Tips Groningen gevraagd

08-06-2016 19:29 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan een paar dagen naar Groningen, wat zijn de leukste (eet) cafés, restaurants etc?

Wij vinden het leuk om speciale biertjes te drinken en lekker te eten maar niet heel chique.

Aziatische keuken is ook favoriet.

En wat is verder leuk om te bezoeken in en eventueel om de stad?
Aziatische keuken: de Thai Jasmine aan het Zuiderdiep (absolute aanrader). Verder voor speciale biertjes naar de Pintelier (kleine kromme elleboog) of even naar de Kale Jonker (ook aan het Zuiderdiep), wat minder bekend maar zeker de moeite waard. Leuke dingen om te doen: ga de Martinitoren even op (prachtig zicht over Ommeland), verder is het leuk om de Folkinge- en Zwanestraat even door te banjeren, daar zitten leuke kleine zaakjes (eten/drinken en kleding, vanalles eigenlijk). Herestraat kun je overslaan, die is hetzelfde als iedere andere grote winkelstraat. Veel plezier!
De kleine moghul, en dan het thali menu. (Indiaas dus).

Biercafe de koffer.
Zeker naar de Pintelier gaan als je van speciaalbier houdt. Kan wel even zoeken zijn.

Leuke restaurants/eetcafés: de Gulzige Kater, het Zwarte Schaap, Javaans Eetcafé op het Schuitendiep en evt de Drie Gezusters. Oh en het schijnt dat Thai Jasmine op het Ged. Zuiderdiep heel erg goed is, maar daar ben ik nooit geweest.
quote:Bloemetjesolifant schreef op 08 juni 2016 @ 19:35:

Aziatische keuken: de Thai Jasmine aan het Zuiderdiep (absolute aanrader). Verder voor speciale biertjes naar de Pintelier (kleine kromme elleboog) of even naar de Kale Jonker (ook aan het Zuiderdiep), wat minder bekend maar zeker de moeite waard. Leuke dingen om te doen: ga de Martinitoren even op (prachtig zicht over Ommeland), verder is het leuk om de Folkinge- en Zwanestraat even door te banjeren, daar zitten leuke kleine zaakjes (eten/drinken en kleding, vanalles eigenlijk). Herestraat kun je overslaan, die is hetzelfde als iedere andere grote winkelstraat. Veel plezier!Great minds think alike
Wat studentikoos, maar ik vind het Javaans Eetcafé erg leuk.
http://hortusharen.nl/

Groninger Museum

Grafisch museum

(noordelijk) scheepvaartmuseum

Stripmuseum

Martinitoren

VVV heeft vast wel wandelroutes..
Lekker rondwandelen en dan vooral ook langs de grachten (o.a. Hooge en Lage der A). Vervolgens kun je bij Flinders in het Noorderplantsoen heerlijk op het terras zitten. Groningen heeft ook mooie hofjes. Aanrader qua eten: De Gans.
Kijk wat een boel tips al!
We hebben een museumkaart dus de musea die daar bij aangesloten zijn gaan we zeker bezoeken.
Folkingestraat, heerlijk shoppen met veel boetiekjes.

Hortus Haren. Een enorm grote hortus botanicus met een oorspronkelijke Chinese tuin.

Rotstuin

Keltische tuin, tuinen van Ogham

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ziet er mooi uit!
Het is ook mooi in de Hortus.

Mijn zoon is 13, van die leeftijd zou je niet verwachten dat hij naar zo'n tuin wil, maar hij vindt het nog steeds fantastisch. Bezoekers de weg wijzen, de rotstuin op en neer, de bijen bekijken, kikkers in het bamboebos. Ik zoek meestal een plekje in de zon om te lezen, nadat ik bij de bijen ben geweest en eventueel met een rondleiding ben mee gegaan. En daarna in de Plantage of bij de receptie koffie met wat lekkers.
Goed Japans eten: hana sato op t zuiderdiep. Wel van te voren reserveren!

Ook goed: vive la vie in de oosterstraat.

Veel plezier in onze mooie stad!
Ik vind de Pastafabrriek in Groningen heel leuk om te eten, is niet aziatisch, maar italiaans (zoals de naam al doet vermoeden..), maar wel lekker eten!
De thai aan het zuiderdiep is inderdaad echt goed!

En kroegen en koffietentjes zijn er zat, de pintelier heeft idd veel speciaal bier maar is soms wel errug vol.

Een hofje bezoeken is ook leuk trouwens! En Flinders in het noorderplantsoen heet tegenwoordig Zondag geloof ik. En er is ook vaak wel iets te doen in de stad dus ff bij de vvv langslopen, die vind je op de grote markt.
Italiaans lusten we ook
Als je Italiaans wilt eten kun je beter naar Da Carlo, ook aan 't zuiderdiep (blijkbaar zit daar mijn culinaire centrum, ofzo). De pastafabriek vond ik geen biet aan, verschrikkelijk druk en onoverzichtelijk, en het eten was niet zo goed. Kan een eenmalig dingetje zijn, maar ik ga er niet weer heen, daarvoor zitten er te veel leuke tenten in Groningen .

Flinders in het Noorderplantsoen bestaat trouwens niet meer, het heet tegenwoordig Zondag. Je kunt er nog steeds heerlijk zitten dat is niet veranderd.
zeker het scheepvaartmuseum, dat is echt leuk. En verde de folkingestraat voor leuke aparte winkels,
Pasta fabriek lijkt mij een soort Happy Italy als ik de menukaart bekijk, voor lunch prima.
Eeterie De Globe op het A-Kerkhof is een werkproject waar je heerlijk én goedkoop kunt eten.

Elke dag drie wisselende hoofdgerechten, waaronder één vegetarisch, voor € 7,50 tot € 8,75.

Als toetje raad ik het kinderijsje aan, dat is een flinke ijscoupe.

http://eeteriedeglobe.nl

Het lekkerste gebak eet je bij Konditorei Novo in de Stoeldraaierstraat.

Ook een werkproject, maar dan voor mensen met een geestelijke beperking.

http://www.novo.nl/locaties/groningen/novo-konditorei/
Ik vind Huis de Beurs leuk om overdag koffie te drinken/lunchen. Groot Grand cafe, waar de tijd wat heeft stil gestaan, geen poespas, wel levendig en heel gezellig.

Of het bakkerscafe in de Zwanestraat.

Eetcafé Roezemoes aan, jawel, het gedempte Zuiderdiep. Zowel lunch als diner.

Iets decadenter: het Zusje van André Dokter in de Oosterstraat.

En inderdaad de Novo; aanrader!!
Zit die ene leuke lunchtentje nog in de folkinge? Puur bedoel ik denk ik?

Verder zou je ook eetcafé schuitendiep kunnen proberen. Dat vind ik wel iets voor jou!

Theedrinken in de prinsessenhof (bij de martinitoren).
Ik vind het eten bij de biechtstoel lekker, zowel lunch als diner
It ain't me
Biertjes drinken tussen volwassenen doe je in de kromme elleboog. Meerdere leuke kroegen bij elkaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven