Mode & Beauty alle pijlers

Hoe heet deze stijl?

01-06-2016 17:04 150 berichten
Een vraagje. Ik vind deze jurken echt heel erg leuk, alleen heb ik een grotere maat, kan iemand mij adviseren waar ik op kan zoeken om zoiets te vinden? Of andere tips voor aparte / vintage kleding zijn ook welkom. Ik heb een leuk jurkje nodig voor een bruiloft maar vindt het heel lastig. Hulp is welkom!

https://www.ourfilosophie.com/nl/women-s-wear.html
Ja een hele leuke jurk, de kleur is ook erg mooi. Nu nog de schoenen, je haar, leuk leuk!! Mooie zomerjas erbij eventueel :-) en tas, why not?
zoals je leest, ik doe nu niet een jaar lang aan geen kleding kopen
Een paar jaar geen kleren kopen heb ik net achter de rug, dus nu echt vastgeroest vrees ik Heb je tips voor een zomerjas en eventueel schoenen dan ook ? (geen hakken, daar ga ik alleen maar mee op mijn gezicht
Ha dat had ik ook, ik liep jaren in dezelfde twee outfits en ging op de minimalisme toer leven. Maar hield nog wel vast aan 20 jaar verzamelde kleding waar ik niks meer mee deed, behalve dus een paar outfits, en heb het weggedaan, losgelaten. En toen ging het weer vanzelf, leuke dingen kopen. Heb nu dingen die ik nooit had gedacht te kopen, zag het niet eens meer staan.

Zomerjas, en schoenen dus, wie denkt er mee?
Alle reacties Link kopieren
Schoenen voor bij het jurkje? En geen hak dus. Liever gesloten of sandaal?
Zelf vind ik een trenchcoat erg leuk, maar bij een iets grotere maat valt die niet zo mooi meen ik. Dus dat zou ik niet doen. Wel een jas die geplooid is in de rug rondom middel, een klok model jas. En niet een tot je middel jas, maar boven de knie, of onder, zodat groot deel jurk bedekt is.

Maar dat zou ik doen. En dat de jas ook mooi is op een broek.

Materiaal zou ik voor katoen gaan en niet zo gauw voor synthetische jas.
deze past qua kleur niet, en is ook erg druk, maar de vorm staat je wellicht wel heel mooi?

quote:vlinder021 schreef op 02 juni 2016 @ 10:21:

[...]

Overigens valt het me op dat hier op het forum erg veel mensen altijd topvintage/verry cherry aanraden. Ben ik de enige die vind dat je met de looks die je op hun website ziet eruit ziet alsof je naar een verkleedfeestje gaat? Misschien dat we hier in de provincie nog niet zover zijn, kan ook natuurlijk .Daar ben ik het helemaal mee eens. Je moet echt door de verkleedpartij heen kijken om te zien of de jurk bij je past. En ik zie echt maar zelden mensen die er echt helemaal zo uit zien.
en deze is te lang denk ik, maar heeft ook dat klokmodel

Je hebt een mooie jurk gekozen, to!
Dat klokmodel is echt prachtig! Te vinden op klokmodel jas of?
nou wel geprobeerd met die zoekterm maar ik kwam niet heel ver hiermee. Klokmodel jas is erg mooi, heb zelf eentje van Zara maar dat is oud jasje al.
quote:swifty schreef op 02 juni 2016 @ 13:03:

deze past qua kleur niet, en is ook erg druk, maar de vorm staat je wellicht wel heel mooi?

[img]https://mosaic01.ztat.net/nvg/media/lar ... T11@15.jpg[/img]

Wow wat een mooie jas

fijn dat je een jurk hebt gevonden ekster, zal je vast mooi staan! veel plezier bij de bruiloft
Erg weinig van te vinden die jassen, behalve dan weer de zeer goedkoop rimpelstof variant, ik vind die lange zwarte heel mooi, maar dan met gewone mouwen. Wie kan er 1 vinden ?
Mooi, waar komt die vandaan?quote:swifty schreef op 02 juni 2016 @ 13:22:

[img]http://www.idresstocode.com/images/Imag ... 928704.jpg[/img]
Sandaal is wel leuk een beetje liefelijk zou er wel bij passen denk ik of niet?quote:nephthys schreef op 02 juni 2016 @ 12:56:

Schoenen voor bij het jurkje? En geen hak dus. Liever gesloten of sandaal?
quote:ekster1980 schreef op 02 juni 2016 @ 13:25:

Sandaal is wel leuk een beetje liefelijk zou er wel bij passen denk ik of niet?

[...]

Heel simpel en met mini hakje:

quote:vlinder021 schreef op 02 juni 2016 @ 10:21:

[...]

Overigens valt het me op dat hier op het forum erg veel mensen altijd topvintage/verry cherry aanraden. Ben ik de enige die vind dat je met de looks die je op hun website ziet eruit ziet alsof je naar een verkleedfeestje gaat?

Kijk, het getuigt natuurlijk wel van smaak- cq stijl-intelligentie, als je in staat bent door een "imago" van een merk heen te prikken. "De" King Louie look bestaat wat mij betreft net zo min als "de" Cora Kemperman look of "de" Steps look. Het is de kunst om per item te kijken wat iets voor je doet. Dat niet veel mensen in staat zijn de krenten uit de pap (lees; de collectie) te pikken, of geen fantasie hebben tot verder combineren dan het eeuwige vestje-op-de-King Louie-jurk, daar ben ik het dan wel weer mee eens. Net zoals je (helaas) te vaak net iets te volle dames in schreeuwerige swingjurken van Very Cherry aantreft, standaard doorgestyled met kersenoorbellen, een mahonie Kruidvat spoelinkje, en rode nagellak. Terwijl daar net zo goed sophisticated pencil dresses en kokerrokken hangen, maar ieder zijn meug natuurlijk.

De kans is, aan de andere kant, wel groter dat je op de gemiddelde bruiloft tegen je evenbeeld opknalt als je met een Steps jurk komt aanzetten maar goed, dat is mij net zo goed een keer overkomen op een bruiloft in Istanbul terwijl ik Karen Millen droeg. Ook een kunst, trouwens.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Prachtige jurk, TO, echt. Zal ongetwijfeld heel goed bij je figuur staan. Doordat ik op de link klikte komen er ineens allemaal Paprika jurken van de Wehkamp voorbij in mijn scherm en daar staan veel meer mooie jurken bij zie ik. had jij dat ook al gezien, TO? Aangezien je toch al een paar jaar geen kleren gekocht hebt?
quote:Very__Cherry schreef op 02 juni 2016 @ 13:43:

[...]

Kijk, het getuigt natuurlijk wel van smaak- cq stijl-intelligentie, als je in staat bent door een "imago" van een merk heen te prikken. "De" King Louie look bestaat wat mij betreft net zo min als "de" Cora Kemperman look of "de" Steps look. Het is de kunst om per item te kijken wat iets voor je doet. Dat niet veel mensen in staat zijn de krenten uit de pap (lees; de collectie) te pikken, of geen fantasie hebben tot verder combineren dan het eeuwige vestje-op-de-King Louie-jurk, daar ben ik het dan wel weer mee eens. Net zoals je (helaas) te vaak net iets te volle dames in schreeuwerige swingjurken van Very Cherry aantreft, standaard doorgestyled met kersenoorbellen, een mahonie Kruidvat spoelinkje, en rode nagellak. Terwijl daar net zo goed sophisticated pencil dresses en kokerrokken hangen, maar ieder zijn meug natuurlijk.

De kans is, aan de andere kant, wel groter dat je op de gemiddelde bruiloft tegen je evenbeeld opknalt als je met een Steps jurk komt aanzetten maar goed, dat is mij net zo goed een keer overkomen op een bruiloft in Istanbul terwijl ik Karen Millen droeg. Ook een kunst, trouwens.

Gezien je nickname heb je er zelf misschien ook wel wat jurken van

helemaal mee eens, dat je er doorheen moet kunnen kijken en de krenten uit de pap halen, anders had ik geen KL jurken gehad Ik vind zelden een voorbeeldoutfit mooi in een winkel, het is meestal een onderdeel ervan dat me aanspreekt en dan heb ik vaak wel ideeën over wat ik erbij zou doen. Er staan inderdaad 'gewonere' jurken bij op de site van Topvintage. Maar bij best wel wat exemplaren vraag ik me echt af wanneer je die kunt aantrekken zonder je ongemakkelijk te voelen. Ik kom weinig mensen hierin tegen. Maar ik woon dan ook in de provincie
quote:Very__Cherry schreef op 02 juni 2016 @ 13:43:

[...]

Kijk, het getuigt natuurlijk wel van smaak- cq stijl-intelligentie, als je in staat bent door een "imago" van een merk heen te prikken.

Volgens mij voelt iemand zich aangesproken
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 02 juni 2016 @ 14:15:

[...]

Volgens mij voelt iemand zich aangesproken

Ja dat zou je zeggen he

En toch slaat mijn nick op een donkerrode Bourjois nagellak die ik in de tijd van mijn forumdebuut vaak droeg.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:ekster1980 schreef op 02 juni 2016 @ 13:24:

Mooi, waar komt die vandaan?

[...]

http://www.idresstocode.c ... amel-xml-359_390-972.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven