Viva kattenvraagbaak deel 6

maandag 23 juli 2007 om 18:33
@ lieverdtie: zal nog wel even wennen zijn om je kittens niet meer in huis te hebben. hopelijk hebben ze lieve baasjes en kun je ze eventueel nog een keer opzoeken. @MV: helaas zijn wij niet al te lang geleden verhuisd en zit er hier in het dorp maar 1 dierenarts. al wel een keer geweest voor de pil, maar toen alleen de assistente gezien, de arts zelf niet. er hing wel een prettige sfeer, dus wat dat betreft. ik zit er wel aan te denken om eventueel eerst voor de inentingen te gaan, om op die manier de dierenarts te zien. mochten we er dan echt geen goed gevoel bij hebben, dan kunnen we eventueel een dierenarts iets verderweg zoeken. vind het toch wel een beetje eng, maar goed, het zal toch moeten gebeuren. wel lijkt het me verstandig niet al te lang te wachten, ook omdat ik nu nog vakantie heb (tot eind augustus) en dus veel thuis ben. lijkt me wel verstandig als ze net geholpen is.
maandag 23 juli 2007 om 18:38
Zelf zou ik dat zo niet doen Yin. Doe net als bij je eigen dokter, je gaat toch eerst een gesprek aan. Ik zou bellen en vragen of hij heel even op een stil moment even tijd voor je hebt om kennis te maken. Als je namelijk voor een inenting gaat, consult is al 28 euro, en je of later bij hem de castratie laat doen of bij een ander, ben je weer 28 euro kwijt.
Vraag vrienden, buren end. bij welke da zij zitten en vraag naar hun ervaringen. Mijn ervaring is ook hoor dat er over geen enkele da alleen maar pos. dingen te vertellen zijn. Maar zo krijg je wel een beter beeld.
Vraag vrienden, buren end. bij welke da zij zitten en vraag naar hun ervaringen. Mijn ervaring is ook hoor dat er over geen enkele da alleen maar pos. dingen te vertellen zijn. Maar zo krijg je wel een beter beeld.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 23 juli 2007 om 21:30
Ik heb een vraag over mijn kat: ze reageert heel fel op anderen in huis (bijv. vrienden van mij). Ze gaat dan blazen, vrijwel uit het niets. Soms komt ze zelf een kijkje nemen (of even langs de benen strijken) en als de gast dan reageert, dan begint ze te blazen. Mensen worden zelfs nu bang voor haar en dat vind ik zelf vervelend.
Hoe krijg ik mijn kat gastvrijer? Heeft iemand tips?????
Hoe krijg ik mijn kat gastvrijer? Heeft iemand tips?????
maandag 23 juli 2007 om 21:44
quote:Hoe krijg ik mijn kat gastvrijer? Heeft iemand tips?????
Laat je visite haar een plakje ham of iets anders geven wat ze echt heeeeeeeeeeeerlijk vindt. Dan krijgt ze een andere associatie met je visite.
Heeft ze een vast mandje waar ze gaat liggen, zet die bij jullie, zodat ze zich niet gepasseerd voelt. En dat ze erbij hoord.
Het zou jaloesie kunnen zijn.
Maar ook iets naars wat ze ooit heeft meegemaakt, dat weet ik niet.
Laat je visite haar een plakje ham of iets anders geven wat ze echt heeeeeeeeeeeerlijk vindt. Dan krijgt ze een andere associatie met je visite.
Heeft ze een vast mandje waar ze gaat liggen, zet die bij jullie, zodat ze zich niet gepasseerd voelt. En dat ze erbij hoord.
Het zou jaloesie kunnen zijn.
Maar ook iets naars wat ze ooit heeft meegemaakt, dat weet ik niet.
maandag 23 juli 2007 om 22:07
Het zou ook heel goed angst kunnen zijn. Mijn kat gaat nl uit angst blazen.
De tips van ML vind ik heel goed en zou zeker kunnen werken.
Durft de visitie niet iets te geven of lukt dat niet dan zou je haar ook gewoon op het moment dat er visite is iets lekkers in haar eigen bakje kunnen geven.
Idd gaat ze visite misschien zo als iets leuks ervaren en mocht het angst zijn.. eten en bang zijn gaat niet samen. Ze wordt dus afgeleid van haar angstgevoel.
Succes!
De tips van ML vind ik heel goed en zou zeker kunnen werken.
Durft de visitie niet iets te geven of lukt dat niet dan zou je haar ook gewoon op het moment dat er visite is iets lekkers in haar eigen bakje kunnen geven.
Idd gaat ze visite misschien zo als iets leuks ervaren en mocht het angst zijn.. eten en bang zijn gaat niet samen. Ze wordt dus afgeleid van haar angstgevoel.
Succes!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
maandag 23 juli 2007 om 23:35
Even schelden hier 
Ik heb de fout begaan om een doos kattenbakgrit te kopen van het huismerk van mijn supermarkt.
Er staat op klontvormend
Nou dat klopt
Het lijkt verdorrie wel cement. Het is haast niet uit de bak los te bikken en als het los schiet, brreekt het in stukjes en ligt het nog door de hele bak.
Daarnaast houdt het ook de geur niet bepaald tegen.
Morgen maar weer een zak catsan halen, daar was ik best tevreden over. Jammer dat het zo duur is.
Bo Ghi, Alex en Buddha; vooral doorgaan met jullie dagboekjes.

Ik heb de fout begaan om een doos kattenbakgrit te kopen van het huismerk van mijn supermarkt.
Er staat op klontvormend
Nou dat klopt

Het lijkt verdorrie wel cement. Het is haast niet uit de bak los te bikken en als het los schiet, brreekt het in stukjes en ligt het nog door de hele bak.

Daarnaast houdt het ook de geur niet bepaald tegen.
Morgen maar weer een zak catsan halen, daar was ik best tevreden over. Jammer dat het zo duur is.
Bo Ghi, Alex en Buddha; vooral doorgaan met jullie dagboekjes.
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 23 juli 2007 om 23:45
quote:Morgen maar weer een zak catsan halen, daar was ik best tevreden over. Jammer dat het zo duur is.
Ik koop of die dozen bij AH, 3 voudige werking (de doos met de blauwe opdruk), fijn, klontvormig, en zitten korrels bij voor de geur.
Of ik koop de rode zakken Kitty friend, o.a. bij ranzijn end. ook fijn en klontvormig. Op zich goedkoper. Maar dat geurtje bij AH vind ik opzich prettiger.
Ik koop of die dozen bij AH, 3 voudige werking (de doos met de blauwe opdruk), fijn, klontvormig, en zitten korrels bij voor de geur.
Of ik koop de rode zakken Kitty friend, o.a. bij ranzijn end. ook fijn en klontvormig. Op zich goedkoper. Maar dat geurtje bij AH vind ik opzich prettiger.
dinsdag 24 juli 2007 om 08:15
Hoi, ik lees al een tijdje mee en dacht laat ik nu eens reageren.
Ik gebruik het kattengrind van de ALDI, vind het echt prima en helemaal niet duur, € 1,09 per zak. Kan plas en poep er goed uitscheppen en doe dus best lang met een zak.
Ik heb 2 katten, hiervoor ook 2 katten gehad, helaas niet meer bij me, na 16 jaar. Nu een kat van bijna 3 jaar uit het asiel, een poes, wel aanhankelijk , maar tegelijk nog erg schuw, die vrouw in het asiel kon haar oppakken en toen kroop ze in haar nek, maar mij lukt het nog steeds niet, ik forceer het niet, maar ze wil gelijk weer weg en dan laat ik haar ook gaan.
Sinds 2,5 maanden ook een katertje, hij is nu 4 maanden, gaat erg goed samen met de poes, hij mag zelfs aan de tepels van poes zuigen, ze stoeien ook erg veel hoor en poes wordt af en toe gek van het drukke gedoe van katertje, maar ja, dat hoort erbij.
Iemand tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik poes kan oppakken en dat ze bij me blijft en wat is de beste leeftijd om het katertje te castereren?
Ik gebruik het kattengrind van de ALDI, vind het echt prima en helemaal niet duur, € 1,09 per zak. Kan plas en poep er goed uitscheppen en doe dus best lang met een zak.
Ik heb 2 katten, hiervoor ook 2 katten gehad, helaas niet meer bij me, na 16 jaar. Nu een kat van bijna 3 jaar uit het asiel, een poes, wel aanhankelijk , maar tegelijk nog erg schuw, die vrouw in het asiel kon haar oppakken en toen kroop ze in haar nek, maar mij lukt het nog steeds niet, ik forceer het niet, maar ze wil gelijk weer weg en dan laat ik haar ook gaan.
Sinds 2,5 maanden ook een katertje, hij is nu 4 maanden, gaat erg goed samen met de poes, hij mag zelfs aan de tepels van poes zuigen, ze stoeien ook erg veel hoor en poes wordt af en toe gek van het drukke gedoe van katertje, maar ja, dat hoort erbij.
Iemand tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik poes kan oppakken en dat ze bij me blijft en wat is de beste leeftijd om het katertje te castereren?
dinsdag 24 juli 2007 om 19:17
Zo... Mijn mensenmams heeft eindelijk de nieuwe foto's online gezet.
Want ik had nog beloofd te laten zien hoe goed Cyria en ik met elkaar overweg kunnen. We slapen zelfs in 1 mand!
Deze week stond zowiezo in het teken van slapen... Tsjongejongejonge wat wordt je moe van al dat kattenkwaad uithalen zeg. Zelfs mijn mensenmams lag op de grond te slapen! Ik ben er maar lekker naast gaan liggen om haar warm te houden. Maar helaas wil ze me die foto niet geven
. Ze wil niet herkenbaar op internet staan. Pffff, daar heb ik toch ook helemaal geen probleem mee?
Omdat ik denk dat Cyria een beetje jaloers is dat er alleen foto's van mij op internet staan heb ik maar wat foto's van haar gemaakt. Was wel even uitvogelen hoor, is best zwaar!
Zooooooo!!!!! Gelukt!
En nog eentje:
Maar zeg nou zelf... met zo'n verwaande kop wil toch ook niemand je op de foto hebben?
Groot gelijk dat ze bijna alleen foto's van mij maakt.
Maar als ik dat te hard zeg dan krij ik vast weer meppen op mijn koppie, dus ik zorg er altijd voor dat ik rustig kan slapen, op een plek waar die dikke niet bij kan. Zoals onder de bank:
of onder de verwarming:
Maar goed, eigenlijk kunnen we best samen door 1 deur. Alleen is mijn mensenmama weer eens zo dom geweest om geen geheugenkaart in haar camerading te stoppen waardoor ze de foto's en videootjes nu niet van de camera af kan halen zonder kabeltje.
Tssssss.... Dat zou mij nou NOOOOOOOIT overkomen.
Laterz
Want ik had nog beloofd te laten zien hoe goed Cyria en ik met elkaar overweg kunnen. We slapen zelfs in 1 mand!
Deze week stond zowiezo in het teken van slapen... Tsjongejongejonge wat wordt je moe van al dat kattenkwaad uithalen zeg. Zelfs mijn mensenmams lag op de grond te slapen! Ik ben er maar lekker naast gaan liggen om haar warm te houden. Maar helaas wil ze me die foto niet geven

Omdat ik denk dat Cyria een beetje jaloers is dat er alleen foto's van mij op internet staan heb ik maar wat foto's van haar gemaakt. Was wel even uitvogelen hoor, is best zwaar!
Zooooooo!!!!! Gelukt!
En nog eentje:
Maar zeg nou zelf... met zo'n verwaande kop wil toch ook niemand je op de foto hebben?
Groot gelijk dat ze bijna alleen foto's van mij maakt.
Maar als ik dat te hard zeg dan krij ik vast weer meppen op mijn koppie, dus ik zorg er altijd voor dat ik rustig kan slapen, op een plek waar die dikke niet bij kan. Zoals onder de bank:
of onder de verwarming:
Maar goed, eigenlijk kunnen we best samen door 1 deur. Alleen is mijn mensenmama weer eens zo dom geweest om geen geheugenkaart in haar camerading te stoppen waardoor ze de foto's en videootjes nu niet van de camera af kan halen zonder kabeltje.
Tssssss.... Dat zou mij nou NOOOOOOOIT overkomen.
Laterz
woensdag 25 juli 2007 om 12:58
woensdag 25 juli 2007 om 13:18
woensdag 25 juli 2007 om 17:10
Lief dagboek van Bo Ghi,
Ik ben het grote broertje van Bo, je weet wel Floyd. Bo Ghi heeft het jullie vast niet verteld want hij was het vergeten, maar ik ben jarig vandaag.
Ik werd veuls te vroeg wakker gemaakt. Kayleigh en ik lagen nog te slapen, die kleine druktemaker niet natuurlijk.
Ik deed eerst of ik nog sliep.
Maar toen ik mijn oog open deed ...
Stond er een heerlijk vis-ontbijtje voor mij te wachten...
Ik werd helemaal in de bloemetjes gezet...
Ach, niet dat het mij heel veel uit maakt hoor, vind het al leuk als niemand mijn verjaardag vergeet.
En ja hoor, die kleine was het weer vergeten .... Hij schaamde zich dood en of ik het hem wilde vergeven...
Ik was pissig dus hij rende naar vrouwtje om te vragen wat hij mij nog kon geven voor mijn verjaardag.
Vrouwtje zei tegen hem, "geef je nieuwe muis maar aan Floyd die je net hebt gegeven". Daar had hij wat moeite mee om die weg te geven.
Hij pruttelde nog tegen met argumenten bij vrouwtje.
Deed nog een laatste poging het uit haar hand te trekken...
Nou ik kreeg mijn kadootje.
Hij bleef alleen smeken of hij hem terug mocht ... gegeven is toch gegeven?
Nou mochten er vanavond nog kattenvriendjes komen, Ik ben de drank al aan het testen.
Mmmmm ruikt goed, tot later lieve kattenvriendjes ...
Bo Ghi had vandaag nog zijn kuren met zijn tuigje maar ik vertel stiekum niet dat ik hier ook heb geschreven. Jullie horen het wel van hem snel.
Doeiii.
Afz, de grote broer van Bo Ghi, Floyd.
Ik ben het grote broertje van Bo, je weet wel Floyd. Bo Ghi heeft het jullie vast niet verteld want hij was het vergeten, maar ik ben jarig vandaag.
Ik werd veuls te vroeg wakker gemaakt. Kayleigh en ik lagen nog te slapen, die kleine druktemaker niet natuurlijk.
Ik deed eerst of ik nog sliep.
Maar toen ik mijn oog open deed ...
Stond er een heerlijk vis-ontbijtje voor mij te wachten...
Ik werd helemaal in de bloemetjes gezet...
Ach, niet dat het mij heel veel uit maakt hoor, vind het al leuk als niemand mijn verjaardag vergeet.
En ja hoor, die kleine was het weer vergeten .... Hij schaamde zich dood en of ik het hem wilde vergeven...
Ik was pissig dus hij rende naar vrouwtje om te vragen wat hij mij nog kon geven voor mijn verjaardag.
Vrouwtje zei tegen hem, "geef je nieuwe muis maar aan Floyd die je net hebt gegeven". Daar had hij wat moeite mee om die weg te geven.
Hij pruttelde nog tegen met argumenten bij vrouwtje.
Deed nog een laatste poging het uit haar hand te trekken...
Nou ik kreeg mijn kadootje.
Hij bleef alleen smeken of hij hem terug mocht ... gegeven is toch gegeven?
Nou mochten er vanavond nog kattenvriendjes komen, Ik ben de drank al aan het testen.
Mmmmm ruikt goed, tot later lieve kattenvriendjes ...
Bo Ghi had vandaag nog zijn kuren met zijn tuigje maar ik vertel stiekum niet dat ik hier ook heb geschreven. Jullie horen het wel van hem snel.
Doeiii.
Afz, de grote broer van Bo Ghi, Floyd.
woensdag 25 juli 2007 om 17:59
woensdag 25 juli 2007 om 18:02
quote:Ooh wat geweldig weer MV.
Ik weet niet wat je in het dagelijks leven doet maar volgens mij ben je een roeping misgelopen :DDank je
. Ik hoop morgen aangenomen te worden bij een ander bedrijf (een makelaarskantoor) dus dit is pure hobbie. Maar zeker, vroeger maakte ik nog teksten in de foto's en kon ik alle lelijke dingen uit de foto's halen, dat lukt niet meer omdat ik het programma niet meer heb, dus deze foto's zijn niet geretoucheerd of hoe het ook netjes mag heten. Toen ik nog paint shop pro had kon ik wel leukere dingen doen. Ik wou dat ik dit mocht doen voor mijn werk. De foto's van Bo in zijn tuigje branden al in mijn handen om ze neer te zetten.
Ik weet niet wat je in het dagelijks leven doet maar volgens mij ben je een roeping misgelopen :DDank je

woensdag 25 juli 2007 om 18:02
quote:Ik wil ook zo graag een footootje plaatsen van mijn hartjes, maar het lukt niet ;(
VIa mijnalbum.nl kan ik wel kopiëren, maar als ik het dan hier wil plaatsen staat er boven iets van htrml verboden (of zoiets)Mail me ff, de foto's van mij gaan ook via mijn album, dus ik help je wel zodat je ze kan plaatsen goed?
VIa mijnalbum.nl kan ik wel kopiëren, maar als ik het dan hier wil plaatsen staat er boven iets van htrml verboden (of zoiets)Mail me ff, de foto's van mij gaan ook via mijn album, dus ik help je wel zodat je ze kan plaatsen goed?
woensdag 25 juli 2007 om 18:05
Algemeen moeten de foto's min. 400 x 400 zijn, anders via paint te vergroten.
Haal boven het httm weg en ga bij mijnalbum op de foto staan. Klik dan met rechter muis en klik op eigenschappen, kopieer het httm adres. Ga weer naar hier, klik op het icoontje bergje met zonnetje en haal httm weg en kopieer jouw kopie met paste. Dan enter. Klinkt het duidelijk of niet?
Haal boven het httm weg en ga bij mijnalbum op de foto staan. Klik dan met rechter muis en klik op eigenschappen, kopieer het httm adres. Ga weer naar hier, klik op het icoontje bergje met zonnetje en haal httm weg en kopieer jouw kopie met paste. Dan enter. Klinkt het duidelijk of niet?
woensdag 25 juli 2007 om 19:25
hallo allemaal,
ben vanavond erg geschrokken mijn lieve kater heeft kale plekken, ik borstel hem regelmatig en het is me nooit eerder opgevallen. Ook is hij afgevallen en ben ik al eerder ( twee weken terug) naar de da geweest. Zij heeft toen ook niets gezien aan zijn vacht?! Ook dringt hij weinig dus heb ik kattemelk gekocht...dat helpt wel.
Ook viel het me net op dat hij bruine/ zwate vlekjes in zijn oogleden heeft...
Wat kan dit zijn? Weet iemand dat? Ik maak me zorgen.....
Ik kan morgenvroeg om 9uur terecht bij de da...dat gelukkig wel..
ben vanavond erg geschrokken mijn lieve kater heeft kale plekken, ik borstel hem regelmatig en het is me nooit eerder opgevallen. Ook is hij afgevallen en ben ik al eerder ( twee weken terug) naar de da geweest. Zij heeft toen ook niets gezien aan zijn vacht?! Ook dringt hij weinig dus heb ik kattemelk gekocht...dat helpt wel.
Ook viel het me net op dat hij bruine/ zwate vlekjes in zijn oogleden heeft...
Wat kan dit zijn? Weet iemand dat? Ik maak me zorgen.....
Ik kan morgenvroeg om 9uur terecht bij de da...dat gelukkig wel..