Leerplicht en reizen
maandag 23 mei 2016 om 19:42
Mijn man gaat soliciteren in het buitenland op een vaste plek, we hebben verschillende gesprekken en zou ongeveer een maand duren. Wij willen graag onze kinderen meenemen omdat we allebei het niet zien zitten om een maand van de kinderen weg te zijn en het de bedoeling is dat ik bij sommige gesprekken ben.(ik weet dat het raar klinkt maar het is daar normaal) Onze zoon is nu 5 en dus leerplichtig. School zegt dat we bij de leerplichtambtenaar moeten zijn dus we gaan morgen even bellen. Onze vraag, hebben jullie ervaring en wat moeten we wel en niet vragen/vertellen?
maandag 23 mei 2016 om 21:22
quote:zecora schreef op 23 mei 2016 @ 20:49:
Is het iets van zendingswerk?Ja, het is zendingswerk in zuid Italië. Het zijn 4 verschillende gesprekken van elke week 1. Ik wilde heel graag weten of mensen weten wat je precies wel of niet moet vertellen. Ik wil helemaal niet liegen maar weten wat relevant is en of mensen ervaringen hebben.
Is het iets van zendingswerk?Ja, het is zendingswerk in zuid Italië. Het zijn 4 verschillende gesprekken van elke week 1. Ik wilde heel graag weten of mensen weten wat je precies wel of niet moet vertellen. Ik wil helemaal niet liegen maar weten wat relevant is en of mensen ervaringen hebben.
maandag 23 mei 2016 om 21:23
maandag 23 mei 2016 om 21:28
Dus jij moet bij een of twee van die gesprekken zijn?
Dan gok ik dat de leerplicht-ambtenaar gaat zeggen dat jij voor die gesprekken maar op en neer moet gaan en dan oppas moet regelen voor je zoon.
Het is immers niet zo dat het echt niet anders kan. En het zit vrij dicht op de zomervakantie, met als gevolg dat ze bijna per definitie 'nee' zeggen, tenzij het een begrafenis oid betreft.
Dan gok ik dat de leerplicht-ambtenaar gaat zeggen dat jij voor die gesprekken maar op en neer moet gaan en dan oppas moet regelen voor je zoon.
Het is immers niet zo dat het echt niet anders kan. En het zit vrij dicht op de zomervakantie, met als gevolg dat ze bijna per definitie 'nee' zeggen, tenzij het een begrafenis oid betreft.
maandag 23 mei 2016 om 21:29
quote:Aarbei85 schreef op 23 mei 2016 @ 21:28:
[...]
Wij gaan daar wonen en werken. Dus toch is het nodig dat we er heen gaan.
Dat weet je toch nog niet? Zolang je dat niet echt doet mag je ze niet voor zoiets een maand van school houden, zeker als er een periode aankomt waarin je prima zonder schoolverzuim dat kan regelen.
Maar je kan het altijd vragen. Heb je op papier dat er gesprekken plaatsvinden?
[...]
Wij gaan daar wonen en werken. Dus toch is het nodig dat we er heen gaan.
Dat weet je toch nog niet? Zolang je dat niet echt doet mag je ze niet voor zoiets een maand van school houden, zeker als er een periode aankomt waarin je prima zonder schoolverzuim dat kan regelen.
Maar je kan het altijd vragen. Heb je op papier dat er gesprekken plaatsvinden?
maandag 23 mei 2016 om 21:31
maandag 23 mei 2016 om 21:32
quote:blueeyes*3 schreef op 23 mei 2016 @ 21:31:
[...]
Maar niet per se die maand. Je kunt ook in de zomervakantie die kant op. Dat is iets later, ja. Maar dan hou je je wel netjes aan de Nederlandse wet.Ach ja, wie houdt zich aan de wet als de HEERE zegt dat je moet gaan!!
[...]
Maar niet per se die maand. Je kunt ook in de zomervakantie die kant op. Dat is iets later, ja. Maar dan hou je je wel netjes aan de Nederlandse wet.Ach ja, wie houdt zich aan de wet als de HEERE zegt dat je moet gaan!!
668, the neighbour of the Beast