Het stamcafé XIV

19-05-2016 20:18 3006 berichten
Deel veertien alweer van ons onvolprezen café! Het wordt nu echt een beetje lastig, met die romeinse cijfers maar het is me toch weer gelukt . Dit keer zitten we in het Wilde Westen, dat wilde ik al die tijd al zo graag dus nu neem ik de kans mooi waar *gnagna*

Zuigen wordt zeer op prijs gesteld, stof zat hier met dat woestijngedoe. Maar dan alleen stof he, als je iets met iemand uit te vechten hebt doe je dat maar fijn in je eigen topic. En lieve groetjes natuurlijk van Leo, Yas, ik-zei-de-gek en Star (in ruste).
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 juni 2016 @ 11:18:

[...]

Nee, daar wordt riegelreus een eind aan gemaakt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zo, de koffie is eindelijk gehaald, bij het meisje van de catering op wie ik stiekem een beetje verliefd ben maar die om haar huidskleur en sociale status door de meeste van onze studenten nogal neerbuigend behandeld wordt. Dus ik probeer haar altijd mijn liefste lach te geven (en dat is niet makkelijk, want de natuurlijke stand van mijn gezicht is ernstig, op het grommerige af).

En nu moet ik dus presentaties voorbereiden en het beleid voor het komende studiejaar uitstippelen, maar ik kom nergens aan toe omdat ik maar mijn mail blijf checken - in de hoop iets te horen van de sollicitaties die ik heb uitstaan (en waar ik allang bericht van had moeten hebben - geen bericht is natuurlijk slecht bericht, weet ik ook wel).
IMHO
Gefeliciteerd, Yette.

Heel veel sterkte, Hunnie.

Bah, Leo, je zal wel stikkapot zijn nu.
Life is short. Eat dessert first.
Hun, hier hóef je niet te praten, het mag maar hoeft niet. Dat is fijn bij groot verdriet. Niks hoeven.
quote:doornroosje9 schreef op 02 juni 2016 @ 11:55:

Gefeliciteerd, Yette.

Heel veel sterkte, Hunnie.

Bah, Leo, je zal wel stikkapot zijn nu.

Ik ben een zombie.

Echt.
quote:yette schreef op 02 juni 2016 @ 11:53:

Djeez, er stonden hier zojuist twee geüniformeerde heren voor de deur. Groot, zwart-blauw, riemen vol zware holsters - mijn eerste gedachte: er is toch niks met m'n kinderen?!!!

Waarom zien die mensen van 'Toezich en Handhaving in de Openbare Ruimte' eruit als agenten?!

Ging het om een stapel tegels achter mijn schuur

En die zijn niet eens van ons.

Ik lijk wel een moeder.

Oh god - mijn ergste nachtmerrie. Vaak terugkerende droom ook, dat ze me komen vertellen dat mijn vriendin iets overkomen is. Of, sinds mijn dochtertje geboren is, mijn dochtertje - of allebei. Zou hetzelfde gereageerd hebben, hoor!

Jeugdherinnering:

Kerstdag. Telefoon gaat, mijn vader neemt op. Een bassende stem aan de andere kant, zo hard dat ik hem horen kan:

- Spreek ik met meneer Grumble?

- Ja, daar spreekt u mee.

- Niet schrikken, maar u spreekt met de politie. Hebt u een zoon die Gromble heet?

- Ja.

- Wij hebben iemand opgepakt die beweert uw zoon te zijn. Kunt u uw zoon beschrijven?

Dat was dus mijn broer, die net door mijn moeder naar huis gebracht was in een grote stad in het westen. We wisten al lang dat het niet goed met hem ging, maar nu ging de beerput open. Zware psychologische problemen, verdacht van verschillende lichte en zware delicten. Sindsdien schrik ik me iedere keer het leplazerus als ik door zo'n geheim nummer gebeld wordt en een officieel klinkende stem zegt: 'spreek ik met meneer Grumble?'
IMHO
quote:Eleonora-1 schreef op 02 juni 2016 @ 11:56:

[...]

Ik ben een zombie.

Echt.Ja zeg, dat kan ik goed geloven.
Life is short. Eat dessert first.
Oh bah, GG! Je schrikt je rot, inderdaad.

Ik denk dat deze schrik aan mijn ouders heb te danken. Mijn vader heeft als kind de oorlog meegemaakt en wordt nog steeds bang en boos van uniformen. Mijn moeder heeft als kind eens de deur geopend toen twee agenten kwamen vertellen dat haar opa dood uit de gracht was gevist.
quote:Hunniebunnie schreef op 02 juni 2016 @ 11:52:

Bizar, hoe fijn ik het vind om hier met jullie te praten, terwijl ik gisteren en vanochtend op het schoolplein geen oogcontact wou maken en zo snel mogelijk terug rende naar mijn fiets om door te gaan naar mijn werk. Kreeg een ongetwijfeld welgemeende hand op mijn schouder van een vader (die echt best lief is maar die vanwege zijn iets te zachte karakter enórm in mijn irritatiezone zit) en de vraag 'Gaat het een beetje?' Ik zei alleen 'Nee, niet echt' en ben gauw doorgelopen. En dan voel ik me ook weer een beetje bot. Nou ja, het is ingewikkeld allemaal. Voor het eerst echt 'grotemensenverdriet'. Tot nu toe ging het meer om tegenslagen in het leven, maar dit is wel weer een heel andere tak van sport zeg. Maar goed, er is geen handleiding voor, dus ik doe het maar zoals ik denk dat goed is. Door bijv. nu even zo'n slechte cookie te gaan halen bij de Broodzaak!

Blondie: nog nieuws over je lieve moeder?

Je verwoordt het net zoals ik het voel. Ik heb al behoorlijk wat grotemensenverdriet doorgemaakt en voel nu de angst om daar WEER door te moeten.

Toestand moeder is hetzelfde. Wel heel fijn is dat zoon en dochter van mijn zus vandaag hun 'studiekamer' bij oma ingericht hebben. Ze zitten beiden in examenperiode (uni) en vonden dat ze net zo goed in het zkh konden studeren want 'oma kan geen drukte aan, dus moeten wij wel stilletjes werken'. Straks gaan man en ik.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 02 juni 2016 @ 12:17:

[...]

Je verwoordt het net zoals ik het voel. Ik heb al behoorlijk wat grotemensenverdriet doorgemaakt en voel nu de angst om daar WEER door te moeten.

Toestand moeder is hetzelfde. Wel heel fijn is dat zoon en dochter van mijn zus vandaag hun 'studiekamer' bij oma ingericht hebben. Ze zitten beiden in examenperiode (uni) en vonden dat ze net zo goed in het zkh konden studeren want 'oma kan geen drukte aan, dus moeten wij wel stilletjes werken'. Straks gaan man en ik.Wat lief van jouw neef en nicht, en wat fijn dat dat kan! (Nu ga ik echt zo'n koek halen + een salade voor de balans..)

[...]

Toestand moeder is hetzelfde. Wel heel fijn is dat zoon en dochter van mijn zus vandaag hun 'studiekamer' bij oma ingericht hebben. Ze zitten beiden in examenperiode (uni) en vonden dat ze net zo goed in het zkh konden studeren want 'oma kan geen drukte aan, dus moeten wij wel stilletjes werken'. Straks gaan man en ik.
IMHO
Ik herken heel erg wat je schrijft, Hun.

[...]

Toestand moeder is hetzelfde. Wel heel fijn is dat zoon en dochter van mijn zus vandaag hun 'studiekamer' bij oma ingericht hebben. Ze zitten beiden in examenperiode (uni) en vonden dat ze net zo goed in het zkh konden studeren want 'oma kan geen drukte aan, dus moeten wij wel stilletjes werken'. Straks gaan man en ik.Lief!
Zo ik mag van mezelf het cafe weer in. Heb me een slag in de rondte getypt maar ben flink opgeschoten. Nog 1 verslag maar daar heb ik nog wat gegevens voor iemand voor nodig en nog 2 kleine verslagen die ik even uitstel tot volgende week donderdag dan wil ik dit gedeelte allemaal af hebben zodat ik me na mijn verjaardag volgend weekend op de laatste gewone opdracht en de eindopdracht kan storten. Nog een paar weken buffelen dus.

Veel sterkte voor Hunniebunnie en familie en ook voor Oudblond en familie.

Hier nog geen drup regen vandaag , was net even boodschappen doen en het was behoorlijk warm.
Hier was het gisteren heel warm. Dus dochterlief vanochtend in korte broek naar school. Ik liep tussen de middag even buiten en vónd het toch koud! Dus heb hunniehusbie gevraagd toch maar even een lange broek langs te brengen op school. Ga jij nog met vakantie binnenkort, Dolfje?
Flink aan de bak geweest Dolf! Dinsdag werkte ik thuis en kreeg niets uit mijn handen. Ik heb vandaag en morgen vakantiedagen opgenomen maar in afwachting van man heb ik me nuttig gemaakt met het uitschrijven van notulen en voorbereiden van mijn vergaderingen volgende week. Ben best trots op mezelf (en het schuldgevoel over dinsdag is afgekocht zeg maar ).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Knap dat je dat nog voor elkaar bokst, Blondie. Ik heb wel wat collega's heel blij gemaakt vanochtend tijdens bespreking, en wat mails weggewerkt. Maar verder zit ik naar buiten te kijken, eigenlijk best vieze cookies van de Appie te eten (want in de bonus, maar er zit eigenlijk te veel ei in) en te forummen...
Wij gaan pas in november maar ik heb net wel nieuwe slippers gekocht voor mezelf omdat ik zo goed opgeschoten ben vandaag
Oh bijna vergeten wij gaan wel eind volgende week een paar dagen weg
quote:dolfje schreef op 02 juni 2016 @ 15:35:

Wij gaan pas in november maar ik heb net wel nieuwe slippers gekocht voor mezelf omdat ik zo goed opgeschoten ben vandaag Van die fijne Havaiana's?
quote:Hunniebunnie schreef op 02 juni 2016 @ 15:36:

[...]

Van die fijne Havaiana's?Nou wel nepperds van de etos maar ze zitten heerlijk
Gisteravond:

Mama, ik ben bang.

Wat kan ik voor je doen jongen?

Dat dingetje lijkt net op een oog.

Oké, dan leg ik er iets over.

Wil je niet even hier bij me blijven?

Nee, ik moet nog wat dingen doen. Ik kom zo nog even kijken.

Ja maar dan moet ik nu op zoek naar iets ander engs om bang van te worden om jou over te halen om bij mij te blijven!

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 02 juni 2016 @ 19:00:

Gisteravond:

Mama, ik ben bang.

Ja maar dan moet ik nu op zoek naar iets ander engs om bang van te worden om jou over te halen om bij mij te blijven!

Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:feow schreef op 02 juni 2016 @ 19:00:

Gisteravond:

Mama, ik ben bang.

Hunnie en Blond, hoe is het met jullie gegaan vandaag? Lukt het een beetje?

Hier ging het wel, vanmiddag eerder weggegaan, maar een berg nakijkwerk mee naar huis genomen, dan kan ik het spreiden over meerdere dagen. Dat is fijn.

Toen op zoek geweest naar schoenen voor de zomer. Wat een ramp, want: steunzolen, sowieso al een hoge wreef en mollige voeten en dan ook nog snel blaren. Dus wat blijft over? Van die spuuglelijke wolky schoenen.

Gelukkig zag ik ook waldlaufer schoenen staan en ik herinnerde me dat ik die eerder fijn vond. Dus nu ben ik lekker op internet aan het snuffelen voor zulke schoenen, daar zitten nog hele aardige bij.

Moi, jij hebt ook zulke moeilijke voeten toch? Op de site van vamos staan veel comfortabele en niet al te lelijke schoenen. Er staat ook veel uitleg over pasvorm en breedtematen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven