Babyspullen van marktplaats, bloedrukverhogend!

zondag 16 november 2008 om 20:33
Ahhh, kom even klagen over de bloeddrukverhogende werking van marktplaats. Als moeder in spe loop ik daar regelmatig rond te neuzen naar leuke spulletjes en zo loop ik ook nog wel eens tegen iets leuks/nuttigs aan waarvoor ik mijn uiterste best doe om het de mijne te maken. Niet altijd even succesvol:
Zo kwam ik een babyjorn draagzak tegen, als nieuw, in de buurt, etc. Vraagprijs geboden, volgende dag stond de advertentie op gereserveerd. Alleen niet voor mij!
De volgende draagzak, zelfde criteria. Geboden en mailtje teruggekregen dat ik hem voor die prijs mocht hebben. Vervolgens reageert de adverteerder niet meer op mijn mailtjes en gisteren was opeens de hele advertentie weg.
Schattig wiegje gezien, mailtje gestuurd naar de adverteerder voor de maten en meer foto's. Geen reactie maar toch de maximumprijs geboden die ik ervoor over had. Tot vanmiddag was ik daar de hoogste bieder en nu is de advertentie verdwenen.
Doe ik iets verkeerd?
Zo kwam ik een babyjorn draagzak tegen, als nieuw, in de buurt, etc. Vraagprijs geboden, volgende dag stond de advertentie op gereserveerd. Alleen niet voor mij!
De volgende draagzak, zelfde criteria. Geboden en mailtje teruggekregen dat ik hem voor die prijs mocht hebben. Vervolgens reageert de adverteerder niet meer op mijn mailtjes en gisteren was opeens de hele advertentie weg.
Schattig wiegje gezien, mailtje gestuurd naar de adverteerder voor de maten en meer foto's. Geen reactie maar toch de maximumprijs geboden die ik ervoor over had. Tot vanmiddag was ik daar de hoogste bieder en nu is de advertentie verdwenen.
Doe ik iets verkeerd?
zondag 16 november 2008 om 20:38
zondag 16 november 2008 om 20:38
Dat is dus het grote nadeel van Marktplaats. Ik heb het omgekeerd ook al zó vaak meegemaakt. Spullen erop gezet, er bieden mensen. Je mailt ze dat ze het mogen hebben en je hoort nooit meer iets.
Of ze vragen ineens of er 'ook iets op de achterkant staat'. En willen dan ineens de koop toch niet door laten gaan.
Er is volgens mij op Digi een algemeen Marktplaats topic, waar alle ergernissen in staan.
Of ze vragen ineens of er 'ook iets op de achterkant staat'. En willen dan ineens de koop toch niet door laten gaan.
Er is volgens mij op Digi een algemeen Marktplaats topic, waar alle ergernissen in staan.

zondag 16 november 2008 om 20:40
Gewoon bij je collega's / buren rondroepen dat je zwanger bent. Vaak krijg je dan spullen van alle kanten aangeboden / toegeworpen.
Je mag mijn "Glückskäfer" draagzak wel overnemen, ¤ 50,- inclusief verzendkosten. Als nieuw, met veel plezier gebruikt, 10 kilo beeb ging vrolijk mee bergwandelen, originele doos etc zijn er nog bij.
Voor meer info, www.glueckskaefer.de . Ik heb de blauwgewolkte versie.
Als je hem niet wilt, even goede vrienden, dan bewaar ik hem voor de kleinkinderen, want Moppekind van 6 heeft al beloofd dat wij later mogen oppassen als hij en zijn vrouw moeten werken.
Je mag mijn "Glückskäfer" draagzak wel overnemen, ¤ 50,- inclusief verzendkosten. Als nieuw, met veel plezier gebruikt, 10 kilo beeb ging vrolijk mee bergwandelen, originele doos etc zijn er nog bij.
Voor meer info, www.glueckskaefer.de . Ik heb de blauwgewolkte versie.
Als je hem niet wilt, even goede vrienden, dan bewaar ik hem voor de kleinkinderen, want Moppekind van 6 heeft al beloofd dat wij later mogen oppassen als hij en zijn vrouw moeten werken.

zondag 16 november 2008 om 20:45
hier gaat het 9 van de 10 keer goed, ook met gewoon bieden via de site. Gisteren dus op die manier een commode opgehaald (terwijl we daarop al lang met 20 euro op overboden waren) en vandaag weer met een brocante lakensetje......En als je iets heeeeel erg graag wilt overnemen, idd even bellen (als er een tel nr bij staat) en anders direct mailen.
zondag 16 november 2008 om 20:46
zondag 16 november 2008 om 20:54
Ik ken het van de andere kant. Wij proberen onze babyspullen kwijt te raken via Marktplaats. Sommige dingen gaan goed, maar we hebben al een aantal keer onze maxicosi op gereserveerd gezet, waarop de potentiele koper ineens niets meer van zich liet horen, of de maxicosi op zou komen halen en doodleuk niet op kwam dagen. Hetzelfde met de kinderwagenbak en de babydrager. Wees dan zo netjes om te melden dat je van de koop af ziet.
Vanmiddag is de box opgehaald. Ik was bijna verbaasd dat ze gewoon kwamen zoals afgesproken!
Dus als je nog een maxicosi, kinderwagenbak of een babydrager nodig hebt...
Vanmiddag is de box opgehaald. Ik was bijna verbaasd dat ze gewoon kwamen zoals afgesproken!
Dus als je nog een maxicosi, kinderwagenbak of een babydrager nodig hebt...

zondag 16 november 2008 om 21:24
zondag 16 november 2008 om 21:30
Ik vind het soms ook irritant als ik bied op iets, ben de hoogste bieder en vervolgens staat er dan ineens 'gereserveerd' bij de advertentie. Ik zou het wel netjes vinden om een mailtje te krijgen van de adverteerder waarin ze aangeven dat ze een hoger bod hebben gekregen, maar ja zo werkt het meestal niet. Andersom is ook irritant, dan mailen ze je dat ze je product willen kopen, vervolgens stuur ik binnen een half uur een mail terug met bankrek.nr. en verzendkosten en krijg een mail dat ze al een soortgelijk product hebben gekocht bij een andere adverteerder. Terwijl ik binnen een half uur terugmail!
Of idd mensen die zeggen dat ze het willen kopen en vervolgens niks meer laten horen wanneer ze het komen halen. Als je dan een mail stuurt reageren ze niet eens. Laat dan idd weten dat de koop niet doorgaat.
Of idd mensen die zeggen dat ze het willen kopen en vervolgens niks meer laten horen wanneer ze het komen halen. Als je dan een mail stuurt reageren ze niet eens. Laat dan idd weten dat de koop niet doorgaat.
maandag 17 november 2008 om 08:44
Mijn ervaring ermee is ook niet goed. Ik wilde een kinderwagen kopen en bood op 1.....nooit een reactie,....ik bood op een andere....weer geen reactie. Allebeide keren bood ik gewoon de vraagprijs. Uiteindelijk eentje opgebeld, deal gemaakt, en dezelfde middag opgehaald.. Het lijkt wel of mensen dingen te koop aanbieden en vervolgens nooit meer naar mp kijken of er op geboden wordt.
maandag 17 november 2008 om 08:46
Ik vind marktplaats echt ideaal, maar ik zorg altijd wel dat ik eerst een contactje opbouw met de mensen voordat ik geld overmaak. Heb al een paar keer gehad dat het niet werd opgestuurd. ja en zeeer ergerlijk, de verkeerde maat, of vlekken!
Maar met de meeste dingen heb ik wel geluk gehad. Als je echt iets wilt ophalen moet je even telefoonnummers uitwisselen, is makkelijker.
En idd de mensen mailen als je echt iets wilt hebben.
Maar met de meeste dingen heb ik wel geluk gehad. Als je echt iets wilt ophalen moet je even telefoonnummers uitwisselen, is makkelijker.
En idd de mensen mailen als je echt iets wilt hebben.
maandag 17 november 2008 om 11:00
Ben het eens met Syennaj, Marktplaats is toch wel een heerlijke uitvinding hoor. Kijk maar eens wat je er allemaal op kunt vinden. Vroeger moest je stad en land afreizen (als je dat al deed). Nu staan er allerlei prachtige dingen op, veel goedkoper. Wij verwachten een tweeling, en dat brengt wat extra aanschaffen met zich mee, nou, babykamers te kust en te keur, kinderwagens, maxi cosi's etc. Alles staat erop, en je betaalt veel minder. Het voelt ook wel goed in het kader van consuminderen. Vroeger deelden de opvolgende broertjes en zusjes ook hun kinderspullen met elkaar, dus ik vind dit wel zo goed eigenlijk. Maar je moet wel netjes naar elkaar toe blijven, dat klopt.
maandag 17 november 2008 om 11:29
Je moet gewoon op heel veel advertenties tegelijk reageren. Alle wiegjes die je potentieel zou willen hebben en daar op bieden. En als je echt echt je zinnen ergens op hebt gezet, liever mailen/bellen dan bieden. Bieden is nog enigzins vrijblijvend, maar mailen al minder en bellen (als er een tel.nr. vermeld staat) is helemaal direct contact. Maar hou er met het bieden gewoon rekening mee dat spullen al weg kunnen zijn, dat je geen contact meer krijgt, mensen niet reageren etc. Als je dit kunt accepteren en daar dan ook gewoon naar handelt (door dus bij meerdere mensen biedingen te plaatsen en te gaan handelen), dan lukt het vrij vaak hoor.
BTW, ik ben er zelf altijd eerlijk in. Als ik op iets dat ik zoek meerdere boden bij verschillende mensen heb geplaatst en iemand reageert, dan zeg ik ook altijd dat ik ook bij anderen heb geboden en probeer dan zo te onderhandelen dat ik een beste prijs heb bij 1 van die advertenties.
Succes, MP kan echt een aanvulling zijn! Maar niet op alles. Wees dus bedacht op wat je beter wel en beter niet koopt daar. Of beter niet zelf verkoopt en wel zelf verkoopt daar, want ook niet alles verkoopt even goed.
groetjes van een veelvuldig MP gebruiker.
BTW, ik ben er zelf altijd eerlijk in. Als ik op iets dat ik zoek meerdere boden bij verschillende mensen heb geplaatst en iemand reageert, dan zeg ik ook altijd dat ik ook bij anderen heb geboden en probeer dan zo te onderhandelen dat ik een beste prijs heb bij 1 van die advertenties.
Succes, MP kan echt een aanvulling zijn! Maar niet op alles. Wees dus bedacht op wat je beter wel en beter niet koopt daar. Of beter niet zelf verkoopt en wel zelf verkoopt daar, want ook niet alles verkoopt even goed.
groetjes van een veelvuldig MP gebruiker.
maandag 17 november 2008 om 11:37
Ik verkoop veel op MP. En ik kan je vertellen dat het er niet leuker op wordt. Heel veel bieders bieden en laten vervolgens nooit meer iets van zich horen, of hebben ineens geen interesse meer. Dus heel veel kopers kijken niet meer naar de biedingen, maar gaan door met de mailers. Ik zet tegenwoordig het bieden uit, zodat mensen alleen kunnen mailen. Die zijn namelijk veel serieuzer op zoek. Dus mijn tip: mail met de verkoper of bel als er een tel. nummer bij staat.
Deze klacht hoor je heel veel bij verkopers, dus waarschijnlijk heb je de pech gehad dat mensen je voor waren op de mail. Lees maar eens op het MP forum, dan kun je de ergenissen van verkopers (en kopers) lezen.
Deze klacht hoor je heel veel bij verkopers, dus waarschijnlijk heb je de pech gehad dat mensen je voor waren op de mail. Lees maar eens op het MP forum, dan kun je de ergenissen van verkopers (en kopers) lezen.
...
maandag 17 november 2008 om 11:38
Layla, snap dat het irritant is. Maar zo werkt het kennelijk nou eenmaal en je moet de mores leren begrijpen van MP en dan haast zelf net zo aso worden wil je iets bemachtigen. Ik reageer altijd terug op mailtjes, dat wel. Maar biedingen op mijn advertenties reageer ik niet altijd op. Zeker niet als het niet de prijs is die ik ervoor wil hebben. Als ik bijvoorbeeld een advertentie maak met tegen elk aannemelijk bod en ik krijg een bod van 5 euro voor een maxi cosi, dan neem ik echt de moeite niet om te reageren op zo'n bod. Op een mailtje reageer ik dan weer wel.
Maar er zijn inderdaad mensen die van de aardbodem lijken gevallen en nergens meer op reageren, zelfs als je al denkt dat de koop rond is. Gelukkig kun je elkaar tegenwoordig kritiek geven en lezen hoe iemand 'scoort'. Beetje overgenomen van Ebay.
Maar er zijn inderdaad mensen die van de aardbodem lijken gevallen en nergens meer op reageren, zelfs als je al denkt dat de koop rond is. Gelukkig kun je elkaar tegenwoordig kritiek geven en lezen hoe iemand 'scoort'. Beetje overgenomen van Ebay.
maandag 17 november 2008 om 13:05
Intiem, ik verwacht echt niet dat mensen reageren op een extreem laag bod, ik kijk ook altijd bij meerdere advertenties wat mensen bieden of ik bied op meerdere advertenties als ik echt iets nodig heb. Als ik een artikel te duur vindt mail ik dat altijd netjes terug en dan ga ik op zoek naar een alternatief.
Mijn grootste frustraties zijn voornamelijk als ik iets wil verkopen, mensen doen een bod en ik stuur een mail dat ik met de prijs akkoord ga, soms reageren ze dan al niet meer, of ze reageren wel dat ze het komen ophalen, vragen je adresgegevens en laten vervolgens niks meer van zich horen. Dàt vind ik pas echt aso.
Mijn grootste frustraties zijn voornamelijk als ik iets wil verkopen, mensen doen een bod en ik stuur een mail dat ik met de prijs akkoord ga, soms reageren ze dan al niet meer, of ze reageren wel dat ze het komen ophalen, vragen je adresgegevens en laten vervolgens niks meer van zich horen. Dàt vind ik pas echt aso.