Geld & Recht alle pijlers

Executieverkoop.

29-05-2016 07:46 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De deurwaarder heeft een poster op me deur geplakt wanneer de executieverkoop is. Daar hebben me buren toch niks mee te maken? Wat gebeurd er als ik deze weghaal?

Ik werd gisteren aangesproken door mijn buurvrouw, die zij dat ik nu wel de kinderbescherming op me dak krijg, is dit zo omdat ik schulden heb?
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 08:09:

De kinderbescherming gaat nu dus wel over me vloer komen ook als ik hier kan blijven wonen?

Mwah. Nee hoor.

Hooguit een telefoontje van wijkteam. En dan alleen als iemand anders ze erop geattendeerd heeft.

Ik zou wel heel snel zelf hulp gaan zoeken voor je nog verder van de regen in de drup raakt.
Kun je niet met de kinderen bij familie gaan slapen? Of je kinderen naar je ex en jij bij familie?
Excecutie is de laatste stap. Het blad mag je niet verwijderen. Dat de buren het weten is nu wel het laatste van je zorgen.

Spreek met familie af of zij wat van je inboedel kopen en zoek ondertussen ook een slaapplaats. Vraag terwijl ool of iem je kan helpen met je post/betalingen.

Kinderbescherming komt alleen als je geen slaapplaats hebt. Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen. Vaak zeggen ze maar wat en hebben ze dit nog nooit van dichtbij meegemaakt.

En laat het in het vervolg aub niet zo ver komen. Hulp vragen mag hé! Beter dat dan de situatie waar je nu in zit toch? Sterkte TO!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Kan je ex niet zorgen dat die spullen blijven staan?
Kan de deurwaarder met de opbrengst van de inboedel de schulden voldoen of is er dan nog een restschuld? Stel, je hebt een schuld van €1000,- en je inboedel is €1200,- dan is het dus genoeg om de inboedel te verkopen en dan zijn jullie klaar.

Is de huur wel betaald? Of moeten die zich nog melden.

Kun je met je bijstand je vaste lasten betalen? Als je het hebt laten liggen ivm de operatie maar het eigenlijk wel kan betalen dan heb je ook een fijner gevoel richting de kinderbescherming.
Waar zijn due schulden dan van als het niet huur en zorg is ?

Als je het al zover hebt laten komen valt er nog maar weinig te regelen
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 08:00:

Ik woon in een huurhuis het gaat alleen over me inboedel. Dat het in de krant komt weet ik maar dan hoeft dat toch niet aan me deur?

Hoe het komt? Tja, ik heb een vechtscheiding achter de rug. En een paar maanden geleden een buikoperatie. Ik ben de overzicht kwijtgeraakt en me kop in het zand gestoken. Regelingen treffen willen ze nie meer.Ik heb bijstand dus weinig mogelijkheden tot betalingsregelingen meer.

Als je helemaal hersteld bent van je operatie, dan kun je toch ook weer aan het werk?

Dan kun je meer gaan verdienen dan met je bijstand en kun je regelingen gaan treffen met schuldeisers. Als je niets doet, dan verandert er ook niets. En kom je dus in dit soort situaties terecht.... Sterkte.
Je buren gaan ook zien dat je huis wordt leeg gehaald. Wat wil je met dit topic?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Quinty schreef op 29 mei 2016 @ 09:05:

[...]

Als je helemaal hersteld bent van je operatie, dan kun je toch ook weer aan het werk?

Dan kun je meer gaan verdienen dan met je bijstand en kun je regelingen gaan treffen met schuldeisers. Als je niets doet, dan verandert er ook niets. En kom je dus in dit soort situaties terecht.... Sterkte.Nou dan moet TO wel een hele goede baan kunnen bemachtigen wil ze er op vooruitgaan tov bijstand hoor.. Zo aan haar post te lezen vermoed ik laagopgeleid en dus is bijstand dan lucratiever dan een laag salaris met kinderopvang. Enige voordeel als ze uit de bijstand is, is dat ze de eventuele alimentatie mag houden en dat die niet gekort wordt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:salinarosseno schreef op 29 mei 2016 @ 08:51:

Kan je ex niet zorgen dat die spullen blijven staan? Je hebt over "vechtscheiding" heen gelezen?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Wat een reacties zeg

Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat het stom is .

Wanneer is de verkoop ?

Is er een klein bedrag wat je per maand kan afspreken om ze zoet te houden tot je hulp hebt aangevraagd ?

Dat je zegt dat dat is om te tonen dat je wilt.

Een regeling willen ze altijd nog wel treffen.

Want dan komt er voor hun meer binnen dan met een executie verkoop.

Die kost zelf namelijk al heel wat geld en dat levert een normale inboedel niet op.

Desnoods kijk je of je 1 van de andere regelingen kan verminderen tijdelijk .

Hulp aanvragen bij schuldhulp.

Daarbij is je inboedel zo interessant?

Het mag namelijk niet treiteren zijn .

En als je inboedel niks oplevert in vergelijking met de kosten van een verkoop kan de rechter het afkeuren.

Kinderbescherming komt echt niet zomaar .
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 08:19:

Ze zullen toch de bedjes en kleren van de kinderen toch wel mee rust laten?

Je weet toch wel wat er verkocht wordt? Een deurwaarder legt eerst beslag op de roerende zaken (spullen). Daar krijg jij ook papieren van, dus je moet weten waar het om gaat en wat er nu verkocht gaat worden.

Haal je kop uit het zand, zoek hulp en ga als de sodemieter een baan vinden. Ook laagopgeleid kun je meer verdienen dan bijstand (ploegendiensten in een fabriek bijvoorbeeld).
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 08:24:

[...]

Nee dat is geen onzin. Ik heb met de woningbouw een regeling en voor me zorgverzekering meer kan ik niet missen.Dus dan wordt je ook afgesloten van gas/licht/water/internet/telefoon? Blijf je deurwaarders aan de deur hebben vanwege niet-betaalde gemeentelijke belastingen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bel maandag meteen met Humanitas. Die hebben schuldhulpcoaches en als je een goeie treft, kunnen die heel veel voor je doen. Je kunt dit niet alleen, accepteer dat en vraag hulp.
quote:himalaya schreef op 29 mei 2016 @ 09:37:

Dus dan wordt je ook afgesloten van gas/licht/water/internet/telefoon? In dat geval lijkt het me helemaal terecht dat jeugdzorg ingeschakeld wordt.
quote:Moosey schreef op 29 mei 2016 @ 09:39:

Bel maandag meteen met Humanitas. Die hebben schuldhulpcoaches en als je een goeie treft, kunnen die heel veel voor je doen. Je kunt dit niet alleen, accepteer dat en vraag hulp.Is ze daar niet een beetje laat mee?

Bel maandag meteen met Humanitas. Die hebben schuldhulpcoaches en als je een goeie treft, kunnen die heel veel voor je doen. Je kunt dit niet alleen, accepteer dat en vraag hulp.Ik denk dat TO meer heeft aan een professioneel iemand. Of heb je het niet over Humanitas Thuisadministratie?
Ehm, knuppel in het hoenderhok maar ik hoop wel dat jeugdzorg mee komt kijken hier. Vechtscheiding en executoriale verkoop, moeder met operatie achter de rug die duidelijk niet functioneert, dat is nogal heel erg veel voor kinderen om mee te dealen.

Kinderbescherming/jeugdzorg is geen straf he. Die zijn er om er voor te zorgen dat je meest dierbare bezit veilig kan opgroeien, en als ik de situatie zo lees, is dat niet het geval.
quote:minnimouse schreef op 29 mei 2016 @ 09:31:

[...]

Je weet toch wel wat er verkocht wordt? Een deurwaarder legt eerst beslag op de roerende zaken (spullen). Daar krijg jij ook papieren van, dus je moet weten waar het gaat.

Haal je kop uit het zand, zoek hulp en ga als de sodemieter een baan vinden. Ook laagopgeleid kun je meer verdienen dan bijstand (ploegendiensten in een fabriek bijvoorbeeld).

Ploegendienst is natuurlijk ook heel handig als alleenstaande moeder. En een baan is ook zeker binnen no time geregeld.

Zoek hulp, maatschappelijk werk, en probeer inzicht te krijgen in jouw financiële situatie. Op langere termijn is het beter als je werk gaat zoeken en misschien een cursus budgetbeheer gaat volgen. Ik weet niet of je recht hebt op vakantiegeld maar misschien kun je dat overmaken naar de deurwaarden. Om wat voor een soort schuld gaat het? En hoe hoog is het bedrag?

Veel sterkte in de situatie

Bel maandag meteen met Humanitas. Die hebben schuldhulpcoaches en als je een goeie treft, kunnen die heel veel voor je doen. Je kunt dit niet alleen, accepteer dat en vraag hulp.Goede tip maar die hebben vaak niet iemand vrij rondlopen, er is een wachtlijst en alles moet eerst uitgezocht worden, Die gaat die verkoop al niet tegen houden.
quote:onnohoestsiroop schreef op 29 mei 2016 @ 09:42:

Ehm, knuppel in het hoenderhok maar ik hoop wel dat jeugdzorg mee komt kijken hier. Vechtscheiding en executoriale verkoop, moeder met operatie achter de rug die duidelijk niet functioneert, dat is nogal heel erg veel voor kinderen om mee te dealen.

Kinderbescherming/jeugdzorg is geen straf he. Die zijn er om er voor te zorgen dat je meest dierbare bezit veilig kan opgroeien, en als ik de situatie zo lees, is dat niet het geval.Eens.
quote:minnimouse schreef op 29 mei 2016 @ 09:31:

[...]

Je weet toch wel wat er verkocht wordt? Een deurwaarder legt eerst beslag op de roerende zaken (spullen). Daar krijg jij ook papieren van, dus je moet weten waar het om gaat en wat er nu verkocht gaat worden.

Haal je kop uit het zand, zoek hulp en ga als de sodemieter een baan vinden. Ook laagopgeleid kun je meer verdienen dan bijstand (ploegendiensten in een fabriek bijvoorbeeld).Zo'n lijst heb ik niet gehad, ik had gisteren opeens een brief aan de deur hangen toen ik thuis kwam.
Mijn ex krijgt de kinderbijslag daar zie ik niks van, ik heb een hoop schuld door zijn verslaving gekregen omdat we getrouwd waren is de helft voor mij. Huis hebben we met verlies moeten verkopen.

Dat me kinderen naar hem toe gaan is gaat niet gebeuren.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 10:19:

Dat me kinderen naar hem toe gaan is gaat niet gebeuren.Afgezien van het feit dat hij hun vader is en je het contact tussen hen niet kan dwarsbomen: waarom krijgt hij dan wel de kinderbijslag?
quote:prik schreef op 29 mei 2016 @ 10:21:

[...]

Afgezien van het feit dat hij hun vader is en je het contact tussen hen niet kan dwarsbomen: waarom krijgt hij dan wel de kinderbijslag?Omdat hij het al op die rekening kreeg. Hij wil het niet veranderen en ik kan niks wijzigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven