Mode & Beauty alle pijlers

Jurkjes te groot

20-05-2016 23:07 55 berichten
Hoi,

Ik ben de laatste jaren een aantal kg's afgevallen waardoor die leuke zomerjurkjes die ik heb te groot zijn geworden.

Heb er recentelijk een aantal naar een 'naaiatelier' gebracht om te laten versmallen maar ben er niet heel tevreden over.

Heeft er iemand ervaring met hoe je dit zelf kunt doen? Heb op Google gezocht, maar uitgebreide beschrijvingen kan ik niet echt vinden:(.

Ik weet niet of dit het correcte topic is om de vraag te stellen.

Groeten,

Wolkje
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het beter om nieuwe aan te schaffen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Helemaal uit elkaar halen en dan aan alle kanten een reep eraf, zigzaggen en weer in elkaar zetten.
Het is zonde, maar stiekem toch ook een mooi alibi om een paar leuke nieuwe te kopen ;-)!
Heb er al een paar nieuwe gekocht hoor.

Maar vind het zo zonde om deze 'oudere 'niet meer te kunnen dragen..;(.

Buiten dat ze wat 'modelloos' zijn geworden in de breedte zijn ze nog heel mooi.

Is niet dat ik nu superveel ben afgevallen gewoon 5 kg ofzo, dus paar cm zijn ze te groot geworden.
quote:Cateautje schreef op 20 mei 2016 @ 23:10:

Helemaal uit elkaar halen en dan aan alle kanten een reep eraf, zigzaggen en weer in elkaar zetten.Oei helemaal uit elkaar halen, dacht eventueel een zoom er in te zetten aan beide kanten?
Coupnaden misschien? Ik weet niet wat voor zomerjurkjes je hebt. Met een riempje kan je ook wel wat bereiken.
quote:safrat schreef op 20 mei 2016 @ 23:23:

Coupnaden misschien? Ik weet niet wat voor zomerjurkjes je hebt. Met een riempje kan je ook wel wat bereiken.

Wat bedoel je met coupnaden?

Riempje nee
quote:wolkje75 schreef op 20 mei 2016 @ 23:18:

[...]

Oei helemaal uit elkaar halen, dacht eventueel een zoom er in te zetten aan beide kanten?Met sommige modellen kan dat. Maar met veel jurkjes kan dat niet of wordt dat niet mooi.
Welke modellen kan dat niet? Dan beter helemaal uit elkaar halen?
Met 5 kilo eraf ben je toch niet gelijk cm kwijt?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Toch wel, waarschijnlijk komt het door het sporten toch wat strakker geworden:)
quote:wolkje75 schreef op 20 mei 2016 @ 23:25:

[...]

Wat bedoel je met coupnaden?

Riempje nee

Ik schreef het ook niet goed.

http://plazilla.com/page/4295179139/naa ... coupenaden
quote:wolkje75 schreef op 20 mei 2016 @ 23:29:

Welke modellen kan dat niet? Dan beter helemaal uit elkaar halen?Bij een simpel 'hemd-model' kan het meestal wel. Maar heb je echt een jurkje waar een rits, plooien of coupenaden in zitten dan wordt het vaak toch lastiger. Beste is om hem aan te doen en dan af te (laten) spelden. Zo kan je zien waar de jurk ingenomen moet worden.
quote:calvijn1 schreef op 20 mei 2016 @ 23:32:

Met 5 kilo eraf ben je toch niet gelijk cm kwijt?

Wel hoor.

Ik heb er 5 kilo af en het scheelt een broekmaat. Ligt er denk ik aan hoe slank je al was. Bij een groot gewicht zie je na 5 kilo minder verschil.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:-kuuk- schreef op 20 mei 2016 @ 23:34:

[...]

Bij een simpel 'hemd-model' kan het meestal wel. Maar heb je echt een jurkje waar een rits, plooien of coupenaden in zitten dan wordt het vaak toch lastiger. Beste is om hem aan te doen en dan af te (laten) spelden. Zo kan je zien waar de jurk ingenomen moet worden.Bedankt voor de tips!
Google eens of en een naai-café bij je in de buurt is. Je neemt dan je jurkjes mee en krijgt hulp/aanwijzingen bij het innemen. Naaimachines zijn daar aanwezig.
quote:Maleficent schreef op 20 mei 2016 @ 23:39:

[...]

Wel hoor.

Ik heb er 5 kilo af en het scheelt een broekmaat. Ligt er denk ik aan hoe slank je al was. Bij een groot gewicht zie je na 5 kilo minder verschil.

Ja, dat is zo natuurlijk.

Bij mij valt 5 kilo niet zo op
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik hou ze meestal bij voor als ik weer aankom
Ik zou de jurkjes eerst even afspelden. Daarna weer aantrekken. En als het goed lijkt eerst rijgen. Dan nog eens passen. Als het dan goed zit pas echt naaien. Dit kun je doen langs de zijnaad of langs bestaande coupnaden. Of je zet er zelf een paar extra coupnaden in. Bij veel jurkjes en shirtjes werkt dit wel. Als je het zelf kunt doen kun je erg veel geld besparen en toch nog je oude jurkjes dragen.

Knip de stof er nog niet af! Mocht je ooit weer aankomen dan kun je je naaisel nog lostornen. Dan is hij weer in de oude grotere maat.
quote:madeliefje333 schreef op 21 mei 2016 @ 01:37:

Ik zou de jurkjes eerst even afspelden. Daarna weer aantrekken. En als het goed lijkt eerst rijgen. Dan nog eens passen. Als het dan goed zit pas echt naaien. Dit kun je doen langs de zijnaad of langs bestaande coupnaden. Of je zet er zelf een paar extra coupnaden in. Bij veel jurkjes en shirtjes werkt dit wel. Als je het zelf kunt doen kun je erg veel geld besparen en toch nog je oude jurkjes dragen.

Knip de stof er nog niet af! Mocht je ooit weer aankomen dan kun je je naaisel nog lostornen. Dan is hij weer in de oude grotere maat.Thanks, zo ga ik het doen.
Doe de jurkjes binnenstebuiten aan. Dan op de naden afspelden naar je nieuwe vormen.

Dan weer 'goed' draaien en kijken of het mooi is geworden.

Op Pinterest heb je daarvoor goede tips.
Je kunt googlen op 'size down shirt' voor ideeën.
quote:helena2 schreef op 21 mei 2016 @ 08:41:

Doe de jurkjes binnenstebuiten aan. Dan op de naden afspelden naar je nieuwe vormen.

Dan weer 'goed' draaien en kijken of het mooi is geworden.

Op Pinterest heb je daarvoor goede tips.Volg je dan de originele vorm van het jurkje maar met een naad van een aantal cm's, of naar je eigen figuur?
Dat wordt niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven