Mode & Beauty alle pijlers

Hoe heet deze stijl?

01-06-2016 17:04 150 berichten
Een vraagje. Ik vind deze jurken echt heel erg leuk, alleen heb ik een grotere maat, kan iemand mij adviseren waar ik op kan zoeken om zoiets te vinden? Of andere tips voor aparte / vintage kleding zijn ook welkom. Ik heb een leuk jurkje nodig voor een bruiloft maar vindt het heel lastig. Hulp is welkom!

https://www.ourfilosophie.com/nl/women-s-wear.html
Maar zoals eerder al gezegd, Desigual lijkt er ook op

Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 01 juni 2016 @ 17:15:

Volgens mij heet deze stijl "bakfietsmoederjurken". Je zag ze een aantal jaar geleden vooral van King Louie en Desigual en ze werden toen vooral door zichzelf hip voelende moeders gecombineerd met kekke Shabbielaarzen. Nu is het meer iets voor zeer langzame trendvolgers uit de provincie, maar laat dat vooral je pret niet drukken. Ieder zijn meug .Hele treffende beschrijving .
Winter is coming...
quote:ekster1980 schreef op 01 juni 2016 @ 18:33:

. Netjes werd gewaardeerd. En ik ben normaal van ik trek alternatief, gothic etc aan, dus ik ben lost! Het is zelfs de eerste keer dat ik naar een bruiloft ga...

?

Zolang het niet de zwarte hanekom wit gezicht gothic is kun je best iets in je eigen stijl aan hoor voor "netjes"

Niet iets gaan kopen wat totaal jouw stijl niet is, daar voel je je echt niet prettig in.

Heb je niet nog wat leuks in de kast hangen?
Zoiets?

quote:Troeteltje schreef op 01 juni 2016 @ 18:14:

Er loopt momenteel een topic over kleding bruiloftsgast met grote maat. Kijk daar eens voor inspiratie.

Ik vind trouwens al die kritiek erg naar voor TO. Ze vraagt of iemand weet wat voor stijl deze kleding is. Een paar mensen reageren met een antwoord en een paar geven een tip qua keuze. De rest brand de stijl af op vrij botte onbeschofte wijze. Dat kan toch anders lijkt me?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
quote:iris1969 schreef op 01 juni 2016 @ 18:11:

[...]

Ik wel. Ooit bIj bosjes in mijn buurt. Nu zijn het meer de gezette huisvrouwen met rood kort haar en een hoorne bril die ze dragen. Zoals ik al zei: de zeer langzame trendvolgers uit de provincie.Je vergeet nog een groep: de mensen die ze altijd al leuk vonden en gewoon (zijn blijven) dragen waar ze zich goed in voelen, zonder zich druk te maken om de vraag of dat wel mag van de modepolitie.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:nina1966 schreef op 01 juni 2016 @ 19:25:

[...]

Zolang het niet de zwarte hanekom wit gezicht gothic is kun je best iets in je eigen stijl aan hoor voor "netjes"

Niet iets gaan kopen wat totaal jouw stijl niet is, daar voel je je echt niet prettig in.

Heb je niet nog wat leuks in de kast hangen?Dat. Ik heb het weleens eerder geschreven: de keren dat ik me wat aan heb laten praten op kledinggebied door het Vivaforum voelde ik me hopeloos verkleed. En bedenk maar: als jij gaat trouwen dan komen ome Piet en tante Mathilde ook niet in een gothic-jurk, hoor. ;)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Die heb ik :)! Kan dat voor een bruiloft ja?quote:nina1966 schreef op 01 juni 2016 @ 19:27:

Zoiets?

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... d7b5f6.jpg[/img]
Neo-hippie stijl dacht ik, maar ik ben geen stylist.
Mooi maar idd helaas niet voor mijn figuur vrees ik en korte mouwen vind ik dan weer niet netjes, wel bedankt voor het zoeken :)!quote:swifty schreef op 01 juni 2016 @ 19:17:

Maar zoals eerder al gezegd, Desigual lijkt er ook op

[img]http://static.dafyty.com.co/p/desigual- ... roduct.jpg[/img]
Heel leuk ben op de site aan het kijken nu ziezo heel veel goede tips, dank jullie!quote:nephthys schreef op 01 juni 2016 @ 19:16:

Misschien nog niet helemaal een jurkje voor een trouwfeest, maar wel kleurrijk en netter dan wat jij postte:

[img]http://images.asos-media.com/inv/media/ ... ge1xxl.jpg[/img]
quote:nina1966 schreef op 01 juni 2016 @ 19:13:

[...]

Dan is het een aangerimpeld model, dat kost minder stof (is goedkoper) maar dan krijg je zo'n bulk idd.

Een beter model dat onder de buste niet gerimpeld is maar wel wijd uitloopt lijk je niet zwanger in, of je moet echt een buik hebben van 8 maanden maar dan kleed niets meer af. Dit kost wel veel meer stof en is dus vaak wat duurder.dat wist ik niet, dank voor je uitleg, heb je een voorbeeld plaatje van een beter empire model jurk?
http://www.grotematenmode.com/

Kan je winkels per provincie vinden met grote maten :-)
kijk eens bij de plus size jurken van topvintage

en past dit bij jouw stijl?

succubus.nl: kwam op deze site terecht bij het zoeken naar retro pumps grote maten, (ze hebben alleen kleding in grote maten, geen schoenen helaas)

(kan een google wonder nog de retro pump van clarks vinden in donkerblauw, de chorus thrill, in maat 43. Door de t-strap blijven mijn smalle voeten in de schoen. Ik heb ze in het zwart .)
quote:ekster1980 schreef op 01 juni 2016 @ 22:02:

Mooi maar idd helaas niet voor mijn figuur vrees ik en korte mouwen vind ik dan weer niet netjes, wel bedankt voor het zoeken :)!

[...]

Je kunt er ook een mooi vestje of jasje op dragen. Of een bolero. Mijn schoonzus droeg op mijn bruiloft een jurk van Desigual en daarop een mooie bolero met 3/4 mouwen

Stond heel leuk.
quote:iris1969 schreef op 01 juni 2016 @ 17:15:

Volgens mij heet deze stijl "bakfietsmoederjurken". Je zag ze een aantal jaar geleden vooral van King Louie en Desigual en ze werden toen vooral door zichzelf hip voelende moeders gecombineerd met kekke Shabbielaarzen. Nu is het meer iets voor zeer langzame trendvolgers uit de provincie, maar laat dat vooral je pret niet drukken. Ieder zijn meug .

Hier in de provincie kom ik ze niet zoveel tegen. Maar toen ik laatst in Haarlem was struikelde ik over de King Louie jurken. Ik heb er zelf twee jurken van, die zijn effen, dat maakt al veel verschil, ik ben ook niet van die prints.

TO, de jurken van Desigual vind ik niet chique genoeg voor een bruiloft. Net als jou TO heb ik een peerfiguur en ik ben ongeveer even lang, mij staan de Cross dress en Gina dress van KL heel goed. Een gerende rok/jurk staat vaak heel goed bij een peer.

Overigens valt het me op dat hier op het forum erg veel mensen altijd topvintage/verry cherry aanraden. Ben ik de enige die vind dat je met de looks die je op hun website ziet eruit ziet alsof je naar een verkleedfeestje gaat? Misschien dat we hier in de provincie nog niet zover zijn, kan ook natuurlijk

Esprit heeft vaak jurken voor bruiloften waar hele mooie tussen zitten. Steps wordt op dit forum ook vaak genoemd maar dat vind ik zelf minder, maar wie weet TO wel. TO, je vertelde een langere jurk mooi te vinden. Dan zou ik niet kiezen voor een hele ruime rok, want dat maakt kleiner en geeft waarschijnlijk meer volume, zeker voor een peer is het beter geen volume aan de onderkant toe te voegen. Eerder een jurk die je silhouet wat mooier weergeeft maar die weer niet te strak om je billen/heupen zit.

Empire model kan heel mooi zijn, kleedt prima af. Als je het juiste hebt, niet te ruim, wat meer aansluitend maar zo dat er net vanalles onder wegvalt en het niet tekent.
Bedankt voor het meekijken, het is deze geworden!

http://www.wehkamp.nl/Zoe ... rpp=96&Blocks=0&View=Grid
quote:ekster1980 schreef op 02 juni 2016 @ 12:11:

http://www.wehkamp.nl/Zoe ... rpp=96&Blocks=0&View=GridMooi jurkje!
quote:ekster1980 schreef op 02 juni 2016 @ 12:11:

http://www.wehkamp.nl/Zoe ... rpp=96&Blocks=0&View=GridLeuk zeg! Zal je vast mooi staan.
PRACHTIG!!

maar het lijkt in de verste verte niet op de bonte jurken waar je mee kwam....vind persoonlijk deze wel leuker.
Wel een beetje donker voor een zomerbruiloft
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:vlinder021 schreef op 02 juni 2016 @ 10:21:

[...]

Overigens valt het me op dat hier op het forum erg veel mensen altijd topvintage/verry cherry aanraden. Ben ik de enige die vind dat je met de looks die je op hun website ziet eruit ziet alsof je naar een verkleedfeestje gaat? Misschien dat we hier in de provincie nog niet zover zijn, kan ook natuurlijk Helemaal eens, en ik woon in A'dam
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mooi! Veel plezier alvast!
Nee he Maar het is ook echt een hele nette bruiloft, ook nog in België, schijnt helemaal wat netter te zijn. Ik kwam met alle tips deze tegen en was eigenlijk wel gelijk verkocht. Ik hoop dat hij staat! Ik was wel echt blij met het advies, moet nog even wennen aan formele gelegenheden en dan vrouwelijk, naar klanten etc ga ik gewoon in mantelpak, maar dat ging me ook weer net even te ver. Ik denk dat deze jurk ook nog draagbaar is na bruiloft en de prijs viel ook erg mee

BLIJ!!!

quote:swifty schreef op 02 juni 2016 @ 12:18:

maar het lijkt in de verste verte niet op de bonte jurken waar je mee kwam....vind persoonlijk deze wel leuker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven