Sint - Hoe vaak schoentje zetten?
woensdag 19 november 2008 om 12:02
Dat ligt er natuurlijk aan wat je zelf wilt.
Wij mochten vroeger wel vaker zetten, maar sint kon niet altijd langskomen. Soms lag er een briefje in; dat we zo lief gespeeld hadden en onze kamers zo netjes waren. Soms wat pepernoten of een muis en af en toe een kadootje.
Lekker zelf weten. Het is jullie kind en geloof me. Er zijn altijd gezinnen waar het meer groter en duurder is.
Wij mochten vroeger wel vaker zetten, maar sint kon niet altijd langskomen. Soms lag er een briefje in; dat we zo lief gespeeld hadden en onze kamers zo netjes waren. Soms wat pepernoten of een muis en af en toe een kadootje.
Lekker zelf weten. Het is jullie kind en geloof me. Er zijn altijd gezinnen waar het meer groter en duurder is.
woensdag 19 november 2008 om 12:08
Ik dacht dat ik vroeger elke dag m'n schoen mocht zetten, maar toen ik dat vertelde begon m'n vader hard te lachen!!! 2 of 3 x in de week en 1x in de week kregen we een cadeau, voor de rest wat snoep of een manderijntje ofzo!
Ik denk dat ik dat straks bij mijn kinderen ook ga doen. Het moet natuurlijk leuk blijven en niet vanzelfsprekend, maar je moet zelf weten hoe vaak ze ze mogen zetten.
Ik denk dat ik dat straks bij mijn kinderen ook ga doen. Het moet natuurlijk leuk blijven en niet vanzelfsprekend, maar je moet zelf weten hoe vaak ze ze mogen zetten.
woensdag 19 november 2008 om 12:16
woensdag 19 november 2008 om 12:33
Hier hebben ze tot dit jaar iedere dag hun schoen gezet. Met doordeweeks wat lekkers erin (muisje, pepernoten, taaitaai) en in het weekend een kleinigheidje (sokken, autootje, boekje). Nu zijn de oudste twee bijna negen en tien en nu zetten ze alleen in het weekend hun schoen. Vinden ze leuk. De kleintjes zijn te klein (bijna een en twee) maar die zetten ook onder leiding van de oudste twee. Is echt heel erg lief. Die twee slungels (god wat worden ze ineens groot) en die twee ukkies en dan de oudste twee zingen en de ukkies kijken echt verbaasd naar wat er toch allemaal gebeurd.
woensdag 19 november 2008 om 12:40
Iedere dag een schoen zetten? Dat was bij ons niet zo. Ik herinner me 2-3 keer per week. En vaak 1x per week een kleingheidje (stuiterbal, stiften, kleurboekje) en de andere keren iets eetbaars (zakje chocolademunten, die sigaretjes inderdaad of een paar schuimpjes). Reuze spannend, on dan te kijken wat je in je schoen had gekregen!

woensdag 19 november 2008 om 12:53
woensdag 19 november 2008 om 12:58
Twee keer door de week (1 x bij mamma en 1 x bij pappa) en 1 x in het weekend (om en om). Door de week zit er wat lekkers in en in het weekend een klein kadootje (sokken, pen, een simpel spelletje).
Ik heb geen idee meer of wij vroeger elke dag onze schoen zetten. Kan het me niet voorstellen. Zal het eens aan mijn moeder vragen.
Ik heb geen idee meer of wij vroeger elke dag onze schoen zetten. Kan het me niet voorstellen. Zal het eens aan mijn moeder vragen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 19 november 2008 om 13:06
woensdag 19 november 2008 om 13:21
Ik zette als kind iedere dag mijn schoen, maar 2 tot 3 keer zat er wat in mijn schoentje. Iedere avond zong ik er op los en stond er een winterpeen, appel en een bak water voor het paard naast. Dus ik vind 3 keer best netjes, iedere dag lijkt mij niet zo goed, want dan word het gewoon van: ach... morgen zit er toch weer wat in, nu blijft het juist een grote verassing.

woensdag 19 november 2008 om 13:36
Wij mochten ook iedere dag de schoen zetten. Pappa en mamma wisten toch ook niet wanneer-ie langskwam? En in de aanloop naar 5 december zat er 1 tot 3 x iets in. Alleen met wat snoep, trouwens. Kadootjes bewaarde hij voor 5 december. De overige 7x was hij dus -o teleurstelling- gewoon nog leeg. .
Het is idd maar net waar je zelf mee bent opgevoederd. Ik begrijp dat mijn buurjongetje zijn schoen elke avond zet, en ook een soort vulgarantie heeft. De ene dag snoep, de andere een kadootje(!). Het dochtertje van een goede vriendin heeft zelfs een mp3speler in haar schoen(!) gehad.
Persoonlijk vind ik dit wat aan de overdadige kant, omdat je dan 10x die schoen moet vullen. Daarbij; hoe past dit in het sinterklaasverhaal? Het moet toch eigenlijk heel spannend zijn of piet of sint 's nachts langskomt? Ze hebben toch wel meer te doen dan elke avond naar hetzelfde huis te klepperen?
Het is idd maar net waar je zelf mee bent opgevoederd. Ik begrijp dat mijn buurjongetje zijn schoen elke avond zet, en ook een soort vulgarantie heeft. De ene dag snoep, de andere een kadootje(!). Het dochtertje van een goede vriendin heeft zelfs een mp3speler in haar schoen(!) gehad.
Persoonlijk vind ik dit wat aan de overdadige kant, omdat je dan 10x die schoen moet vullen. Daarbij; hoe past dit in het sinterklaasverhaal? Het moet toch eigenlijk heel spannend zijn of piet of sint 's nachts langskomt? Ze hebben toch wel meer te doen dan elke avond naar hetzelfde huis te klepperen?
woensdag 19 november 2008 om 13:46
Noerie, als je kindjes in de klas vaker mogen zetten, zou je dat dan echt daarop aanpassen?
Mijn manier staat los van wat vroegah de norm van mijn ouders was. Ik weet niet eens hoe vaak ik mijn schoen mocht zetten, zie dus ook niet in wat dat met mijn eigen idee hierover heeft te maken. Andere tijd, eigen kind, eigen norm. Zoiets.
Mijn zoon mag dan trouwens wel om de dag zijn schoen zetten, maar is het de afgelopen 3 dagen vergeten.
Zo spannend vindt hij het schoenzetten dus niet geloof ik
Mijn manier staat los van wat vroegah de norm van mijn ouders was. Ik weet niet eens hoe vaak ik mijn schoen mocht zetten, zie dus ook niet in wat dat met mijn eigen idee hierover heeft te maken. Andere tijd, eigen kind, eigen norm. Zoiets.
Mijn zoon mag dan trouwens wel om de dag zijn schoen zetten, maar is het de afgelopen 3 dagen vergeten.
Zo spannend vindt hij het schoenzetten dus niet geloof ik