Entertainment alle pijlers

Fear The Walking Dead

31-03-2015 17:09 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het Fear The Walking Dead-topi.

Dit topic gaat over de serie Fear The Walking Dead, de companionserie van The Walking Dead. Seizoen 2 gaat op 10 april 2016 in de VS in première. In Nederland begint AMC op 29 februari 2016 met seizoen 1 van de serie en ze gaan meteen door met seizoen 2.

Aflevering bespreken iedere maandag (na de Amerikaanse uitzending) vanaf 20.30. Voor die tijd kun je je berichten over de aflevering in het wit zetten.

Het TWD-topic vind je hier: The Waiting Dead
Zo.

Ieuw, echt creepy dat bij al die kerkgangers de ogen begonnen te bloeden. Het was me een tijdje onduidelijk hoe en wat, maar we zien al snel dat Celia iedereen die anti-walker is vergiftigd.

Brr, een soort Hershel/Lizzie/Carol hybride is zij. Ze ziet walkers nog steeds als mensen en ze kookt er ook nog eens heerlijk bij.

Ik vind haar doodeng.

En Chris is ook lekker van het padje af. Rare vogel zeg. Maddy niet helpen omdat zij in zijn beleving tegen Travis geklikt heeft. Dat wordt nog wat. Of hij is straks verantwoordelijk voor iemands dood of wordt een of andere slechterik.

Ik moet wel grinniken bij die vechtscene bij de kerk. Travis die met een honkbalknuppel walkers in elkaar mept, zien we hier foreshadowing voor een nieuwe Negan ??

Vond het een creepy aflevering en of ze verlaten deze compound weer snel of we werken toe naar een showdown.

Ik ben benieuwd wanneer we Alex en haar piraten weer tegenkomen. Die zullen wel op zee/aan de kust blijven terwijl onze groep nu wat meer in het binnenland zit. Ik vermoed dat we nog niet het laatste van hun gezien hebben. Maar dat kan ook bewaard blijven toe s3 of zo.
En nog een promo: https://www.youtube.com/watch?v=ZW2x26GysNs

Ik word steeds meer gepakt door de serie! Kijk ook echt weer uit naar volgende week.

Ik kijk hem via AMC, kanaal 131 van Ziggo. Beetje jammer dat ik geen Spaans spreek en er geen Engelse ondertiteling is bij die stukjes, ben wel benieuwd naar wat voor gesprekken er gevoerd zijn.

Chris is echt koekoek intussen... Psychopaatje is het. Ben benieuwd welke kant dat op gaat. Vast niet de goede

Nick vind ik het tofste karakter! Hoe hij zich in de nieuwe wereld begeeft, echt geniaal.

De scene met de kerkgangers was gaaf! Hadden ze goed gedaan. Zou dat ook zijn waar Thomas is gebeten?

Niet aan toegekomen om te kijken, maar hij staat nu aan

Brrr, die kerkgangers en die ogen. Is het een droom????

Ik geloof Chris nog steeds minder

Spannend de conversatie met die mensen. En handig dat Daniel Spaans spreekt. Toch handig als je meertalig bent, misschien moet ik ook maar even Spaans gaan leren

Serieus? Strand heeft de onderhandeling verpest doordat iemand asshol zei Ik ga stuk hier.

En gaaf dat Daniel voorzorgsmaatregelen neemt....Nice met dat mes!

Jeetje, wat gemeen van Daniel. Hij had dat niet hoeven te doen. Misschien wel mes door het hoofd, maar kon op zijn minst zeggen dat ie het zou doen en dan alsnog munt in het water gooien.

Oh jeetje, een jong meisje. Heftig blijf ik dat vinden.

Daniel is echt kickass

Opheliaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Wat een kracht moest dat gekost hebben.

Mooie scene. Laat wel zien dat ze samen een goed team kunnen zijn.

En terecht Daniel!! Ik had ook op zijn minst gevraagd waarom.

Oh nee. Godver, nu ga ik ook

Ik voelde het al aan en toen dat gezicht van Strand, toen welden de tranen al op. En toen ging hij en ik ook

Ik vind Chris nog steeds meer creepy worden.....Gaat richting het gestoorde af. Brrr

Oh jee. Nick ook al in tranen. Oef, nu ik zie dat Nick emotioneel is, word ik daar ook geraakt. Ben nu toch labiel

En word een beetje moe van Madison. Ziet ze nu niet dat de wereld veranderd is, dat Nick verandert is? Dat ze soms ook een beetje relax kan zijn??? Nu weet ik niet wat ze met Nick mee/doorgemaakt heeft, maar ik vind haar zeer onsympatiek overkomen. Celia bedoelt het alleen warm en hartelijk.

Oei, moeilijk gesprek/ruzie tussen Madison en Travis

Even tot nu toe, kijk later wel weer verder
Staat weer aan

Verzameling van de walkers

Omg, zij is creepy/gestoord. Gewoon ziek om mensen te vergiftigen

Ahwwwww, Tom is dood Jammer, want ik vond het een leuke, interessante vent. Ik weet niet of ik Tom liefdevol een kogel had gegeven: geluid, bloed. Of een mes, maar dan gedoe en meer 'doden' gevoel

*the end*

Leuk aflevering. Ze komen er ein-de-lijk aan en dan dit. Uiteraard is het nooit zoals het lijkt
quote:dolfje schreef op 17 mei 2016 @ 21:50:

Ik vond deze aflevering iets leuker dan de vorige. Maar ben er nog niet kapot van.En toch blijf je kijken
quote:Lovestar schreef op 18 mei 2016 @ 20:29:

[...]

En toch blijf je kijken Ja maar dat komt omdat we bij zijn en 1 afl per week wel te doen is. Het is niet dat ik er een seizoen in 3 avonden doorheen wil jassen.
quote:dolfje schreef op 18 mei 2016 @ 20:36:

[...]

Ja maar dat komt omdat we bij zijn en 1 afl per week wel te doen is. Het is niet dat ik er een seizoen in 3 avonden doorheen wil jassen.

Haha, wilde je dat dan?

Maar als je blijf kijken, dan trekt het je wel blijkbaar
ja nu gaat het echt leuk worden ! ik zie in Celia ook een soort hershel gedoe alleen is zij volgend mij al zo twisted dat die zich niet even laat ompraten.
What doesn't kill you will make you grow stronger . Or last a bit longer... like the greatest wall in China , or that rabbit with a drum
hmmmm

toen ik de reacties peilde van de Amerikanen vonden ze de aflevering echt top.. awesome episode ever

dus ik ging er met een goede hoop in maar toch kom ik er redelijk teleurgesteld (nee dat is verkeerd woord) toch een beetje met een verdwaasd tja wat moet ik er van denken van gevoel terug !

ik heb en kan geen hekel hebben aan chris.. ik heb vanaf het begin al het idee dat madison hem en zijn moeder er niet bij wou hebben, maar dat kan gewoon komen omdat ik gewoon echt niks met die madison heb.. ik vind er ontzettend irritant en hoop dat ze niet heel lang in fear blijft spelen (maar dat zou wel ijdele hoop zijn)

ik begrijp chris wel en misschien ligt het aan mij maar volgens mij bedreigde hij die dochter helemaal niet hoor... (heb het zonder ondertiteling gestreamd en had geluiden op de achtergrond) dus ik kan het mis hebben.. ben wel blij dat Travis het toch beetje voor zijn zoon opneemt... maar dat zal ook wel weer veranderen

hoe dan ook ik zie die verhaallijn die nu beetje ontplooit met Travis en Chris en (igh) madison en haar dochter toch echt niet zitten., jammer dat de makers dit doen...

daniel en ophelia... leuke mensen... leuke actie...

fijn om te zien dat weer een beetje de goede kant op gaat..

Lovestar : hij nam geen voorzorgen ze weten al sinds eind seizoen 1 dat je hoe dan ook veranderd als je dood gaat. dat zei de dokter tegen chris zijn moeder en die zal vast wel tegen de rest hebben gezegd.,

bij die tom voelde ik niks. vind het aan de ene kant wel jammer dat die dood is gegaan maar weet niet waarom en gek genoeg was ik blij dat Strand niet zich eigen heeft vergiftigd nou dat zeg toch iets denk ik.. terwijl 2 weken geleden heb nog kon missen

en dan die barn met walkers.. tja zoiets vermoedde ik al en dan dieren voeden.. blegh ik houd er niet van.. ook dat godsdienstige nee. ik vertrouwde het al niet toen ze er aan kwamen lopen..

en dan die Celia.. blegh eng mens... hoop dat ze snel zelf een walker wordt ik irriteerde me ook even aan nick bij dat gesprek tussen hem en haar.. waarin die vroeg of de doden dan iets anders hebben en dan denk kom op NICK doe normaal !! ze zijn dood

zo nou dat was het weer

aan de promo,s beloofd volgende aflevering (de mid break) wel leuk te worden.. ben benieuwd.. !!
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Sparkles1983 schreef op 19 mei 2016 @ 19:15:

ja nu gaat het echt leuk worden ! ik zie in Celia ook een soort hershel gedoe alleen is zij volgend mij al zo twisted dat die zich niet even laat ompraten.

echt wel en dan heb je ook nog de afkomst zelf..

ik wil absoluut niet discrimenerd overkomen

maar in films en series zijn de mensen zoals zij ontzettend koppig en bijgelovig en alles wat daar nog meer bij kan horen...

Brrrr.... als je in en Z-A zit ga daar dan vooral niet naar zulke kampen !! haha
quote:mamsvan schreef op 20 mei 2016 @ 11:13:

ik begrijp chris wel en misschien ligt het aan mij maar volgens mij bedreigde hij die dochter helemaal niet hoor... (heb het zonder ondertiteling gestreamd en had geluiden op de achtergrond) dus ik kan het mis hebben.. ben wel blij dat Travis het toch beetje voor zijn zoon opneemt... maar dat zal ook wel weer veranderen

Hij stond met een mes naast haar bed... Dat is denk ik niet om een boterham te smeren.
quote:Artemis schreef op 20 mei 2016 @ 11:22:

[...]

Hij stond met een mes naast haar bed... Dat is denk ik niet om een boterham te smeren.

nee.

Ik zeg niet dat hij al helemaal gepland had dat hij ze zou doodsteken, maar het feit dat hij er al staat zegt al veel.

Ik voorzie een breuk met een Chris-Travis kamp en een Madisonkamp.

Ik weet trouwens niet zo goed wat ik van Maddy vind. Aan de ene kant snap ik wel dat ze erg beschermend is naar haar gezin, maar ze keek zo afkeurend toen ze Nick betrapte in de keuken bij Celia.

Ik bedoel, kom op, mag die jongen niet een hapje eten en een praatje maken met iemand anders dan zijn moeder?

(okay nou is Celia creepy, maar dat wisten we toen nog niet.)
Ter info over Celia: na alle waarschijnlijkheid volgt ze de cultus van Santa Muerte. Ook schijnt de uil in Latijns-Amerika een teken te zijn van onheil. Waarschijnlijk is dus dat Daniël dit symbool al herkende op de munt van Luis en hem daarom weggooide (en al snel doorhad dat er iets niet in de haak is). Dat geeft wel een interessante draai aan het Hershel 2.0 gedoe. Hershel was duidelijk in denial (en was al heel wat langer in deze situatie dan Celia, dat moeten we ook niet vergeten), maar Celia gelooft echt in een creepy dood cultus.

De Travis-Madison breuk zie ik inderdaad ook aankomen, wordt ook al wat langer naar gehint voor mijn gevoel. Toen ze ruzie kregen zei ik in ieder geval meteen tegen vriend: nou daar konden we op wachten. Het lijkt mij ook wel een vreemde situatie, zo'n samengesteld gezin in een apocalyptische setting. Je gaat toch altijd eerst voor je eigen bloed als het er op aan komt lijkt mij. Kan nog voor extra wrijving zorgen en dat zien we nu dan inderdaad langzaamaan gebeuren.

Ik vraag me af of volgende week dan ("eindelijk") wat doden zullen zien vallen. Deze groep heeft tot nu toe behoorlijk geluk gehad. Dat zal ook wel eens voorbij zijn.
oh dat is dan weer boeiend zo'n 'doden'geloof.

Mensen die dat aanhangen, moeten in het geval van een ZA echt denken dat God gearriveerd is.
Wij eindelijk ook gekeken, drukke week achter de boeg. Ik vond het een beetje een gehaaste aflevering ofzo. Alsof er nog een hoop moest gebeuren voor de break. Het gedoe met die 'douane', wat hebben ze nou nog aan goud? Hop, opeens stonden ze aan land, opeens zaten ze in een slagveld, Tom gebeten (hoe dan?) en ook maar meteen dood en zo nog wat dingetjes.

Nick vind ik steeds leuker en beter worden. Volgens mij houdt hij Celia ook voor de gek. Ik vind hem een interessante combinatie met Ofelia. Geen ship, maar meer 2 karakters die elkaar versterken ofzo.

Ik denk dat Celia nog wat levens gaat kosten aan de groep. Net als Chris. D'r zal volgende week wel het een en ander gaan gebeuren. Madison vind ik steeds irritanter, dus die mag dood . Daniel en Strand vind ik samen het fundament van de groep, zij begrijpen wat er moet gebeuren en zijn niet zo goed van vertrouwen. Alle wapens inleveren.. Ze hebben duidelijk TWD-afleveringen over Terminus niet gezien .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Zo he , dit vond ik eindelijk een pittige en heftige aflevering zoals we hem graag zien.

Al ben ik het ook eens dat het allemaal erg gehaast gaat.
What doesn't kill you will make you grow stronger . Or last a bit longer... like the greatest wall in China , or that rabbit with a drum
quote:Artemis schreef op 20 mei 2016 @ 11:22:

[...]

ik had in de voorstukjes van final mid break inderdaad terug zien dat het een soort dreiging was in de kamer eerder

dat mes op het eind van aflevering 6 had ik al gezien hoor
final inmiddels gezien.. ik weet niet wat moet denken.. ik had de aflevering anders gewild of verwacht. ik weet niet. krijg een eind seizoen 2 van TWD gevoel erbij... hoop dat de tweede helft wat meer biedt..

en voor de rest houd ik me koest met vragen ivb met spoileren ;)

Ben benieuwd! Klinkt veelbelovend adhv julie berichten
Nou dames,

Wat een midseason finale. Iedereen is zo'n beetje de weg kwijt, behalve (uiteraard) Strand (en Alicia en Ofelia, maar die hebben de hele aflevering zo goed als niks gedaan). Nu afwachten wanneer (en of) de groep weer bij elkaar komt.
Komkommer? Check

Droge worst? Check

Nieuwste aflevering frwd? Check

Madison lijkt in eerste instantie achterdochtig, snel van conclusie. Maar ik denk dat ze gelijk heeft, enge groep mensen en die Cecilia is een gestoord wijf. Denk dat Daniel en zij een goede team maken

Wat heeft Travis aan zijn voet/been?

Wow, ziet er naar uit.

En weer/nog steeds is Nick vies

Wtf is Nick aan het doen? Ik heb niet echt het idee dat hij eens is met haar, maar dat hij ergens mee bezig is.. Want zo onvoorbereid en zo snel weg gaan is ook niet handig.

*douchescene Nick*

Oké, misschien is hij toch een beetje besmet met gestoorde Cecilia-gekte.

'I move among them'

En Daniel ptss speelt op. Dat wordt gevaarlijk........

En Strand heeft gelijk

Madison en Strand zijn vriendjes En je zegt van niet Strand, maar je bent wel degelijk vriendjes met Madison

Oh jeetje, Nick is van zijn padje af.

Cecilia is niet zijn echt moeder

Kan toch best snel rennen met zijn voet.

Oh jee......Die Nick is niet meer goed bij zijn hoofd. Watsgeburt met hem. *denkt na*

Denk door de dood van zijn moeder. Dat moet iets getriggerd hebben. Het besef dat het een andere wereld is.

Daniel doet een Rick Blijkbaar gaat iedereen even koekoek na de dood van zijn vrouw.

Ik had het wel verwacht ergens, maar Travis komt niet terug met Chris.Begrijpelijk, want die kan niet normaal functioneren.

Madison wilt het begrijpen, maar werkelijk of speelt ze het spel mee?

En ze is niet eens verbaasd. Alsof ze er vrede mee heeft. En ik ben niet eens verbaasd over dat Madison het doet. Niet eens in koele bloeden. Toen Cecila begon over het voeden van kind, ervoor zorgen, dacht ik ook al koekoek en Madison blijkbaar ook.

Zonde dat de plek in de fik gaat.

Wat raar dat Madison niet verteld dat ze niet weet waar de brand vandaan komt (dat is de waarheid) en zo dat stuk van Cecila zo wegmoffelt. Ik snap Nick wel dat ie niet mee gaat. Hij voelt zich niet thuis, onbegrepen. Wat Madison niet begrijpt, is dat Nick hiervoor 'alleen' was, al zonder hen, zonder familie. Hij verliest/wint er niks mee. Madison is moeder, dus ik vind het begrijpelijk dat je je zoon wilt helpen, hem terug wilt. Maar ze luistert en kijkt totaal niet naar zijn behoeftes.

*the end*

Gave aflevering weer
Hmm, jammer dat die Gale (producer van de serie) wat verklapt. Ik was er liever zelf achter gekomen
Ik vond het weer een goede, lekkere aflevering! Ben ook benieuwd hoe het verder gaat.
Nick was de eerste keer vies om haar echte zoon van de boot te halen (jeetje gelukkig is die nu echt dood ook als walker want hoe vaak moet nick hem nog mee nemen) en toen ging die douchen en daarna was die weer vies toen die Travis tegen kwam buiten de kamp, WAAROM DAN DOUCHEN..

dit was de eerste aflevering dat ik me aan nick irriteerde... ik denk DOE NORMAAL ze zijn dood lopende doden !! niks anders dan dat..

ik ben benieuwd is die cecillia nou dood of toch niet, (uiteindelijk hebben we dat niet echt gezien) en is Daniel Dood ??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven