Mode & Beauty alle pijlers

Haar issue

21-05-2016 11:11 18 berichten
Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met het blonderen van mijn haar. Dit omdat ik mijn eigen haarkleur eens wilde hebben. Nu merk ik de laatste maanden dat mijn haar voor geen meter meer zit. Ik heb vrij dun haar en het hangt iets over mijn schouders. Het is nu slap, kan er niks mee, geen volume of model meer in te krijgen. Ook is het veel vetter dan voorheen. Voorheen had ik nog slag in mijn haar, maar ook dat is er volledig uit.

Herkent iemand dit na het stoppen met verven? Is het een fase of moet ik maar weer beginnen met blonderen, want zoals het nu zit is ronduit vreselijk.
Wat doe je er allemaal mee, behalve shampoo?
Je kan ook je haar korter knippen. Want door dat geblondeer is je haar waarschijnlijk zwaar beschadigd. Ik herken het deels. Ik verfde altijd mijn haar met henna en laat dit er ook uitgroeien, mijn haar is nu ook aanzienlijk vetter dan daarvoor.
Ik ben sinds een jaar gestopt met verven, en mijn haar zit en voelt juist beter dan ooit.

Misschien eens andere producten proberen.
Ik doe shampoo en daarna conditioner. Dan een stylingproduct, mousse of spray. Heb ook droogshampoo en volumepoeder geprobeerd. Geen stylingproduct, geen conditioner. Wel en niet föhnen. Maakt allemaal geen verschil eigenlijk. Heb al een behoorlijk stuk van mijn haar af laten knippen, het was voorheen veel langer.
Blonderen maakt je haar stugger, waardoor je meer volume krijgt. Er zijn heel veel middeltjes op de markt om dat volume weer te creëeren. John Frieda heeft ook iets dat je na het wassen in je haar doet en weer uitspoelt, dasr heb je een aantal dagen volume van. (Stugger haar)
quote:monroe1988 schreef op 21 mei 2016 @ 11:31:

Ik doe shampoo en daarna conditioner. Dan een stylingproduct, mousse of spray. Heb ook droogshampoo en volumepoeder geprobeerd. Geen stylingproduct, geen conditioner. Wel en niet föhnen. Maakt allemaal geen verschil eigenlijk. Heb al een behoorlijk stuk van mijn haar af laten knippen, het was voorheen veel langer.Het is de bedoeling dat je voor langere tijd alleen shampoo gebruikt en de conditioner weg laat. Het een paar keer weglaten en dan weer beginnen is een zinloze excercitie. Ook de mousse weglaten. Haarlak kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gong_Li schreef op 21 mei 2016 @ 11:32:

Blonderen maakt je haar stugger, waardoor je meer volume krijgt. Er zijn heel veel middeltjes op de markt om dat volume weer te creëeren. John Frieda heeft ook iets dat je na het wassen in je haar doet en weer uitspoelt, dasr heb je een aantal dagen volume van. (Stugger haar)

Klopt! Mijn beschadigde haar wil ook beter dan gezond onbehandeld haar. Dan is het slap en sluik.

Dit middel ken ik niet, ga er eens voor kijken!
Heb je er een goed model in laten knippen, of hangt het gewoon maar te hangen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:winkelfanaat schreef op 21 mei 2016 @ 11:45:

[...]

Klopt! Mijn beschadigde haar wil ook beter dan gezond onbehandeld haar. Dan is het slap en sluik.

Dit middel ken ik niet, ga er eens voor kijken!John Frieda Volume treatment

Verwacht geen wonderen, ik gebruik het voornamelijk bij de haarwortels. Ik merk wel verschil.
Er zit wel een goed model in het haar, ik ga proberen de conditioner voor langere tijd weg te laten.

Ik heb weleens gelezen over dat product van John Frieda, het proberen waard natuurlijk. Kan er af en toe behoorlijk chagrijnig van worden, ook al is het maar haar...
Bij mij helpt de volumemousse van Andrelon. In handdoekdroog haar en dan föhnen, eventueel nog op de kop föhnen? Creëert ook meer volume.
Hoe gek ook, mijn haar zit ook 10 keer beter na het blonderen. Het is stugger en meer gesloten.
Ik heb dat een paar jaar terug ook eens gedaan, mn Eigen kleur terug. Toen dat eenmaal het geval was wist ik ook gelijk weer waarom ik 25 jaar geleden ben begonnen met kleuren. Ik heb nl een oersaaie grauwe peper en zoutblonde kleur die me bleek, vaal en oud maakt. Ik ben dus alweer een tijdje vrolijk aan het verven geslagen en alle kleuren zijn leuk. Behalve die van mezelf ;)
Misschien geeft blonderen jouw haar hetzelfde effect als waarom mensen zoutspray gebruiken; droog & stug
quote:Gong_Li schreef op 21 mei 2016 @ 11:52:

[...]

John Frieda Volume treatment

Verwacht geen wonderen, ik gebruik het voornamelijk bij de haarwortels. Ik merk wel verschil.Thanks!
Zoutspray geeft bij mij ook geen mooi effect. Ik heb ongeveer alle soorten stylingproducten wel geprobeerd inmiddels. Ik ga het product van John Frieda nog proberen.

Ik zie dat het in elk geval wel herkenbaar is voor sommigen
Zoals anderen ook al zeiden, je geblondeerd haar was minder 'glad' omdat het beschadigd was, en dat maakt het meestal makkelijker om te modelleren, omdat het meer grip heeft. Omdat het beschadigd was, was het ook een stuk droger.

Wat je zou kunnen doen voor volume, is er wat grove krullen in te maken, heel snel met de krultang bijvoorbeeld, die dan terug wat uitfohnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven