Het stamcafé XIV

19-05-2016 20:18 3006 berichten
Deel veertien alweer van ons onvolprezen café! Het wordt nu echt een beetje lastig, met die romeinse cijfers maar het is me toch weer gelukt . Dit keer zitten we in het Wilde Westen, dat wilde ik al die tijd al zo graag dus nu neem ik de kans mooi waar *gnagna*

Zuigen wordt zeer op prijs gesteld, stof zat hier met dat woestijngedoe. Maar dan alleen stof he, als je iets met iemand uit te vechten hebt doe je dat maar fijn in je eigen topic. En lieve groetjes natuurlijk van Leo, Yas, ik-zei-de-gek en Star (in ruste).
Alle reacties Link kopieren
En Goedenavond
When they go low, we go high. (M.Obama)
Zwemmen? Ja, lekker! Over de correcte omgang met racisme buig ik me maar niet, dat doe ik wel weer op bepaalde familiebijeenkomsten. Voor nu vier ik een klein herstfeestje. Met een diner met heerlijke gehaktballen, heerlijke gekookte aardappelen met jus en heerlijke rode kool.
quote:yasmijn schreef op 23 mei 2016 @ 19:02:

Ow wellicht het verkeerde topic. Ja, je zit op de actueelpijler hier
Ik had heerlijke stamppot. Ui en rode paprika fruiten en door een lekkere aardappelpuree met rauwe spinazie gestampt. Nog wat stukjes walnoot erdoor gedaan.

Love it!
Wat fijn Yas, nieuwe stoelen en een relaxte Bo.

Gisteravond vrienden op bezoek met zoontje van 2,5. Superschattige blonde krullenbol hoorden we ineens een conversatie voeren in de slaapkamer. (ons bed is heel hoog dus ze waren op 'ooghoogte') Jongste kat lag op het bed en mannetje stond aan het voeteneinde met zijn handjes in zijn zij (hij heeft geleerd dat je niet achter huisdieren aan moet gaan, dat als zij willen 'spelen' ze naar jou komen): 'poesje lig je lekker op het bed? Ben je zo moe dan? Ik ga in bad bij Oudblond. Wil je ook spelen met mijn eendjes?. En poes mauwde tussen ieder zinnetje naar hem.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
.
quote:Oudblond schreef op 23 mei 2016 @ 19:12:

Gisteravond vrienden op bezoek met zoontje van 2,5. Superschattige blonde krullenbol hoorden we ineens een conversatie voeren in de slaapkamer. (ons bed is heel hoog) Jongste kat lag op het bed en mannetje stond aan het voeteneinde met zijn handjes in zijn zij (hij heeft geleerd dat je niet achter huisdieren aan moet gaan, dat als zij willen 'spelen' ze naar jou komen): 'poesje lig je lekker op het bed? Ben je zo moe dan? Ik ga in bad bij Oudblond. Wil je ook spelen met mijn eendjes?. En poes mauwde tussen ieder zinnetje naar hem.

ps. Had je mijn pb terug gezien?
Blondie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Oudblond schreef op 23 mei 2016 @ 19:12:

Gisteravond vrienden op bezoek met zoontje van 2,5. Superschattige blonde krullenbol hoorden we ineens een conversatie voeren in de slaapkamer. (ons bed is heel hoog dus ze waren op 'ooghoogte') Jongste kat lag op het bed en mannetje stond aan het voeteneinde met zijn handjes in zijn zij (hij heeft geleerd dat je niet achter huisdieren aan moet gaan, dat als zij willen 'spelen' ze naar jou komen): 'poesje lig je lekker op het bed? Ben je zo moe dan? Ik ga in bad bij Oudblond. Wil je ook spelen met mijn eendjes?. En poes mauwde tussen ieder zinnetje naar hem. Aahhh, wat lief!
quote:SaveAngie schreef op 23 mei 2016 @ 19:14:

[...]

ps. Had je mijn pb terug gezien?Nee, ik ga kijken!
quote:barbaracartland schreef op 23 mei 2016 @ 19:10:

Voor nu vier ik een klein herstfeestje. Met een diner met heerlijke gehaktballen, heerlijke gekookte aardappelen met jus en heerlijke rode kool.Ik las dus gewoon kerstfeestje... ik dacht die is er op tijd bij
quote:dolfje schreef op 23 mei 2016 @ 19:19:

[...]

Ik las dus gewoon kerstfeestje... ik dacht die is er op tijd bij Is ook niet zo vreemd. Ik was de 'f' vergeten. Mijn hersens staan een beetje uit. Ik zou geen probleem hebben met een beetje kerst nu, overigens. Ik heb gisteren nog een chocoladeletter aangevallen, dus december is een terugkerend thema.
quote:barbaracartland schreef op 23 mei 2016 @ 19:10:

Zwemmen? Ja, lekker! Over de correcte omgang met racisme buig ik me maar niet, dat doe ik wel weer op bepaalde familiebijeenkomsten. Voor nu vier ik een klein herstfeestje. Met een diner met heerlijke gehaktballen, heerlijke gekookte aardappelen met jus en heerlijke rode kool.Gehaktballen lukken bij mij nooit zo lekker als bij mijn Zeeuwse ex-oma.
quote:Kittens schreef op 23 mei 2016 @ 19:07:

[...]

Ik lees het graag.Je kunt alles lezeni in MV's topic. Tot vervelens toe ben ik bang
quote:elfje12 schreef op 23 mei 2016 @ 18:15:

[...]

Dit.

Zoals in mijn stukje over die vrouw uit Borneo. Die vrouw heb ik laten voelen dat ik haar niet veroordeeld heb vanwege haar huidskleur. Mensen zoals Leo die met vluchtelingen werkt laat ook zien dat zij niet meedoet met racisme.

Precies.

En Leo heeft ook nog liefdevol een asielzoeker in huis genomen. (zijn eigen woorden)

En nóg ben ik ook racistisch hoor.

Net als iedereen.

Ook zij die er heel hard tegen zijn, zich er keihard tegen verzetten en anderen er op aanspreken.

Ook zíj maken zich er wel eens schuldig (no pun) aan.

In het AZC willen inwoners van het ene land (of streek) niet met anderen uit die streek of dat land samen in een slaapzaal en er wordt onderling wat afgeracisteerd.

Het is een hele puzzel wie bij wie kan, qua in één ruimte zijn.

Mensen zijn racistisch.

Het is zaak om het zo veel mogelijk te vermijden en je bewust te zijn van wat je tegen en over wie zegt.

En dat geldt voor iedereen.
quote:yasmijn schreef op 23 mei 2016 @ 19:23:

[...]

Je kunt alles lezeni in MV's topic. Tot vervelens toe ben ik bang Ik vind het heerlijk om de verhalen te lezen, dus ga vooral verder op de ingeslagen weg!
quote:SaveAngie schreef op 23 mei 2016 @ 19:22:

[...]

Gehaktballen lukken bij mij nooit zo lekker als bij mijn Zeeuwse ex-oma.Dat is ook een wedstrijd die je nooit kunt winnen. Maak geen slappe copie van je oma's gehaktballen, maar maak een ijzersterk origineel van jezelf!
Wat een lief kereltje OB en de kat ook
quote:SaveAngie schreef op 23 mei 2016 @ 19:22:

[...]

Gehaktballen lukken bij mij nooit zo lekker als bij mijn Zeeuwse ex-oma.

Ik herken het. Mijn schoonvader is een soort gehaktballenwizard. Opgegroeid in een vrij arm gezin met een stuk of wat beren van zoons en een berin van een dochter, kan hij van een pond gehakt, wat beschuiten, peterselie, peper, zout en een ui 10 mensen van meesterlijke, grote gehaktballen voorzien. Het is net magie.

Ik kies voor een goed basisingrediënt (mijn geliefde biologische gehakt van Lidl) en dan komt de rest vanzelf.
quote:fietsie schreef op 23 mei 2016 @ 19:29:

[...]

Dat is ook een wedstrijd die je nooit kunt winnen. Maak geen slappe copie van je oma's gehaktballen, maar maak een ijzersterk origineel van jezelf!Ben al 20 jaar bezig maar is nog steeds niet gelukt.
quote:barbaracartland schreef op 23 mei 2016 @ 19:33:

[...]

Ik herken het. Mijn schoonvader is een soort gehaktballenwizard. Opgegroeid in een vrij arm gezin met een stuk of wat beren van zoons en een berin van een dochter, kan hij van een pond gehakt, wat beschuiten, peterselie, peper, zout en een ui 10 mensen van meesterlijke, grote gehaktballen voorzien. Het is net magie.

Ik kies voor een goed basisingrediënt (mijn geliefde biologische gehakt van Lidl) en dan komt de rest vanzelf.Ze zijn bij mij nooit lekker sappig. Snap ik niet want ander vlees lukt mij altijd prima.
quote:Eleonora-1 schreef op 23 mei 2016 @ 19:24:

[...]

Precies.

En Leo heeft ook nog liefdevol een asielzoeker in huis genomen. (zijn eigen woorden)

En nóg ben ik ook racistisch hoor.

Net als iedereen.

Ook zij die er heel hard tegen zijn, zich er keihard tegen verzetten en anderen er op aanspreken.

Ook zíj maken zich er wel eens schuldig (no pun) aan.

In het AZC willen inwoners van het ene land (of streek) niet met anderen uit die streek of dat land samen in een slaapzaal en er wordt onderling wat afgeracisteerd.

Het is een hele puzzel wie bij wie kan, qua in één ruimte zijn.

Mensen zijn racistisch.

Het is zaak om het zo veel mogelijk te vermijden en je berust te zijn van wat je tegen en over wie zegt.

En dat geldt voor iedereen.Zo eens, alles wat je tegenwoordig zegt wordt op een gouden schaaltje gewogen. Maar zij die menen gediscrimineerd te worden mogen wel zeggen: 'Jullie Hollanders......'
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 23 mei 2016 @ 19:32:

Wat een lief kereltje OB en de kat ook Ja, ik smelt elke keer weer voor hem. Alhoewel... hij heeft me een tijdje enthousiast begroet met : 'OMA!!!!' Dat was toch wat minder. Gelukkig is dat voorbij
quote:fietsie schreef op 23 mei 2016 @ 19:37:

[...]

Zo eens, alles wat je tegenwoordig zegt wordt op een gouden schaaltje gewogen. Maar zij die menen gediscrimineerd te worden mogen wel zeggen: 'Jullie Hollanders......'Goudschaaltje
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Oudblond schreef op 23 mei 2016 @ 19:43:

[...]

Ja, ik smelt elke keer weer voor hem. Alhoewel... hij heeft me een tijdje enthousiast begroet met : 'OMA!!!!' Dat was toch wat minder. Gelukkig is dat voorbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven