Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 14 mei 2016 @ 16:57:

[...]

Hier ook! Zoon vond het even interessant om staand te plassen. Nou lieverd, dat gaan we hier dus niet doen!

En dan is schoonvader langs geweest en zie je dus echt de druppels tegen de radiator (zit vlak naast de pot). Ieuw.

Zien ze dat zelf niet dan? Als ik dat zou hebben zou ik me echt rotschamen.. brr spetters

(hoewel urine niet vies is, bacterie-wise)
quote:ikbenleaf schreef op 14 mei 2016 @ 17:00:

Oh neee Schmett fijn is dat

Ik dacht dat een plonsgat ouderwets was en plateau nieuwerwets? Ach ja, waar gaaat het over?

Nee vroeger had iedereen een plateau toiletpot. Daar komt ook de uitdrukking vandaan dat Nederlanders zo zuinig zijn dat ze bij een grote boodschap altijd even achterom kijken omdat ze eigenlijk liever niets kwijt willen .

Om even lekker helemaal off topic te gaan (gewoon omdat het kan ): geef mij maar zo'n plateau pot, want het is heel gezond om regelmatig even te checken hoe de structuur van je ontlasting is én je krijgt geen natte billen van de "plop" in de pot met water.
quote:Chunkymonkey schreef op 14 mei 2016 @ 13:17:

[...]

Binnenkant van de keukenkastjes doe ik wel om de zoveel maanden. Word het bij jou dan niet vettig/plakkerig na verloop van tijd?

Op de keukenkastjes, naast het gasfornuis(etenresten) en koelkast ook hele vieze plekjes die vaak vergeten worden.

Nee, alleen een beetje stoffig in sommige kastjes.

Als ik waar dan ook in huis iets geknoeid heb, ruim ik het uiteraard wel gelijk op, ook als dat in een keukenkastje is.

Op de keukenkastjes komt niks, want dat is tot het plafond dichtgetimmerd. Scheelt weer, anders zou dat vast ranzig worden omdat ik nooit aan zulke dingen denk. Naast het gasfornuis maak ik dus wel altijd schoon als ik gekookt heb (kookplaat+hele aanrechtblad).
quote:lizenlotte schreef op 14 mei 2016 @ 12:46:

Waarom quote je mij wel dan en de rest niet? Je maakt het daarmee persoonlijk naar mij toe imo. Je kunt ook gewoon zeggen dat je je er aan irriteert dat er zo offtopic word gegaan, zonder te quoten.Ja, dat had gekund, maar daar had ik geen zin in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 mei 2016 @ 19:20:

[...]

Ja, dat had gekund, maar daar had ik geen zin in.Zie daar, bgb's forumhuishouding...
quote:iemand_anders schreef op 14 mei 2016 @ 19:22:

[...]

Zie daar, bgb's forumhuishouding...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Schmett schreef op 14 mei 2016 @ 13:25:

[...]

Ooh ja vreselijk dat wat bovenop de keukenkastjes komt. Ik kocht mijn appartement met een vrij nieuwe keuken. Maar jeetje, wat een dikke laag vet lag er bovenop de keukenkastjes. En in de afzuigkap hingen hele druppels vet. De roosters van de afzuigkap kreeg ik amper schoon. Nog nooit zo veel vet gezien!

Mijn moeder heeft me al lang geleden geleerd kastpapier of kranten bovenop (net schoongemaakte) keukenkastjes te leggen. Handig! Scheelt een hoop poetswerk.

Ik erger me niet snel aan dingen bij anderen thuis, alleen als ik iets te eten krijg, moeten er geen haren in zitten.
quote:MonicaG schreef op 13 mei 2016 @ 12:37:

Je hebt het wel druk hé, met al dat ergeren.
Ik heb maar liefst vier katten, dus dat kan een bron van ergenis zijn gezien de haren. Ikzelf schep trouwens wel meteen de drollen weg zodra een kat er vanaf komt en ik dat zie/ruik/hoor. Het stinkt dan zo erg.

Verder vind ik her ergerlijk wanneer ergens geen nieuwe wcrol ligt en inderdaad die vieze vaatdoekies.

Waar ik verder niet tegenkan (maar ergeren kan ik het niet noemen) is huizen met veel prullaria, veel te druk..
Spijt is verstand dat te laat komt
quote:parbleumondieu schreef op 14 mei 2016 @ 19:33:

[...]

Mijn moeder heeft me al lang geleden geleerd kastpapier of kranten bovenop (net schoongemaakte) keukenkastjes te leggen. Handig! Scheelt een hoop poetswerk.

Ik erger me niet snel aan dingen bij anderen thuis, alleen als ik iets te eten krijg, moeten er geen haren in zitten.Handige tip, bedank je moeder maar van me want het is echt een rotklusje.
quote:Chunkymonkey schreef op 14 mei 2016 @ 23:45:

[...]

Handige tip, bedank je moeder maar van me want het is echt een rotklusje.Dat is zeker een handige tip. Hier boven op de keukenkastjes ook vast stof ed en lastig schoon te maken.
quote:parbleumondieu schreef op 14 mei 2016 @ 19:33:

[...]

Ik erger me niet snel aan dingen bij anderen thuis, alleen als ik iets te eten krijg, moeten er geen haren in zitten.Dat krantenpapier ken ik ook, ook wel confronterend als je het eens een keer wisselt en dan de datum op de oude krant ziet staan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ergeren aan andermans huishouden, nee echt ergeren niet. Wel dat ik denk goh had dat even opgeruimd/schoongemaakt. Bij mijn ex schoonvader in huis is het altijd vies. Plakkerig, schmutzig. Als je daar naar de wc gaat of iets eet, krijg je diaree, ongelogen. Van schoonmaken wil hij niet weten, oke, maar na een aantal keer houdt het op, dan komen we niet meer.

Voor mijn werk kom ik ook vaak in vieze woningen, dat is dan nog wel veel erger maar daar hoef ik verder niet te eten, plassen etc. Daar mag ik ook zonder familie gevoeligheden zeggen wat ik van die puinbak vind. Dat scheelt

Mijn eigen huis is schoon genoeg. Ik veeg om de dag de vloer, stofzuigen misschien eens in de twee weken. Ik loop altijd op blote voeten, dus dan merk je vanzelf of het weer nodig is.

Badkamer en toilet doe ik regelmatig tussendoor net als de keuken.

Niet overdreven dus. Ik ben ook niet veel thuis, werk 32 uur, kind, geen huisdieren, en als kind bij ex is ben ik vaak bij mijn vriend. Het huis wordt nauwelijks vies gemaakt door ons.
Ergeren doe ik me niet echt, maar bij sommige vriendinnen is het wel heel vies en rommelig. Ze hebben ook huisdieren die nogal verharen (of ze maken te weinig schoon). Daar hou ik qua kleding wel een beetje rekening mee, ik trek meestal een broek aan die ik daarna in de was doe.

2 vriendinnen hebben kinderen en daar is het een jungle aan speelgoed, vanalles door elkaar, geen spel of puzzel is compleet en overal ligt wel wat. Ik heb ook een kind (in dezelfde leeftijdscategorie) en hij mag spelen wat hij wil, maar als hij klaar is met spelen, ruimen we het wel weer netjes op, zodat het ook compleet blijft. Hij speelt nu ook met speelgoed dat van mij is geweest en dat is na 30 jaar ook nog netjes en compleet. Dat heb ik dus ook wel meegekregen vanuit huis.

Als ik bij hen ben geweest, vind ik het bij mij thuis opeens heel schoon en netjes (terwijl sommigen hier mijn huis heel vies zullen vinden, want ik weet ook wel leukere dingen dan schoonmaken).

Mijn schoonzusje is weer het andere uiterste. Haar dochtertje vertelde ooit dat ze met broertje en papa ergens naartoe was geweest, maar mama was niet mee, want die "moest natuurlijk weer schoonmaken". Toen ik dat hoorde, nam ik me voor dat mijn zoontje dat nooit zou zeggen. Dan ligt er af en toe maar wat stof.
Aparte lepels en messen in mayonaise- en mosterdpottten ed. doe ik sinds ik kinderen heb wel. Vooral de vriendjes kunnen er wat van. Uitgebreid je mes aflikken en dan in een pot mayo stoppen, gatverdegatver.

En zittend plassen is hier ook de regel, net als op blote voeten of sokken lopen. Als je niet huishoudelijk bent, maar wel van (redelijk) schoon houdt, heb je van dat soort shortcuts nodig.
Verplicht zittend plassen? Wow.

Man en ik zijn beide even verantwoordelijk voor een schoon huis dus hoe hij plast moet hij weten, als hij het toilet maar schoon achterlaat. En dat leren we onze zoon ook. Wie ben ik om een ander op te leggen hoe hij moet plassen. Vind het nogal ver gaan.

En daarbij, als ik op mijn werk zie hoe smerig sommige dames het toilet achterlaten, dan heeft een schoon toilet bar weinig te maken met staand of zittend plassen maar alles met mentaliteit.
Mijn vriend mocht dus kiezen (al eerder gezegd) of zittend plassen, of dagelijks een doekje over de vloer. Ik vond de spetters op de vloer vreselijk, gelukkig koos hij voor het eerste.
Ik ga er gewoon vanuit dat mijn man het toilet schoon achter laat. Hoe hij dat regelt moet hij weten.

Hij is net zo verantwoordelijk als ik voor een schoon huis en dus geen kleuter die mag kiezen uit twee opties om mij tevreden te houden. En hij wenst ook niet zo behandeld te worden. Terecht.
Mijn man plast zittend. Al zijn hele leven. Wat een verademing vond ik dat erger me altijd bij mannelijk bezoek hier thuis aan het feit dat ze die bril omhoog laten. Dankzij mijn man zit het niet in m'n systeem om dat ding weer omlaag te doen alvorens ik ga zitten, en dan zit ik steeds op de rand van de pot

Oh en waar ik me ook aan erger als er hier bezoek komt is mensen die binnen willen roken. En dan gaan zeuren waarom dat niet mag. De meesten doen dat gelukkig niet maar je hebt erbij die zeggen: je hebt vroeger zelf ook gerookt! Maar nou en? Nu hoef ik die stank niet meer in m'n huis, dankje.
quote:lux. schreef op 15 mei 2016 @ 11:13:

Mijn man plast zittend. Al zijn hele leven. Wat een verademing vond ik dat erger me altijd bij mannelijk bezoek hier thuis aan het feit dat ze die bril omhoog laten. Dankzij mijn man zit het niet in m'n systeem om dat ding weer omlaag te doen alvorens ik ga zitten, en dan zit ik steeds op de rand van de pot

Oh en waar ik me ook aan erger als er hier bezoek komt is mensen die binnen willen roken. En dan gaan zeuren waarom dat niet mag. De meesten doen dat gelukkig niet maar je hebt erbij die zeggen: je hebt vroeger zelf ook gerookt! Maar nou en? Nu hoef ik die stank niet meer in m'n huis, dankje.Serieus waar? Ik had het er laatst nog over, hoe opvallend dat is, dat ik echt nooit meer ergens kom waar gerookt wordt. In mijn omgeving zijn veel mensen gestopt (waaronder man en ik) maar degenen die nog wel roken, doen dat niet binnen. Niet in hun eigen huis, en al helemaal niet in andermans huis. Mij is de vraag echt in geen 10 jaar gesteld, of er binnen gerookt mag worden.
Nee inderdaad. Bij een ander binnen roken en verbaasd zijn dat dat niet mag? Ja daaag (en ik heb ook gerookt, ik ben niet voor niets gestopt)
quote:sassafras schreef op 15 mei 2016 @ 11:20:

[...]

Serieus waar? Ik had het er laatst nog over, hoe opvallend dat is, dat ik echt nooit meer ergens kom waar gerookt wordt. In mijn omgeving zijn veel mensen gestopt (waaronder man en ik) maar degenen die nog wel roken, doen dat niet binnen. Niet in hun eigen huis, en al helemaal niet in andermans huis. Mij is de vraag echt in geen 10 jaar gesteld, of er binnen gerookt mag worden.Ja serieus waar. Maar de helft van mijn vrienden is nog sort of student, misschien ligt het daaraan..
Zeuren in andermans huis om binnen te mogen roken, nadat de gastheer/vrouw gezegd heeft dat het niet mag?!

Zo, dat is aso!
quote:Dubbz schreef op 15 mei 2016 @ 11:53:

Zeuren in andermans huis om binnen te mogen roken, nadat de gastheer/vrouw gezegd heeft dat het niet mag?!

Zo, dat is aso!Maar het regent echt keihard!! Je rookte vroeger zelf ook altijd binnen. Echt, 3x meegemaakt
quote:lux. schreef op 15 mei 2016 @ 12:12:

[...]

Maar het regent echt keihard!! Je rookte vroeger zelf ook altijd binnen. Echt, 3x meegemaakt Ik heb het 1 keer meegemaakt, dat iemand het niet gastvrij vond dat ze niet binnen mocht roken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven