Gespaarde geld vakantie gestolen :(

28-05-2016 03:09 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi nachtbrakers (of alvast goedemorgen),

Gisteravond toen ik op de bank zat, dacht ik gerommel aan mijn voordeur te horen. Ineens hoorde ik de deur open gaan en stond ik oog in oog met een man van een jaar of 21/22. Hij zei dat hij iets kwam bezorgen bij mijn bovenburen, maar dat er niet werd opengedaan. Zonder pardon liep hij naar boven (via mijn etage kan je bij mijn bovenbuurmeisje komen).

Ik durfde hem, vanwege zijn langere postuur, de situatie en omdat ik alleen thuis was, niet tegen te houden en weg je proberen te jagen. Binnen no time was hij weer beneden. 'Ik ben de cokedealer' vertelde hij zonder blikken en blozen. Hij nam plaats op de stoel in mijn woonkamer en vroeg wie ik was. en nog wat onnozele dingen. Uiteindelijk stond ik op en hij ook. Hij kwam gevoelsmatig te dichtbij en om hem 'af te leiden' vroeg ik 'wilt u wat drinken?'

Hij zei dat hij wel wat wilde en ik was blij dat ik even weg kon lopen. Hij volgde mij meteen. Hij dronk zijn water voor de helft op en vroeg nog of ik hem een knuffel wilde geven (de brutaliteit!), dus ik 'ik ben niet zo van het knuffelen, maar een hand is prima.'

De man is toen gewoon vertrokken en heeft mij dan ook niets aangedaan. Natuurlijk heb ik uiteindelijk de politie gebeld en ze vonden het wel zaak dat er even iemand langs zou komen.

Ondertussen belde ik mijn huisgenoot (die natuurlijk zo snel mogelijk naar huis wilde komen, ze was zich doodgeschrokken) en rende ik naar haar etage om te kijken of haar laptop er nog lag, of dat er iets te zien was. Dit was op het eerste oog niet zo.

Uiteindelijk kwamen er twee agenten en heb ik een verklaring afgelegd. Ze hebben uiteindelijk het glas waar de man uit heeft gedronken meegenomen voor eventuele vingerafdrukken.

Het was een nare ervaring en ik dacht dat het met een sisser was afgelopen, maar deze avond zag ik tot mijn schrik dat er 400 of 450 uit een envelopje was gehaald. Dit was al het geld wat ik had gespaard voor een reis naar Azie (tickets hadden we al).

Omdat mijn inboedelverzekering niets dekt als er geen sprake is van zichtbare inbraaksporen bij de deur, kan ik sowieso fluiten naar mijn gespaarde geld.

Het probleem is dat het mij absoluut niet gaat lukken om in 2,5 maanden tijd minstens 1000 euro opzij te gaan leggen. Ik kan elke maand maar een beetje opzij zetten en aangezien mijn wasmachine ook al ernstige kuren begint te vertonen, staat er ook nog een grote uitgave op de planning.

Ik wil altijd een buffer hebben voor onvoorziene zaken en ik kan dus niet mijn spaarrekening volledig gaan plunderen. Wel een beetje, maar ik wil geen onverstandige dingen doen, omdat ik zo nodig op vakantie wil.

Hoewel ik hoop een oplossing te bedenken, zit het er misschien wel in dat ik de reis niet ga kunnen bekostigen. Dat is natuurlijk superjammer, maar wat ik het allerergste vind is dat ik met mijn beste vriendin ga en ik haar dus enorm ga teleurstellen. Ze is 6 dagen in de week zoet met school/werk en heeft bijna geen vrije tijd en kijkt natuurlijk enorm uit naar de vakantie.

Ik voel mij er zo verschrikkelijk naar om. Ze logeert vandaag bij mij en weet nog niet dat er een kans is dat ik de reis noodgedwongen moet cancelen. Ik kan er maar niet van slapen en ben klaarwakker.

Ik heb wel een annuleringsverzekering, misschien kan ik het volledige bedrag of een groot deel van de tickets nog terugkrijgen? Ga het morgen allemaal uitzoeken.

Sorry, ik wil gewoon even mijn hart luchten.
test
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 08:43:

Ik zat in mijn woonkamer toen die gast binnenkwam. Kan er ook niets mooiers van maken.

Mijn huisgenote snuift absoluut niet, daar twijfel ik niet over. Daarbij lijkt het me sterk dat de man daadwerkelijk een cokedealer is en zich als zodanig aangaat kondigen.

Overigens heeft mijn huisgenote mijn geld niet gestolen, dat vraag ik mezelf niet eens af.

De envelop lag op tafel.He? Nou snap ik er helemaal niks meer van. Wanneer moet hij dat geld dan hebben gepakt? Toen jij dat glaasje water ging tappen?
't Is al met al een heel gedoe
Dat je dat geld contant in huis hebt is inderdaad ook vaag. Dat laat je toch lekker op de bank en pin je op het moment dat je op vakantie bent meteen in de juiste valuta?
quote:fietsie schreef op 28 mei 2016 @ 08:49:

[...]

Dit verhaal komt me té bekend voor, net of ik het eerder heb gelezen, soort van slap plagiaat. Je verhaal moet minstens een A4 vullen, veel details bevatten die er eigenlijk niet toe doen en minstens zes alinea's hebben. Ziekte doet het altijd goed, zeker als het om je kinderen gaat. Ook domme pech, en gemene andere mensen die je benadelen.Dan geef ik het op hoor. Dan maar niet op vakantie.
Carrie-bradshaw: even ingaand op jouw reactie:

Die envelop lag op tafel en ik heb ècht niet meegekregen dat hij het geld eruit pikte. Ik voel me ook onwijs onoplettend.

Mijn beste vriendin gaat elk jaar naar een land in Azië en samen met haar hebben we gekeken hoeveel we ongeveer kwijt zouden zijn en dat hebben we ruim genomen. Dus mocht er iets onverhoops gebeuren, dan zit ik niet in de problemen. Dus dat had ik er al in gecalculeerd.

De situatie is bij ons als volgt: we hebben allebei een eigen etage met eigen faciliteiten. Het enige wat we delen is de douche die zich op mijn etage bevindt.

Toen de man weg was, ben ik inderdaad gaan kijken of er iets weg was bij huisgenote (die ik inmiddels aan de telefoon had). Vooralsnog lijkt er niets te zijn meegenomen.
test
Ik weet niet wanneer hij het geld heeft gepakt. Hij liep me vrij snel achterna naar de keuken (in een andere ruimte).
test
quote:Pikkie22 schreef op 28 mei 2016 @ 08:15:

[...]

Op mijn werk is een kluis gestolen, braaksporen etc....

Kluis is terug gevonden, alles retour, behalve cash wat er in lag. verzekering keerde niet uit.Echt zielig voor je baas. Waar kan ik mijn euro storten?
quote:batjang schreef op 28 mei 2016 @ 08:44:

Hoewel er nog geen antwoord is op de vraag hoe het kan dat de enveloppe zo snel is gevonden, wil ik wel zeggen dat er twee dingen zijn die ik wat anders zie dan de meesten hier.

In de eerste plaats zijn werkelijk gebeurde verhalen niet altijd de meest voor de hand liggende gebeurtenissen, en soms zijn ze gewoon te onwaarschijnlijk om een boek van te maken. Wie een paar maanden geleden een boek had gelezen over een DJ die geen kinderen kon krijgen, toen toch vader bleek te worden, van een tweeling nog wel, dat volop op de radio bracht, waarop bleek dat hij toch de vader niet was, had waarschijnlijk het boek dichtgeklapt met een verzuchting dat het wel een beetje een gezocht verhaal was.

In de tweede plaats lees ik op dit forum altijd een enorme vermeende assertiviteit in onverwachte en bedreigende situaties. Dan wordt de minder assertieve reactie van TO bespot omdat men zelf zeker anders zou reageren. Ik vind dat kortzichtig. Vaak gebeuren dingen inderdaad heel snel en zit er een glijdende schaal in die gebeurtenis. Veel mensen doen wel open voor vreemden, en er zijn mensen die ze wel binnen laten. Als je bang voor iemand bent, is het ook niet raar als je aan zijn redelijke verzoek meewerkt, of zelfs iets als een glas water gaat aanbieden. Je bent nerveus, niet iedereen blijft dan "cool".

Ik vind het verhaal niet onwaarschijnlijk TO.Dus jij vind babbelen en drinken aanbieden aan een vermeende insluiper en die zomaar naar boven laten stiefelen minder assertief gedrag?
Had je vlak daarvoor gepind...daar het op tafel lag en niet opgeborgen?

Kan de man je zijn gevolgd van de pin naar je huis? Dan staat hij wellicht ook op camera.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 08:51:

Ik weet niet wanneer hij het geld heeft gepakt. Hij liep me vrij snel achterna naar de keuken (in een andere ruimte).Daarom vind ik het zo gek dat ie het uit de envelop zou hebben gepakt. Je moffelt toch beel sneller een gevulde envelop weg dan dat je gaat lopen ritselen met zo'n ding. Maar goed, als dit echt waar is vind ik het klote voor je.
't Is al met al een heel gedoe
Wel apart dat je nick al sinds 1-1-2016 ernstige schade is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 08:50:

Carrie-bradshaw: even ingaand op jouw reactie:

Die envelop lag op tafel en ik heb ècht niet meegekregen dat hij het geld eruit pikte. Ik voel me ook onwijs onoplettend.

Mijn beste vriendin gaat elk jaar naar een land in Azië en samen met haar hebben we gekeken hoeveel we ongeveer kwijt zouden zijn en dat hebben we ruim genomen. Dus mocht er iets onverhoops gebeuren, dan zit ik niet in de problemen. Dus dat had ik er al in gecalculeerd.

De situatie is bij ons als volgt: we hebben allebei een eigen etage met eigen faciliteiten. Het enige wat we delen is de douche die zich op mijn etage bevindt.

Toen de man weg was, ben ik inderdaad gaan kijken of er iets weg was bij huisgenote (die ik inmiddels aan de telefoon had). Vooralsnog lijkt er niets te zijn meegenomen.Jij vindt dit niet onverhoopt?
O ja, ik heb inderdaad een tijdje cash betaald gekregen. Ik ben gastouder en het duurt altijd even voordat alles rond is. Vandaar.
test
quote:VivaMamaJST schreef op 28 mei 2016 @ 08:41:

Ernstigeschade=fietsie !

Echt niet!
Hij heeft het geld uit de enveloppe gehaald en de enveloppe laten liggen?

Dat je dat niet ziet als dat gebeurt.

Heeft de politie ook de enveloppe meegenomen voor afdrukken?

En waarom bel je niet gelijk 112 als er een indringer je huis binnenkomt?
quote:Goede-Fee schreef op 28 mei 2016 @ 08:49:

[...]

Vanwege het voorstellen dat 400 forummers een euro gingen doneren. Als ik Fiets niet al heel lang op Viva voorbij zie komen had ik dat ook kunnen denken want is gewoon een raar voorstel Hahaha dit dus. Ik had niet geloept ...
Maar hou nou eens op met huilen en ga gewoon geld lenen. €400 is geen wereldschokkend bedrag en als je mensen die je goed kennen dit verhaal vertelt, willen ze je misschien best wat lenen. Doe niet zo ingewikkeld. Je ouders bijvoorbeeld, die leven toch wel met je mee? Nou, betaal je ze na de vakantie weer terug, desnoods in termijnen. Je hebt gewoon een baan zo te lezen.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
En welke vrouwelijke TO begint nu meteen met de term ongestelde bitches te smijten?
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 08:55:

O ja, ik heb inderdaad een tijdje cash betaald gekregen. Ik ben gastouder en het duurt altijd even voordat alles rond is. Vandaar.Apart. Dat geld konden ze niet naar je overmaken? Als ik ouder was zou ik nooit cash betalen, omdat ik dan geen enkel bewijs had dat ik die opvanguren daadwerkelijk heb afgenomen (en et dus misschien geen vergoeding voor krijg van de belastingdienst). Waarom leg je dat geld dan in een envelop op tafel, en niet ergens in een laatje? Of beter nog; op je bankrekening?
quote:sinnombre schreef op 28 mei 2016 @ 08:56:

En waarom bel je niet gelijk 112 als er een indringer je huis binnenkomt?Dit verbaast me nog het meest.
Inderdaad. Iets met katten en spek.
quote:sandra1905 schreef op 28 mei 2016 @ 08:52:

[...]

Echt zielig voor je baas. Waar kan ik mijn euro storten?Ik ben geen hond, heb geen baas.
Ik vind dat ik het volste recht heb om een flink potje te janken hoor Tovergieter en dat doe ik dan ook ik vol ornaat.

De schrik zit er nog in, ik ben boos (op inbreker èn mezelf) en verdrietig om het geld.

Het is eergisteravond gebeurd en van de schrik heb ik nauwelijks geslapen.

Ik gun mezelf heel bewust even een dag of drie de tijd om te voelen wat ik voel en ik verwacht binnen een paar dagen weer de persoon te zijn die problemen aanpakt en creatieve oplossingen verzint.
test
Geen commentaar
Maar zeg dat het echt waar is. Wat heeft de politie dan gezegd er over? En je hebt een aangifte gedaan en daar even de verzekeraar oven bellen?
Ik heb nog geen cent binnen, mensen. Ik ga het maar even op een ander forum proberen qua bedelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven