Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Nou, leuk dat jullie in elk geval wel hurrays hebben gehad, dat bewijst nog enigzins dat de postbodes wereldwijd hun werk doen. Want jullie raden het al, hier is het nog erg stil.

Mocht nog wel een nieuw adres trekken voor een expired kaartje en dat werd Duitsland. Nu zou ik daar blij mee moeten zijn, tenslotte gaat Duitsland snel. Maar mijn 2 kaartjes naar Duitslad van de laatste tijd geven geen hoop, de ene expired en de ander al meer dan 15 dagen onderweg.

Gelukkig had ik wel een leuk kaartje voor haar want ze vroeg o.a. om Gustav Klimt en daarvan had ik er een aantal in Wenen gekocht. Ze heeft nog niet zoveel gekregen dus ik hoop dat deze wel aankomt. Heb er voor de zekerheid dus even een gewone zegel opgeplakt en kijk hoe dat gaat.

Of ik hier met een hoarder heb te maken durf ik niet te zeggen Labellei, de kaartjes zijn veelal verschillende dagen gepost en ook lang niet allemaal in dezelfde bus gegooid, dus dat betekent dat alle lichters aan deze praktijken meewerken. Misschien meldt yogayup zich binnenkort met hetzelfde probleem, dan weten we natuurlijk genoeg
quote:HappyOwl234 schreef op 29 mei 2016 @ 17:49:

Nou, leuk dat jullie in elk geval wel hurrays hebben gehad, dat bewijst nog enigzins dat de postbodes wereldwijd hun werk doen. Want jullie raden het al, hier is het nog erg stil.

Ik hoop voor je dat je kaartje naar Duitsland snel aankomt HappyOwl en niet wordt ingepikt door een hoarder. Moet ie ver? Wellicht kun je 'm beter zelf brengen?

Ik heb vanochtend vroeg wederom een adres opgevraagd. Ik hoopte dat 't in ieder geval géén China zou worden. En het werd: China.

Een adres met een recordlengte van 10 regels. De Chinese wil o.a. paarden en ik heb nog een mooie en vooral grote xxl paardenkaart. Maar ik zal nog steeds erg moeten priegelen en proppen om het adres erop te krijgen.
Echoooooo.....
@HappyOwl, wat balen zeg! Hoeveel kaartjes heb je nu onderweg? Slim dat je er een gewone postzegel op heb geplakt. Mijn eerste kaartjes heb ik ook met een gewone verstuurd, en heb toch het idee dat die kaarten sneller zijn aangekomen dan nu (nu gebruik ik pmk, 4 zegels). Mijn eerste kaarten naar Duitsland deden er namelijk 2/3 dagen over. En nu duurt het steeds veel langer!

@labellei, 10 regels, pfoe! Hopelijk komt hij uiteindelijk wel aan!! Mijn China kaartje is nu 54 dagen onderweg, de ontvanger heeft nog 0 received cards. Ben bang dat deze expired gaat raken..

@zomerelfje,

Ik heb vannacht 2 hurrays gehad. Uit Canada en Taiwan. De kaartjes hebben er wel lang over gedaan. Ik was even bang of het wel goed zou gaan, want de kaartjes hadden niet de vereiste minimaal 9cm, ze waren nét iets dunner. Beiden toch goed aangekomen gelukkig Ik had naar Canada hagelslag opgestuurd, en Taiwan een vintage kaartje. Taiwan was er zo blij mee, dat ze wilt swappen Helaas ga ik haar niet nog een vintage kaartje sturen, want ik heb er maar zo weinig en ben er eigenlijk wel zuinig op!
Zomerelfje .

HappyOwl nog steeds .

Mooie score daisy: 2 Hurrays.

Ik had zojuist ook een Hurray. Mijn kaartje naar Rusland is aangekomen. Na 188 dagen!!! Hurray!

Er is dus nog hoop voor al onze kaartjes die zo lang onderweg zijn.
quote:labellei schreef op 30 mei 2016 @ 09:40:

Ik had zojuist ook een Hurray. Mijn kaartje naar Rusland is aangekomen. Na 188 dagen!!! Hurray! Jeetje wat heeft dat kaartje er lang over gedaan!! Fijn dat hij eindelijk is aangekomen!
Oh, nou als die 188 dagen de nieuwe standaard is moet ik nog even. Alhoewel, heb er ook een paar in de 300 dagen onderweg.

Ik heb mijn 12 gewone kaartjes onderweg, waarvan er dus 1 zo op de post gaat. De rest is voor het grootste gedeelte echt al een tijd (twee weken of langer) onderweg. Daarnaast heb ik nog 8 expired kaartjes waarvan de helft naar ontvangers is die gewoon actief zijn (de andere helft is niet actief en denk dus dat dat nooit goed komt, maar de rest heb ik ook niet veel vertrouwen in. Al geeft die 188 dagen van Labellei misschien wat hoop)
Dank jullie wel. Ken ik ook zonder kaartjes gebruiken. Werkdag 7....

Wow 188 dagen?! Cool.

Had wel 1 reactie op een kaartje gehad. Safe the eart its only planet with chocolate. .

Van dit kaartje kreeg een ander een glimlach op het gezicht. En het was niet eens de ontvanger... ook best leuk. Ipv hurray of kaartje krijgen.
Altijd leuk he zomerelfje, om waardering voor je kaartjes te krijgen!

En zowaar, na al jullie aanmoedigingen, troostende woorden, dansjes en al wat nog meer kwamen er vandaag 2 hurrays. Een hele snelle, mag ook wel hurry genoemd worden dus, na 7 dagen uit belarus (dat was na mijn kaartje wat ik vandaag gepost heb dus ook mijn kortstreizende kaartje. En eentje na 39 dagen uit Rusland. Beide lekker uitgebreide en blije hurrays dus ik kan gelukkig ook weer aan de slag!
Wow zomerelfje 7 werkdagen achter elkaar?

Ik heb nu echt het gevoel dat mijn postcrossing echt van start is gegaan. Al een paar Hurrays ontvangen en daardoor ook weer kaartjes kunnen versturen. Kaartje naar Zweden was er in 5 dagen. Nu mag er een kaartje naar o.a Finland. Ik denk dat die net zo snel reist. Ik gebruik "gewone" international zegels waar priority bij op staat gedrukt.

Fijn happy Owl dat jij ook weer mee mag doen van de wereldwijde postbode bond;)
Wat super HappyOwl!

Leuk dat het bij jou nu begint te lopen Paulsje.

Ik heb vandaag 6 kaarten gepost. Dus... ik wil proberen om deze week geen nieuwe adressen meer aan te vragen. Dat gaat nog pittig worden.
Ja was idd een leuke reactie!

Happyowl ook een 7 daags kaartje naar belarus. Die van mij is vandaag ook daar aangekomen!

Leuk paulje dat je ook nu een lopend vuurtje heb van kaartjes.

Ja had 1 laat nacht over genomen en de rest was ik zo ingeroosterd. Nu 1dagje vrij.. en die ga ik invullen met 3!! Kaartjes versturen. 2 hurrays gehad een dank je wel... en een uitgebreide tekst bedankje. Was voor een moeder met 2 autistische kinderen kon bijna niet meer op vakantie enz..had een kaartje gestuurd met een golf in de zee erop. Pak de golf stond er op of zo. Uitgelegd mijn werk en dat je met autisten soms ook met de golf mee moet om over eind te blijven..

Als zeg ik het zelf. Een super kaart!
Mooi, Zomerelfje! Kaarten naar Belarus gaan inderdaad vaak onverwacht snel

Fijn HappyOwl! Eindelijk weer kaarten schrijven! Kun je niet een test doen en kaarten in een andere stad gaan posten om te kijken of ze dan sneller gaan? (Deventer of zo? )

Labellei, wow 188 dagen! Dat gebeurt dus echt! Ik dacht altijd dat die kaarten die 200 dagen ofzo reizen, ofwel heel laat gepost zijn, ofwel een tweede poging zijn na expired gaan. Maar deze was dus echt bizar lang onderweg.

Geheel hierdoor geinspireerd heb ik dan gisteren na 188 dagen toch maar een kaart naar de Noordpool Noord-Rusland verstuurd. Die ging naar een Russische, van wie ik in redelijk korte tijd 2x het adres had gekregen (ze heeft meerdere profielen). Dat vond ik toen nogal stom (afgezien van het bizarre toeval met zoveel Russische postcrossers), maar na een half jaar vond ik wel inspiratie voor haar tweede kaart.

Verder een nieuw adres in een afgelegen hoek van Finland. De grap is dat we daar twee jaar geleden vlakbij (10 km verderop ofzo) op vakantie zijn geweest. Ze vroeg in haar profiel om de kaart te schrijven met een glimlach op je gezicht, dat lukte zo wel
Leuk dat je zo'n reactie hebt gekregen op je mooie kaart naar Belarus zomerelfje!

Hahaha Snorhaar, dus toch maar weer een kaartje naar de Noordpoolse Russische.

Ik heb zelf onlangs voor de 2e keer een eekhoorn gestuurd naar een Finse. Toch raar.

Ik heb verder nog niets te melden vandaag. Ik heb nog geen nieuwe adressen aangevraagd. So far so good! Maar ik ben deze week wat drukker met andere dingen, dus dat scheelt. Hoef ik wat minder te vluchten in mijn verslaving.

Oh ik had vanochtend nog wel een mailtje dat HappyOwl wat uilen van mij heeft gespot en gefavoriet. Altijd leuk.
Ik had een kaartje naar Finland gestuurd maar die werd niet geregistreerd. Mailtje naar de vrouw gestuurd. Kwamen aan de praat over katten (ik had haar een kattenkaart gestuurd). Daarna heeft ze drie zelfgemaakte kattenspeeltjes gestuurd. Supermooi gemaakt. Zo lief.
Wat ontzettend leuk missdory!
quote:labellei schreef op 31 mei 2016 @ 11:11:

Ik heb nog geen nieuwe adressen aangevraagd. So far so good! Maar ik ben deze week wat drukker met andere dingen, dus dat scheelt. Hoef ik wat minder te vluchten in mijn verslaving.

Pffft, Labellei, ontkenningsfase? Daar trappen wij niet in hoor! Ik las zojuist nog dat je gisteren 6 kaarten had gepost!

MissDory, wat superleuk, die kattenspeeltjes! Is je kat er blij mee?
Ja die 6 kaarten was echt de limit! Een overdosis zeg maar.
Mijn kat was er superblij mee. Zag er ook prachtig uit. Is haar hobby, kattenspeeltjes maken. Zo lief. Mijn kaart naar haar is nooit aangekomen dus wel expired
Goedemiddag allemaal..

Heerlijk weer weer!!

Mn deurmat lag vol met 26 kaarten en enveloppen.

Was vergeten dat mijn dochter ooit een oproep had geplaatst bij de Ditjes en Datjes van de Digros. (Ruim 7 mnd geleden) dat ze van honden en paarden gek was...

Ze schrikt zich rot straks als ze thuis komt..

En gelukkig zat er voor mij een mooie kaart tussen uit Oostenrijk. Met bergen!
Hahah 26 kaarten!! Ja dan kijk je wel ff op. Leuk hoor.

3 kaartjes ontvangen. 1 uit india die haar eigen gemaakte kaart heeft verstuurd. Die wil ze tzt gaan verkopen enz. Echt super mooi geschilderde vrouw uit india erop!

De andere 2 kaartje waren ook wel leuk maar niet echt bijzonder.

Het lukt mij niet om de postzegels er heel af te krijgen en of de kaart ook heel houden. Heb nu aangegeven dat ik graag mijn kaartje in envelop wil hebben. Minder leuk maar dit wil ik ook niet.

Helaas.
Wow 26! Je dochter zal vast heel blij zijn!

Missdory, wat lief dat je kattenspeeltjes hebt gekregen!

Ik heb geen hurrays, maar wel een kaartje in de bus! Een kaartje van Gerhard Gluck met het engeltje in de barokzaal. Het is het bedank-kaartje van de Duitse man die ik eerder een kaartje via PC had gestuurd. Hij heeft ook een leuk verhaal geschreven. Ik werd er blij van! Wel gek dat ik dit kaartje niet hoef te registreren
Ik heb een adres in Maleisië getrokken! Ze wil dat je in haar picasaweb kijkt, om te checken of je geen dubbele kaart gaat sturen... Vind ik op zich geen probleem, maar wel als ik tussen duizenden kaarten moet gaan scrollen...

Ze krijgt een Jip & Janneke kaart heb ik besloten! Past niet helemaal bij haar wensen, maar de postzegels die ik er bij plak wel.
Ik kijk meestal naar de kaarten die uit Nederland komen en zo kies ik mijn kaartje uit voor die persoon.

Vandaag 1 kaartje gehad vanuit Florida!. Een zeemeermin. Best leuk!
Vanavond kreeg ik na 38 dagen een hurray uit Rusland en daarmee begint juni beter dan mei. Mijn nieuwe kaartje gaat naar australie wat ik opmerkelijk vond aangezien ik al een kaartje naar australie onderweg heb en dat nou niet echt een land was waar de kaartjes tekort zijn dacht ik. Maar heb dus ook 2 kaartjes onderweg naar Duitsland en 2 naar Taiwan. Eigenlijk heb ik na morgen 6 kaartjes onderweg naar duitsland, heb er namelijk nog 2 expired en heb daar nieuwe kaartjes voor geschreven. Ik baal van 8 expired kaartjes. Daarvan zijn er 3 naar China, dus dat laat ik maar zo, en de rest is niet actief. Behalve de 2 Duitse postcrossers, die komen wekelijks online en registreren gewoon kaartjes. Doe dus maar gewoon een nieuwe poging, 6 expired kaartjes staat beter dan 8. En er berichtjes achteraan sturen vind ik een beetje stom, dus dat doe ik maar niet. We wachten af

Hoe is het bij jullie? Het is rustig hier! (Of komt dat omdat Dreamer er niet is?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven