Riool service
maandag 23 mei 2016 om 19:31
Hoi
Wij wonen nu sinds jaar in koopwoning uit jaren 2000
Daarvoor woonde wij in huur huis uit jaren 1975
In huur zat ook service van riool in. Toen die tijd moest wij er ook wel gebruik van maken.
Nu wij hier jaar wonen hebben gelukkig geen gebruik gemaakt.
Nu kwam er aan deur zo' n ( verkoopmannen).
Of wij intessen in service ambo voor riool willen per jaar € 119 ( alles zit er bij in- voorrij kosten- uur loon- materiaal)
Normaal gaan nooi in zee, maar mijn man was thuis en ik niet. Dus hij handelde dit af.
Met gevolg dat dit zag zitten
Nu ook zo service voor ketel . Dit vind wel fijn en handig.
Maar voor riool weet zo niet.
Ik zelf de denk goed koper is dan op moment zelf betalen als nodig.
Wat zijn jullie mening? En argument? Om wel / niet te doen?
Sorry evt fouten ik heb dyslexie.
Wij wonen nu sinds jaar in koopwoning uit jaren 2000
Daarvoor woonde wij in huur huis uit jaren 1975
In huur zat ook service van riool in. Toen die tijd moest wij er ook wel gebruik van maken.
Nu wij hier jaar wonen hebben gelukkig geen gebruik gemaakt.
Nu kwam er aan deur zo' n ( verkoopmannen).
Of wij intessen in service ambo voor riool willen per jaar € 119 ( alles zit er bij in- voorrij kosten- uur loon- materiaal)
Normaal gaan nooi in zee, maar mijn man was thuis en ik niet. Dus hij handelde dit af.
Met gevolg dat dit zag zitten
Nu ook zo service voor ketel . Dit vind wel fijn en handig.
Maar voor riool weet zo niet.
Ik zelf de denk goed koper is dan op moment zelf betalen als nodig.
Wat zijn jullie mening? En argument? Om wel / niet te doen?
Sorry evt fouten ik heb dyslexie.
maandag 23 mei 2016 om 19:41
Ik denk dat dit érg duur is. Hoe vaak is er nou echt iets mis met je riool? Dat kun je beter zelf betalen. En stel dat er eens iets héél erg mis is wat héél duur is om te repareren (dus juist datgene waarvoor je zo'n abonnement of verzekering zou willen afsluiten) staat waarschijnlijk dat dat soort dingen zijn uitgezonderd.
Wat staat er in de kleine lettertjes over welke rioolproblemen wel en niet onder het abonnement vallen?
Wat staat er in de kleine lettertjes over welke rioolproblemen wel en niet onder het abonnement vallen?
maandag 23 mei 2016 om 19:43
Ik heb ze hier ook bij de deur gehad. Wat een onzin verkochten ze. Alle buren zouden meedoen en als ik ook nog mee wilde doen moest ik echt direct beslissen.
Maar ik koop sowieso nooit iets aan de deur. Juist om te voorkomen dat ik in gladde praatjes trap vraag ik altijd een folder of een telefoonnummer, zodat ik er even rustig over na kan denken.
Maar ik koop sowieso nooit iets aan de deur. Juist om te voorkomen dat ik in gladde praatjes trap vraag ik altijd een folder of een telefoonnummer, zodat ik er even rustig over na kan denken.
maandag 23 mei 2016 om 19:46
maandag 23 mei 2016 om 19:53
Nee, dat is echt onzin en veeeeel te duur. Bij colportage heb je herroepingsrecht en dat zou ik echt heel snel doen. Zonde van je geld.
Zelfde trouwens voor je ketel. Onderhoud is dat ze er even met een stofzuiger langs gaan. Als er wat stuk is vallen de onderdelen buiten de regeling en moet je alsnog betalen.
Zelfde trouwens voor je ketel. Onderhoud is dat ze er even met een stofzuiger langs gaan. Als er wat stuk is vallen de onderdelen buiten de regeling en moet je alsnog betalen.
maandag 23 mei 2016 om 20:02
quote:Beter.Laat schreef op 23 mei 2016 @ 19:54:
Niet doen!
Wel onderhoudsabonnement voor je CV ketel, dat kan je leven redden.
En goed (blijven) uitkijken wat je door de WC spoelt; geen maandverband of vetten... Dan is er geen enkele reden om een abo op het riool onderhoud te nemen...
Precies, in een normale situatie is er zelden iets mis met je riool, en die incidentele verstopping eens in de tien jaar kost je de kop niet. En als je helaas in een pand woont met slecht aangelegde riolering staat er waarschijnlijk in de kleine lettertjes dat alleen gewone gebruiksschade gedekt is ofzoiets.
Voor CV hoef je ook niet perse een abonnement af te sluiten; wij hebben geen abo maar wel de afspraak dat mannetje jaarlijks de boel komt controleren. Ik hoef er nooit aan te denken, hij belt vanzelf elk jaar september om een afspraak te maken. Het is het wel belangrijk dat je de installatie regelmatig laat checken en niet pas als er problemen zijn.
Niet doen!
Wel onderhoudsabonnement voor je CV ketel, dat kan je leven redden.
En goed (blijven) uitkijken wat je door de WC spoelt; geen maandverband of vetten... Dan is er geen enkele reden om een abo op het riool onderhoud te nemen...
Precies, in een normale situatie is er zelden iets mis met je riool, en die incidentele verstopping eens in de tien jaar kost je de kop niet. En als je helaas in een pand woont met slecht aangelegde riolering staat er waarschijnlijk in de kleine lettertjes dat alleen gewone gebruiksschade gedekt is ofzoiets.
Voor CV hoef je ook niet perse een abonnement af te sluiten; wij hebben geen abo maar wel de afspraak dat mannetje jaarlijks de boel komt controleren. Ik hoef er nooit aan te denken, hij belt vanzelf elk jaar september om een afspraak te maken. Het is het wel belangrijk dat je de installatie regelmatig laat checken en niet pas als er problemen zijn.
maandag 23 mei 2016 om 20:42
Veel te duur idd. Maak gewoon een pot voor incidentele uitgaven. Je mag binnen 14 dagen opzeggen, doen hoor!
Een zelfde soort bedrag voor ketelservice is wel vrij normaal geloof ik. Tenminste, wij betalen dat ook voor de ketel en dat is voor een jaar lang service (storingsdienst 24 uurs) en onderhoud, ook belangrijk voor de veiligheid.
Een zelfde soort bedrag voor ketelservice is wel vrij normaal geloof ik. Tenminste, wij betalen dat ook voor de ketel en dat is voor een jaar lang service (storingsdienst 24 uurs) en onderhoud, ook belangrijk voor de veiligheid.
maandag 23 mei 2016 om 20:48
Wat een onzin, echt weggegooid geld. Als het al voorkomt dan kun je beter zelf de loodgieter bellen, want dan is er echt iets aan de hand,en dan kunnen ze het meteen verhelpen.
Dat ontstoppingsabbonement bij huurwoningen is omdat huurders vaak iets minder zuinig omgaan, zoals babydoekjes in toilet gooien, pannen met vet, etc etc.
Dat ontstoppingsabbonement bij huurwoningen is omdat huurders vaak iets minder zuinig omgaan, zoals babydoekjes in toilet gooien, pannen met vet, etc etc.
maandag 23 mei 2016 om 20:54
Weet je trouwens wat echt goede rioolservice is? Zelf preventief aan de slag: Borden goed leegschrapen boven de afvalbak, vettigheid met een papieren doek verwijderen ipv afspoelen, vet afgieten in een potje en regelmatig (1 x p wk) een flinke scheut azijn met keteltje kokend water in de afvoer gieten.
maandag 23 mei 2016 om 21:12
quote:Lovely1987 schreef op 23 mei 2016 @ 20:55:
Als ze hier aan de deur zouden komen dan zou ik het echt direct doen. Hier is het het riool ongeveer eens in de maand verstopt en hebben we of verstoppingen of overstromingen. Maar als je het nauwelijks hebt dan zou ik het niet doen.b
Ik gok dat jouw straat voor hun niet interessant is.
Als ze hier aan de deur zouden komen dan zou ik het echt direct doen. Hier is het het riool ongeveer eens in de maand verstopt en hebben we of verstoppingen of overstromingen. Maar als je het nauwelijks hebt dan zou ik het niet doen.b
Ik gok dat jouw straat voor hun niet interessant is.
maandag 23 mei 2016 om 21:17
Ik woon hier nou 20 jaar. Twee keer een probleempje met het riool gehad. Plaatselijke rioolservice gebeld, kostte me 45 euro tot 60 euro per keer. Ofwel: 120 euro in totaal in 20 jaar.
Daar ga ik echt geen 20 x 119 euro = bijna 2500 euro voor betalen...
Daar ga ik echt geen 20 x 119 euro = bijna 2500 euro voor betalen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 23 mei 2016 om 21:23