Mijn minnares gaat vreemd!

13-11-2008 15:12 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een probleempje waarmee ik als man hier vast geen volle zalen trek, zal ik maar zeggen.

Wat is het geval?

Ik heb twee maanden geleden mijn gezin verlaten, na een tijd lang aarzelen, om verder te gaan met mijn grote liefde, een vrouw die ik een jaar geleden leerde kennen. We hebben ook zo lang al iets, en nu dus (eindelijk) openlijk.

Maar, twee weken geleden kwam ik er per toeval achter dat zij in diezelfde periode vijf maanden lang een relatie had met een andere man, en vervolgens met weer een andere man twee maanden lang. Ik wist uiteraard van niets, zij beweerde destijds deze mannen slechts "als gewoon vriend" te kennen. Inmiddels is mij ook duidelijk geworden dat die andere mannen ook niets wisten van mij, of van elkaar.

Dus, is dit een mooi koekje van eigen deeg voor mij? Die grap zie ik er ook wel van in, maar zij beweert, en dat begrijp ik ergens ook wel weer, dat ze het deed omdat ik steeds mijn vrouw niet verliet en zij mij toch niet kwijt wilde, omdat ik *echt* haar grote liefde ben.

En dat laatste zou best eens zo kunnen zijn, denk ik. Probleem is, ik vind haar geweldig, maar dit verhaal klinkt natuurlijk niet zo heel erg goed en oprecht voor iemand die telkens heeft lopen beweren dat ik haar Grote Liefde ben, en dat andere mannen haar niet interesseren....

Dus, ben ik een grote sufferd als ik hiermee verder ga?
Soort zoekt soort.
nummerzoveel,

Kan het niet zo zijn dat zij uit liefdesverdriet om jou juist troost zocht bij die andere heren? De meeste minaressen (lees het minaressen topic er maar eens op na) krijgen op een gegeven moment een vrij negatief zelfbeeld. Ze doen het met een man die niet voor ze kiest, ondanks dat hij haar vertelt dat hij van haar houdt, en dat is behoorlijk destructief. Als het langer duurt dan kan het funest zijn voor je zelfvertrouwen, je gevoel voor eigen waarde en je ego. En als een andere man je dan vertelt dat je mooi, lief en helemaal geweldig bent, dan kun je daar juist in zo'n situatie extra vatbaar voor zijn.

Ja, dat is zeker zo geweest. Vaak heeft zij zich afgevraagd wat zij verkeerd deed of wat er verkeerd aan haar was dat ik niet voor haar ging. Haar letterlijke verklaring voor waarom ze haar heil bij een andere zocht, is dat zij het heerlijk vond door iemand op een voetstuk geplaatst te worden, geadoreerd en liefgehad te worden, en ook om uit te vissen of ze zelf niet een beetje te obsessief met mij bezig was en of zij nog in staat was verliefd te worden op een ander.

Lizzl,

Om te zitten wachten op de overspelige man, te hopen op die ene dag dat hij heel misschien... heel misschien... Nee, zo werkte het voor mij iig niet. Op een gegeven moment kwam ik dan ook iemand tegen die het op alle fronten won en heb mijn 0-uren contract toen opgezegd

Nee, zo werkte het voor haar ook niet, en dat wist ik ook wel. Sterker nog, ik stond er helemaal achter dat ze op zoek bleef naar een andere man, die haar wel kon geven wat ik niet wilde. Op maar een voorwaarde: Dat ze mij zou vertellen als het moment daar was, of zij de intentie had met een ander iets te beginnen. Best een faire afspraak lijkt me. Maar daaraan hield zij zich nou juist niet, ze vond een ander, maar vertelde het mij niet. De reden was dat ze die ander eigenlijk toch minder leuk vond en dus stiekem toch hoopte dat het wonder ooit nog zou geschieden met mij. Dus begon zij op haar beurt aan een dubbelleven, dat zij voor mij verborgen hield. Dus van bedrieger (niet van haar, maar van mijn vrouw) kwam ik in de rol van bedrogene, en zij van de rol van minnares in die van bedriegster.. Snap jij het nog?
blijfgewoonbianca,

Ja, inderdaad, de kinderwens staat tamelijk hoog op de agenda. Van dat heel avontuurlijke leven komt inderdaad misschien wat minder de komende twee jaar. Denk ik, als overigens dat allemaal gaat lukken, insh' allah.

Het is allemaal een beetje prozaisch dit hele verhaal, en aan alle kanten begrijpelijk, en ook een beetje vals misschien. Anderzijds, alles met de beste intenties, geloof ik stellig. Ik moet namelijk opmerken dat ze nooit iets onaardigs tegen mij heeft gezegd of gedaan, oftewel: Het is nooit van haar liefde voor mij afgegaan, wat zij deed met een ander maakte de liefde voor mij niet minder, en zonder twijfel was zij onmiddelijk met me naar het andere eind van de wereld gereisd als ik het haar had gevraagd (deden jullie dat maar! Hoor ik sommigen al schrijven..? :-) ).

Maar eigenlijk komt het allemaal hierop neer: Dat liegen onprettiger voelt als het tegen jezelf gebeurt dan tegen een ander, en hoe daar mee om te gaan.

Brengt me op een iets andere vraag: Hoe erg is het, als iemand je in niets tekort doet, maar je ondertussen bedriegt? Om het wat scherper te stellen: In tegenstelling tot iemand die je zeer tekort doet, maar wel eerlijk tegen je is. Heb je liever de nare werkelijkheid, dan de liefdevolle illusie? Het eerste hoor ik iedereen al roepen, maar denk eens na..
Dan moet je de vraag eerlijker stellen , als je tenminste vindt dat je niks tekort is gedaan , namelijk ; kan iemand beter eerlijk zijn .

Of ze nou wel of niet eerlijk erover zou zijn geweest , feiten blijven toch hetzelfde ? Of zou jij in dat geval bij je vrouw zijn gebleven en neem je haar kwalijk dat die vluchtweg is afgesloten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jouw leugens zijn toch ook grotendeels leugens om JOUW bestwil geweest , of heb je leugens verteld om je vrouw te sparen ? ( en achteraf een trap na te geven door haar duidelijk te maken dat je haar al lange tijd bedroog )

Zij zal ook de huid niet hebben willen verkopen voor ze de beer geschoten had , of denk je dat haar leugens edelmoedig waren en dat ze jou geen verdriet wilde doen ?

Gaat het daar niet om ; met welk doel werden die leugens verteld ?
Of zou jij in dat geval bij je vrouw zijn gebleven en neem je haar kwalijk dat die vluchtweg is afgesloten ?

Nee. Nu niet meer. Maar destijds wel, want waren wij het erover eens dat het eindig moest zijn. Zij zou een andere man gaan zoeken, en ik zou proberen mijn huwelijk te repareren. We hebben meermalen het contact verbroken, tot een van twee toch weer contact zocht. Eerst weer als alleen "vrienden", maar natuurlijk al snel weer als dolle konijnen. Laat ik zeggen dat de wetenschap dat zij met een ander sliep wel had geholpen om in elk geval van mijn kant de contactstilte te behouden. Ofwel: In zekere zin nam zij een keuze weg voor mij, door mij dat te verzwijgen. Nu is het daar te laat voor, maar had ik het destijds geweten, dan had ik zelf het contact verbroken.
Jouw leugens zijn toch ook grotendeels leugens om JOUW bestwil geweest , of heb je leugens verteld om je vrouw te sparen ?

Hmm, pijnlijk punt, maar je hebt wel gelijk. Het ligt nog iets lastiger. Ik had een niet al te beste relatie met mijn vrouw voordat ik mijn vriendin ontmoette, zij had zelf een korte affaire met een andere man destijds, toen mijn vrouw zwanger werd en we besloten het kind te houden. Zelfs heb ik getest of het mijn kind was, en dat bleek gelukkig zo. Om mijn zoon besloot ik bij mijn vrouw te blijven. Tot ik mij de vraag stelde of het voor hem niet slechter zou zijn ouders met een slecht huwelijk te hebben dan gescheiden ouders die tenminste gelukkiger zouden zijn zonder elkaar. Zeker toen ik eenmaal begrepen had dat tegen het kruid van de verliefdheid weinig gewassen was. Erg lastig, maar wel een essentieel punt.
Was je huwelijk nog te redden geweest ?

Heeft ze je de keuze van een liefdevol huwelijk ontnomen of is zij de trigger geweest om uit een niet meer liefdevol huwelijk te stappen ?

Ook geen onbelangrijk detail , lijkt mij .

Had je achteraf gezien liever bij je vrouw gebleven ?
Je weet je vrouwen wel uit te zoeken , Bigamist
Was je huwelijk al slecht toen zij die affaire had of is - voor jouw gevoel ! - je huwelijk slecht geworden toen je te weten kwam dat ze je had bedrogen ?
Ik ken je vriendin niet , maar het komt zo kil en berekenend over ; ze wil persé een relatie en kinderen en deinst voor niets en niemand terug . Als jij niet voor haar gekozen zou hebben ..... voor welk ijzertje in haar vuur zou ze dan gegaan zijn ... ?

In hoeverre is ze die ideale wilde sexy vrouw voor wie je haar houdt en in hoeverre is ze steeds bezig geweest vooral maar de ideale vrouw te lijken ?

( zal ik ook nog beginnen over SOA's , trouwens , of ben je zelf zo wijs ? )

Ik neem aan dat jullie nog heel erg verliefd op elkaar waren ( daar ga ik tenminste van uit ; dat jij haar eerste échte keus was ) .... dan vind ik het op zijn minst best opmerkelijk dat je in die verliefdheidsfase het bed met een ánder delen kan als je hoofd en hart bij iemand anders zijn .
Had je achteraf gezien liever bij je vrouw gebleven ?

Een nu niet meer te beantwoorden vraag, maar ik zal een poging doen. Ik denk dat er een heel aardige kans was om althans iets te redden van het huwelijk dat wij hadden, hoewel het vast een hele klus was geworden, maar mogelijk had een hoop inspanning van beide kanten soelaas gebracht.

Dat er dan een ander is op wie je verliefd bent, helpt dat niet mee. Ik weet niet goed of zij de trigger was om uit een slecht huselijk te stappen, of dat zij instandhield dat het huwelijk niet beter kon worden dan het was, namelijk: slecht. Word je verliefd omdat je een kuthuwelijk hebt, of heb je een kuthuwelijk omdat je verliefd bent? Ik denk van allebei wat.

Maar hoe dan ook: De vraag is niet meer van belang denk ik, want het is al klaar. Nu rest nog de vraag: Kan ik met minnares gelukkig worden na de omvang van haar leugens (zij het om bestwil, zij het begrijpelijk, zij het om eigenbelang) te kennen? Ik heb het gevoel van wel, al zal ik haar lange tijd wat minder makkelijk vertrouwen dan ik daarvoor deed, en met name als het gaat om andere mannen. En dat laatste is nou juist waarvan zij zegt: Daarover hoef je je nou geen zorgen te maken, want ik ben hartstikke blij dat ik je eindelijk heb.. En toch, er blijft nog wel even iets ruisen in het struikgewas denk ik..
dan vind ik het op zijn minst best opmerkelijk dat je in die verliefdheidsfase het bed met een ánder delen kan als je hoofd en hart bij iemand anders zijn .

Je haalt me de woorden uit de mond bianca. Dat is de kern van mijn twijfel natuurlijk.
Ik denk wél dat het een belangrijke vraag is , omdat je het haar nu of later kwalijk zal nemen als het wél zo was .
Als jij niet voor haar gekozen zou hebben ..... voor welk ijzertje in haar vuur zou ze dan gegaan zijn ... ?

Zonder enige twijfel voor de laatste man met wie zij iets had lopen, voor ik haar vertelde mijn huwelijk te beeindigen. Lees t topic nog maar eens een eindje terug. Vandaar ook mijn vraag: Kan dit wel, als er sprake is van echte liefde?
quote:DeBigamist schreef op 17 november 2008 @ 01:01:

dan vind ik het op zijn minst best opmerkelijk dat je in die verliefdheidsfase het bed met een ánder delen kan als je hoofd en hart bij iemand anders zijn .

Je haalt me de woorden uit de mond bianca. Dat is de kern van mijn twijfel natuurlijk.

Dan is ze of een heel wild wijffie dat er wel pap van lust , of iemand die alles voor haar doel over heeft .

Zeg jij maar , jij kent haar het beste .
Ik heb haar de afgelopen weken vaak gevraagd: Hoe kon je je nou tegelijk met hem, als met mij zo verliefd gedragen als je deed. We vreeen in die tijd alsof we elkaar net kenden, het was een groot feest met elkaar, en heerlijk omelkaar te zien. En ik geloof: dat was oprecht. Maar ik begrijp ook dat het met die andere man NET zo was: daarop was zij werkelijk verliefd, en dat geeft zij ook toe. En dan denk ik: KAN dat..? Ik kan het in elk geval niet, al heb ik mijn best gedaan.. .
quote:DeBigamist schreef op 17 november 2008 @ 01:03:

Als jij niet voor haar gekozen zou hebben ..... voor welk ijzertje in haar vuur zou ze dan gegaan zijn ... ?

Zonder enige twijfel voor de laatste man met wie zij iets had lopen, voor ik haar vertelde mijn huwelijk te beeindigen. Lees t topic nog maar eens een eindje terug. Vandaar ook mijn vraag: Kan dit wel, als er sprake is van echte liefde?

Ik volg je topic op de voet.

Ik vind echte liefde eigenlijk altijd iets wat moet blijken , na de verliefdheidsfase en konijnenfase , zeg maar .

Ik denk niet dat jij nu al weet of het échte diepe liefde is , daarvoor moet je samen door dalen zijn gegaan enzo , en dit is pas dal 1

Naar mijn bescheiden mening staat je hoofd naar niemand anders als je rete-verliefd bent , dus ik denk dat de vraag moet zijn ; in hoeverre ben je een goeie vangst en in hoeverre speelt verliefdheid ( oké ; ware , grootste , meeslepende liefde ) een rol ?
Ik ken zat vrouwen die met verschillende mannen geweldige sex kunnen hebben . Dus dát stukje geloof ik meteen .

Maar zodra er verliefdheid bij komt kijken is het hart en hoofd vol van één persoon en doet het lichaam meestal niet zo mee met man nummer twee .

Zij beweert , geloof ik , dat ze van jou hield en op die ander verliefd was ?

Sja , .... gecompliceerd gebeuren , zelfs voor een swinger als ik
Dan is ze of een heel wild wijffie dat er wel pap van lust , of iemand die alles voor haar doel over heeft .

Nou: Allebei denk ik.... Er waren weken bij dat ze met mij en hem het bed deelde, en dus bijna elke nacht vree met een van ons. Als het er met hem net zo aan toe ging als met mij, moet ze een behoorlijk libido hebben gehad en behoorlijk goed tegen weinig slaap hebben gekund. Ik denk dat er dagen waren dat ze het met ons allebei deed. En ik geloof dat hij niet bepaald last had van een erectiestoornis. (En soa's? Met hem deed ze het veilig, zegt ze.)
Nee, ze beweert eigenlijk dat hoe meer ze met hem was, hoe meer zij besefte dat ze mij nog liever wilde. Interessante presentatie van een bitere pil, dacht ik toen ze dat vertelde, maar wel charmant.
Hoe heb je haar en zij die andere mannen leren kennen als ik vragen mag ? ( zeg me dat het geen chatsite is geweest )

Ze zal - denk ik - toch opvallend hebben moeten laten merken wel in te zijn voor iets , of is ze Gods gift to men en vallen de mannen als bosjes voor haar ?
quote:DeBigamist schreef op 17 november 2008 @ 01:14:

Nee, ze beweert eigenlijk dat hoe meer ze met hem was, hoe meer zij besefte dat ze mij nog liever wilde. Interessante presentatie van een bitere pil, dacht ik toen ze dat vertelde, maar wel charmant.

Nou, één ding moet ik haar nageven ; ze kan het leuk brengen !

Complimenteer haar maar namens mij

Eh........ jullie deden het dus niet veilig ?

Oooooo , hoe goedgelovig kan je zijn , zeg ?

Ik zou als ik jou was toch maar eens een testje doen en ik geloof ook zomaar dat ze binnen nu en twee, drie maanden zwanger is , wedden ?
Maar , Bigamist , ik zou er ook geen wedje op willen doen dat ze over een poosje nog net zo wild is dan ze jullie jou nu doet geloven .
Haha ja bianca, dat zijn vragen die ik niet kan beantwoorden, in hoeverre het gaat om Grote Meespelende Liefde na de konijnenfase. Het zal er wel op neerkomen dat het de weg gaat van de meeste verliefdheden. Maar hopelijk blijft er iets meer over dan wat ik had met mijn vrouw, en een feit is, dat we elkaar tot nu toe niet bij het grof vuil hebben gezet, zelfs. En heel aardig plezier kunnen hebben met elkaar. Alles staat of valt denk ik met de wetenschap dat zij mij niet kon krijgen, en pas toen is gaan zoeken naar omwegen. En weliswaar enigszins berekenend een paar mannen heeft "uitgeprobeerd", maar toch onmiddelijk toen het moment daar was, voor mij heeft gekozen. an blijkt toch een hoop leed door de vingers te zien. Al hoop ik dat ik daar ook nog zo over denk na de konijnen en verliefdheidsfase...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven