Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
quote:Zeeland1970 schreef op 29 mei 2016 @ 18:47:

Ik heb het één en ander gemist intussen, zo te lezen. Er zijn veel stukken tekst weg gehaald.

Waar dat over ging weet ik niet, maar als de mods ingrijpen zal het niet 'kies' geweest zijn.

Iemand schreef hier dat ik moest kijken in hoeverre dat het forum me nog biedt wat ik zoek.

Ik denk dat dat een verstandige opmerking is.

De laatste tijd heb ik -al dan niet terecht- de indruk dat ik me hier moet verdedigen.

Omdat men het niet eens is met hoe ik denk of doe, (wat op zich prima is), en dat men me hierop veroordeelt. (Dat is minder) En soms ook dat mijn woorden anders worden uitgelegd dan dat ik ze bedoel.

(Dat ligt vast ook aan de manier waarop ik iets zeg, communicatie komt natuurlijk v twee kanten.)

Maar hoe dan ook kost het me gewoonweg teveel energie.

Energie die ik nu hard nodig heb irl.

Dit is voor mij een waardevol topic. Dat was het, en blijft het.

Het heeft me veel steun geboden en ook de verschillende invalshoeken waar ik zo op hoopte.

Er zijn verschillende lieve steunend reacties geweest en mss nog wel meer reacties die het nodig vonden om me 'wakker' te schudden. Allemaal waardevol..!

En nu is het aan mij om hier verder mee te dealen irl.

Ik blijf dit topic voorlopig nog gewoon volgen, ik lees mee.

Maar ik wil niet meer zo intensief urenlang 'hier' zitten, zoals ik de afgelopen weken deed. Dat ik het tablet aanzet nog voordat ik op ben gestaan, en pas weer afsluit diep in de nacht.

Dat was eerst functioneel, nu minder.

Ik wil mijn aandacht langzaamaan meer verschuiven naar de werkelijkheid.

Oprechte dank voor alle vele (!) reacties hier, de goede raad, de eigen ervaringen, de warme knuffel en ook dank voor de scherpe woorden en confronterend reacties.

Blijf gerust schrijven en uitwisselen hier. Dit is ook jullie topic.

Er is veel waardevols gezegd, wat ik in de komende tijd zeker ga herlezen. Zowel het eerste topic, ("partner biecht op") als dit tweede topic. Ik zal ongetwijfeld nieuwe dingen lezen in oude teksten, die ik mss de eerste keer gemist heb in alle hectiek. Ook voor anderen is dit een waardevol topic gebleken.

Ik heb veel persoonlijke verhalen toevertrouwd gekregen, soms openbaar, soms als pb.

Dat vond ik heel mooi om te lezen.

Dus bij deze, even een soort van afscheids dankjewel..!

IRL - Libelle forum

Nieuwe dingen lezen - op een ander forum.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Bull shit
quote:sofietje83 schreef op 30 mei 2016 @ 22:27:

Ja wie zal het zeggen. Snap idd op zich wel dat ze ergens opnieuw schrijft alleen dat bericht van energie in huwelijk steken maar ik lees nog wel mee, nee, wees dan eerlijkWaarom is ze dat verplicht? Dat mag ze helemaal zelf weten hoor. Reageren doe je op eigen risico en meestal omdat je forummen zelf leuk vindt. Sommige mensen vinden de reacties elders fijner dan hier, dus gaan ze ergens anders naartoe. Ik zou dat niet melden, als ik haar was want dan gaan we daar gewoon verder.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ingeruild voor het Libelle forum

Ik kan haar keuze wel begrijpen om op een ander forum te gaan schrijven. Op een gegeven moment is alles hier gezegd. En met een kleine twist in de OP komen er toch weer andere reacties op. (de eerste reacties zijn daar niet voor niets dat ze het niet helemaal begrijpen, belangrijke dingen zijn weggelaten zoals dat het was opgebiecht ivm mogelijke geniale wratten).

Maar dan zo'n uitgebreide afscheidspost hier schrijven dat de energie in het gezin gestoken gaat worden en dan vervolgens op een andere forum opnieuw beginnen...
Ik schrijf ook nergens dat ze dat verplicht is. Maar hang niet zo'n zwamverhaal op. Zeg dan gewoon niks.

Liegen kunnen ze daar thuis erg goed blijkbaar
Dat dacht ik ook meteen, zeg dan niks. Zou ook makkelijker voor haar zijn dan.

Idd
Dat man hier niet meer meeleest is nogal naïef. Alsof jij niet zou meelezen als er zo'n grote topic van je online zou staan.

En het Libelle forum is door de reacties hier nu ook in 1 muisklik gevonden.
Vind je dat naief?

Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten denk ik altijd maar.

Ik zou de privacy van mijn partner wel respecteren, dat lijkt me wel het minste wat hij haar verschuldigd is.

Maar goed, ik weet het verder ook niet natuurlijk.
Zeeland is overigens niet de enige van het viva forum die eenzelfde topic op het Libelle forum plaatst.

Ik denk dat zeeland een typetje aandachtsgeil is. Ze heeft meer hulp nodig dan alleen een forum.
Ik vrees dat respect bij dit soort mannen ver te zoeken is :(
quote:Evien schreef op 30 mei 2016 @ 22:53:

Zeeland is overigens niet de enige van het viva forum die eenzelfde topic op het Libelle forum plaatst.

Ik denk dat zeeland een typetje aandachtsgeil is. Ze heeft meer hulp nodig dan alleen een forum.

Ja, dat was mij ook opgevallen! Maar toen dacht ik nog "Ja, kan, komt misschien wel vaker voor?"

Nou ja. Het kan allemaal. Je weet het niet.
Wow heeft m'n bs meter me dus toch niet in de steek gelaten. Als deze soap al waar is dan is haar afscheidsbericht echt een hele dikke vinger naar iedereen die hier met haar meedacht al schreef niet iedereen de woorden die zij wilde horen. Dat je ergens anders je verhaal wil doen prima maar kom dan niet met een lulverhaal over tijd in je gezin steken alsof wij allemaal gekke henkie zijn. Echt wat een arrogantie.
quote:Ieleen schreef op 30 mei 2016 @ 22:51:

Vind je dat naief?

Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten denk ik altijd maar.

Ik zou de privacy van mijn partner wel respecteren, dat lijkt me wel het minste wat hij haar verschuldigd is.

Maar goed, ik weet het verder ook niet natuurlijk.

We hebben het hier over een man die 20 jaar lang een dubbelleven heeft geleid. In hoeverre valt er dan nog over respect naar de partner toe te spreken.

En er is momenteel al zoveel stuk in hun relatie, en Zeeland blijft toch wel bij hem, dus meelezen kan geen kwaad meer.
quote:Kwejeebo schreef op 30 mei 2016 @ 23:19:

[...]

We hebben het hier over een man die 20 jaar lang een dubbelleven heeft geleid. In hoeverre valt er dan nog over respect naar de partner toe te spreken.Ja zit ook wat in. Maar als hij ook nog stiekem meeleest is het allemaal nog erger..
quote:Deadpool schreef op 30 mei 2016 @ 23:02:

Als deze soap al waar is...Ik denk dat het wel waar is, maar zo niet dan is het de grootste trol in de geschiedenis van het forum
quote:Ieleen schreef op 30 mei 2016 @ 23:26:

[...]

Ja zit ook wat in. Maar als hij ook nog stiekem meeleest is het allemaal nog erger..

Tja het blijft speculatie natuurlijk. Maar kreeg het idee dat het TO niet zoveel uitmaakt of hij wel/niet meeleest.

Ze zal zelf wel geen verklaring meer komen geven voor haar overstap denk ik.
quote:Kwejeebo schreef op 30 mei 2016 @ 23:30:

[...]

Tja het blijft speculatie natuurlijk. Maar kreeg het idee dat het TO niet zoveel uitmaakt of hij wel/niet meeleest.

Ze zal zelf wel geen verklaring meer komen geven voor haar overstap denk ik.Dat is toch raar dat to er totaal geen probleem mee heeft dat haar man meeleest. Eerlijk gezegd heb ik vanaf het moment dat ze in deel 1 schreef dat haar man meelas m'n twijfels.
Ik zeg: Zeeland, lekker doen waar je zelf zin in hebt.

Volgens mij doe je dat te weinig en denk je te veel aan anderen.
quote:Evien schreef op 30 mei 2016 @ 23:36:

[...]

Dat is toch raar dat to er totaal geen probleem mee heeft dat haar man meeleest. Eerlijk gezegd heb ik vanaf het moment dat ze in deel 1 schreef dat haar man meelas m'n twijfels.Ik denk dat TO het stiekem wel prettig vindt dat haar man meeleest, omdat wij hem de spiegel voorhouden die zij hem zelf niet voor kan houden.
quote:Kwejeebo schreef op 30 mei 2016 @ 23:28:

[...]

Ik denk dat het wel waar is, maar zo niet dan is het de grootste trol in de geschiedenis van het forumNet dat libelle topic gelezen en ik zet nu m'n geld op dat laatste. Want het begint in feite daar weer van voren af aan. En strookt dus totaal niet met haar reden van afscheid hier.
Ik vind het niet zo gek. Ten eerste zocht ze ervaringen van anderen. Die kreeg ze hier een aantal. Maar ook eindeloze discussies, die haar te veel tijd kostten .

Ik kan me voorstellen dat ze die ervaringen alsnog/nogsteeds zoekt maar nu op een ander forum. Waarbij ik dan wel hoop voor haar dat het niet uitmondt in net zo veel schrijven als hier, anders komt er van dat minder tijd forummen te weinig terecht.
Ik bedoel hier roepen dat ze blij is met alle meningen zowel positief als negatief maar dan wel na kritiek met een hoop bombarie onder het motto 'energie in de familie steken' hier weggaan en de dag erna het hele circus laten aanmeren op Libelle dan loop je als TO gewoon uit je nek te kletsen.
quote:Deadpool schreef op 31 mei 2016 @ 00:02:

Ik bedoel hier roepen dat ze blij is met alle meningen zowel positief als negatief maar dan wel na kritiek met een hoop bombarie onder het motto 'energie in de familie steken' hier weggaan en de dag erna het hele circus laten aanmeren op Libelle dan loop je als TO gewoon uit je nek te kletsen.Wat ik vooral niet begrijp... dacht ze nou echt dat niemand hier dat topic op libelle zou vinden?
quote:aaaanne schreef op 31 mei 2016 @ 00:01:

Ik vind het niet zo gek. Ten eerste zocht ze ervaringen van anderen. Die kreeg ze hier een aantal. Maar ook eindeloze discussies, die haar te veel tijd kostten .

Ik kan me voorstellen dat ze die ervaringen alsnog/nogsteeds zoekt maar nu op een ander forum. Waarbij ik dan wel hoop voor haar dat het niet uitmondt in net zo veel schrijven als hier, anders komt er van dat minder tijd forummen te weinig terecht.Ik was er nog nooit eerder geweest, maar zo te zien is het Libelle forum redelijk dood. 18 reacties in twee dagen.
Ik maak me zorgen om de kinderen. Er staat elke dag huilen. De sfeer

Zal wel zo beladen zijn daar. Wekenlang nu al. Wat zal er in de koppies omgaan?

En kinderen hebben echt meer door dan je denkt.

Ze hebben niet echt een probleem oplossings voorbeeld aan hun ouders. Niet echt kordaat. Dat geeft geen zelfvertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven