Geld & Recht alle pijlers

Executieverkoop.

29-05-2016 07:46 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De deurwaarder heeft een poster op me deur geplakt wanneer de executieverkoop is. Daar hebben me buren toch niks mee te maken? Wat gebeurd er als ik deze weghaal?

Ik werd gisteren aangesproken door mijn buurvrouw, die zij dat ik nu wel de kinderbescherming op me dak krijg, is dit zo omdat ik schulden heb?
quote:prik schreef op 29 mei 2016 @ 10:21:

[...]Afgezien van het feit dat hij hun vader is en je het contact tussen hen niet kan dwarsbomen: waarom krijgt hij dan wel de kinderbijslag?Ja, dat is wel iets waar je antwoord op moet zien te krijgen. Helemaal als de kids bij jou wonen. Plus dat dat je financiële positie ook wat sterker maakt, als jij het krijgt.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 10:19:

Mijn ex krijgt de kinderbijslag daar zie ik niks van, ik heb een hoop schuld door zijn verslaving gekregen omdat we getrouwd waren is de helft voor mij. Huis hebben we met verlies moeten verkopen.

Dat me kinderen naar hem toe gaan is gaat niet gebeuren.Staan de kinderen bij hem ingeschreven dan? Anders kan hij de kinderbijslag niet krijgen.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 10:27:

[...]Omdat hij het al op die rekening kreeg. Hij wil het niet veranderen en ik kan niks wijzigen.Dan neem je toch contact op met de uitkerende instantie? Laat je niet zo behandelen!
Huh, waarom krijgt hij de kinderbijslag?

TO, haal je kop uit het zand en ga hulp zoeken. Voor zowel jezelf als voor je kinderen. Het is nooit te laat om hulp te zoeken, maar je zult wel zelf die stap moeten zetten. Er zijn in dit topic al meerdere instanties genoemd en met wat rondvragen zijn er vast nog meer mensen die jou willen helpen. Succes!
Wat ongelofelijk rot voor je zeg. Hoe hoog is de schuld en van wat is de schuld? Heb je al eens een deurwaarder binnen gelaten en een persoonlijk gesprek gevoerd?

En de kinderbescherming zal echt niet komen hoor, dan moeten ze bij iedereen langs die een kind en schulden heeft en dat is geen doen meer in Nederland dus maak je daar maar niet al teveel zorgen om.

En waar bestaat je inboedel allemaal uit? Heb je nieuwe of oude spullen? Heb je die allemaal echt zelf gekocht of iemand anders?
Je klinkt heel slachtofferig. Kom op zeg, kom voor jezelf op! Je ex heeft geen recht op die kinderbijslag als de kinderen bij jou staan ingeschreven. Regel dat, in plaats van erin te berusten. Zoek een baan, maak afspraken over je schulden, eis alimentatie, neem het heft in eigen handen!
Waarom is de schuldhulpverlening afgewezen?
quote:Lovely1987 schreef op 29 mei 2016 @ 10:31:En de kinderbescherming zal echt niet komen hoor, dan moeten ze bij iedereen langs die een kind en schulden heeft en dat is geen doen meer in Nederland dus maak je daar maar niet al teveel zorgen om.Dit zijn niet zomaar schulden, er vindt al een executieverkoop plaats. Zo te lezen worden alleen de huur en zorg nog betaald, verder niets. Ik hoop dat jeugdzorg zich wel met dit gezin gaat bemoeien, voor ze opgroeien in een huis zonder water of stroom. TO komt immers niet voor zichzelf op en waarschijnlijk dus ook niet voor haar kinderen. Je gunt kinderen een beter leven dan dit.
quote:prik schreef op 29 mei 2016 @ 10:31:

Je klinkt heel slachtofferig. Kom op zeg, kom voor jezelf op! Je ex heeft geen recht op die kinderbijslag als de kinderen bij jou staan ingeschreven. Regel dat, in plaats van erin te berusten. Zoek een baan, maak afspraken over je schulden, eis alimentatie, neem het heft in eigen handen!

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn vriendin had ook zoveel problemen en dat zij de kinderbijslag kreeg heeft alleen al maanden geduurd. En ook veel gedoe met toeslagen, zij heeft het geluk dat haar eigen vader jurist is en zelfs voor hun was het moeilijk.

Stap 1 lijkt mij nu de verkoop tegenhouden.

Stap 2 kinderbijslag/toeslagen regelen

Stap 3 andere schulden bekijken en afspraken maken

Stap 4 werken
quote:prik schreef op 29 mei 2016 @ 10:31:

Je klinkt heel slachtofferig. Kom op zeg, kom voor jezelf op! Je ex heeft geen recht op die kinderbijslag als de kinderen bij jou staan ingeschreven. Regel dat, in plaats van erin te berusten. Zoek een baan, maak afspraken over je schulden, eis alimentatie, neem het heft in eigen handen!Ja precies, je laat je als een deurmat behandelen. Zet jezelf in de actiestand. Je ex heeft geen recht op dat geld en je kunt het zelfs terug eisen. Door jouw eigen struisvogelgedrag breng je jezelf alleen maar meer in de problemen! Aan de slag. Maak vandaag een lijst met zaken die je morgen allemaal kunt en moet regelen! Morgenochtend meteen om 9 uur gaan bellen.
Zit er een bureau sociaal raadslieden in jouw gemeente? Ga daar heen of meld je aan bij het maatschappelijk werk
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 10:15:

[...]Zo'n lijst heb ik niet gehad, ik had gisteren opeens een brief aan de deur hangen toen ik thuis kwam.Dan ga je daar achteraan bellen of mailen! Actie!
quote:tvandattum schreef op 29 mei 2016 @ 10:27:

[...]

Staan de kinderen bij hem ingeschreven dan? Anders kan hij de kinderbijslag niet krijgen.Me kinderen staan bij hem en bij me ingeschreven. Dat mag alleen hij wijzigen en dat doet hij nie. Het wordt gezien als co -ouders.
quote:Quinty schreef op 29 mei 2016 @ 10:39:

[...]

Dan ga je daar achteraan bellen of mailen! Actie!Ze zijn er maandag pas weer. Ik kan nu niks.
staan de kinderen niet bij jou ingeschreven dan? Al beantwoord.

Maar ze wonen niet bij hem? Nooit?
Before you assume, there is this thing called asking.
To hoe hoog is de schuld, waarvan is de schuld en wanneer komen ze voor de verkoop?

En als je nooit een deurwaarder binnen hebt gelaten kunnen ze zo'n lijst ook niet maken, misschien raambeslag?
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 10:40:

[...]Ze zijn er maandag pas weer. Ik kan nu niks.Je kunt toch een mail sturen? Zet met hoofdletters URGENT in het subjectveld, dan heb je in ieder geval vandaag al iets gedaan.
quote:prik schreef op 29 mei 2016 @ 10:35:

[...]

Dit zijn niet zomaar schulden, er vindt al een executieverkoop plaats. Zo te lezen worden alleen de huur en zorg nog betaald, verder niets. Ik hoop dat jeugdzorg zich wel met dit gezin gaat bemoeien, voor ze opgroeien in een huis zonder water of stroom. TO komt immers niet voor zichzelf op en waarschijnlijk dus ook niet voor haar kinderen. Je gunt kinderen een beter leven dan dit.Nee alle maandelijkse lasten worden betaald, achterstand van huur en zorgverzekering heb ik een regeling voor. Meer kan ik niet missen.
quote:Quinty schreef op 29 mei 2016 @ 10:42:

[...]

Je kunt toch een mail sturen? Zet met hoofdletters URGENT in het subjectveld, dan heb je in ieder geval vandaag al iets gedaan.Dat is gisteren al gebeurt.
quote:Quinty schreef op 29 mei 2016 @ 10:42:

[...]

Je kunt toch een mail sturen? Zet met hoofdletters URGENT in het subjectveld, dan heb je in ieder geval vandaag al iets gedaan.Grote kans dat het niet wordt gelezen voordat ze morgenochtend belt. Zodra ze open zijn direct bellen.
quote:gizzmo-returns schreef op 29 mei 2016 @ 10:39:

Zit er een bureau sociaal raadslieden in jouw gemeente? Ga daar heen of meld je aan bij het maatschappelijk werkHeeft da misschien een ander naam? Ik denk dat ik alles al geprobeert heb.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 10:43:

[...]Dat is gisteren al gebeurt.Goed zo!
Is het nu ook huisuitzetting of dat niet? Zo,ja... advocaat inschakelen, dat is de enigste manier om dit te voorkomen. Die gaat dan schakelen met de gemeente, er is in iedere gemeente als het goed is een speciale afdeling die zich met deze problematiek bezighouden.

Verder, waarom is het afgewezen door de gemeente? Heb je een uitnodiging gehad en ben je niet op de betreffende dag en tijdstip geweest?

Hoeveel bedraagt de schuld, welke instanties etc? En heb je een maatschappelijkwerker? Zo niet.. inschakelen nu!!!
quote:aquamarijne schreef op 29 mei 2016 @ 10:41:

staan de kinderen niet bij jou ingeschreven dan? Al beantwoord.

Maar ze wonen niet bij hem? Nooit?Ze wonen niet bij hem maar ik mag ze niet van zijn adres halen. Hij gebruikt de bijslag voor zijn verslavng dus hij werkt niet mee.
Maylo: in sommige regio's wordt schuldhulpverlening afgewezen als je een bijstandsuitkering hebt. Dan kun je wel een aanvraag doen maar dan wordt er gewacht tot je een baan hebt tot je kan starten. Geen echte afwijzing dus maar ze kunnen er niet veel mee.

Kun je de regelingen van de huur en zorgverzekering niet wijzigen? Gewoon bellen en de situatie uitleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven