Geld & Recht alle pijlers

Salaris werkster

17-05-2016 14:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel betalen jullie je werkster/huishoudelijk hulp per uur?

Ik heb binnenkort gesprekken gepland staan met een paar mensen om bij ons te komen werken, en wil natuurlijk niet een te laag, maar ook niet te hoog bedrag gaan voorstellen
15 euro
Volgens mij zijn hier al meerdere topics over en was het gemiddeld genomen zo'n € 12,50 per uur. De een lager, de ander hoger (afhankelijk wat je haar/hem allemaal wel en niet wil laten doen)
quote:Meauve01 schreef op 17 mei 2016 @ 14:04:

Volgens mij zijn hier al meerdere topics over en was het gemiddeld genomen zo'n € 12,50 per uur. De een lager, de ander hoger (afhankelijk wat je haar/hem allemaal wel en niet wil laten doen)Ok, ik kon zo geen topics vinden, behalve van 5-6 jaar geleden... zal nog even zoeken!
Een topic van nog geen maand geleden:

Wat doet een schoonmaakster en wat betaal je?

Betaal zelf €12,50 per uur.
Hier ook 12,50. Stoffen, stofzuigen, sanitair, dweilen.boven en beneden.En elke week een extra klus. BV ramen boven of beneden binnen.

Voor buiten komt de glazenwasser.
De vorige kreeg 15e per uur. Die werkte in de TZ en klustte bij. Ieder hoekje werd grondig geboend.

De huidige poetst meer zoals ik, minder grondig en iedere week hetzelfde.

Die kreeg eerst 11,-, nu 13,-
Hier 12,50. Via ik zoek een schoonmaakster punt nl
35euro voor 3 uurtjes

Ik vroeg haar wat haar prijs was en dat was dit. Ik heb t zo gelaten want t is niet duur. En voor t werk wat ze doet mag ze best meer hebben van mij. Partner zei dat we met haar verjaardag een flink bedrag geven en met Sinterklaas een grote banketstaaf en kerst een kerstpakketje.

Evt volgend jaar loonsverhoging
Ik heb nu nog geen huishoudelijke hulp maar zodra de verbouwing voorbij is komt er wel iemand. Ze vraagt een tientje per uur en als je wilt dat ze de was doet of de strijk komt er een tientje bij ( niet per uur maar echt een tientje voor de was/strijk).
Ik betaal 14 euro per uur. Is ook iemand van de tz die bijklust
Ik betaal 15 euro, maar ze doet heel veel meer danin vorige in dezelfde tijd en alles heel grondig. Wij zijn zeer tevrede.
De mijne krijgt minder.

Ik wil ook best 15 euro betalen, maar dan wil ik ook dat ze de hele drie uur doorpoetst.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Wij hebben iemand van werksters.nl gevonden en we betalen 12,50 euro per uur. Alleen stoffen, zuigen en dweilen en de douche, wc en keuken een beurt geven.
Wij 35 euro voor 3 uur. Daarvoor werkt ze volgens mij meestal minstens een kwartier langer. Daarom geef ik haar minstens twee keer per jaar (zomervakantie en met kerst) wat extra (een tegoedbon van 50 euro bijvoorbeeld).

Ook heb ik haar vorige week 15 euro extra gegeven, omdat ze normaal op donderdag werkt en dat na Hemelvaart op vrijdag in kwam halen. Aangezien ik ook betaald vrij ben op feestdagen, vond ik dat ze daar best wat extra's kon krijgen.
Betaal gewoon een fatsoenlijk bedrag, 15 euro per uur oid.

Schoonmaken is zwaar werk en in dit soort situaties ook nog onzeker omdat het op elk moment op kan houden.

En jij merkt die paar euro extra per week waarschijnlijk niet. Is echt niet nodig om daarop te gaan zitten knijpen.

Toevoeging: onze schoonmaakster krijgt 45 euro voor een kleine 3 uur
Kan je ook niet gewoon vragen wat de werkster zelf voorstelt?

Wie weet komt zij wel met een heel redelijk standaard tarief dat zij elders ook verdient.
12,50 per uur. Ze komt om de week van 830 tot 12
Ik verdien 12,50 en heb stiekem de indruk dat de meeste mensen een beetje schrikken van dat bedrag als ik dit voorstel.
Scheelt ook of ze wit of zwart werkt én hoeveel ervaring/recensies iemand kan bieden.

Ik heb zelf een schoonmaakbedrijfje sinds drie jaar. Heb dus echt een KVK nummer en ben daarmee altijd op te sporen indien er iets gebeurd. Ook heb ik het werk daarvoor al 10 jaar gedaan naast mijn studie, dus ik had al aardig wat nummers van (oud-)klanten die gebeld konden worden. Beide punten zorgen denken ik al voor wat zekerheid over wat je in huis haalt.

Ik heb inmiddels een behoorlijk klantenbestand in Tilburg eo en ik hoor zo af en toe toch verhalen van werksters die ze voor mij in dienst hadden (zwart). Om maar wat voorbeelden te noemen; ze kwamen niet meer opdagen zonder bericht, ze gaven aan 3 uur te werken maar bleken elke keer met 2 uur al weg te zijn (maar wel het geld voor 3u werk aannemen), spullen werden weggehaald en (dit blijft een grappig verhaal) bij vroege thuiskost ivm ziekte lag de poetst bij hun thuis met de kaarsjes aan en een muziekje op in bad!

Ik vraag 15 euro p/u en krijg vaak ook nog leuke extraatjes (kerstpakketten, sinterklaasgedichten en verjaardagscadeautjes). Heb het echt getroffen met mijn lieve klanten.

Hopelijk vind jij ook een fijne werkster
Ik betaal 13-14 euro per uur via Helpling. In principe betaal ik wit, maar ik kan natuurlijk niet controleren of ze haar belastingaangifte goed invult etc. Het is in elk geval wel incl vakantiegeld en als ze ziek is wordt ze een periode doorbetaald.

Ze komt 2,5 uur per twee weken. Ik ben nooit thuis, dus geen idee hoe lang ze daadwerkelijk werkt. Kan me ook niet echt schelen, als het schoon is voor deze prijs ben ik tevreden. Als zij het dan eigenlijk in een uurtje af heeft, best. Dan verdient ze ook gewoon een hoger uurloon.

Ik ben wel kneiter allergisch voor huisstofmijt, dus ik ben een soort menselijke stofsensor. Ik zou het onmiddellijk merken als het niet goed gedaan was .
Voorzover ik weet is € 12,50 per uur het gemiddelde.
verba volant, scripta manent.
€12 pu en dat was haar eigen voorstel. Ik rond dingen vaak wel naar boven af. Mijn schoonmoeder betaalt €15 pu maar die woont in een ander deel van het land waar een betrouwbare hulp lastig te vinden is.
Nausicaa, zou je daarmee echt akkoord gaan mocht blijken dat iemand na een uur er vandoor gaat? Bijzonder. Schoonmaken vind ik nl. werk dat nooit af is ofzo. Mocht je sneller zijn, dan heb je altijd nog wel iets anders wat je kunt doen. Bijvoorbeeld buiten (stoep vegen, schrobben, ramen lappen, kozijnen afnemen).

Ik zou het echt stom vinden als ik eerder wegga. Ja, vijf minuten ofzo. Dat kan. Ik blijf nl. ook wel eens langer. Maar als ik echt een uur niks te doen zou hebben, omdat mijn lijstje af is, dan verzin je toch wat anders te doen. Zoals gezegd, schoonmaken is meestal niet af. En dan geef ik dat ook aan aan de mensen dat ik mijn tijd niet kan volmaken. Maar doen alsof je werkt vind ik gek.

@Natahlie, waaaat!? Iemand die gewoon bij je in bad gaat. Dan heb je wel *kuch* lef ofzo. Ik zou zo iemand mijn huis uitschoppen, serieus. Wel een goed verhaal voor later, maar op het moment zelf zou ik waarschijnlijk bloedlink zijn. Wat haalt zo iemand in d'r hoofd zeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven