Napraattopic 60

10-05-2016 23:30 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Het zal allemaal gerust, ik geloof het meteen. En toch vind ik het echt zo naar klinken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Ttass28 schreef op 15 mei 2016 @ 12:31:

[...]

Half.Surinaamse opvoeding is niet te vergelijken met de Nederlandse.
En mijn kinderen klagen soms ook. Over hun lieve ouders die soms oh zo moeilijk kunnen doen want blablabla Ik zou het juist vreemd én eng vinden als ze dat niet zouden doen. Klagen hoort erbij, niks vreemd aan hoor.
Ik vind het altijd zielig voor het kind misschien omdat ik een verleden heb.
quote:Ttass28 schreef op 15 mei 2016 @ 13:11:

Ik vind het altijd zielig voor het kind misschien omdat ik een verleden heb.Dat snap ik wel.
quote:hatsetats schreef op 15 mei 2016 @ 13:10:

[...]

Surinaamse opvoeding is niet te vergelijken met de Nederlandse.

Is veel harder en consequenter. Echt niet dat je Nee tegen je moeder zegt. Je krijgt zo een vliegende patta tegen je hoofd.

Ik had een discussie met mijn moeder ik had een attitude mijn moeder gaf me een klap in de gezicht, en ze zei doe dat maar bij je vriendinnetjes, ik ben je vriendin niet.

Ik vind het altijd zielig voor het kind misschien omdat ik een verleden heb.En de rest heeft geen verleden, denk je?

Ik vind het altijd zielig voor het kind misschien omdat ik een verleden heb.

Daarin verschillen we dan van mening.

Als ik tegen mijn moeder klaag omdat zoon zo vervelend was de vorige dag, kan ik niet zien waarom dat zielig voor hem zou zijn, hij merkt daar verder weinig van. Ik ben nog even gek op hem, ik knuffel en zoen hem nog net zo vaak en ik bewaar al mijn geduld om zo goed mogelijk met zijn minder leuke buien om te gaan.

Als ik hem, als hij vervelend is, meteen een paar tikken zou verkopen, denk ik dat hij daar meer door geraakt is (emotioneel), je kind slaan vanwege bepaald gedrag is zo een nare manier van afwijzing. Je noemt het fysiek geweld, maar het heeft emotioneel net zo een grote impact.
quote:Ttass28 schreef op 15 mei 2016 @ 13:15:

[...]

Is veel harder en consequenter. Echt niet dat je Nee tegen je moeder zegt. Je krijgt zo een vliegende patta tegen je hoofd.

Ik had een discussie met mijn moeder ik had een attitude mijn moeder gaf me een klap in de gezicht, en ze zei doe dat maar bij je vriendinnetjes, ik ben je vriendin niet.

Vliegende patta's ken ik ookX-D mijn moeder wilde een keer een schop geven, vloog haar Zweedse klopm van haar voet. Auw.

Wat ik hoor en zie is dat veel Surinamers wel een enorm strenge opvoeding hebben gehad maar tegelijk heel liefdevol. En dat maakt denk ik dat je die tikken anders ervaart.

Godveren, schelden en beledigen, een onveilige situatie is denk ik veel ingrijpender.
quote:BridgetteDubois schreef op 15 mei 2016 @ 13:16:

[...]

En de rest heeft geen verleden, denk je?Maar niet iedereen hoeft daar hetzelfde mee on te gaan toch?
Ik ben overigens ook tegen schelden/beledigen/negeren enz van een kind.

Schreeuwen vind ik ook verschrikkelijk.
quote:hatsetats schreef op 15 mei 2016 @ 13:18:

[...]

Vliegende patta's ken ik ookX-D mijn moeder wilde een keer een schop geven, vloog haar Zweedse klopm van haar voet. Auw.

Wat ik hoor en zie is dat veel Surinamers wel een enorm strenge opvoeding hebben gehad maar tegelijk heel liefdevol. En dat maakt denk ik dat je die tikken anders ervaart.

Godveren, schelden en beledigen, een onveilige situatie is denk ik veel ingrijpender.Dat heb je heel goed gezegd hats, die klappen neem voor je lief. Mijn moeder was een schat van een vrouw en heel liefdevol.
quote:hatsetats schreef op 15 mei 2016 @ 13:19:

[...]

Maar niet iedereen hoeft daar hetzelfde mee on te gaan toch?

Nee klopt.

Het ligt denk ik ook aan wat voor tikken je krijgt. Ik heb ook weleens een tik van mijn moeder gehad, en dat was niet leuk maar het heeft verder geen schade aangericht.

Alle klappen die ik kon incasseren van mijn stiefvader waren een ander verhaal. Doodsbang was ik, die hebben minstens net zoveel schade aangericht als de nare en enge dingen die hij tegen me zei.
quote:Amaqanda schreef op 15 mei 2016 @ 13:17:

[...]

Daarin verschillen we dan van mening.

Als ik tegen mijn moeder klaag omdat zoon zo vervelend was de vorige dag, kan ik niet zien waarom dat zielig voor hem zou zijn, hij merkt daar verder weinig van. Ik ben nog even gek op hem, ik knuffel en zoen hem nog net zo vaak en ik bewaar al mijn geduld om zo goed mogelijk met zijn minder leuke buien om te gaan.

Als ik hem, als hij vervelend is, meteen een paar tikken zou verkopen, denk ik dat hij daar meer door geraakt is (emotioneel), je kind slaan vanwege bepaald gedrag is zo een nare manier van afwijzing. Je noemt het fysiek geweld, maar het heeft emotioneel net zo een grote impact.Dat is het fysiek slaan is ook geen oplossing. Maar mijn ouders wisten niet beter.
quote:BridgetteDubois schreef op 15 mei 2016 @ 13:23:

[...]

Nee klopt.

Het ligt denk ik ook aan wat voor tikken je krijgt. Ik heb ook weleens een tik van mijn moeder gehad, en dat was niet leuk maar het heeft verder geen schade aangericht.

Alle klappen die ik kon incasseren van mijn stiefvader waren een ander verhaal. Doodsbang was ik, die hebben minstens net zoveel schade aangericht als de nare en enge dingen die hij tegen me zei.

Ik heb iets tegen stief. Je stiefvader had je nooit aan mogen raken. Hij is je vader niet. Heftig

Dat begrijp ik ook niet dat sommige moeders het toelaten dat hun vriend of man wat over hun kind te zeggen heeft , laat staan slaan. en andersom ook.
quote:Ttass28 schreef op 15 mei 2016 @ 13:23:

[...]

Dat is het fysiek slaan is ook geen oplossing. Maar mijn ouders wisten niet beter.

Dat kan. Er is natuurlijk een tijd geweest dat slaan 'normaal' was, in ieder geval geaccepteerd.

Maar in de huidige maatschappij kan ik mij niet voorstellen dat er mensen zijn die het slaan van een kind kunnen begrijpen of nuanceren, ik vind dat debiel.

Het excuus:' ik weet niet beter', gaat echt niet meer op.
quote:Amaqanda schreef op 15 mei 2016 @ 13:28:

[...]

Dat kan. Er is natuurlijk een tijd geweest dat slaan 'normaal' was, in ieder geval geaccepteerd.

Maar in de huidige maatschappij kan ik mij niet voorstellen dat er mensen zijn die het slaan van een kind kunnen begrijpen of nuanceren, ik vind dat debiel.

Het excuus:' ik weet niet beter', gaat echt niet meer op.Eens. Nu kan het echt niet meer je kind slaan. Ik zou dat ook nooit doen.
quote:Ttass28 schreef op 15 mei 2016 @ 13:26:

[...]

Ik heb iets tegen stief. Je stiefvader had je nooit aan mogen raken. Hij is je vader niet. Heftig

Dat begrijp ik ook niet dat sommige moeders het toelaten dat hun vriend of man wat over hun kind te zeggen heeft , laat staan slaan. en andersom ook.

Ik vind het prima dat de vrouw van mijn ex wat over mijn kind te zeggen heeft. Logisch ook, ze zorgt voor een groot deel voor hem.

Slaan vind ik not done, of het nu liefdevol is of niet, het laat sporen na. Zeker als het op zeer regelmatige basis gebeurt.

Een keer klagen over mijn kind vind ik dan weer geen probleem. Als hij iets uit zijn handen kapot laat vallen, er doodleuk overheen stapt en wat anders gaat doen en nog meer van dat soort dingen op een dag heeft, dan is het juist heerlijk om even tegen vriendinnen te klagen. Het relativeert en geeft ruimte.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Slaan nog nooit gedaan, zelfs nooit in der arm geknepen ( wat veel ouders wel schijnen te doen ipv slaan , het wordt het nieuwe slaan genoemd)

1x gescholden 1 akelig woord nl idioot en 1x gvd eruit gegooid. Omdat dochter de voordeur keihard dichtsmeet terwijl mijn vingers er tussen zaten. Zoiets gebeurd je dan 1x in 5 jaar. Verder prima moeder dochter band waar dingen uitspreken , sorry zeggen en knuffelen erg belangrijk zijn.

En klagen over mijn kind ach heerlijk een uurtje met vriendinnen onder t genot van een wijntje. Vriendinnen zijn ook moeders. Daarna uurtje klagen over onze partners en daarna vergeten en gezellige avond hebben
quote:SuzanneSuus schreef op 14 mei 2016 @ 16:12:

[...]

Da's knap stom

Nu ben ik benieuwd waar ze heeft gepost en is gesnapt. Of zou die nick die in dezelfde banpost wordt genoemd als de maandban en een perma heeft haar alter ego zijn? Het kan ook zijn dat ze zich onder een andere naam had aangemeld om contact te zoeken. Ik had ook een ban maar geen melding, geen pop up alleen maar een 404 fout Ik had geen idee van de ban tot ik bij vriend via een andere browser (dus niet aangemeld) viva aanklikte

Ik heb hier ook over geklaagd via mail Nu met tweede ban wéér geen melding Dus misschien bij star ook zo?
quote:nina1966 schreef op 15 mei 2016 @ 13:38:

[...]

Het kan ook zijn dat ze zich onder een andere naam had aangemeld om contact te zoeken. Ik had ook een ban maar geen melding, geen pop up alleen maar een 404 fout Ik had geen idee van de ban tot ik bij vriend via een andere browser (dus niet aangemeld) viva aanklikte

Ik heb hier ook over geklaagd via mail Nu met tweede ban wéér geen melding Dus misschien bij star ook zo?Dan is er in 15jr niets veranderd. Mij is dat 15jr geleden overkomen. Geen melding per mail dat je geband was.
quote:hatsetats schreef op 15 mei 2016 @ 13:10:

[...]

Surinaamse opvoeding is niet te vergelijken met de Nederlandse.

Ja zijn de normen en waarden anders? Het slaan en schelden is dan minder erg? Of erger?

quote:Goede-Fee schreef op 15 mei 2016 @ 13:45:

[...]

Ja zijn de normen en waarden anders? Het slaan en schelden is dan minder erg? Of erger?

Ik antwoord niet op suggestieve vragen.
Nee natuurlijk niet.
quote:Moirai schreef op 15 mei 2016 @ 13:35:

[...]

Ik vind het prima dat de vrouw van mijn ex wat over mijn kind te zeggen heeft. Logisch ook, ze zorgt voor een groot deel voor hem.

Slaan vind ik not done, of het nu liefdevol is of niet, het laat sporen na. Zeker als het op zeer regelmatige basis gebeurt.

Een keer klagen over mijn kind vind ik dan weer geen probleem. Als hij iets uit zijn handen kapot laat vallen, er doodleuk overheen stapt en wat anders gaat doen en nog meer van dat soort dingen op een dag heeft, dan is het juist heerlijk om even tegen vriendinnen te klagen. Het relativeert en geeft ruimte.Knap dat je dat kan toelaten. Ik zou dat heel moeilijk vinden, zeg ik gewoon heel eerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven