Entertainment alle pijlers

Fear The Walking Dead

31-03-2015 17:09 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het Fear The Walking Dead-topi.

Dit topic gaat over de serie Fear The Walking Dead, de companionserie van The Walking Dead. Seizoen 2 gaat op 10 april 2016 in de VS in première. In Nederland begint AMC op 29 februari 2016 met seizoen 1 van de serie en ze gaan meteen door met seizoen 2.

Aflevering bespreken iedere maandag (na de Amerikaanse uitzending) vanaf 20.30. Voor die tijd kun je je berichten over de aflevering in het wit zetten.

Het TWD-topic vind je hier: The Waiting Dead
Waarom dan douchen? Om ons wat eye-candy te geven

Maar toen hij ging douchen, wist hij nog niet dat hij er nog eens op uit zou gaan. Dat vond ik ook een goede toevoeging aan zijn karakter; hij wil heel graag de buitenwereld in, alleen tussen de zombies.
En de acteur die Daniel speelt, is een bekende Panameese zanger die in de run gaat voor het presidentschap. Ik denk dat hij volgend seizoen niet haalt
quote:Lovestar schreef op 23 mei 2016 @ 21:39:

Komkommer? Check

Droge worst? Check

Nieuwste aflevering frwd? Check

waarom komkommer ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:mamsvan schreef op 24 mei 2016 @ 10:16:

Nick was de eerste keer vies om haar echte zoon van de boot te halen (jeetje gelukkig is die nu echt dood ook als walker want hoe vaak moet nick hem nog mee nemen) en toen ging die douchen en daarna was die weer vies toen die Travis tegen kwam buiten de kamp, WAAROM DAN DOUCHEN..

dit was de eerste aflevering dat ik me aan nick irriteerde... ik denk DOE NORMAAL ze zijn dood lopende doden !! niks anders dan dat..

ik ben benieuwd is die cecillia nou dood of toch niet, (uiteindelijk hebben we dat niet echt gezien) en is Daniel Dood ??

Volgens mij hebben we de scene gezien (althans, echt gezien niet echt) waar ze opgegeten is. Ik kan mij haast niets anders voorstellen

Of ze moet een Glen gedaan hebben
quote:mamsvan schreef op 24 mei 2016 @ 12:32:

[...]

waarom komkommer ?Voor de bite en het eet lekker met de droge worst. Los of tegelijk in mond
ik ook niet maar vond dat de walkers nog op dezelfde plek stonden en vond vreemd dat Maddie dus de deur dicht deed met de sleutel ? en dat Strand die later ergens anders pakte ? ik kan het mis hebben

Daniel bedoel ik
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik vind het wel interessant, het is veel minder duidelijk wie de goede en wie de slechte personen zijn dan in eerdere series van TWD. Eigenlijk is het hele zwikje al behoorlijk ontspoord.
quote:polydox schreef op 24 mei 2016 @ 15:57:

Ik vind het wel interessant, het is veel minder duidelijk wie de goede en wie de slechte personen zijn dan in eerdere series van TWD. Eigenlijk is het hele zwikje al behoorlijk ontspoord.Dit vind ik ook het sterkste punt van de serie. Heet natuurlijk niet voor niets Fear, de walking dead zijn de nog levende mensen en deze groep moeten we (blijkbaar) vrezen.
Hehe, eindelijk kunnen kijken.

Ik vond het een aflevering met een hele onheilspellende sfeer en een hoop cliffhangertjes voor na de break.

Okay, Nick is dus bat shit crazy nu. En Travis wil hem in zijn eentje gaan genezen ofzo? Ik voorzie een look at the flowers-scene.

Ik kan het niet helpen, maar vergelijk toch een beetje met twd. Het is misschien niet eerlijk om te doen, maar ze hebben wel een hoop dezelfde elementen:

- iemand die uit naam van geloof de walkers niet als gevaar wil zien en ze houdt (check)

- walkers in schuur/kelder worden ontdekt en ze worden alsnog afgeslacht (check)

- de hele compound wordt in de fik gezet (check)

- iemand loopt weg (check)

- mensen worden gek (check)

- er is een groep die andere groepen plundert (check)

Vooralsnog vind ik het niet storend en voelt het niet als rip off hoor. Misschien is het een manier om de kijker te laten merken dat mensen eigenlijk vaak hetzelfde reageren op dit soort dingen.

quote:mamsvan schreef op 24 mei 2016 @ 10:16:

ik ben benieuwd is die cecillia nou dood of toch niet, (uiteindelijk hebben we dat niet echt gezien) en is Daniel Dood ??

ja dat zijn wel cliffhangers he. Mijn gezond verstand zegt dat ze dood zijn, maar ze laten dat niet voor niets in het ongewisse natuurlijk.

Het kan dat Celia ontsnapte toen Daniel de kelder inging. Misschien loopt ze nog wat brandwonden op en kan ze in 2b of in s3 optreden als schurk met enge wonden (masker voor het extra enge??) die een walkerleger heeft.

quote:Artemis schreef op 24 mei 2016 @ 12:22:

En de acteur die Daniel speelt, is een bekende Panameese zanger die in de run gaat voor het presidentschap. Ik denk dat hij volgend seizoen niet haalt

serieus?

ik vind wel dat deze serie meer de nadruk legt op het morele dilemma. Wie is er eigenlijk goed en wie fout?

Is het zo verwerpelijk om walkers in de kelder te houden? Daniel brandt de hele compound af, dat is pas erg.

Maar goed, ik sta gewoon aan de kant van Team Amerika (ik weet even niet hoe ik ze anders moet aanduiden), want ik vind dat walkers een gevaar zijn, die niet genezen of opgevoed kunnen worden. Daarom moeten ze gewoon uitgeschakeld worden en de mensen die ze willen beschermen zijn gevaarlijke gekken die ook uitgeschakeld moeten worden.
quote:Starshine schreef op 25 mei 2016 @ 10:25:

Hehe, eindelijk kunnen kijken.

Okay, Nick is dus bat shit crazy nu. En Travis wil hem in zijn eentje gaan genezen ofzo? Ik voorzie een look at the flowers-scene.

Bedoel je Chris?
Uh ja Chris. Ik haal hun namen steeds door elkaar.
Snap ik, ik ook.
En mijn info over Ruben Blades vond ik eerst op Wikipedia, maar bijvoorbeeld ook dit artikel.
tvp
tvp
TVP
gewoon twee doen, dan ben je lekker snel op 200
Huh? Zijn jullie ineens anoniem?

(als je hierop reageert, gaat het ook lekker snel met je berichten )

Jazeker Artemis.

ik had mijn oude account al 100 jaar en je kan er als je wil te herkenbare dingen terugvinden. Dus gewoon even een schone lei. Plus dat het e-mailadres ook niet meer up to date was.
Ah, gelukkig. Ik was al bang dat er fittie was en ik te laat was met m'n machete.
quote:Artemis schreef op 26 mei 2016 @ 11:30:

Ah, gelukkig. Ik was al bang dat er fittie was en ik te laat was met m'n machete.
Artemis
Ik heb gisteren gekeken en al met al vind ik het wel leuk welke kant ze dit seizoen met de serie op zijn gegaan. Hoewel er wel enigszins vergelijkbare elementen inzaten t.o.v de reguliere serie vond ik wel dat ze er echt wel wat spannends van hebben gemaakt. In dit seizoen vond ik de suspense van wat Strand verborg eigenlijk nog het spannendst. Daarna vond ik het te snel gaan.

Van mij had hun verblijf daar nog wel wat langer mogen duren, want het ging ineens wel heel snel dat de heren van het padje af raakten. Ik had het wel leuk gevonden als daar wat langer voor uitgetrokken was. Ook om Celia wat meer tijd te geven en al helemaal om de andere mensen daar misschien te zien. Alhoewel, is Celia nou 100% zeker confirmed dood? Misschien heb ik er overheen gekeken maar toen die Walkers daar stonden toen Daniel de boel in de hens zette, zag ik haar niet. Zou ze ontsnapt zijn en later opduiken om zich te wreken op Madison?
Het is nu mid-season break toch? Kan ik mooi de afleveringen gaan inhalen, heb er nog geen een gezien van seizoen 2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven