Nieuwe televisie, welke?

02-06-2016 20:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou dat dus. We moeten n nieuwe tv. De ouwe heeft kuren, springt spontaan aan en uit, heel fijn. (Heeft alleen maar n stand by, kan niet echt uit) Een nieuwe dus. Geen Samsung meer ;)

Hoeft niet onwijs groot, hij moet in mn kast passen ;) Dus geen megading.

Maar pfffff een beetje zitten zoeken en ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus help ;)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik lees mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ah... ik wilde net een tv-topic openen, maar bij deze sluit ik mij graag aan bij de vraag van hatsetats... Net bij een mediazaak geweest om te oriënteren, maar het was erg druk en had geen zin / tijd om lang te wachten, dus ik heb geen medewerker gesproken. Verschillende LED tv's gezien die qua maat en prijs prima aansluiten bij mijn wensen. Over Samsung heb ik al vaker klachten gehoord, dus die valt wat mij betreft af. Waar ik nog over twijfel... wel of niet een smart tv? Prijsverschil is behoorlijk... Wat zijn de voordelen van smart?

Hatsetats, weet jij al wat voor formaat je wilt en wel / niet smart?
Panasonic en dan wel een smart. Ik zou oled doen als ik hem nu moet kopen.
Geen Panasonic, zij stoppen dit jaar met tv's maken...

Wij zijn zeer tevreden over Philips, makkelijk te bedienen en onder de knie te krijgen.
Samsung ue55ju6400. Topding!
Philips is heel goed, ik zocht een tv met een minimale rand en zo zwart mogelijk.

is een ultra HD LED smart enz enz, maar vooral hartstikke plat.
wij slapen nooit.
Ow ja klopt. Dan zou ik Philips doen. Of nog een laatste Panasonic doen, zolang bedrijf bestaat heb je normale garantie.
quote:neliba schreef op 02 juni 2016 @ 20:15:

Ah... ik wilde net een tv-topic openen, maar bij deze sluit ik mij graag aan bij de vraag van hatsetats... Net bij een mediazaak geweest om te oriënteren, maar het was erg druk en had geen zin / tijd om lang te wachten, dus ik heb geen medewerker gesproken. Verschillende LED tv's gezien die qua maat en prijs prima aansluiten bij mijn wensen. Over Samsung heb ik al vaker klachten gehoord, dus die valt wat mij betreft af. Waar ik nog over twijfel... wel of niet een smart tv? Prijsverschil is behoorlijk... Wat zijn de voordelen van smart?

Hatsetats, weet jij al wat voor formaat je wilt en wel / niet smart?Wel smart denk ik, maat weet ik niet uit mn hoofd. Hij moet heel suf wel in de kast passen
Oled is het beste wat er te krijgen is op tv gebied. Het heeft een oneindige contrastratio, doordat zwart 100% zwart is. En alleen dan kun je kleuren perfect weergeven. Led komt daar nog niet bijna bij in de buurt.

Tweede beste zou plasma zijn, maar die worden niet meer gemaakt.

Helaas heeft de marketingcampagne van de led fabrikanten hiertoe geleid. Een beetje hetzelfde als met de VHS en betamax videorecorder.
Oh nadeel is wel dat het scherm erg weerkaatst. Helaas hebben ze nog geen matglasversie.
Ik lees ook mee. Ik ga (ivm scheiding) een nieuwe start maken en heb dan ook een tv nodig. (en mijn kinderen willen ook een tv, maar dat heeft geen prioriteit)

Zat zelf te denken aan 32 inch? Niet al te groot.
Ik heb recent een Samsung Led gekocht, 31,5 of 32 inch, ben ik even kwijt. Heeft 2 HDMI ingangen, 2x usb, scart (heb ik nog nodig ivm digitenne). De rest van de mogelijkheden moet ik nog uitvinden maar vooralsnog tevreden met mijn aankoop.

Mijn model heeft geen wifi want kan zo de laptop aansluiten en heb ik alsnog internet.

Dus, wat zijn je wensen wat erop moet zitten, afmetingen t.a.v. je nieuwe TV?
wij slapen nooit.
Ik zou sowieso geen smart tv doen. Er zijn meer dan genoeg (goedkopere) alternatieven om je tv slim te maken:

Droidbox;

Apple tv;

Chromecast;

Slimme blu ray speler/harde schijf.

KPN en Telfort bieden netflix en npo al via de ontvanger aan. Dit zijn ook de 2 meest gebruikte apps op een smart tv. Mocht je toch nog verwachten een andere app te willen gebruiken, check dan even of dat met het alternatief kan. Chromecast is mijn persoonlijke favoriet omdat je die met je telefoon kan bedienen(en mee kan nemen)

2 jaar terug hadden wij een smart tv. Daar zat een verouderde app van netflix op. Op de doos stond nog wel dat hij Netflix ondersteunde, maar nieuwe functies werden niet meer toegevoegd. Bij sommige fabrikanten worden de apps binnen een half jaar al niet meer ondersteund en werken dan niet meer. Of je moet een duur extra kastje erbij kopen zodat je ze kan blijven upgraden.

Zelfs de duurdere tvs hebben trage momenten, moeten updaten of lopen vast. Ern chromecast bijvoorbeeld is verl breder verspreid en daar heeft de fabrikant veel meer belang om het up to date te houden. Nu is er een nieuwe versie, de oude werkt nog, en die kost maar 40 euro.

Wij hebben onze smart tv omgeruild voor een platte domme voor hetzelfde bedrag. Maar wel met beter beeld en geluid.
Waarom geen Samsung meer? Toen wij voor een nieuwe zochten werd Samsung in alle winkels aangeraden als beste prijs/kwaliteit.
omdat ook philips zijn tv's aan de andere kant van de wereld laat monteren, beter gelijk iets japans kopen, als je geen samsung wil, koop dan een sony
smart tv heeft nut als je van het internet wilt streamen (netflix)
Ik lees ook even mee. Hier nu een Philips, met geluidsbalken naar voren toe. Supergoed geluid.

Tegenwoordig zijn die tv's niet meer te krijgen helaas, mensen in mijn omgeving die onlangs een nieuwe tv hebben gekocht hebben er allemaal een geluidsgeval bij moeten kopen, zo'n balk die je voor de tv legt na aansluiten, om beter geluid te krijgen.

En dat wil ik dus niet.

Ik wil gewoon de tv aan kunnen zetten en meteen alles goed kunnen horen zonder het gevoel te hebben in een holle ruimte te zitten.

Huidige tv heeft onlangs kuren gehad, heeft het 3 dagen niet gedaan, maar ineens deed 'ie het weer, hoop dat 'ie het nog even volhoudt, maar ben me al wel aan het oriënteren voor het geval hij er toch mee stopt....
Bedankt voor de tips tot zover... Neigde zelf ook al naar geen smart tv en dat wordt hier bevestigd. Ben niet zo heel technisch onderlegd, maar laptop of chromecast aansluiten op de tv, daar kom ik vast ook wel uit...

Ik kijk niet heel veel TV, dus de contrastratio en het geluid en zo hoeven voor mij echt niet van de hoogste kwaliteit te zijn. Qua afmeting ga ik voor 32 inch. Ik ga eens een rondje googlen!
quote:Groenoog schreef op 02 juni 2016 @ 21:57:

smart tv heeft nut als je van het internet wilt streamen (netflix)

En zelfs dat hoeft niet eens als je bijv. je laptop erop kunt aansluiten. Als je dan kiest voor scherm uitbreiden kun je alsnog bij wijze van spreken op je laptop internetten en via de tv Netflix kijken.

Tenminste, zo doe ik het althans
wij slapen nooit.
quote:iceteapeach schreef op 02 juni 2016 @ 22:20:

[...]

En zelfs dat hoeft niet eens als je bijv. je laptop erop kunt aansluiten. Als je dan kiest voor scherm uitbreiden kun je alsnog bij wijze van spreken op je laptop internetten en via de tv Netflix kijken.

Tenminste, zo doe ik het althans tuurlijk kun je je tv als externe monitor gebruiken, maar het verschil tussen gewone tv en smart tv is minder groot als tussen gewone tv en laptop
quote:Groenoog schreef op 02 juni 2016 @ 22:34:

[...]

tuurlijk kun je je tv als externe monitor gebruiken, maar het verschil tussen gewone tv en smart tv is minder groot als tussen gewone tv en laptop

Ik bedoelde er meer mee dat je dus niet per se een smart tv nodig hebt om toch te kunnen streamen of internet te kunnen gebruiken. Het hangt ook verder volledig af van je overige wensen, wat je al dan niet met een smart tv wil (kunnen) doen.

Ik heb die Led niet voor meer nodig als tv kijken, mijn laptop erop aan kunnen sluiten, usb insteken etc. Ik hoef niet per se mijn smart phone de tv te laten bedienen o.i.d.
wij slapen nooit.
Smart tv is geen must meer tegenwoordig, chromecast of Apple tv werkt heel prettig.

Het is maar net wat je wilt, wat je wensen zijn, er zijn zoveel opties mogelijk qua tv

Wifi op tv kan handig zijn, verschillende HDMI aansluitingen prettig als je gameconsoles wilt aansluiten.

Bluetooth als je draadloos een koptelefoon wilt gebruiken.Wil je een apart kastje voor digitaal tv ontvangst of juist niet, dan kies je voor tv met geïntegreerde smartcard (CI+module)

Streamen kan ook via een mediaserver, wij doen het via de PlayStation, kan daarmee afspelen wat op ons netwerk staat

Tweakers is een goede vergelijkings en review site als je meer info wilt over een tv die je interesse heeft

Wij hebben overigens een smart en 3D tv... 3D echt nooit gebruikt, zo overbodig en appjes openen via het smart menu wordt hier niet meer gedaan sinds we een tablet hebben.

Maar als huidige nog niet zo oud is, is reparatie geen optie?
Wie wind zaait zal storm oogsten
quote:nephthys schreef op 02 juni 2016 @ 21:50:

Waarom geen Samsung meer? Toen wij voor een nieuwe zochten werd Samsung in alle winkels aangeraden als beste prijs/kwaliteit.Slechte service. Dat garantie verlopen is snap ik, dat ik daarom niet netjes wordt behandelt, niet
Ik dacht dat smart je van het was maar dat is dus niet zo We hebben nu zo'n chromecast dingetje inderdaad. Werkt prettig,.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven