Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jemig @Flipje, wat schrok ik toen ik je berichtje las! Vind het zo erg voor jullie! Een hele dikke knuffel voor jou en ik hoop dat er iets van goed nieuws uit de vruchtwaterpunctie komt.

Ik heb continu meegelezen maar ik had een beetje wat @Ylva85 al aangaf. Ik vind het ook moeilijk om mijn "zielige" verhalen neer te zetten tussen al de mooie momenten vannde zwangere meiden. Ik ben echt blij voor iedereen maar zou liegen als ik zou zeggen dat ik het niet ook zwaar vind. Maar zal proberen om weer wat vaker wat te schrijven want vind het wel supet lief dat jullie maar me vragen

@hier; Met mij gaat het nu wel okay. Zijn gekke weken die wachtweken. Heb geen idee wanneer mijn NOD is. Volgens mij aankomend weekend, maar ik heb het bewust niet uitgerekend. Wil echt proberen zo min mogelijk een datum in gedachten te hebben en daar naar toe te leven. Het feit dat ik de afgelopen dagen wel zenuwachtig ben iedere keer dat ik naar de wc ga, neem ik maar voor lief.

Wachtweken worden in alle trajecten bestempeld als de zwaarste periode. Ik voel dat nu wel heel erg.

Heb gisteren getest maar duidelijk 1 streepje te zien: BAM, niet zwanger. Ook een beetje mijn eigen schuld dat ik die teleurstelling kreeg, want de assistente zei dat ik 15 dagen na de inseminatie pas moest testen. Dit zou dit weekend zijn dus ik ben echt veels te vroeg gaan testen gisteren *zucht*

Aan de ene kant hou ik in gedachten dat ik ieder moment ongesteld kan worden, maar ik wil niet helemaal de hoop opgeven dus probeer niet helemaal van het negatieve uit te gaan. Pff vermoeiend allemaal.

Ik had niet verwacht dat het mentaal zo zwaar zou zijn. Vanmiddag een klein beetje gevloeid en vanavond nog steeds een beetje maar het heeft (nog) niet doorgezet. Kleine hoop dat het een innestellingsbloeding is, maar ook wel de angst dat poging 2 misschien is mislukt
quote:flipje2 schreef op 31 mei 2016 @ 14:49:

Helaas meiden, net vreselijk slecht nieuws gehad. Niet 1, maar zelfs 2 chromosoomafwijkingen: trisomie 21 en trisomie 8.

Donderdag moet ik de vruchtwaterpunctie doen om meer duidelijkheid te krijgen, daarna moeten we beslissen wat we hiermee willen doen.Heel veel sterkte vandaag @Flipje!!
quote:unicorn32 schreef op 02 juni 2016 @ 11:08:

[...]

Heel veel sterkte vandaag @Flipje!! Dankjewel! Punctie is gelukkig klaar. Nu maar wachten op de uitslag. We mogen in de tussentijd al de beslissing nemen wat we willen als het niet goed is, zodat we straks minder lang hoeven te wachten. Maar dat hebben we nu nog niet gedaan. Vooral mijn vriend durft daar nog niet echt over na te denken..
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@Flipje; pffff spannende periode voor jullie hoor. En ook een hele heftige beslissing. Neem er je tijd voor. Het is niet niks, maar dat weten jullie zelf al goed genoeg. Heel veel sterkte vandaag. Niet alleen met wachten op de uitslag maar ook met het overdenken en nemen van deze beslissing indien nodig. Ik hoop nog steeds voor jullie dat het niet nodig zal zijn

@hier; ongesteldheid is doorgebroken en ik heb een afspraak gemaakt voor een echo morgen. Indien hier bevestigd wordt dat het ongesteldheid is en geen innestelingsbloeding, begin ik morgen met IUI 3.. Mijn vriend en ik hebben wel besloten om (indien mogelijk) even te stoppen met IUI als het na deze 3e ronde weer niet raak is. We gaan op vakantie in de zomermaanden en ook gaf mijn vriend terecht aan dat hij aan me merkt dat ik het er zwaar mee heb. Het is mentaal veel zwaarder dan ik dacht en ik denk persoonlijk ook dat het geen kwaad kan om even een paar maanden bij te komen. Alleen even overleggen met de dokter of dit zomaar kan of dat de pogingen echt achter elkaar moeten plaatsvinden.

Voor iedereen die een knuffel kan gebruiken:

Voor alle zwangere meiden die in de laatste dagen/weken zitten: hou vol! Nog even en het is gedaan met de rust!
Hallo allemaal.

Flipje. Wat een vreselijk nieuws voor jullie. Ik kan alleen maar dromen dat de punctie nog positief nieuws gaat brengen.

Is het een garantie dat het een kindje met beperking wordt of nog steeds slechts een kans? Hoe groot is de kans?

Een hele dikke knuffel voor jou.

Hier weinig nieuws. Erg druk met van alles. Dat is wel lekker. Nog een klein maandje te gaan tot de grote dag.

17 juni weer afspraak in t zkh. Denk dat we dan gaan plannen voor iui.

Ik ben niet meer zo actief. Sorry ervoor. Probeer er simpelweg wat minder mee bezig te zijn. Maar ik denk wel heel veel aan jullie.

Xxx
@flipje, heb je een idee wanneer je de resultaten krijgt?

Nogmaals veel moed en een dikke knuffel!

@unicorn: ook voor jou een stevige knuffel.. Knap hoor (ook aan alle andere meisjes die in een traject zitten). Kan me voorstellen dat het zwaar op je weegt. En die vakantie heb je meer dan dik verdiend. Even rust zal jullie goed doen. Ik duim!

@gadget, spannend bijna je trouwdag!! Is alles in orde?

Ook voor jou een knuffel, je bent een straffe madam

@kiml en bliss: al nieuws?

@hier ondertussen de 30 weken voorbij.. gaat snel.. alles gaat goed, wordt alleen wat minder mobiel :-) maar we klagen niet.
Happiness is only real when shared
Flipje, wat erg. En wat een moeilijke beslissing. Hoop dat jullie laatste strohalm goed uitpakt. Weet helemaal niet zo goed wat ik moet schrijven. Ik denk aan je en duim heel heel hard voor jullie alletwee.

Aan alle meiden die nog niet zwanger zijn, ik blijf ook voor jullie duimen. Unicorn, kan me heel goed voorstellen dat het psychisch heel zwaar is. Knuffels aan iedereen.

Liefs
Wat een nachtmerrie Flipje hoop dat jullie snel de uitslag van de vruchtwaterpunctie krijgen en het liefst dat die wonder boven wonder goed nieuws brengt natuurlijk!! Ook al is het misschien tegen beter weten in daar blijven we gewoon keihard voor duimen!!

Nogmaals heel veel sterkte met jullie beslissing.

Fijn dat je er wat minder mee bezig bent Gadget! En al bijna je bruiloft wat leuk

Hopelijk brengt de iui jullie daarna heel snel de kers op de taart het is jullie gegunt!

Spannend Unicorn! Hopelijk is het alsnog een innestelingsbloeding, al is die kans klein als het echt doorgebroken is. Anders maar op naar ronde 3! Wie weet is 3 maal scheepsrecht voor jullie.. zou super zijn! Wel lief van je vriend. Hoop niet voor jullie dat het van toepassing gaat zijn na de volgende poging maar een kleine pauze in de zomermaanden kan anders misschien wel fijn zijn idd! Even op adem komen en de spanning die dit alles toch met zich meebrengt van je af laten glijden.

Gaat hard he Elliepie! Jij ook al voorbij de 30 weken fijn dat je je verder ook nog goed voelt!

Hier nog geen nieuws haha.. alleen de slijmprop verloren afgelopen zondag. Nu 40+2 vandaag maar nog niks! Qua hoe ik me voel mag ze best blijven zitten haha ik vind het echt alleen maar leuk en fijn om zwanger te zijn maar ben toch ook wel heel nieuwsgierig naar haar nu hoor!! Vriend ook, die word ongeduldig haha.. wel heel lief.

We wachten rustig af
De uitslag komt tussen dinsdag en donderdag. We weten allebei dat we de zwangerschap waarschijnlijk zullen afbreken, maar we kunnen het nog niet over onze lippen krijgen.

Gisteren lagen we in bed en voelden we samen een schopje... het was het mooiste wat ik ooit gevoeld heb. Het is allemaal zo vreselijk tegenstrijdig nu.
quote:flipje2 schreef op 03 juni 2016 @ 12:04:

De uitslag komt tussen dinsdag en donderdag. We weten allebei dat we de zwangerschap waarschijnlijk zullen afbreken, maar we kunnen het nog niet over onze lippen krijgen.

Gisteren lagen we in bed en voelden we samen een schopje... het was het mooiste wat ik ooit gevoeld heb. Het is allemaal zo vreselijk tegenstrijdig nu.

OOh flipje, zit hier met de (hormonen)tranen in mn ogen bij het lezen van je bericht.

net nu je de baby begint te voelen moet je binnenkort mss zo'n zware beslissing maken! zo'n bijzonder moment als je hem voor het eerst voelt!

dikke knuffel!
Och flipje, ik moet ook bijna huilen. Heel veel sterkte lieverd.
Wat enorm verdrietig Flipje.. Heb er geen woorden voor. en dat wachten steeds, pff! Kl*te allemaal.

Unicorn, ook voor jou een omdat je weer ongesteld bent geworden. Ook al zo k*t allemaal. Ik duim als een malle voor jou, maar ook voor de andere meiden die nog niet zwanger zijn. Fijn dat je vriend je zo in de gaten houdt.

Gadget, fijn om een berichtje van je te krijgen, denk veel aan je meid. Jullie trouwdatum komt steeds dichterbij, zo leuk!!

Ylva ook voor jou... ondanks alle tegenslagen weet je steeds weer op te krabbelen, respect hoor. X!

Praatje, goed dat je nu aan jezelf denkt! Hopelijk gaat het snel helpen en zal de pijn verminderen.

Bliss en Kim, het zal nu niet al te lang meer duren bij jullie. Spannend!
geen woorden Flipje, ben er echt stil van... Dit moet de moeilijkste beslissing worden in je leven, afschuwelijk! Veel sterkte en vergeet niet... Hulp te zoeken.

Liefs minilove
oh flipje , wat leef ik met jullie mee, wat verschrikkelijk om dit te moeten mee maken,

en dan heb je de kleine ook nog mogen voelen

ik weet niet wat ik moet zeggen, ben verbijsterd

ik kan alleen maar sterkte wensen, ..........

unicorn, wat was de uitslag van de echo??

hoe gaat het bliss.

de slijmprop verloren zag ik,

spannend....

succes meid....

xxx aan iedereen
Korte update: ons meisje is vanochtend na een super snelle bevalling geboren!
hoera! proficiat bliss! geniet er van!
Gefeliciteerd @Bliss91! Geniet van jullie dochter!
Gefeliciteerd bliss! Geniet lekker met elkaar! X
Gefeliciteerd bliss!! Heb je de bevalling een beetje overleefd?

Hier vanmiddag gebeld met de uitslag van de vruchtwaterpunctie: inderdaad foute boel. Het was nu niet zo'n schok meer, eigenlijk wisten we het natuurlijk al.. morgen een gesprek in het zkh over hoe en wat nu verder.
Wat een dubbele berichten..

Bliss, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik hoop dat jullie een fijne kraamtijd hebben.

Flipje, wat een nachtmerrie voor jullie.. Heb er geen woorden voor. Heel veel kracht en sterkte gewenst de komende tijd
Gefeliciteerd Bliss! Een goede bevalling gehad dan? :-)

Nu ben ik wel benieuwd nr de naam :-)

Geniet ervan!

Flipje, dit moet echt zo zwaar zijn, ik wens je heel veel sterkte!!! We leven met je mee en denken aan jou!

Happiness is only real when shared
Jeetje wat een uiteenlopende berichten, ultiem geluk en ultieme pech...

Flipje, wat staan jullie voor een onmogelijke opgave. Wat had ik het je enorm gegund dat het anders was, en toch is dit waar je mee te maken hebt... dus kan ik je voor mijn gevoel steeds nu alleen maar heel veel sterkte toewensen om alles wat nu op jullie afkomt te kunnen dragen. Weet dat er heel veel mensen zijn die aan je denken en dat je (oa hier) altijd alles kwijt kunt wat je wilt delen!! Sterkte vandaag ook in het ziekenhuis, dat lijken me zulke onwerkelijke gesprekken die je dan moet voeren...

Bliss, jij natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie meisje!! Ik hoop dat je je goed voelt en dat jullie elkaar na die vliegende start nu rustig verder kunnen leren kennen!

@ hier, ik ben nu volgens mijn cyclusapp 3 dagen overtijd (nu op dag 34, meestal is mn cyclus 31 dagen), gisteren een test gedaan maar echt in de verste verte niets te bekennen wat op een streepje leek, hoe lang ik er ook naar heb zitten staren. Inmiddels heb ik niet meer zo dat ik dan alsnog hoop heb dat ik op de een of andere manier toch zwanger ben, dus nu afwachten wanneer ik ongesteld word... één voordeel is dat het voor mijn bruiloft wel gunstig is als mijn cyclus een beetje verschuift omdat er anders een grote kans was dat ik ongesteld zou zijn op mijn bruiloft, en dat is natuurlijk helemaal niet handig met een trouwjurk
Gefeliciteerd Bliss.

Oh Flipje, wat moet dit afschuwelijk zijn, kan het me gewoon bijna niet voorstellen. Ik wens jullie alle sterkte van de wereld toe. En alle liefs.

Balen Newskies!! Ken je gevoel: afwachten dan maar. Maar dat is dan wel een voordeel, geen mooie grote rode plekken op je trouwjurk.

@ik ben blijkbaar enorm goed te stimuleren. Na 7 dagen met een lagere dosis hormonen al een follikel van 24 mm en 5 kleine follikels van rond de 10. Dus meteen pregnyl gezet tbv de eisprong en morgen al inseminatie. Ben nog een beetje beduusd vanwege de snelheid, en moet kijken hoe ik alles ga fixen nu het net deze week op werk een beetje hels is. Maar he: schijt aan dat. Baby eerst <3

Mocht ik niet zwanger raken dan moet ik volgende keer al na 6 dagen langskomen voor de echo :'). Vrij bizar dit en een opluchting: geen overstimulatie dit keer, maar een heuse behandeling :D.

Knuffel voor jullie.
Onze flipje, heel veel sterkte meid, wat jullie ook mogen beslissen!

@newskies: ik had ook net mn ms tijdens huwelijk gekregen. Stond ik daar op de receptie, ohow, het is de moment. Gelukkig mijn voorzorgen genomen, maar toch niet handig om regelmatig naar de wc te moeten... Ook de huwelijksnacht was wat verpest Hierdoor, niet dat we allebei nog veel fut hadden..

Ylva, ik hoop op een goeie eisprong voor jou en dat het meteen raak mag zijn!!!
Ah Ylva wat superfijn voor je dat de behandeling dit keer door kan gaan!! Ik ga voor je duimen hoor de komende twee weken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven