.
quote:Dubbz schreef op 14 mei 2016 @ 08:45:

[...]

Ik doe dat zelf ook niet, haha! Maar de kat dus wel.

Iedereen mag bij mij op de koffie komen!

Uh ja, onze kat doet dat dus ook niet

Maar al deed jij het zelf of de kat, wil ik nog steeds die koffie ;) (of liever thee)

Gezellig!
quote:floflo schreef op 14 mei 2016 @ 08:35:

[...]

Lijkt wel een motto: anders besmetten we Ttas d'r 40-gradenwas

Maar ik begrijp het ook niet @ttas. Bacteriën gaan door je onderbroek ook in je kleding zitten en komen vast ook op zitmeubels terecht, daar ga jij ook weer op zitten, toch?Inderdaad. Ik kan het je nog sterker vertellen: toen ik zwanger was, had ik afscheiding van jewelste en dat lekte gewoon door mijn onderbroek en broek hoor, zelfs met inlegkruisje. En No way dat ik mijn dure broek op 60graden ga wassen... Zonde. Dus Tja, het kan zijn dat al mijn broeken nu broeinesten zijn maar aan de andere kant draag ik mijn zwangerschap dan dus nog bijna dagelijks bij me
quote:lux. schreef op 14 mei 2016 @ 07:59:

[...]

Hoe bedoel je? Meestal trekt hij op tijd terug, maar soms eh, mislukt dat? Dat vind ik verder niet erg. Maar meestal komt hij sowieso niet van pijpen, we eindigen meestal met penetratie, vinden we allebei de fijnste manier om te komen.

Tja ik hoor/lees vaker mensen 'ik slik niet'

Endan denk ik, wat doe je er dan mee? Ik slik dat spul liever ook niet, maar als het eenmaal in mijn mond zit, tja, dan doe ik dat maaar, zijn we er vanaf
Die ergernis over met 1 mes in verschillende potten beleg. Ik ken echt niemand die dat NIET doet. Veeg je mes schoon en ga verder. Niemand bij wie ik ooit gegeten heb heeft messen of lepels in zo'n pot staan.

En waarmee snij je dan je brood?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Lorri schreef op 14 mei 2016 @ 09:30:

Grappig topic dit!

Mijn ergenissen:

- Mensen die de kat/hond aaien tijdens het koken en niet hun handen wassen.

- Eten proeven en met dezelfde lepel weer in de pan roeren.

- Een mes gebruiken voor verschillend broodbeleg. Bijv eerst de pindakaas en dan met hetzelfde mes choco pasta op je brood smeren. Of als er bijvoorbeeld bij een borrel allerlei zachte kaasjes/dipjes uitgestald zijn met maar 1 mes.Ik was mijn handen niet eens voor het koken ik was ze wel na toiletbezoek of het verschonen van de kattenbak of andere ranzige klusjes. Dus ze worden regelmatig gewassen.
quote:ikbenleaf schreef op 14 mei 2016 @ 09:33:

[...]

Tja ik hoor/lees vaker mensen 'ik slik niet'

Endan denk ik, wat doe je er dan mee? Ik slik dat spul liever ook niet, maar als het eenmaal in mijn mond zit, tja, dan doe ik dat maaar, zijn we er vanaf

Oh zo! Nou meestal komt hij dus niet, bewaren we dat voor penetratie. Maar als ik hem klaar pijp dan trekt hij meestal net voor hij komt terug en dan komt het op z'n buik. Maar soms is hij te laat en in dat geval slik ik ook want uitspugen vind ik dan ook weer zowat

En bovendien is de smaak sneller weg als je slikt dan als je naar de badkamer moet rennen om uit te spugen
Briljant topic. Ik erger me nooit aan het huis van een ander. Het is toch hun huis, niet het mijne, ze moeten zelf weten wat ze er mee doen.

Ik erger me wel aan mijn huis. Ik hou van opgeruimd en schoon, maar ik heb er de persoonlijkheid niet voor: dan poets ik mijn huis van boven tot onder innig tevreden, en dan heb ik vervolgens drie weken lang totaal geen zin meer om iets aan het huishouden te doen. Discipline heb ik niet. En een huishoudster wil ik niet, te veel inbreuk op mijn privacy. Ach ja...
quote:lux. schreef op 14 mei 2016 @ 09:36:

[...]

Oh zo! Nou meestal komt hij dus niet, bewaren we dat voor penetratie. Maar als ik hem klaar pijp dan trekt hij meestal net voor hij komt terug en dan komt het op z'n buik. Maar soms is hij te laat en in dat geval slik ik ook want uitspugen vind ik dan ook weer zowat

En bovendien is de smaak sneller weg als je slikt dan als je naar de badkamer moet rennen om uit te spugen

Ja precies dat dus haha
Tvp
quote:lindelunelente schreef op 14 mei 2016 @ 09:44:

Briljant topic. Ik erger me nooit aan het huis van een ander. Het is toch hun huis, niet het mijne, ze moeten zelf weten wat ze er mee doen.

Ik erger me wel aan mijn huis. Ik hou van opgeruimd en schoon, maar ik heb er de persoonlijkheid niet voor: dan poets ik mijn huis van boven tot ander innig tevreden, en dan heb ik vervolgens drie weken lang totaal geen zin meer om iets aan het huishouden te doen. Discipline heb ik niet. En een huishoudster wil ik niet, te veel inbreuk op mijn privacy. Ach ja...Ja, herkenbaar
Wat ik echt vies vind is een matje in de wc!!

Lekker, al dat gespetter op dat matje.

Toen ik ging samenwonen heb ik mijn vriend trouwens de keuze gegeven; of hij haalt dagelijks een doekje over de vloer van de wc of hij gaat zitten. Hij koos gelukkig voor het laatste.

Ik ben absoluut geen poetsmiep, verre van zelfs maar die spetters op de grond kan ik niet waarderen!
quote:Zebra123 schreef op 14 mei 2016 @ 10:45:

Wat ik echt vies vind is een matje in de wc!!

Lekker, al dat gespetter op dat matje.

Toen ik ging samenwonen heb ik mijn vriend trouwens de keuze gegeven; of hij haalt dagelijks een doekje over de vloer van de wc of hij gaat zitten. Hij koos gelukkig voor het laatste.

Ik ben absoluut geen poetsmiep, verre van zelfs maar die spetters op de grond kan ik niet waarderen!Mijn vriend spettert niet hoor?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 mei 2016 @ 22:30:

[...]

Maar waar erger je je nou aan bij een ander?Nergens aan waarom zou ik? Heb wel wat anders aan m'n hoofd dan iemand anders zijn huishouden. Daarom schrijf ik gewoon hoe ik mijn eigen huishouden doe, zoals zoveel anderen ook doen in dit topic. Mag dat niet? Ik heb het tenminste nog overmijn huishouden en ben dus iig meer ontopic dan anderen hier die het hebben over het wel of niet slikken van sperma. Ga je al die anderen die geen antwoord geven op de vraag ook quoten?
quote:ikbenleaf schreef op 14 mei 2016 @ 10:55:

[...]

Mijn vriend spettert niet hoor?

Denk dat de meeste mannen toch wel spetteren? Die harde straal die in de wc klettert zorgt toch altijd wel voor gespetter?

Wij hebben ook een donkergrijze vloer waar je alles op ziet.
quote:Zebra123 schreef op 14 mei 2016 @ 11:01:

[...]

Denk dat de meeste mannen toch wel spetteren? Die harde straal die in de wc klettert zorgt toch altijd wel voor gespetter?

Wij hebben ook een donkergrijze vloer waar je alles op ziet.

Dat spettert toch niet zo hard dat dat uit de pot spettert?

Volgens mij is dat niet 'gewoon'
Als er vrienden of familie over de vloer zijn geweest zitten er altijd spetters op de vloer..
Ik hoor vriendinnen van me er trouwens ook wel is over klagen
quote:ikbenleaf schreef op 14 mei 2016 @ 11:24:

[...]

Dat spettert toch niet zo hard dat dat uit de pot spettert?

Volgens mij is dat niet 'gewoon'

Jahoor, en hoe langer de man is, hoe erger het gespetter.

Het is echt best wel smerig!
quote:lux. schreef op 14 mei 2016 @ 09:36:

[...]

En bovendien is de smaak sneller weg als je slikt dan als je naar de badkamer moet rennen om uit te spugen En dan uitgebreid je mond staan spoelen met Listerine, zodat je man denkt 'goh, ze heeft er zo hard van genoten'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven