Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alleen een test weet het antwoord. Mijn ervaring is dat je soms van alles voelt als je graag zwanger wil worden en je lichaam je ook voor de gek kan houden.

Maar hoop voor je dat je zwanger bent uiteraard. Nog even geduld
.
Ja dat is ook zo! Dat wachten voor het testen duurt alleen zo ontzettend lang. Ik heb de afgelopen maanden echt van alles gemerkt aan m'n lichaam. Dit keer voelt het alleen veel heftiger dan al die andere maanden. Dat zeurende gevoel in m'n buik en rug is zo gek!
Ben te lui om heel dit topic door te spitten maar waren er ooit na alle vage kwalen weleens mensen wél zwanger in dit topic?
Nee
Dat vermoeden had ik al.
Meestal ben je zwanger als je juist níks voelt en die maand zeker weet dat het niet zo is
Hoi allemaal,

Ik ben Lucia en ik ben 22 jaar. Ik ben al 6 jaar samen met mijn vriend en we willen graag een kindje samen. Nu ben ik aan de pil, maar ik weet niet hoe dit precies werkt. Ik ben vorige week 1 pil vergeten. Die heb ik de volgende dag gelijk met de pil van de. Dag erna geslikt. Nu zit ik in de derde week en ben ik vandaag gestopt. Wel ben ik nog een beetje ongesteld. Door de vergeten pil van vorige week. Is er kans dat ik zwanger kan worden als ik nu stop?

Dankjulliewel alvast!

Groetjes,

Lucia
Wat staat er in de gebruiksaanwijzing van de pil?je weet wel, dat papiertje in de doos
Welke pil slik je? Wat zegt de bijsluiter?

En, ik begrijp je even niet, ben je nu ongesteld doordat je 1 pil bent vergeten?
Sorry hoor zeg dit niet snel maar je weet niet eens hoe je zwanger raakt? Ben je wel klaar voor het moederschap?

Als je zwanger wilt worden is het handig volledig met de pil te stoppen en niet er een keer eentje te vergeten.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb de mycrogynon. En: ja, wat ik erg apart vind aangezien ik dat nooit heb. Die bijsluiter heb ik dus niet meer.. dus ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik dacht, misschien hebben jullie ervaringen en/of ideetjes?
Lees de bijsluiter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat weet ik heel goed, maar ik heb heel het internet afgezocht en de ene site zegt dat je gelijk zwanger kunt raken na het stoppen en de ander zegt dat je een maand moet wachten. Ik weet van mezelf dat ik klaar ben om zwanger te worden.
quote:luciaxg schreef op 21 mei 2016 @ 13:34:

Ik heb de mycrogynon. En: ja, wat ik erg apart vind aangezien ik dat nooit heb. Die bijsluiter heb ik dus niet meer.. dus ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik dacht, misschien hebben jullie ervaringen en/of ideetjes?Google de bijsluiter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Google de bijsluiter zou ik zeggen...
Als je zwanger wilt worden maak je een pilstrip af en daarna begin je er gewoon niet meer aan..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:luciaxg schreef op 21 mei 2016 @ 13:34:

Ik heb de mycrogynon. En: ja, wat ik erg apart vind aangezien ik dat nooit heb. Die bijsluiter heb ik dus niet meer.. dus ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik dacht, misschien hebben jullie ervaringen en/of ideetjes?

Hoe je wat aan moet pakken? Zwanger worden?

Seks zonder anticonceptiemiddel werkte hier altijd heel goed om zwanger te worden
Ik heb een idee. Stop met de pil en ga neuken. Dan merk je het vanzelf. Wat loop je nou te mutsen?
Google de bijsluiter. En zwanger worden met de pil gaat heel moeilijk. Het gaat makkelijker als je stopt met de pil

Edit: en seks hebt natuurlijk. Anders schiet het nog niet op
Misschien beter even doormutsen alcorens te stoppen...

Nou weet ik ook niet alles maar stoppen met de pil was nou zo moeilijk niet..
En dan ipv die pil foliumzuur slikken...
Hier op het forum worden de nodige topics geopend van vrouwen doe door de pil heen zwanger geraakt zijn, dus als je de pil bent vergeten vergroot dat je kans aanzienlijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja inderdaad. Vergeet de foliumzuur en eventuele vitamines niet te slikken
Hoe je wat aan moet pakken?

Met de pil stoppen? Zwanger worden?

Seks helpt iig. En dan kan het een jaar duren
quote:Sommar schreef op 21 mei 2016 @ 14:00:

Ja inderdaad. Vergeet de foliumzuur en eventuele vitamines niet te slikken

Dit. Als je een serieuze zwangerschapswens hebt (en jouw partner ook), dan moet je meteen beginnen met foliumzuur slikken. En ook stoppen met de pil. Als je de pil zo halfslachtig blijft slikken, dan loop je het risico zwanger te zijn en dan de pil doorslikken is zeer schadelijk voor de baby.

Op deze manier ben je echt onverantwoordelijk bezig door je kind bloot te stellen aan risico's. En dan schrijf je dat je klaar bent voor het moederschap, ik vraag mij dat dus af.

Als je iets niet weet, zoek het dan op, er zijn zat boeken over zwanger worden en zwangerschap. Aanraders: zwangerschapsbijbel, Zwanger/niet zwanger (Pauline, erg leuk met veel informatie), en voor later als je zwanger bent het 9 maanden dagboek van Pauline en Oei ik groei.

Een kind krijgen is een grote verantwoordelijkheid, zorg dat je goed geïnformeerd bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven