Meisjesnamen

zondag 22 mei 2016 om 11:30
Flore vind ik het mooist. Lotte ook heel leuk maar beetje standaard en Sofie afschuwelijk. Samen met Julia de meest 13-in-een-dozijn naam die ik kan bedenken.
Wat ideeeen (niet gekeken wat er allemaal al genoemd is):
Loren
Florien/Florine
Roza
Rozan
Rosanne
Manèl
Marèl
Lina
Lea(h)
Laurien
Laurean
Anna
Emma
Vera
Veere
Veerle
Liza
Stella
Wat ideeeen (niet gekeken wat er allemaal al genoemd is):
Loren
Florien/Florine
Roza
Rozan
Rosanne
Manèl
Marèl
Lina
Lea(h)
Laurien
Laurean
Anna
Emma
Vera
Veere
Veerle
Liza
Stella
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 22 mei 2016 om 15:47

zondag 22 mei 2016 om 16:10
@Joosje: Lotte en Sofie vind ik allebei mooi, maar hoor je wel vaak. Ik werk in het middelbaar onderwijs en in iedere vwo-klas zit hier wel een Lotte of Sophie / Sofie. Om die reden vielen die namen hier af. Fiene en Veerle zijn allebei prachtig, vind ik; in hetzelfde straatje, maar minder voorkomend.
@Anne88: Mooi lijstje!! Ik vind Lauren en Marit allebei prachtig, maar waren hier geen optie; te dichtbij al.
@Anne88: Mooi lijstje!! Ik vind Lauren en Marit allebei prachtig, maar waren hier geen optie; te dichtbij al.
zondag 22 mei 2016 om 16:46
Ik sluit me even aan. Ben bijna 34 wkn zwanger en we hebben - help! - nog geen naam. Onze dochter heeft een naam met twee lettergrepen, eindigend op een a. Nu zoeken we een naam die daar wel bij past, maar hier qua klank niet teveel op lijkt. Nina, bijvoorbeeld, vinden we heel leuk, maar lijkt er teveel op. Verder hebben we nu:
Sanne (vinden we eigenlijk iets te gewoontjes)
Amy (vindt vooral man leuk)
Jade (rijmt op made)
Maar verder komen we niet...
Sanne (vinden we eigenlijk iets te gewoontjes)
Amy (vindt vooral man leuk)
Jade (rijmt op made)
Maar verder komen we niet...
zondag 22 mei 2016 om 17:42
@lisa
Wil je überhaupt geen naam eindigend op -a of mag dat op zich wel? Ik doe een wilde gok (vind Sanne, Amy en jade namelijk nogal verschillende soorten namen:
Lara
Mila
Mirre
Elze
Emmy
Danee
Lotta
Jolijn
Karlijn
Indy
Jonne
Janne
Ella
Alies/Alice
Lente
Merle
Elvi
Julie
Zit er iets tussen in de goede richting en zo ja, welke? Dan kunnen we misschien beter meedenken.
Wil je überhaupt geen naam eindigend op -a of mag dat op zich wel? Ik doe een wilde gok (vind Sanne, Amy en jade namelijk nogal verschillende soorten namen:
Lara
Mila
Mirre
Elze
Emmy
Danee
Lotta
Jolijn
Karlijn
Indy
Jonne
Janne
Ella
Alies/Alice
Lente
Merle
Elvi
Julie
Zit er iets tussen in de goede richting en zo ja, welke? Dan kunnen we misschien beter meedenken.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 22 mei 2016 om 17:50
Joosje;
Vind je Sofia misschien ook mooi? Dat vind ik ook een mooie naam en is ook wat minder vaak voorkomend.
Lisa077:
Dat Jade op made rijmt zou ik niet zien als bezwaar. Het is niet alsof je haar daarmee een ideale pestnaam geeft. Voor jullie als ideeën:
Aimee
Abby
Lilly
Loren
Macy
Julie
Britt
Indy
Lenne
Eline
Lize
Suze
Merle
Amber
Iris
Vieve
Emmy
Maud
Loïs
Mirthe
Feline
Odet
Leanne
Maite
Chloë
Edit: crosspost met tinkerbell en meerdere namen hetzelfde bedacht, zou dat een goed teken zijn?
Vind je Sofia misschien ook mooi? Dat vind ik ook een mooie naam en is ook wat minder vaak voorkomend.
Lisa077:
Dat Jade op made rijmt zou ik niet zien als bezwaar. Het is niet alsof je haar daarmee een ideale pestnaam geeft. Voor jullie als ideeën:
Aimee
Abby
Lilly
Loren
Macy
Julie
Britt
Indy
Lenne
Eline
Lize
Suze
Merle
Amber
Iris
Vieve
Emmy
Maud
Loïs
Mirthe
Feline
Odet
Leanne
Maite
Chloë
Edit: crosspost met tinkerbell en meerdere namen hetzelfde bedacht, zou dat een goed teken zijn?
zondag 22 mei 2016 om 20:53
zondag 22 mei 2016 om 21:22
Bedankt voor het meedenken. Mila en Ella zijn leuk, maar lijken te veel op dochter. Indy is ook leuk.
Elvi(e) vind ik wel leuk, maar man niet. Te hippie geloof ik
@Curly: Elin en Elvie vind ik leuk. Niene en Jessie vind ik ook wel ok, maar wel minder. Dus ik geloof niet dat ik je echt verder help he?
Elvi(e) vind ik wel leuk, maar man niet. Te hippie geloof ik
@Curly: Elin en Elvie vind ik leuk. Niene en Jessie vind ik ook wel ok, maar wel minder. Dus ik geloof niet dat ik je echt verder help he?
zondag 22 mei 2016 om 21:46
Curly, leuke namen hoor. Ik vind Elvie het mooist combineren met Niene en Elin met Jessie. Dus ik zou kiezen uit;
Niene Elvie
Jessie Elin
Ik vind Jessie en Elvie samen minder mooi omdat die allebei eindigen op de -ie klank. Vandaar dat ik het zo zou combineren. Niene Elin vind ik trouwens ook mooi combineren.
Niene Elvie
Jessie Elin
Ik vind Jessie en Elvie samen minder mooi omdat die allebei eindigen op de -ie klank. Vandaar dat ik het zo zou combineren. Niene Elin vind ik trouwens ook mooi combineren.
zondag 22 mei 2016 om 22:24
Lisa, nog wat namen voor jou (die niet op een a eindigen). Wie weet zit er wat tussen;
Vicky
Lexi
Jorien
Lizz
Feline
June
Romy
Demi
Phileine
Jasmijn
Steffie
Marly
Estee
Miron
Femmie
Suzette
Quincy
Quinty
Jacky
Emmily
Julin
Liv
Lise
Zoë
Naomi
Noëlle
Vieve
Viv
Fenne
Leonore
Lynn
Elin
Julot
Marlise
Amarens
Meredith
Aurelie
Imke
Ninthe
Marinthe
Jaimy
Romée
Phoebe
Elise
Marlijn
Valerie
Vicky
Lexi
Jorien
Lizz
Feline
June
Romy
Demi
Phileine
Jasmijn
Steffie
Marly
Estee
Miron
Femmie
Suzette
Quincy
Quinty
Jacky
Emmily
Julin
Liv
Lise
Zoë
Naomi
Noëlle
Vieve
Viv
Fenne
Leonore
Lynn
Elin
Julot
Marlise
Amarens
Meredith
Aurelie
Imke
Ninthe
Marinthe
Jaimy
Romée
Phoebe
Elise
Marlijn
Valerie
maandag 30 mei 2016 om 10:01
Ik schuif ook even aan, 23 weken zwanger! Ik heb een vraag:
(..)
De namen die we nu overhebben:
(..)
Ik denk dat het echt neer zal komen op kiezen tussen de eerste 2 namen, maar we houden onze opties nog even open. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
En zijn er met de 5 namen die we hier hebben nog namen die bij jullie opkomen? Er zijn al heel lang geen namen meer bij gekomen maar wie weet
(..)
De namen die we nu overhebben:
(..)
Ik denk dat het echt neer zal komen op kiezen tussen de eerste 2 namen, maar we houden onze opties nog even open. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
En zijn er met de 5 namen die we hier hebben nog namen die bij jullie opkomen? Er zijn al heel lang geen namen meer bij gekomen maar wie weet
maandag 30 mei 2016 om 10:02
Sophie/Sophia stond ook op ons lijstje, ik vind het een fantastische naam, heel mooi, maar we kiezen er toch niet voor vanwege de populariteit. Zelfs al kennen we er zelf geen, ik hoop te kunnen voorkomen dat ze Sophie 1/2/3 in de klas wordt. Want daar zitten ze ongetwijfeld wel, die andere Sophie's!
maandag 30 mei 2016 om 10:43
- Mia: niks mis mee, maar vind het ook niet heel mooi. Het leuke aan deze naam is wel dat veel mensen de naam kennen, maar er maar weinig zo heten.
- Loes: superleuk! Stoere naam! Zie een mooi blond meisje voor me met 2 vlechtjes in.
- Lea/Lia: Leah vind mooier. Leuke naam.
- Elin: ook erg leuk. Wel populair momenteel.
- Rosie: vind ik niks. Beetje te Engels. Roos of Roza vind ik wel mooi
- Loes: superleuk! Stoere naam! Zie een mooi blond meisje voor me met 2 vlechtjes in.
- Lea/Lia: Leah vind mooier. Leuke naam.
- Elin: ook erg leuk. Wel populair momenteel.
- Rosie: vind ik niks. Beetje te Engels. Roos of Roza vind ik wel mooi

maandag 30 mei 2016 om 11:04
Ik vind Mia en Elin vind ik leuk.
Loes vind ik beetje oudbollig.
Lea/Lia en Rosie, zijn niet mijn smaak, maar klinken wel leuk.
Misschien nog Elina, Livia, Ylva, Mila, Fenna, Stella, Elena, Ella, Maya, Hannah, Lina, Linda, Lisa, Julia, Rosalie, Charlie, Evi, Julie, Liva, Suzie, Yara, Laura
En de combinatie voornamen+achternaam lijkt me prima.
Loes vind ik beetje oudbollig.
Lea/Lia en Rosie, zijn niet mijn smaak, maar klinken wel leuk.
Misschien nog Elina, Livia, Ylva, Mila, Fenna, Stella, Elena, Ella, Maya, Hannah, Lina, Linda, Lisa, Julia, Rosalie, Charlie, Evi, Julie, Liva, Suzie, Yara, Laura
En de combinatie voornamen+achternaam lijkt me prima.
maandag 30 mei 2016 om 16:52
mjdlh dit vind ik :
- Mia (mijn favoriet) Tof omdat je het niet vaak hoort en het is kort en krachtig
- Loes (mijn mans favoriet) opzich leuk maar vind het te hollands
- Lea/Lia vind ik te ouwelijk
- Elin helemaal super! (heb vorige week namen op een lijstje geschreven voor in de toekomst want hebben nog geen plannen hoor en deze staat er bij mij ook op)
- Rosie te liefelijk en Engels maar daarom misschien hier wel weer uniek.
- Mia (mijn favoriet) Tof omdat je het niet vaak hoort en het is kort en krachtig
- Loes (mijn mans favoriet) opzich leuk maar vind het te hollands
- Lea/Lia vind ik te ouwelijk
- Elin helemaal super! (heb vorige week namen op een lijstje geschreven voor in de toekomst want hebben nog geen plannen hoor en deze staat er bij mij ook op)
- Rosie te liefelijk en Engels maar daarom misschien hier wel weer uniek.
Tralalalala