Geld & Recht alle pijlers

Executieverkoop.

29-05-2016 07:46 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De deurwaarder heeft een poster op me deur geplakt wanneer de executieverkoop is. Daar hebben me buren toch niks mee te maken? Wat gebeurd er als ik deze weghaal?

Ik werd gisteren aangesproken door mijn buurvrouw, die zij dat ik nu wel de kinderbescherming op me dak krijg, is dit zo omdat ik schulden heb?
quote:Sophiever schreef op 31 mei 2016 @ 12:02:

[...]

Ik vraag me af of we Marieke hier nog terug gaan zien, want dit is echt gezeur. Ze heeft notabene al aangegeven dat ze het ouderschapsplan naar de gemeente heeft gestuurd om dit te wijzigen. Dit wil de gemeente alleen als er al contact is geweest.

En uiteraard heeft de executie meer prioriteit dat is volkomen logisch.

Dat vind ik juist zo raar, het opsturen van een ouderschapsplan naar de gemeente. Als je verhuist met je kinderen, dan wil je de inschrijving toch zo snel mogelijk regelen? Ga met de kinderen naar het gemeentehuis, toon de identiteitskaarten en het ouderschapsplan, laat ze kopietjes nemen indien gewenst, en vertrek zodra de inschrijving voltooid is.

Toen ik verhuisd was, en de rechter het hoofdverblijf van onze dochter aan mij toewees, ben ik de volgende dag met haar en de nodige papieren naar het gemeentehuis gegaan. Daar ingeschreven, bezwaarformulier was opgestuurd naar haar vader, want dat is nou eenmaal een standaard protocol als de ouders uit elkaar zijn gegaan. Zoals ik al verwachtte, had hij geen bezwaar ingediend van dochter haar adreswijziging. Als hij dat wel deed, had ik gelijk juridische stappen ondernomen en was dat gewoon geregeld.

Ik snap die laksheid gewoon niet. Ze heeft een hoop geld misgelopen door niks te regelen, geld dat ze had kunnen gebruiken in het afbetalen van haar schulden. Geen idee waarom ze precies was afgewezen voor hulp van haar gemeente, maar doorgaans willen ze graag dat je je inkomen zo snel mogelijk vergroot. Door niet direct werk te maken van de adreswijziging van de kinderen, heeft ze indirect niet voldaan aan de snelste manier om haar inkomen te vergroten: het recht verkrijgen op toeslagen en kindgebonden budget.
Je hoeft het ook niet te snappen, jij zit niet in de situatie van TO. Jij zal waarschijnlijk gewoon logisch kunnen nadenken over 1 probleem dag je hebt. TO heeft tig problemen waar ze mee aan de slag moet, daardoor zie je vaak door de bomen het bos niet meer.
quote:Lovely1987 schreef op 31 mei 2016 @ 14:52:

Je hoeft het ook niet te snappen, jij zit niet in de situatie van TO. Jij zal waarschijnlijk gewoon logisch kunnen nadenken over 1 probleem dag je hebt. TO heeft tig problemen waar ze mee aan de slag moet, daardoor zie je vaak door de bomen het bos niet meer.Begrijpelijk, maar des te meer reden om prioriteiten te stellen. En het vergaren can geld lijkt me één van die dingen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Je hoeft het ook niet te snappen, jij zit niet in de situatie van TO. Jij zal waarschijnlijk gewoon logisch kunnen nadenken over 1 probleem dag je hebt. TO heeft tig problemen waar ze mee aan de slag moet, daardoor zie je vaak door de bomen het bos niet meer.

Ik zit inderdaad niet in de situatie van TO, ik heb echter wel ervaring met een moeilijke ex-partner (agressie, bedreigingen, mood swings, zichzelf en zijn nieuwe vriendin op nummer 1 zetten in plaats van dochter), relatie beëindigen, meerdere rechtszaken, een huurwoning vinden (en dakloos zijn in de tussentijd), baan behouden, werkloos raken, de eindjes aan elkaar knopen, etc.

Als er zoveel speelt om je leven weer op de rit te krijgen en er kinderen bij betrokken zijn, is het juist van belang om overzicht en structuur te krijgen, te onderzoeken waar je aanspraak op kan maken, advies te vragen aan instanties en professionals, je familie om hulp te vragen en zo snel mogelijk dingen te regelen om niet verder in de problemen te raken. Het is een kwestie van overleven. Je kan het je niet veroorloven om het allemaal maar zijn beloop te laten gaan, daar krijg je posters van op je deur.

Je hoeft het ook niet te snappen, jij zit niet in de situatie van TO. Jij zal waarschijnlijk gewoon logisch kunnen nadenken over 1 probleem dag je hebt. TO heeft tig problemen waar ze mee aan de slag moet, daardoor zie je vaak door de bomen het bos niet meer.Zoals ik begrijp heeft de woningbouw aangegeven dat ze aan de gemeente doorgeven wie er op dat adres gingen wonen. Dan hoef je toch niet nog een keer naar de gemeente te gaan? Bij mijn gemeente werkte dat 10 jaar geleden ook op die manier, of dat nog steeds het geval is weet ik niet. Maar ik ben ook niet meer naar de gemeente geweest omdat dat de procedure was en in mijn geval ging alles over rolletjes.
quote:meaki schreef op 31 mei 2016 @ 17:12:

[...]

Ik zit inderdaad niet in de situatie van TO, ik heb echter wel ervaring met een moeilijke ex-partner (agressie, bedreigingen, mood swings, zichzelf en zijn nieuwe vriendin op nummer 1 zetten in plaats van dochter), relatie beëindigen, meerdere rechtszaken, een huurwoning vinden (en dakloos zijn in de tussentijd), baan behouden, werkloos raken, de eindjes aan elkaar knopen, etc.

Als er zoveel speelt om je leven weer op de rit te krijgen en er kinderen bij betrokken zijn, is het juist van belang om overzicht en structuur te krijgen, te onderzoeken waar je aanspraak op kan maken, advies te vragen aan instanties en professionals, je familie om hulp te vragen en zo snel mogelijk dingen te regelen om niet verder in de problemen te raken. Het is een kwestie van overleven. Je kan het je niet veroorloven om het allemaal maar zijn beloop te laten gaan, daar krijg je posters van op je deur.Ik vind dat je veel aannames doet en dingen invult.
quote:Sophiever schreef op 31 mei 2016 @ 17:58:

[...]

Ik vind dat je veel aannames doet en dingen invult.Zoals wat?
quote:meaki schreef op 31 mei 2016 @ 18:14:

[...]

Zoals wat?

Dat ze niet achter die inschrijving aan is gegaan bijvoorbeeld. Want uit de tekst kan ik halen dat ze dat dat via de woningbouw loopt, ze erachter gekomen is dat er toch iets niet goed gegaan is en zij vervolgens wat op moet sturen omdat ex niet met de gang van zaken eens is.

Dat staat bij mij niet gelijk aan laksheid wat jij wel uit de tekst haalt. Of bedoel je het anders?
quote:Sophiever schreef op 31 mei 2016 @ 18:17:

[...]

Dat ze niet achter die inschrijving aan is gegaan bijvoorbeeld. Want uit de tekst kan ik halen dat ze dat dat via de woningbouw loopt, ze erachter gekomen is dat er toch iets niet goed gegaan is en zij vervolgens wat op moet sturen omdat ex niet met de gang van zaken eens is.

Dat staat bij mij niet gelijk aan laksheid wat jij wel uit de tekst haalt. Of bedoel je het anders?

Nou, als ik in haar schoenen stond, de woningbouwvereniging aangeeft dat die haar en de kinderen bij de gemeente zal inschrijven, en ik vervolgens geen toeslagen en kindgebonden budget kan krijgen, dan zou ik denken dat er iets mis is gegaan. Ik krijg de indruk van TO dat ze niet verder heeft gehandeld dan dat specifieke punt en nu stil staat in deze kwestie. Dan zou ik juist in zeer korte termijn naar het gemeentehuis stappen met kinderen, identiteitskaarten, en ouderschapsplan, en niet eerder vertrekken dan dat het in gang gezet is. Dan is dat proces tenminste bezig, krijgt ex zijn standaard bezwaarbrief. Uiteraard kan hij bezwaar tekenen, maar dat heeft geen zin, want het ouderschapsplan bepaalt.

Het kost tijd ja, om dat allemaal rond te krijgen, maar je moet wel alles starten en actie ondernemen zodra er iets mis gaat.

Ik begrijp dat ik wellicht irritant overkom voor TO, want hier ging haar topic oorspronkelijk niet eens om. Echter, het zo snel mogelijk regelen van die inschrijving van de kinderen gaat haar zo enorm veel opleveren financieel gezien. Het is geld dat haar toebehoort, wat haar meer ruimte geeft om sneller uit de schulden te komen. Als ik in de buurt van haar zou wonen, dan zou ik zelfs aanbieden om haar hierbij persoonlijk bij te staan, zo erg vind ik het. Alleenstaande moeder zijn is al moeilijk genoeg. Onnodig lang in financiële problemen verkeren, maakt dat er niet makkelijker op.
Ik heb het idee dat Marieke dit juist gedaan heeft en nu niets anders kan dan afwachten tot het zaakje rond is. Maar we weten allebei niet hoelang dit geleden is. Maar maximaal 4 maanden dus.

Ik weet niet hoe snel de ambtenaren bij jouw gemeente zijn maar hier is het mañana alom. Wel heel lief dat je zou helpen als ze in je buurt zou wonen. In mijn andere topic ben je ook al zo behulpzaam.
Ik ben Nederbelg, en woon vlakbij de grens in een middelgrote gemeente. Ik ben met het vonnis van de rechtbank (ouderschapsplan) en dochter haar identiteitskaart naar het gemeentehuis gegaan, proces in gang gezet, de vader kreeg de bezwaarbrief toegezonden, in 3 weken was dochter officieel ingeschreven op mijn adres.

Ik ben zeer tevreden over de snelheid waarmee dit geregeld was
Sterkte TO en succes met alles!
Prrrr, mauw miawwwww.
Heb je de verkoop nog kunnen tegenhouden, TS?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven