Sint - Hoe vaak schoentje zetten?

19-11-2008 11:55 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag heeft mijn zoontje zijn schoen mogen zetten. Maar ik weet eigenlijk niet hoe vaak normaal is. 1 keer in de week in het weekend. Of doen jullie het ook doordeweeks nog een keer?
Ze mogen dat van mij 2 a 3x in de week.

Maar dat is je eigen keuze.
Wij mochten vroeger alleen op zaterdagavond, en mijn koters mogen dat later ook.
Hier ook alleen op zaterdag. En soms gooi ik er op een doordeweeksedag wat lekkers in. Maar op zaterdag doe ik altijd een klein kadootje
Dat ligt er natuurlijk aan wat je zelf wilt.

Wij mochten vroeger wel vaker zetten, maar sint kon niet altijd langskomen. Soms lag er een briefje in; dat we zo lief gespeeld hadden en onze kamers zo netjes waren. Soms wat pepernoten of een muis en af en toe een kadootje.

Lekker zelf weten. Het is jullie kind en geloof me. Er zijn altijd gezinnen waar het meer groter en duurder is.
Wat normaal is, is wat jij normaal vindt.

Mijn zoon mag om de dag zijn schoen zetten, dus dat komt in de praktijk neer op gemiddeld zo'n 3 a 4 keer per week.
Hier op zaterdag en woensdag.
Ik dacht dat ik vroeger elke dag m'n schoen mocht zetten, maar toen ik dat vertelde begon m'n vader hard te lachen!!! 2 of 3 x in de week en 1x in de week kregen we een cadeau, voor de rest wat snoep of een manderijntje ofzo!

Ik denk dat ik dat straks bij mijn kinderen ook ga doen. Het moet natuurlijk leuk blijven en niet vanzelfsprekend, maar je moet zelf weten hoe vaak ze ze mogen zetten.
Bij mij mogen ze 2x in de week hun schoen zetten. En daar komen dan geen playstation in , maar gewoon een klein dingetje.
wij mochten vroeger wel 2 of 3 keer in de week onze schoen zetten, maar kregen 1 keer een klein cadeautje en de andere keren iets om te snoepen... en dan geen hele zakken, maar gewoon een pakje choco sigaretjes ofzo
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik mocht vroeger ook op woensdag en zaterdag mijn schoen zetten. Ik kreeg dan iets lekkers of een klein cadeautje :-)

Ik zou het later ook zo bij mijn kids doen, 2 a 3 keer per week vind ik meer dan voldoende.
Hier hebben ze tot dit jaar iedere dag hun schoen gezet. Met doordeweeks wat lekkers erin (muisje, pepernoten, taaitaai) en in het weekend een kleinigheidje (sokken, autootje, boekje). Nu zijn de oudste twee bijna negen en tien en nu zetten ze alleen in het weekend hun schoen. Vinden ze leuk. De kleintjes zijn te klein (bijna een en twee) maar die zetten ook onder leiding van de oudste twee. Is echt heel erg lief. Die twee slungels (god wat worden ze ineens groot) en die twee ukkies en dan de oudste twee zingen en de ukkies kijken echt verbaasd naar wat er toch allemaal gebeurd.
.
Op zaterdag en op woensdag.

Maar goed, dat moet iedereen zelf weten, lijkt me.
Iedere dag een schoen zetten? Dat was bij ons niet zo. Ik herinner me 2-3 keer per week. En vaak 1x per week een kleingheidje (stuiterbal, stiften, kleurboekje) en de andere keren iets eetbaars (zakje chocolademunten, die sigaretjes inderdaad of een paar schuimpjes). Reuze spannend, on dan te kijken wat je in je schoen had gekregen!
Hier worden iedere dag schoenen gezet. Maar er zit maar 2-3 keer per week iets in. De pieten kunnen natuurlijk niet iedere nacht bij alle kindjes langs. Dochter vind het spannend om 's ochtends te kijken of piet wel of niet geweest is en ze vind het zingen geweldig, prima zo dus.
Twee keer door de week (1 x bij mamma en 1 x bij pappa) en 1 x in het weekend (om en om). Door de week zit er wat lekkers in en in het weekend een klein kadootje (sokken, pen, een simpel spelletje).

Ik heb geen idee meer of wij vroeger elke dag onze schoen zetten. Kan het me niet voorstellen. Zal het eens aan mijn moeder vragen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Vrijdag en zaterdagavond. Geeft iets meer rust en anders eten ze alles gelijk op.
Bedankt voor de reacties. Ik had zelf in mijn hoofd op zatersag en op woensdag. Maar ik wil niet dat hij meer of minder mag dan zijn klasgenootjes. En qua cadeautjes idd hetzelfde als de meeste van jullie. Een ieniemienie cadeautje of wat snoep ofzo.
Ik zette als kind iedere dag mijn schoen, maar 2 tot 3 keer zat er wat in mijn schoentje. Iedere avond zong ik er op los en stond er een winterpeen, appel en een bak water voor het paard naast. Dus ik vind 3 keer best netjes, iedere dag lijkt mij niet zo goed, want dan word het gewoon van: ach... morgen zit er toch weer wat in, nu blijft het juist een grote verassing.
Ik heb geen idee wat klasgenootjes doen (dat moeten ze ook lekker zelf weten) maar hier 2 keer in de week, op dinsdag en zaterdag.
Wij mochten ook iedere dag de schoen zetten. Pappa en mamma wisten toch ook niet wanneer-ie langskwam? En in de aanloop naar 5 december zat er 1 tot 3 x iets in. Alleen met wat snoep, trouwens. Kadootjes bewaarde hij voor 5 december. De overige 7x was hij dus -o teleurstelling- gewoon nog leeg. .

Het is idd maar net waar je zelf mee bent opgevoederd. Ik begrijp dat mijn buurjongetje zijn schoen elke avond zet, en ook een soort vulgarantie heeft. De ene dag snoep, de andere een kadootje(!). Het dochtertje van een goede vriendin heeft zelfs een mp3speler in haar schoen(!) gehad.

Persoonlijk vind ik dit wat aan de overdadige kant, omdat je dan 10x die schoen moet vullen. Daarbij; hoe past dit in het sinterklaasverhaal? Het moet toch eigenlijk heel spannend zijn of piet of sint 's nachts langskomt? Ze hebben toch wel meer te doen dan elke avond naar hetzelfde huis te klepperen?
Noerie, als je kindjes in de klas vaker mogen zetten, zou je dat dan echt daarop aanpassen?

Mijn manier staat los van wat vroegah de norm van mijn ouders was. Ik weet niet eens hoe vaak ik mijn schoen mocht zetten, zie dus ook niet in wat dat met mijn eigen idee hierover heeft te maken. Andere tijd, eigen kind, eigen norm. Zoiets.

Mijn zoon mag dan trouwens wel om de dag zijn schoen zetten, maar is het de afgelopen 3 dagen vergeten.

Zo spannend vindt hij het schoenzetten dus niet geloof ik
Ik zou het om de dag doen.
in de hele sinterklaas periode mogen ze twee keer hun schoen zetten. Meer dan genoeg voor ons.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven