Gezondheid alle pijlers

Tintelende neus

17-05-2016 18:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 4 dagen een tintelend puntje van m'n neus. Het komt en het gaat gedurende de dag.

Google leverde niet echt veel op.

Iemand dit ook ooit gehad en weet wat dit is?
De huisarts bellen.. Lijkt me
Heb ik al gedaan, zij had ook geen idee en gaf het advies om het enkele dagen aan te kijken.
Ik heb het weleens gehad. Werd een onderhuidse ontsteking. Was irritant maar ging vanzelf over.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
stop met coke snuiven

Zit er geen muggenmult op het puntje van je neus? hooikoorts? onderhuidse irritatie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb dit ook een tijd gehad, maar dan m'n hele neus. Is vanzelf weer over gegaan, maar heb heg nog steeds heel af en toe.
Hmm nou ja hopen dat het snel weer over is. Ontsteking zou inderdaad best kunnen...
Herpes?
Bij mij is dat een teken dat ik migraine ga krijgen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 17 mei 2016 @ 19:38:

Bij mij is dat een teken dat ik migraine ga krijgen

Bij mij heeft het hier ook verband mee.

TO, zie je even later soms ook wat rare kristallen verstoringen in je gezichtsveld? Mogelijk heb je dan last van een migraine aura. Dit kan ook zonder hoofdpijn. Ik heb dat gevoel in mijn neus gevolgd door dit aura symptoom af en toe - gelukkig wel zonder hoofdpijn.
quote:blondy77 schreef op 17 mei 2016 @ 19:25:

Herpes?Heb 1 keer per jaar ongeveer een koortslip. Nog nooit bij m'n neus gehad maar ja zou kunnen.
quote:caspy schreef op 17 mei 2016 @ 19:53:

[...]

Bij mij heeft het hier ook verband mee.

TO, zie je even later soms ook wat rare kristallen verstoringen in je gezichtsveld? Mogelijk heb je dan last van een migraine aura. Dit kan ook zonder hoofdpijn. Ik heb dat gevoel in mijn neus gevolgd door dit aura symptoom af en toe - gelukkig wel zonder hoofdpijn.Heb wel 2 keer gehad dat ik allerlei kleuren zag, trok na een minuut of 20 weer weg. Dit is een jaar of 2 terug geweest. Nu heb ik dat (nog) niet gehad.
Ik heb er ervaring mee, alleen het puntje van mijn neus tintelt dan.

Bij mij komt het van mijn chronische hyperventilatie, soms heb ik er een week last van en dan weer 4 maanden niet maar het gaat altijd weer weg na een aantal dagen.
Hyperventilatie inderdaad
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
quote:Evelyn82 schreef op 17 mei 2016 @ 20:51:

Hyperventilatie inderdaadO ja, dit inderdaad ook
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Evelyn82 schreef op 17 mei 2016 @ 20:51:

Hyperventilatie inderdaadBen me er niet van bewust dat ik verkeerd adem maar dat hoeft geloof ik niet altijd.
Ik heb het als ik heel erg nodig moet plassen
If you can dream it, you can do it.
quote:NoName1983 schreef op 17 mei 2016 @ 21:07:

[...]

Ben me er niet van bewust dat ik verkeerd adem maar dat hoeft geloof ik niet altijd.Bij de chronische variant adem je consequent verkeerd waardoor je allerlei symptomen krijgt en ben je (vaak) niet bewust van verkeerd ademhalen. Bij acute hyperventilatie merk je het wel als je verkeerd ademt
Ik heb er zo'n 2 jaar terug ook een half jaar bijna wekelijks last van gehad. Ik ben er nooit mee naar de huisarts geweest maar ik denk dat het kwam doordat ik in die tijd veel stress had en erg vermoeid was. Speelt dat bij jou misschien ook? Ik had verder ook geen andere klachten.

Het is uiteindelijk aan het begin van de zomervakantie weggegaan en nooit meer teruggekomen.
quote:pip-321 schreef op 18 mei 2016 @ 16:36:

Ik heb er zo'n 2 jaar terug ook een half jaar bijna wekelijks last van gehad. Ik ben er nooit mee naar de huisarts geweest maar ik denk dat het kwam doordat ik in die tijd veel stress had en erg vermoeid was. Speelt dat bij jou misschien ook? Ik had verder ook geen andere klachten.

Het is uiteindelijk aan het begin van de zomervakantie weggegaan en nooit meer teruggekomen.Dat zou het wel kunnen zijn, alleen is het nu juist dat het allemaal weer wat rustiger is.
Toevallig heb ik hier sinds een paar dagen ook last van. Heel vreemd, alleen het puntje van mijn neus.
quote:monroe1988 schreef op 19 mei 2016 @ 16:51:

Toevallig heb ik hier sinds een paar dagen ook last van. Heel vreemd, alleen het puntje van mijn neus.Echt super irritant, ik heb het nog steeds...
Zou het niet met hooikoorts te maken kunnen hebben? Dat jullie niet super allergisch zijn, maar dat de reactie zich op deze manier uit? Ik zeg maar wat hoor, maar bedacht me dat ik het vorig jaar wel in dezelfde periode had, echt die hooikoortstijd. En dat ik het ook gisteren ineens weer had!
quote:pip-321 schreef op 21 mei 2016 @ 10:06:

Zou het niet met hooikoorts te maken kunnen hebben? Dat jullie niet super allergisch zijn, maar dat de reactie zich op deze manier uit? Ik zeg maar wat hoor, maar bedacht me dat ik het vorig jaar wel in dezelfde periode had, echt die hooikoortstijd. En dat ik het ook gisteren ineens weer had!Ik denk dat je gelijk hebt. Bij mij begint het minder te worden, heb het niet meer de hele dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven