Mode & Beauty alle pijlers

Grove krul permanent

30-05-2016 17:23 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Ik wil deze zomer graag eens krullen proberen! Ik denk aan een grove krul, niet aan de kleine krullen die een 'standaard permanent' maakt, zoiets als de 8e foto op deze website:

http://rubriek.nl/mooi/de ... inde-kapsels-op-pinterest

Of de derde (wavy) van deze site:

http://pophaircuts.com/shoulder-length- ... hairstyles

Weten jullie of dit mogelijk is / aanraders voor goede kappers in de omgeving Utrecht?

Thanks a lot !
Niet aan beginnen, funest voor je haar. Ik had vroeger heel dik mooi haar. Dikke 10 jaar geleden een permanent in laten zetten. Mn haar is ontzettend uit gaan vallen en is nooit meer teruggekomen.
Als je niet volledig stijl haar hebt van jezelf is het redelijk makkelijk om daar een krul in te krijgen is mijn ervaring, oke ik speel vals, heb als kind krullen gehad, daarna een raar soort slag en nu een beetje het tweede voorbeeld alleen met meer krullen.

Bij mij is het van belang dat het in een aantal fijne lagen geknipt wordt. Verder gebruik ik wel wat spul voor in mn haar als ik wil dat de krullen langer dan 1 borstelbeurt blijven zitten, meestal iets van een versteviger.

Als je volledig stijl haar hebt kun je nog beter een krultang halen of zelf iets verzinnen met haarlak e.d. dan permanent in je haar doen geloof ik.
Gewoon eens die plaatjes meenemen naar de kapsalon. Wellicht dat er met lagen oid een vergelijkbaar effect is te krijgen. Ook voor advies. Bij dik haar zakt zo'n permanent met grove krul nogal snel uit. Zonde van het geld en je haar krijgt er wel een opdonder van.
quote:elisabethrose schreef op 30 mei 2016 @ 17:41:

Niet aan beginnen, funest voor je haar. Ik had vroeger heel dik mooi haar. Dikke 10 jaar geleden een permanent in laten zetten. Mn haar is ontzettend uit gaan vallen en is nooit meer teruggekomen.

Dit.

Ik had vroeger ook ontzettend mooi, veel (of ik?) en krullend haar. Ik wilde per se omgekeerd permanent (stijl haar) hebben en nu is dat mooie krullende haar compleet weg. Het is droog, heb slag in plaats van krullen en het is een stuk dunner. Het ziet er niet meer uit zoals op een foto van vroeger van mij van m'n achterkant.
Dat effect kan je ook bereiken met een stijltang, en er zijn ook speciale pijpekrulapparaten. Googlen bij google images op krullen apparaat. Deze apparaten zijn altijd minder slecht dan een permanent. Tenzij je je haar gaat verbranden met een primitief ijzer zonder thermostaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Is een permanent weer terug in de mode?

Valt me op dat ik steeds vaker meisjes/vrouwen zie met een overduidelijk permanent
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven