Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Tijdens je stopweek ben je ook niet vruchtbaar, dus door het missen van 1 pil lijkt mij ook niet dat je dan meteen vruchtbaar bent. Als je nu stopt dan zal je waarschijnlijk deze of volgende cyclus wel weer een eisprong krijgen en kun je zwanger worden. Dus veel klussen komende cyclus en wie weet ben je volgende maand al zwanger
Tip; sommige huisartsen en verloskundigen hebben een kinderwens-consult. Kun je al dit soort vragen stellen, krijg je info over wat je wel en niet moet doen.

Maar ja; je kunt zwanger worden door de pil heen, meer kans als je pillen vergeet en ook als je ermee stopt, maar t kan ook een tijdje duren.

Begin wel alvast met foliumzuur/ zwanger-multivitamine.
quote:Dragisa schreef op 21 mei 2016 @ 13:46:

Ik heb een idee. Stop met de pil en ga neuken. Dan merk je het vanzelf. Wat loop je nou te mutsen?
Waarom slik je de pil überhaupt nog als je zwanger wil worden? Als je partner ook een kindje wil kun je in overleg besluiten om te stoppen met de pil, en seks te hebben zonder anticonceptie. Je gaat dan foliumzuur kopen bij de Kruidvat of de Etos en pakt iedere dag een tabletje.

Op den duur wordt je dan hopelijk zwanger en krijgen jullie samen een baby. Dit kan ook best nog een paar maanden of langer duren.

Maar eerlijk gezegd twijfel ik na je openingspost wel of je er klaar voor bent. Zwanger worden doe je niet bewust door 'per ongeluk' een pil te vergeten en dan een dag later nog te nemen...
Huh waarom is het zwanger worden topic samengevoegd met deze? Ze is niet eens zwanger
Je hoeft je strip niet eens af te maken..
Hallo allemaal,

Morgen is mijn nod. Gisteren getest, licht streepje. Vanochtend getest, duidelijke streep. Vind het nog steeds super spannend. Ik durf haast niet blij te zijn. Dit is pas onze tweede poging!
Dan ben je dus gewoon hartstikke zwanger Van harte gefeliciteerd!!
Dankjewel! Heel onwerkelijk dit. Hoop zo dat ik niet alsnog ga menstrueren.
Hallo.

Ik ben januari gestopt met de pil. 2 weken geleden ongesteld geweest maar niet super. Sinsdien elke 2 dagen geklust in de hoop t raak te schieten. Nu alleen alweer ongesteld of nouja iig vloedverlies! Gisteren niks bijna en vandaag wel wat. Maar ben nu pas met men 2e tampon bezig.

Kan ik hoop hebben of is dit dikke pech??

Groetjes Myrthe
Als je pas 2 weken geleden ongesteld bent geweest lijkt het me wat vroeg om nu weer te menstrueren maar alles kan.
.
Mythe het kan misschien ook innestelingsbloeding zijn. Maar weet niet zeker hoor. Wacht gewoon af tot je menstruatie zou moeten komen en anders testen
Maar kan je zo vroeg al innestelingsbloed hebben?

Ik houd me vingers gekruist. We willen zo graag.
Moet wel veel plassen en men buik rommelt veel
Twee weken geleden ongesteld geweest? Dan heb je ongeveer nu bij een gezonde cyclus je ovulatie.. Lijkt me eerder dat je daar iets bloedverlies van hebt. Wel vreemd dat het dan zoveel is dat je een tampon gebruikt..

Maar goed. Over twee weken kan je op zn vroegst testen.
Eigenlijk heb ik die ook niet nodig. Zo erg is t niet. Gebruik een inlegkruisje. En men menstruatie 2 weken geleden was ook maar heeel heeel even en heel weinig
Okee. Ik verlies nu al geen bloed meer. Ik heb miss 1 dag bloed verloren.
In december is mijn koperspiraal er uit gegaan omdat ik er ontzettend veel last van had. Was geplaatst als morning after, en dat heeft gewerkt :p heeft er een jaar gezeten ongeveer. Nu geen anticonceptie.

Nadat hij er uit was eerste paar keer ontzettend veel troep verloren. Nu heb ik een cyclus die steeds langer wordt en ik verlies veel minder bloed dan voor het spiraal. Ook het aantal dagen is korter, het was 5 en nu nog maar 2,5/3 en dan is het wel klaar. Ook amper pijnstilling meer nodig. Heb al meerdere keren een test gedaan maar toch spookt het in mijn achterhoofd dat ik zwanger zou kunnen zijn. Het lijkt soms ook alsof er iets beweegt in mijn buik, dat mijn darmen niet zijn (er komt geen lucht). Maar kan me dit ook goed inbeelden natuurlijk.

Binnenkort moet ik toch weer langs de huisarts voor een controle en zal dan sowieso wel vragen, maar misschien heeft er iemand ervaring?
Euh..... wat dacht je van gewoon zwangerschaps test doen?

Als je ongesteld bent, ben je over het algemeen niet zwanger natuurlijk.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Als je een baby voelt bewegen ben je in december / januari zwanger geraakt, zou je niet ongesteld zijn, positief testen en een toeter van een buik hebben.

oh en voor 16 /20 weken kun je een baby niet voelen bewegen... tel na, reken uit...

Denk t niet.

En weer terug aan de anticonceptie!
Dat is ook wel weer zo he.

Ik maak mij ergens gewoon zorgen doordat die cyclus totaal anders is dan ik gewend ben. Deze keer was hij opeen 32 dagen en anders rond de 28.

Oh, en ik google (moet ik niet doen) maar ik google ,en ben dan bang dat ik de uitzondering ben etc. :p

P.s. de nuvaring zit er in sinds gisteren ;)
quote:wild-r0se schreef op 28 mei 2016 @ 15:07:

Dat is ook wel weer zo he.

Ik maak mij ergens gewoon zorgen doordat die cyclus totaal anders is dan ik gewend ben. Deze keer was hij opeen 32 dagen en anders rond de 28.

Oh, en ik google (moet ik niet doen) maar ik google ,en ben dan bang dat ik de uitzondering ben etc. :p

P.s. de nuvaring zit er in sinds gisteren ;)Waarom ga je googlen in plaats van een test doen? Heel typisch.
quote:Dragisa schreef op 28 mei 2016 @ 16:20:

[...]

Waarom ga je googlen in plaats van een test doen? Heel typisch.Heb ik al gedaan, meerdere keren (heb ik ook al geschreven).
Hoi allemaal,

Mijn naam is Lily, 29 jaar en al maanden geleden gestopt met de pil. Mijn NOD was afgelopen maandag maar tot op heden nog geen menstruatie maar ook geen positieve test. Kan ik evengoed nog zwanger zijn? Of zou mijn cyclus gewoon laat zijn? Die is normaal altijd 27/28 dagen.
Normaal onder de pil is dat ook de bedoeling.. Je hebt dan geen eigen cyclus.

Als je stopt met de pil moet je lijf zelf weer een cyclus gaan maken. Daar kan dus in het begin wat verschil in zitten. Als je overtijd en zwanger bent heb je meestal nu een (licht) streepje, maar er zijn uitzonderingen.. Gewoon afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven