April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
JOEPIE !!!!!! (eindelijk) GOED NIEUWS !!!! Hij heeft toch alles zelf opgelost !! We hoeven niet terug naar het zh voorlopig. Blijven wel tot de zomer in contact en met poeders in de weer maar that's it. En dat is omdat het wel een fikse opstopping was en ze wil voorkomen dat het nog een keer gebeurd.
Ohw Jippie Floddertje wat een goed nieuws zeg!!!

Enka Gefeliciteerd met je goede echo!!!

Nou ik mag vanavond pfff moet nog een hele dag wachten!

Heb de concrete gevolgen van een liesbreuk toch maar opgevraagd en mocht het doorzetten dan betekend het dat ik dan echt in het ziekenhuis moet bevallen omdat ik dan direct na de bevalling geopereerd moet worden omdat er tijdens de bevalling extra druk op komt te staan. In het ergste geval kan ik niet op de natuurlijke manier bevallen en word het nu al een keizersnee. Heb ik weer jeetje zeg.

Maaaaaaaar het is nog een beginnende en hoeft niet doortebreken dus daar duim ik maar voor!

Hoe slapen jullie snacht ik word elke ochtend wakker met pijn in mijn onderrug en buik van het verkeerd liggen, hebben jullie tips iets met kussens ofzo want ik word hier behoorlijk maf van.

Tammie ook jij veel plezier en succes he vandaag!

Tot Snel

Kus Pam
Hey flodder wat een geweldig nieuws! Nou gaat het gewoon helemaal ok met de kleine man....

Pam je kan slapen met een voedingskussen (zo'n soort worst) 1 deel tussen je benen dan onder je buik door en de rest dan bij je armen zeg maar (klinkt wel erg als origami zo he haha), ik kon er zelf echt voor geen meter mee overweg maar heb hem na de bevalling wel gebruikt om de kleine mee in de box of op het grote bed te leggen.....

Enka mooi dat alles goed is voor jou ook een mooi geel vakje!

Ik ben inmiddels aan het twijfelen geslagen, wil ik het nou echt wel weten? Vorige keer was de verrassing ook wel erg leuk eigenlijk..... rare hormonen!
@ Floddertje: Wat ontzettend fijn zeg! Dat loopt echt met een sisser af zeg. Gelukkig maar!

@ Pamster: Gadverdarrie, wat irritant. En vooral erg vervelend. Hou maar goed in de gaten hoor. Geen tips over slapen. Ik heb nog niet echt last.

@ Enka: Van harte gefeliciteerd. Erg fijn! EN wat goe dat hij.zij in kleermakerszit zat. Grappig!

Hier alles wel goed. Hoe is het met jullie buiken? Morgen alweer 21 weken zwanger en het begint toch echt te komen. De buik puilt uit! Leuk! Verder ligt de baby heel erg laag. Echt al helemaal tussen mijn bekken. En ik oet echt al elk uur naar de wc. Dacht daardoor dat ik blaasontsteking had maar dat was niet zo. Dus gewoon accepteren voorlopig dat ik een zeikwijf ben :-)
He meiden,

Ook hier alles goed!

Flodder, ik had al op ons eigen topic gereageerd, maar hier ook nog even een voor Timo!

O ja, de buik begint hier nu ook echt te komen, hiervoor leek het meer alsof ik gewoon veel was aangekomen maar meer een zwangere buik

Geboortekaartje; we zijn er nog niet mee bezig maar we zijn wel al tegen 'het gedichtje' aangelopen. Het eigenlijk geen gedichtje maar een stukje uit een liedje wat we allebei erg mooi vinden. Bij Nova hadden we:

Samen een kindje

Het lijkt zo normaal

Dit kindje van ons samen

voor ons heel speciaal.

(ik ben toen zwanger geraakt met behulp van hormonen, en ook nog een hele medische zwangerschap gehad, waardoor het niet allemaal zo vanzelfsprekend was)

O ja, ik twijfel nog over de gym. Ik krijg een keizersnede, dus om te puffen hoef ik niet heen. Maar misschien is het wel fijn om even echt bewust bezig te zijn met de zwangerschap.. Vooral omdat je met een kleine toch iets minder met de zwangerschap bezig bent dan met de eerste.

Hmm denk er nog even over na..
O ja Pamster;

Wat ik heel handig vond, is een voedingskussen aanschaffen. Handig en heerlijk om nu mee te slapen en ideaal voor straks om te voeden!
@Flodder...super dat het nu weer beter met hem gaat!!

@All...vanmorgen 20 weken echo gehad. Alles zag er prima en gezond uit. Ook weten we het geslacht, maar omdat we het voor de buitenwereld geheim willen houden, zet ik het liever niet op het forum!!!
T&G: super dat alles er goed uitzag!
@T&G: Supernieuws zeg! Gefeliciteerd! Leuk dat je het geslacht weet!
hoi meiden,

Weer even een korte update van mij. Ik ben de laatste weken erg moe en daarom niet vaak op het forum. Merk dat zo'n 4e zwangerschap er behoorlijk inhakt. Rusten is er niet echt bij en het slapen gaat ook al niet goed... Gelukkig is de badkamer nu helemaal klaar en ik ga dan ook dalijk leker in bad liggen met lavendelbadzout. Word ik misschien slaperig van...

Morgen ben ik al 19 weken en mijn buikje is ook al erg aanwezig. Het gaat steeds sneller lijkt het!

@Flodder: gelukkig dat nu weer alles goed is met je kleine vent. Het is altijd zo zielig voor die kleintjes.

@iedereen die al de echo heeft gehad: fijn dat tot nu toe alles goed uitziet. Ik heb hem volgende week vrijdag en ik ben er toch wel een beetje zenuwachtig voor.

@Pam: er bestaan mensen die goed kunnen slapen met zo'n voedingskussen, maar helaas ben ik niet een van hen. Ik kan je dus geen tips geven aangezien ik zelf ook maar lig te draaien. Ik kan gelukkig wel nog op mijn buik liggen, al za dat niet meer lang duren...

Zo, ik laat het bad vollopen!
TenG; fijn een goede echo.

Ik twijfel ook of ik het misschien toch wel wil weten. Heb het 2 keer niet geweten en dan maken we ook eens mee hoe het is om wel te weten........Ben alleen bang dat ik spijt krijg...

Mette; leuk het gedichtje dat jullie die al tegen zijn gekomen. Ben benieuwd !!!! Leuk he weer zo'n buik :-) Gek dat als je niet zwanger bent je er geen voorstelling van kan maken van zo'n buik en als je dan weer zwanger bent lijkt het heel normaal.

Ruma; pittig hoor meid. Sterkte, zorg idd lekker voor jezelf !! Heerlijk lijkt me zo'n bad !! Fijn dat ie klaar is. Misschien krijg je daar ook wat meer rust door....
@floddertje...ik twijfelde ook heel erg of ik het wel wilde weten. Maar als ik me dan bedenk hoe ongelooflijk pijnlijk nieuwsgierig ik de laatste twee weken voor de bevalling was naar het geslacht van het kindje. En in de winkels heel vaak baalde dat ik het geslacht niet wist, vind ik het nu toch ook wel heel leuk om te weten. Bovendien is het ook wel grappig om er achter te komen of je gevoel juist is, en al die mensen uit te lachen die zeggen dat ze zeker weten dat het er één wordt van het andere geslacht (want we hebben het alleen aan mijn mams verteld, en verder krijgt niemand het te horen!!)
Flodder, fijn dat het beter gaat met Timo, wat een opluchting!

Enka, Noerie, T&G gefeliciteerd met de goede echo's! En reminder fijn dat de punctie er weer op zit. Heb je de uitslag al gehad?

Ruma, ik herken mezelf in je verhaal. Ik vind het ook erg pittig zo'n vierde zwangerschap. Of het nu is dat ik weer een paar jaar ouder ben, of omdat ik het gewoon veel drukker heb met al drie, geen idee. Feit is dat ik af en toe echt helemaal kapot ben.

Vandaag jarig, by the way, vier het door niet te gaan werken en kids wel naar BSO/KDV. Lekker uitrusten en nog even sint-shoppen.

fijne dag, iedereen!
Goeimorgen (nog net!)

Beer gefeliciteerd ik zal even je leeftijd aanpassen in de tabel. Lekker hoor even een dagje zonder kids maar wel lekker shoppen! Succes met kadootjes scoren........

T&G: haha kan me voorstellen dat het grappig is om die mensen uit te lachen bij mij riep iedereen de 1e keer een meisje mooi dus niet.........

Ruma: eindelijk de badkamer klaar dan heb je je lekkere schuimbad wel verdiend!

Noerie nu al aan de nachtelijke plas estafette? Gelukkig was dat hier vorige keer pas de laatste paar weken dus hoop er nog even van verstoken te blijven.

Verder geen nieuws heb helemaal geen zin om te werken maarja wil ook weer geen gezeur omdat ik een vrije dag neem.....
Hello allemaal!

Ik denk, ga toch maar eens kijken op de viva forum's omdat deze mij door een "voor mij" moeilijke periode heeft geholpen!

ik kwam erachter dat ik zwanger ben (in augustus)en het kwam niet lekker uit zeg maar!

23 studeer nog HBO, en werk ook 4 dagen in de week!

paste niet in mijn carriere planning met de stelling ik neem pas kinderen na mijn 30e!

Ook zaten we middenin de verhuizing naar een eengezinswoning (dat kwam wel goed uit!)

Gelukkig heb ik een lieve vriend die 6jrtjes ouder is! en altijd voor me klaarstaat en het helemaal geweldig vond.

Maargoed ik heb besloten het te houden het is wel ff wennen!

Wat een geregel allemaal zeg!! sjonge jonge!

Verloskundige heb ik natuurlijk al en kraamhulp ook,

nu alleen nog dat kraampakket, alle babyspulletjes inschrijving voor de chrece enz enz..

Ik ben nu 20 weken ben 4kilo aangekomen en ik herkende dat verhaal dat het net lijkt alsof je gewoon "dikker" bent geworden hihih ...! maar nu komt het buikje wel meer opzetten en moeten de nieuwe broeken aangeschaft worden!

Heeft iemand tips voor het kraampakket voor de thuisbevalling?

Mijn verzekering verstrekt geen kraampakket:(

Als iemand uberhaupt nog leuke tips e.d heeft voor spulletjes en dingen die geregeld moeten worden die ik wellicht over het hoofd zie dan hoor ik het graag!!!:D

Ik hoorde gelukkig via via dat de vader het kind moet "Erkennen"hihih dat is dus ook gebeurd!

Nou alvast bedankt en succes allemaal!!

xxx johaira
LEEF!doe de dingen die je moet doen,geniet,spring,dans,ben blij,enthousiat en spontaan,ga uit maak plezier.Niet echt een motto maar dat kwam nu even in me op!
Johaira,

Volgens mij verkopen ze bij de prenatal gewoon een kraampakket. Ik heb alleen basispakket, dus ik krijg hem ook niet.

Voor kinderwagen moet je nu wel ongeveer gaan shoppen als je een bepaald merk en kleur wilt hebben. Ook als je een babykamer wil hebben kun je nu het best rond kijken. Wij hebben gewoon wat dingen bij mekaar gezocht, maar sommige willen echt een bepaalde serie en dan zijn er wachttijden.

Inschrijven creche zou ik ook maar alvast doen. Weet niet waar je woont en hoe de situatie over een paar maanden is (economie en effect op wachttijd creche) maar ingeschreven is ingeschreven.

Zoals ik het lees ben je er nu heel blij mee, dus gefeliciteerd met je zwangerschap!
@Beer: Gefeliciteerd!

@ Elmanita: Ja, dat gepies is erg irritant. Hoop dat het een beetje stabiel blijft en niet veel erger wordt...

Ik ben dinsdag 31 geworden. Kuin je dit ook aanpassen? Dank je wel!

@ Johaira: Welkom! Klinkt seen roerig begin. Hier ook niet gpeland en daarom even een wat langere wentijd nodig maar nu wel heel gelukkig. En wat een andere wereld waar je ineens instapt. Kraampakket kun je inderdaad gewoon bij de Prenatal halen. Anders even aan je verloskundige vragen. Qua spullen: kinderwagen is inderdaad wel handig om snel te bestellen. Verder he ik veel spullen gekregen. Ook Ikea heeft leuke dingen voor de kamer. Prima bedjes en niet zo duur. Commode kan ook gewoon een wat hogere ladenkast zijn ofzo. Verder lijkt me een autostoeltje (maxi cosi) echt nodig, een box (goedkoop via marktplaats). Een wippertje heb ik ook gekregen maar zijn nieuw zo'n 30 euro. Verder heeft de HEMA veel prima spullen (badspullen enzo, rompertje e.d.). Via de Hema of de prenatal site kun je lijsten printen met de benodigdheden. Wel handig.

Inschrijven bij de creche is inderdaad heel noodakelijk. Verder geen tips en volgens mij hoef je verder ook niet zoveel te doen.
Ik ga het voor je veranderen Noerie........

Johaira als eerste gefeliciteerd en ik zal je ook even toevoegen als je dat wilt tenminste. Zou je dan ook je uitgerekende datum kunnen doorgeven?

Wat betreft bestellen: zolang je een kinderwagen hebt met kinderwagenbak en maxo cosi kom je de 1e 2 weken zeker door (mocht het kamertje een lange levertijd hebben). verschonenn kan idd ook op een hoge ladenkast (liefst met een randje zodat de kleine er niet afschuift met aankleedkussen en al). En zoals Noerie ook zegt de Hema heeft ook prima spullen dus je kan het zo duur maken als je zelf wilt!

De creche zou ik ook zeker doen want een jaar wachttijd is in de randstad veel voorkomend!
Hallo dames,

Zo grappig om al die verschillende verhalen te lezen van iedereen. De 1 is er nog de hele dag vol van omdat het de eerste is, de ander heeft er al 3 rondlopen. De een wordt snel dik, de ander denkt...waar blijft die buik. Weer een heeft alles al in huis bij nog geen 20 wkn zwangerschap en weer een ander gaat pas beginnen met dat soort dingen na de 20ste week. Haha...heel leuk. En voor de rest heb je gewoon geen idee wie al die lui zijn!

Wij willen het geslacht ook niet weten, met als reden dat er al zoveel maakbaar is op deze wereld. Maarrrrrrrrr....ik vind het soms wel moeilijk, want ook ik ben nieuwsgierig en het zou bijzonder handig zijn bij het shoppen. Op dit moment ga ik niet eens meer shoppen, want daar ivind ik gewoon geen gein aan. Wit is ook maar wit zegmaar...

Gisteravond hadden vriendlief en ik 1,5 jr verkering (jaja...wereldtijd) en ik had een top restaurant geboekt aan het IJsselmeer. Wel ff 50 min rijden, maar we hebben een heerlijke avond gehad incl. alcoholvrije prosecco!!!!!!!! (schijn je bij slijters te kunnen krijgen, cool he) En we hebben zowaar voor een jongen en een meisje een naam gevonden. Nou ja...ik denk dat wordt een veldslag, maar nee, op dit moment zijn we het eens. Kan natuurlijk nog veranderen.

Vanavond hebben we een rondleiding op een kinderopvang waar we ons voor hebben ingeschreven. Ze hebben een wachtlijst waarvan ze zelf niet eens weten hoelang die is, dus heb niet de illusie dat we ons kind daar straks kunnen dumpen, maar dan krijgen we iig een idee hoe zoiets werkt.

Zo heb ik vriendlief afgelopen vrijdag ook mee weten te krjgen naar een babyzaak. We moesten ergens zijn voor zijn werk en toevallig was om de hoek zo'n babydump dus ik waagde het er maar op door hem te zeggen dat dit een mooie combi was, hoefde hij zijn vrije zaterdag er niet voor op te geven etc. Haha. Hebben ons helemaal laten voorlichten over kinderwagens, want ook daar wisten we niets van. Ging volledig "Bugaboo" naar binnen, maar kwam "Maxi-Cosi-overwegend" naar buiten. We weten het nog niet....Grappige is dat ik er nu wel op let en hier in de grachtengordel heeft Bugaboo een flinke voet tussen de deur. Ongelooflijk.

Ik denk dat als je goedkoop uit wilt zijn, je alles wel op marktplaats kan scoren. En wat dacht je van de ouderwetse briefjes bij de supermarkt!

Geen idee waarom ik jullie even van mijn wel en wee op de hoogte heb gebracht, misschien moet ik even mijn gedachten ordenen...heb nl nu wknd. YEAH.

Ciao
Hoi meiden,

Welkom johaitra!

Flodder wat heerlijk dat Timo niet hoeft te worden opgenomen. Is de oorzaak ook bekend of hebben jullie gewoon pech gehad?

Pam, balen van de liesbreuk. Hopelijk valt het uiteindelijk mee.

Ik heb gister de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit en de baby is alweer 20 cm! Alleen de niertjes zijn vergroot dus daarvoor moeten we dinsdag naar het sophia. De echoscopist kon ons niet vertellen of dit consequenties heeft. Ik ga er maar niet vanuit dat er iets aan de hand is maar leuk is het niet.

Ik wil ook graag een mamafiets. Liefst de gazelle bloom, maar duur hoor pfff. Wij hebben trouwens wel al opvang voor de kleine geregeld voor 3 dagen in de wek maar moet er nog even niet aan denken de puk weg te moeten brengen. Laat eerst maar eens geboren worden.

Groetjes allemaal,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Hey dames ff een ego berichtje wilde jullie toch ff laten weten dat

IK HET EERSTE ROZE BALKJE KRIJG JIPPPPPPPPIE

Jeetje alles zat er op en eraan dus ook een mooi flamoesje hahahaha

Had het echt niet gedacht was zo van een jongen uit gegaan, die vrouw bracht het geslacht stilstaand in beeld en vroeg aan ons wat het was, ik heel droog "nou als het een jongetje is dan heb ik nu al meedelijden met zijn kleine pielie" Die vrouw kwam niet meer bij hahahahaha

En vriendlief gooit er lekker droog uit ''nou dat worden lekkere kopzorgen later''' wat zijn we toch nuchtere hollanders

hahahahahaha

Verder was alles goed 10 vingers en 10 tenen geteld mooi hartje en hersentjes.

Ze maakte ook nog een peace teken hahaha

En ze ligt nu lekker met haar billen beneden met der voetjes tegen haar hoofdje aan. Stuit noemen ze dat geloof ik mocht ik nu moeten bevallen.

Kwa groeicurve en gewicht zit ik 1,5 later dus zou ik nu 21,5 week zijn maar ze ging de echo van de vorige keer er naast leggen en dan hoor ik via de VK wanneer nou echt de uitgerekende datum is. Kan dus eerder zijn en dan ben ik een maart mama hmmmm

Nou ga weer ff lettelijk op mijn roze wolkje zitten, en sorry voor mijn ego berichtje morgen kom ik ff bijlezen. pfff wat een hectiek.

Ps heb nu echt een meisjes pakje en romper gekocht......

kus voor jullie
oooooooooo, wat leuk, ik wil ook een meisje...leuk alles roze!
Woe!! Pamster is was al benieuwd naar een berichtje voor jou

Dus de score 1 gele balk voor VV en een roze voor jou!!

En India ik vind het wel leuk om de overwegingen te lezen hoor herken mezelf er helemaal in haha (bij de vorige dan, nu moeten we nog steeds een kamer gaan uitzoeken haha)
Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil ook een meisje!!

@Elmanita, je mag me toevoegen hoor ik ben "uitgerekend"

op 6 april als het goed is!!

Voor die kinderwagen ga ik marktplaats ff af! die bugaboo en de STOKKE (Welke echt het meest GEWELDIG is!!) zijn mij echt veeeeeel te duur voor dat fftjes dat die kleine er gebruik van maakt!

andere dingen zoals flessenwarmer, kruikjes, flessen sterilisator, kolfpomp enz enz. moet ik nog ff aanschaffen!

gelukkig heb ik van de zus van mn vriend een hele zak vol jonges en meisjes baby kleertjes gekregen met genoeg rompertjes,slabbertjes enz erin!

verder van collega's en ouders ook al kleertjes gekregen!

Maandag de 20 weken echo, ben benieuwd wat het word!

Ik weet niet meer wie het schreef maar er zijn heel veel leuke neutrale kleurtjes dus je zit niet vast aan "WIT" als je het geslacht nog niet weet! ik heb gister een heel lief pakje van nijntje gekregen met allerlei kleuren nijntjes erop!

@India74:

Leuk dat je manlief mee ging naar de babyzaak. en dat jullie al een naam gevonden hebben! wij zijn nog hard opzoek, ik wil een mooie aparte naam als cheylissa e.d. namen die je niet vaak hoort en niet nederlands zijn!! Ik ben blij dat mijn mannetje zoveel initiatief neemt hij is vaak nog eerder met kijken naar dingetjes dan ik!hij verheugd zich er echt op!

Het enige waar ik last van heb is mn buik en prikkelbaarheid!!hiihihi de laatste tijd wat meer ruzie'tjes met mn vriend!!:P

Nou dames werkse voor degene die ook aan t werk zijn!

Fijne dag nog!!
LEEF!doe de dingen die je moet doen,geniet,spring,dans,ben blij,enthousiat en spontaan,ga uit maak plezier.Niet echt een motto maar dat kwam nu even in me op!
@ Vrolijke vrouw: Jeetje, dat is inderdaad niet leuk. Ga inderdaad maar uit van het goede maar ik kan me voorstellen dat je je toch wat druk maakt. Blijkt vast allemaal goed te zijn! Hou je ons op de hoogte?

@ Pamster: Wauw, een meisje! Wat leuk! Mooie reacties ook van jullie. u weet je het eindelijk :-). Droom maar lekker weg bij het idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven