Salarisverhoging
donderdag 9 juni 2016 om 16:54
Goedemiddag,
Ik heb binnenkort een gesprek over salarisverhoging.
Mijn laatste verhoging is nu 2 jaar geleden.
Nu krijg ik op 40 uur bruto 2400.
Ik wil part-time gaan werken dus van 40 naar 32 uur.
Nu zat ik te denken aan 2350 op basis van 32 uur.
Ik ga ervan uit dat ze mijn ongeveer 2500-2600 aan gaan bieden.
Ik werk op een financiële afdeling op een klein bedrijf waarvan ik de gehele financiën doe.
Dus daar mag ook iets tegenover staan aangezien er niemand binnen het bedrijf de kennis erover heeft.
Ik wil niet naar ratio gaan berekenen van dan ga ik teveel achteruit ben kostwinner.
Wat vinden jullie redelijk?
Ik heb binnenkort een gesprek over salarisverhoging.
Mijn laatste verhoging is nu 2 jaar geleden.
Nu krijg ik op 40 uur bruto 2400.
Ik wil part-time gaan werken dus van 40 naar 32 uur.
Nu zat ik te denken aan 2350 op basis van 32 uur.
Ik ga ervan uit dat ze mijn ongeveer 2500-2600 aan gaan bieden.
Ik werk op een financiële afdeling op een klein bedrijf waarvan ik de gehele financiën doe.
Dus daar mag ook iets tegenover staan aangezien er niemand binnen het bedrijf de kennis erover heeft.
Ik wil niet naar ratio gaan berekenen van dan ga ik teveel achteruit ben kostwinner.
Wat vinden jullie redelijk?
donderdag 9 juni 2016 om 17:02
vragen kan altijd, maar dit wil niet zeggen dat je het ook krijgt.
Maar als jij de enige bent in het bedrijf met kennis, wie gaat dan het werk doen wat jij in die 8 uur doet die je nu minder gaat werken? Of denk je dat jouw werkzaamheden ook in 32 uur gedaan kunnen worden?
Maar als jij de enige bent in het bedrijf met kennis, wie gaat dan het werk doen wat jij in die 8 uur doet die je nu minder gaat werken? Of denk je dat jouw werkzaamheden ook in 32 uur gedaan kunnen worden?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 9 juni 2016 om 17:02
donderdag 9 juni 2016 om 17:04
Wat is je opleiding? Ik vind eerlijk gezegd je salaris erg laag voor het werk wat je doet. Tenzij je er toevallig zonder gedegen opleidinh ingerold bent.
Ik vrees dat je niet veel te onderhandelen hebt, ik wil ook wel minder werken voor hetzelfde geld, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Je mag wel wat meer verdienen, dat vind ik ook, maar ga dan uit van max 80€ bruto op je huidige salaris. En als je minder gaat werken, zul je dat salaris ook verdienen, maar dan naar het aantal uur inderdaad.
Beter is wellicht een andere baan zoeken en gekijk de onderhandelinh stevig inzetten.
Ik vrees dat je niet veel te onderhandelen hebt, ik wil ook wel minder werken voor hetzelfde geld, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Je mag wel wat meer verdienen, dat vind ik ook, maar ga dan uit van max 80€ bruto op je huidige salaris. En als je minder gaat werken, zul je dat salaris ook verdienen, maar dan naar het aantal uur inderdaad.
Beter is wellicht een andere baan zoeken en gekijk de onderhandelinh stevig inzetten.
donderdag 9 juni 2016 om 17:10
donderdag 9 juni 2016 om 17:21
Zo te lezen doe jij je werk in je eentje en gaat er ook niemand bij komen, als jij minder gaat werken.
In de meeste banen is er ook werkelijk geen verschil als iemand een halve dag minder werkt. Van de 36 uur zijn mensen misschien 20 uur daadwerkelijk ècht productief.
Dat per aanwezig uur betalen van medewerkers is ook echt achterhaald.
Jou baas gaat feitelijk minder betalen voor hetzelfde werk. In dat licht lijkt mij €2350,- meer dan redelijk vanuit jouw kant en vanuit de kant van jouw baas.
In de meeste banen is er ook werkelijk geen verschil als iemand een halve dag minder werkt. Van de 36 uur zijn mensen misschien 20 uur daadwerkelijk ècht productief.
Dat per aanwezig uur betalen van medewerkers is ook echt achterhaald.
Jou baas gaat feitelijk minder betalen voor hetzelfde werk. In dat licht lijkt mij €2350,- meer dan redelijk vanuit jouw kant en vanuit de kant van jouw baas.
donderdag 9 juni 2016 om 17:34
http://www.inc.com/marla- ... =sf01001&sr_share=twitter
donderdag 9 juni 2016 om 17:36
De gehele financiën doen vind ik een ruim begrip. Als je echt alles doet, dus debiteuren, crediteuren, salarisadministratie, boekhouding, jaarverslagen, budgetteren enz. enz. is het laag betaald. Als je toch wat minder doet, kan het zijn dat je salaris prima in verhouding is.
Je kunt je voorstel doen, of je het krijgt is een tweede. Ik vind het een forse vooruitgang. Wie weet kun je wat doen met je secundaire arbeidsvoorwaarden.
Je kunt je voorstel doen, of je het krijgt is een tweede. Ik vind het een forse vooruitgang. Wie weet kun je wat doen met je secundaire arbeidsvoorwaarden.
donderdag 9 juni 2016 om 17:44
Ik als werkgever zou mijn wenkbrauwen fronsen: jij denkt het werk in een dag minder te kunnen doen? Dan heeft je werkgever je al 8 jaar een dag teveel betaald. En nu wil je ongeveer hetzelfde loon vragen voor 1 dag minder? Als je inderdaad de hele financiele admin doet, vind ik dat je heel weinig verdient. Maar blijkbaar is dat zo gegroeid? Een verhoging van 20 % heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt. 7 % vond ik al fors.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 9 juni 2016 om 17:46
quote:Dahlia74 schreef op 09 juni 2016 @ 17:36:
De gehele financiën doen vind ik een ruim begrip. Als je echt alles doet, dus debiteuren, crediteuren, salarisadministratie, boekhouding, jaarverslagen, budgetteren enz. enz. is het laag betaald. Als je toch wat minder doet, kan het zijn dat je salaris prima in verhouding is.
Je kunt je voorstel doen, of je het krijgt is een tweede. Ik vind het een forse vooruitgang. Wie weet kun je wat doen met je secundaire arbeidsvoorwaarden.
Met de gehele financiën bedoel ik ook de gehele financiën.
Debiteuren, crediteuren, bank , kas, salarissen, verzekeringen,voorbereiding voor de accountant, aangiftes als wat er bij komt kijken.
Ik doe het werk binnen deze organisatie al 7 jaar, dus ik ken mijn werk.
Er werkt een collega sinds mei en die verdient op 32 uur 2000 bruto.
Dus als ik kijken vind ik 2350 bruto dan niet zo gek.
Het bedrijf valt niet onder een cao.
De gehele financiën doen vind ik een ruim begrip. Als je echt alles doet, dus debiteuren, crediteuren, salarisadministratie, boekhouding, jaarverslagen, budgetteren enz. enz. is het laag betaald. Als je toch wat minder doet, kan het zijn dat je salaris prima in verhouding is.
Je kunt je voorstel doen, of je het krijgt is een tweede. Ik vind het een forse vooruitgang. Wie weet kun je wat doen met je secundaire arbeidsvoorwaarden.
Met de gehele financiën bedoel ik ook de gehele financiën.
Debiteuren, crediteuren, bank , kas, salarissen, verzekeringen,voorbereiding voor de accountant, aangiftes als wat er bij komt kijken.
Ik doe het werk binnen deze organisatie al 7 jaar, dus ik ken mijn werk.
Er werkt een collega sinds mei en die verdient op 32 uur 2000 bruto.
Dus als ik kijken vind ik 2350 bruto dan niet zo gek.
Het bedrijf valt niet onder een cao.
donderdag 9 juni 2016 om 17:49
quote:Oudblond schreef op 09 juni 2016 @ 17:44:
Ik als werkgever zou mijn wenkbrauwen fronsen: jij denkt het werk in een dag minder te kunnen doen? Dan heeft je werkgever je al 8 jaar een dag teveel betaald. En nu wil je ongeveer hetzelfde loon vragen voor 1 dag minder? Als je inderdaad de hele financiele admin doet, vind ik dat je heel weinig verdient. Maar blijkbaar is dat zo gegroeid? Een verhoging van 20 % heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt. 7 % vond ik al fors.Natuurlijk gaat TO een werknemer in het algemeen niet een hoeveelheid aan werkzaamheden van 40 uur in 32 uur doen. Zij gaat 32 uur aan werkzaamheden doen. Hoe de werkgever die resterende 8 uur aan werkzaamheden oplost, is aan de werkgever.
Ik als werkgever zou mijn wenkbrauwen fronsen: jij denkt het werk in een dag minder te kunnen doen? Dan heeft je werkgever je al 8 jaar een dag teveel betaald. En nu wil je ongeveer hetzelfde loon vragen voor 1 dag minder? Als je inderdaad de hele financiele admin doet, vind ik dat je heel weinig verdient. Maar blijkbaar is dat zo gegroeid? Een verhoging van 20 % heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt. 7 % vond ik al fors.Natuurlijk gaat TO een werknemer in het algemeen niet een hoeveelheid aan werkzaamheden van 40 uur in 32 uur doen. Zij gaat 32 uur aan werkzaamheden doen. Hoe de werkgever die resterende 8 uur aan werkzaamheden oplost, is aan de werkgever.
donderdag 9 juni 2016 om 17:50
quote:Oudblond schreef op 09 juni 2016 @ 17:44:
Ik als werkgever zou mijn wenkbrauwen fronsen: jij denkt het werk in een dag minder te kunnen doen? Dan heeft je werkgever je al 8 jaar een dag teveel betaald. En nu wil je ongeveer hetzelfde loon vragen voor 1 dag minder? Als je inderdaad de hele financiele admin doet, vind ik dat je heel weinig verdient. Maar blijkbaar is dat zo gegroeid? Een verhoging van 20 % heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt. 7 % vond ik al fors.
Ik kan het werk in 1 dag minder doen.
De reden hiervan is op advies van de huisarts, omdat ik chronisch vermoeidheid hebt.
In de loop der jaren zijn de systemen ook veranderd, waardoor bepaalde werkzaamheden sneller gaan.
Ik zal niet minder gaan werken als het niet mogelijk was.
Ik als werkgever zou mijn wenkbrauwen fronsen: jij denkt het werk in een dag minder te kunnen doen? Dan heeft je werkgever je al 8 jaar een dag teveel betaald. En nu wil je ongeveer hetzelfde loon vragen voor 1 dag minder? Als je inderdaad de hele financiele admin doet, vind ik dat je heel weinig verdient. Maar blijkbaar is dat zo gegroeid? Een verhoging van 20 % heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt. 7 % vond ik al fors.
Ik kan het werk in 1 dag minder doen.
De reden hiervan is op advies van de huisarts, omdat ik chronisch vermoeidheid hebt.
In de loop der jaren zijn de systemen ook veranderd, waardoor bepaalde werkzaamheden sneller gaan.
Ik zal niet minder gaan werken als het niet mogelijk was.
donderdag 9 juni 2016 om 17:51
quote:_Branwen_ schreef op 09 juni 2016 @ 17:49:
[...]
Natuurlijk gaat TO niet een hoeveelheid aan werkzaamheden van 40 uur in 32 uur doen. Zij gaat 32 uur aan werkzaamheden doen. Hoe de werkgever die resterende 8 uur aan werkzaamheden oplost, is aan de werkgever.Zo vanzelfsprekend is het vaak niet, helaas...
[...]
Natuurlijk gaat TO niet een hoeveelheid aan werkzaamheden van 40 uur in 32 uur doen. Zij gaat 32 uur aan werkzaamheden doen. Hoe de werkgever die resterende 8 uur aan werkzaamheden oplost, is aan de werkgever.Zo vanzelfsprekend is het vaak niet, helaas...