Mode & Beauty alle pijlers

Kleurshampoo

04-06-2016 11:11 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al en jaar mijn haar niet meer geverfd, heb het vorig jaar moeten knippen tot stekeltjes omdat het door blonderen ontkleuren en teveel verven uitviel. Kon mijn haar er zo uit trekken. Nu is mijn haar weer langer, gaat toch snel voorbij een jaar. En zat ik te denken om misschien een kleurspoeling te doen wat een paar dagen blijft zitten.

Ik zag bij de bigbazar voor 1 euro zon zakje van calemeo en ook bij action hadden ze die.. Maar ik twijfel nog heel erg.. Hoe lang blijft het zitten, was je het er echt wel uit na een aantal keer of blijf je alsnog met een gloed zitten daarna en heb je je haar verpest.

Ik heb donkerblond/rossig haar van mijzelf en wil de knalrode tint er opgooien. En ben bang dat het rode dan toch weer moeilijk er uit gaat ondanks dat het een kleurshampoo is en er uit te wassen moet zijn.. "

https://www.beste.nl/2005 ... eurshampoo-voor-euro0-99/

http://www.writtenbymaureen.nl/kleursha ... de-action/

Sorry nog steeds geen plakplaatjes recht aangevraagd

Wie heeft hier ervaring mee?
Waarom er weer mee beginnen als je zoveel ellende met verven hebt gehad?

Ik zou het niet doen.
en als je al begint zou ik met iets goeds gaan kleuren, niet met goedkoop spul want dat is vaak agressief
Je hebt je haar de laatste keer helemaal kort moeten knippen tot stekeltjes.

Dan is het nu gezond en wil je weer zelf gaan rommelen.

Zou ik dus echt niet doen en zeker niet met goedkope rommel.

Gewoon naar de kapper. Betaal je wat meer maar je weet dat het wel goed gedaan word en minder slecht voor je haar dan troep van zo'n bazaar.
.
nee de kapper doe ik niet meer die heeft het ook zo vaak verpest. Als iemand niet weet met mijn haar om te gaan is het een kapper wel al die troep die hun er in gooien... Nee dankjewel heb al zoveel verschillende gehad. Zelfs toen ik nooit mijn haar verfde zeiden ze ja je haar is nogal dood je moet het beter wassen dit gebruiken dat gebruiken en vroeger was ik zo lomp om het te doen en elke afspraak zeiden ze het weer dat mijn haar zo ongezond was en kapot en dood enzo.. Nou ik hoef die onzin niet meer te horen ik verzorg mijn haar zelf wel.

Waarom is goedkoop rommel? Wat maakt de prijs uit van duur en goedkoop ?
quote:gizzmo-returns schreef op 04 juni 2016 @ 11:13:

Waarom er weer mee beginnen als je zoveel ellende met verven hebt gehad?

Ik zou het niet doen.Omdat ik mijn eigen haarkleur saai vind.
Wat ik wel eens gebruik is dit ; https://www.kruidvat.nl/k ... nd-kleurshampoo/p/3550408

Maar ik ben brunette van mezelf en ben nu al een tijdje blond maar laat dus mooi bij de kapper doen.

Zo nu en dan was ik het dan even met dit en dan zie je wel wat verschil maar dat is waarschijnlijk omdat het bij mij al geverfd is, het licht het alleen wat meer op dan.

Je hebt deze in verschillende kleuren maar dit is geen verf of zo.
.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 juni 2016 @ 11:23:

nee de kapper doe ik niet meer die heeft het ook zo vaak verpest. Als iemand niet weet met mijn haar om te gaan is het een kapper wel al die troep die hun er in gooien... Nee dankjewel heb al zoveel verschillende gehad. Zelfs toen ik nooit mijn haar verfde zeiden ze ja je haar is nogal dood je moet het beter wassen dit gebruiken dat gebruiken en vroeger was ik zo lomp om het te doen en elke afspraak zeiden ze het weer dat mijn haar zo ongezond was en kapot en dood enzo.. Nou ik hoef die onzin niet meer te horen ik verzorg mijn haar zelf wel.

Waarom is goedkoop rommel? Wat maakt de prijs uit van duur en goedkoop ?

Nou ik denk dat dat zeker wel uitmaakt. Vooral als je haar al een keer zo beschadigd is, is toch zonde als je nu zelf gaat lopen klooien?

Je vond je vorige kapper slecht maar er zijn ook echt goeie kappers hoor.

Het is alleen maar eerlijk als een kapper zegt dat je haar ongezond en dood is, ja toch?

Lullig als je straks een bosje stro op je hoofd hebt.
.
quote:isa__88 schreef op 04 juni 2016 @ 11:24:

Wat ik wel eens gebruik is dit ; https://www.kruidvat.nl/k ... nd-kleurshampoo/p/3550408

Maar ik ben brunette van mezelf en ben nu al een tijdje blond maar laat dus mooi bij de kapper doen.

Zo nu en dan was ik het dan even met dit en dan zie je wel wat verschil maar dat is waarschijnlijk omdat het bij mij al geverfd is, het licht het alleen wat meer op dan.

Je hebt deze in verschillende kleuren maar dit is geen verf of zo.Ja ik las op internet al dat je daar geen kleurverandering van kan krijgen alleen een bepaalde gloed, dus an heb je er nog weinig aan haha
Ik heb vorige week een koperkleurige kleurshampoo in mijn punten gebruikt van de Kruidvat, op de verpakking staat dat het tot ongeveer 3 wasbeurten blijft zitten.

Nu 2 keer gewassen en de kleur is er inderdaad bijna uit, na 1 keer wassen ging het al meer naar rossig blond en nu is het al bijna niet meer te zien.

Maar als je je haar al een keert hebt moeten afknippen door het verven zou ik me laten adviseren door de kapper
quote:isa__88 schreef op 04 juni 2016 @ 11:26:

[...]

Nou ik denk dat dat zeker wel uitmaakt. Vooral als je haar al een keer zo beschadigd is, is toch zonde als je nu zelf gaat lopen klooien?

Je vond je vorige kapper slecht maar er zijn ook echt goeie kappers hoor.

Het is alleen maar eerlijk als een kapper zegt dat je haar ongezond en dood is, ja toch?

Lullig als je straks een bosje stro op je hoofd hebt.Nou het is niet eerlijk als je het vanaf je 12e tot je 20e iedere keer te horen krijgt en maar middeltjes blijft aanschaffen... Bij welke kapper je ook gaat. En als je dan aangeeft nee ik verf mijn haar niet mijn haar is heel ruw en breekbaar van zichzelf dan geloofde ze het niet .. Ik ben er dus een beetje klaar mee met het opdringerige gedoe, na 8 jaar middeltjes gebruiken zou mijn haar toen ook wel gezond moeten zijn toch??? Dus nee ik vind het bullshit.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 juni 2016 @ 11:26:

[...]

Ja ik las op internet al dat je daar geen kleurverandering van kan krijgen alleen een bepaalde gloed, dus an heb je er nog weinig aan haha

Ja het is inderdaad meer een gloed.

Is je haar nu wel gezond? Ja je kan het proberen als je het echt graag wil maar zou niet te agressief spul gebruiken in ieder geval.
.
quote:roxx26 schreef op 04 juni 2016 @ 11:28:

Ik heb vorige week een koperkleurige kleurshampoo in mijn punten gebruikt van de Kruidvat, op de verpakking staat dat het tot ongeveer 3 wasbeurten blijft zitten.

Nu 2 keer gewassen en de kleur is er inderdaad bijna uit, na 1 keer wassen ging het al meer naar rossig blond en nu is het al bijna niet meer te zien.

Maar als je je haar al een keert hebt moeten afknippen door het verven zou ik me laten adviseren door de kapper Wat ik dus al zei de kapper heeft mij vanaf mijn 12 tot 20e (verschillende kappers in verschillende plaatsen waar ik heb gewoond) en die kwamen altijd aan dat mijn haar altijd dood was ondanks dat ik al hun middeltjes gebruikte wat zo goed zou zijn voor je haar. Dus nee heb geen vertrouwen meer in die geldophoesters
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 juni 2016 @ 11:28:

[...]

Nou het is niet eerlijk als je het vanaf je 12e tot je 20e iedere keer te horen krijgt en maar middeltjes blijft aanschaffen... Bij welke kapper je ook gaat. En als je dan aangeeft nee ik verf mijn haar niet mijn haar is heel ruw en breekbaar van zichzelf dan geloofde ze het niet .. Ik ben er dus een beetje klaar mee met het opdringerige gedoe, na 8 jaar middeltjes gebruiken zou mijn haar toen ook wel gezond moeten zijn toch??? Dus nee ik vind het bullshit.

Ach , mij smeren ze ook altijd van alles aan maar ik zeg altijd dat ik thuis nog goede producten heb joh

Maar je haar hoeft niet alleen af te breken door het verven he.

Kan ook door een stijltang of dat het droger word door een bepaalde shampoo.

Heb ik ook gehad vroeger.
.
quote:isa__88 schreef op 04 juni 2016 @ 11:28:

[...]

Ja het is inderdaad meer een gloed.

Is je haar nu wel gezond? Ja je kan het proberen als je het echt graag wil maar zou niet te agressief spul gebruiken in ieder geval.ja mijn haar is weer zoals in het begin. Gewoon mooi zacht nu met wel al na 1 dag heel ruw haar, helaas. Zo is nou eenmaal mijn haar
Je hebt van Guhl de color mousse, die gaat er met een paar keer wassen uit. Lichter kan je je haar er niet mee krijgen, maar rood zeker wel.
quote:isa__88 schreef op 04 juni 2016 @ 11:30:

[...]

Ach , mij smeren ze ook altijd van alles aan maar ik zeg altijd dat ik thuis nog goede producten heb joh

Maar je haar hoeft niet alleen af te breken door het verven he.

Kan ook door een stijltang of dat het droger word door een bepaalde shampoo.

Heb ik ook gehad vroeger.

ja maar vroeger kocht ik alles omdat hun zeiden dat mn haar dood en alles was, en hun het wel opzouden peppen, ja niet dus.

Ik gebruk geen stijl of krultang. Ik gebruik wel andrelon krul, maar was/spoel het altijd diezelfde avond uit. Gebruik het 3 keer per week denk ik als ik er fatsoenlijk uit wil zien anders lijk ik net een lappenpop.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 juni 2016 @ 11:31:

[...]

ja mijn haar is weer zoals in het begin. Gewoon mooi zacht nu met wel al na 1 dag heel ruw haar, helaas. Zo is nou eenmaal mijn haar

Als je het perse wil doen dan moet je het doen maar gebruik dan niet iets van de bigbazar maar kijk dan bij de kruidvat of de etos voor iets.

Is misschien iets duurder maar dat lijkt me wel iets beter voor je haar.
.
quote:Noelle85 schreef op 04 juni 2016 @ 11:31:

Je hebt van Guhl de color mousse, die gaat er met een paar keer wassen uit. Lichter kan je je haar er niet mee krijgen, maar rood zeker wel.Ik kan hem op de site van de kruidvat niet vinden in de kleur rood? Weet je zeker dat ze die hebben ?
snap ik ;)

Ik heb mijn haar altijd zelf geverfd en gelukkig nooitr fout gegaan.

Al heb ik wel zoiets van als het er echt niet uitziet gaat er meteen iets anders doorheen of ik knip het af.

De kleurshampoo van de Kruidvat is geloof ik maar iets van €2 en ze hebben ook een rood tint.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 juni 2016 @ 11:35:

[...]

Ik kan hem op de site van de kruidvat niet vinden in de kleur rood? Weet je zeker dat ze die hebben ?

Oh blijkbaar hebben ze het assortiment ervan veranderd sorry

En eens langs de kappersgroothandel en daar advies vragen voor een tijdelijke spoeling?
die kleurshampoo kan je haar kleur alleen niet doen veranderen alleen een andere gloed geven maar geen kleur, in ieder geval dat las ik op internet
Hoe rood wil je trouwens?? Echt knal rood als in stoplichtrood, of meer kastanje achtig rood?
Ik heb zo´n beetje alles al gebruikt dat je maar kunt krijgen, dus ik heb wel enige ervaring

Je hebt verf in drie groepen. Het nummer daarvan vind je meestal bovenop de verpakking.

1) is na een keer of zes wassen eruit.

2) is na ongeveer 24x wassen eruit.

3) gaat er niet meer uit.

1) klopt aardig, al duurt het soms wat langer dan zes keer.

2) klopt niet, er blijft (bij ons) altijd een restje achter.

3) klopt, je krijgt uitgroei.

Dan heb je nog letterlijk kleurshampoo, te koop bij kapperswinkels. Dat is zoiets als die blauwe shampoo voor grijs haar, waarmee je de gele gloed eruit kunt halen, zo heb je ook shampoo voor blond haar, na een aantal keer wassen verandert je haarkleur heel subtiel, je krijgt er gewoon iets meer diepte en glans mee. Of een rode of bruine glans. Geen spectaculaire verandering maar een natuurlijk effect.

En je hebt kleurschuim. Gewoon een mousse met wat kleur. Afhankelijk van hoeveel je gebruikt kun je je blonde haar bijvoorbeeld een rode glans geven of wat donkerder maken. Na één keer wassen is het weg. Let wel op; als het regent loopt de kleur zo je nek in. Dus wel geschikt voor een avondje stappen, niet geschikt voor dagelijks gebruik, want als het warm wordt en je zweet een beetje, kan door het vocht je haar afgeven op blouse of shirt.

En let bij die nummers op; met name 2 is weliswaar uitwasbaar, maar als je het nog eens kleurt terwijl de kleur nog niet 100% eruit is, heeft dat hetzelfde effect als verf uit groep 3!!

Ow, en voor de goede orde; knalrood gaat er heel vaak niet helemaal uit. Leuk van Maureen dat ze schrijft dat ze zo tevreden is, maar eigenlijk had ze haar blog moeten schrijven over een week of vier. Met alle tussenstadia. Want het wordt natuurlijk na elke keer wassen minder rood. De kans dat je een week of twee compleet voor schut loopt met duidelijk verwassen verf is vrij groot.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
klopt maar dat is naar mijn idee met alle kleurshampoos/spoelingen. maar verbeter me als ik het fout heb.

Ik heb hem geloof ik vorige week donderdag gekocht.

Het is de 6.4 rich red, maar ik heb uiteindelijk toch de koper gebruikt.

Zijn kleine paarse flesjes ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven