Geld & Recht alle pijlers

Salarisverhoging

09-06-2016 16:54 121 berichten
Goedemiddag,



Ik heb binnenkort een gesprek over salarisverhoging.

Mijn laatste verhoging is nu 2 jaar geleden.

Nu krijg ik op 40 uur bruto 2400.



Ik wil part-time gaan werken dus van 40 naar 32 uur.

Nu zat ik te denken aan 2350 op basis van 32 uur.

Ik ga ervan uit dat ze mijn ongeveer 2500-2600 aan gaan bieden.

Ik werk op een financiële afdeling op een klein bedrijf waarvan ik de gehele financiën doe.

Dus daar mag ook iets tegenover staan aangezien er niemand binnen het bedrijf de kennis erover heeft.

Ik wil niet naar ratio gaan berekenen van dan ga ik teveel achteruit ben kostwinner.

Wat vinden jullie redelijk?
Even vergeten te vermelden ik heb 8 jaar ervaring.
Als je part-time wil gaan werken dan zal je er op moeten inleveren. Ik zou eerder 2000-2050 verwachten voor 32 uur.
Rato niet ratio
Alle reacties Link kopieren
vragen kan altijd, maar dit wil niet zeggen dat je het ook krijgt.



Maar als jij de enige bent in het bedrijf met kennis, wie gaat dan het werk doen wat jij in die 8 uur doet die je nu minder gaat werken? Of denk je dat jouw werkzaamheden ook in 32 uur gedaan kunnen worden?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je kreeg omgerekend 1920 voor 32 uur en wil nu 2350 krijgen voor die tijd. Dat is 22% meer.
Alle reacties Link kopieren
2350 voor 32 uur komt neer op ruim 2900 o.b.v. 40 uur.

Dat zou wel een forse verhoging zijn en ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je werkgever daarmee akkoord gaat. Maar als je goede redenen hebt om te vinden dat je daar recht op hebt, zou ik het zeker proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Wat is je opleiding? Ik vind eerlijk gezegd je salaris erg laag voor het werk wat je doet. Tenzij je er toevallig zonder gedegen opleidinh ingerold bent.



Ik vrees dat je niet veel te onderhandelen hebt, ik wil ook wel minder werken voor hetzelfde geld, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Je mag wel wat meer verdienen, dat vind ik ook, maar ga dan uit van max 80€ bruto op je huidige salaris. En als je minder gaat werken, zul je dat salaris ook verdienen, maar dan naar het aantal uur inderdaad.



Beter is wellicht een andere baan zoeken en gekijk de onderhandelinh stevig inzetten.
Ik denk dat je iets te ambitieus bent. Je kunt moeilijk zo goed als hetzelfde salaris vragen voor 4 dagen werken ipv 5. Je baas zou dan een salarisverhoging bieden van 1/5 van je huidige salaris. Waarom minder werken als je kostwinner bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat €2350 bij 32 uur een te flinke verhoging is irt €2400 bij 40 uur. Je moet ook verschil maken tussen waar je de onderhandeling mee start en waar je op wilt uitkomen. Zijn er ook nog secundaire arbeidsvoorwaarden om over te praten?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is vervangbaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind het te fors ingezet.
quote:Fame schreef op 09 juni 2016 @ 17:10:

Iedereen is vervangbaar.Maar is iedereen bereidt om voor zo'n laag salaris dit werk te doen?
TO, ik zou lekker door solliciteren. Volgens mij kun jij veel meer verdenen.
Alle reacties Link kopieren
Een verhoging van 20% is in elk geval totaal onrealistisch
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen doe jij je werk in je eentje en gaat er ook niemand bij komen, als jij minder gaat werken.

In de meeste banen is er ook werkelijk geen verschil als iemand een halve dag minder werkt. Van de 36 uur zijn mensen misschien 20 uur daadwerkelijk ècht productief.

Dat per aanwezig uur betalen van medewerkers is ook echt achterhaald.

Jou baas gaat feitelijk minder betalen voor hetzelfde werk. In dat licht lijkt mij €2350,- meer dan redelijk vanuit jouw kant en vanuit de kant van jouw baas.
Alle reacties Link kopieren
Op basis van wat zou je verhoging verdienen?
Alle reacties Link kopieren
http://www.inc.com/marla- ... =sf01001&sr_share=twitter
De gehele financiën doen vind ik een ruim begrip. Als je echt alles doet, dus debiteuren, crediteuren, salarisadministratie, boekhouding, jaarverslagen, budgetteren enz. enz. is het laag betaald. Als je toch wat minder doet, kan het zijn dat je salaris prima in verhouding is.



Je kunt je voorstel doen, of je het krijgt is een tweede. Ik vind het een forse vooruitgang. Wie weet kun je wat doen met je secundaire arbeidsvoorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Flinke salarisverhogingen krijg je alleen als je naar een ander bedrijf overstapt
Alle reacties Link kopieren
Ik als werkgever zou mijn wenkbrauwen fronsen: jij denkt het werk in een dag minder te kunnen doen? Dan heeft je werkgever je al 8 jaar een dag teveel betaald. En nu wil je ongeveer hetzelfde loon vragen voor 1 dag minder? Als je inderdaad de hele financiele admin doet, vind ik dat je heel weinig verdient. Maar blijkbaar is dat zo gegroeid? Een verhoging van 20 % heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt. 7 % vond ik al fors.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Dahlia74 schreef op 09 juni 2016 @ 17:36:

De gehele financiën doen vind ik een ruim begrip. Als je echt alles doet, dus debiteuren, crediteuren, salarisadministratie, boekhouding, jaarverslagen, budgetteren enz. enz. is het laag betaald. Als je toch wat minder doet, kan het zijn dat je salaris prima in verhouding is.



Je kunt je voorstel doen, of je het krijgt is een tweede. Ik vind het een forse vooruitgang. Wie weet kun je wat doen met je secundaire arbeidsvoorwaarden.

Met de gehele financiën bedoel ik ook de gehele financiën.

Debiteuren, crediteuren, bank , kas, salarissen, verzekeringen,voorbereiding voor de accountant, aangiftes als wat er bij komt kijken.



Ik doe het werk binnen deze organisatie al 7 jaar, dus ik ken mijn werk.

Er werkt een collega sinds mei en die verdient op 32 uur 2000 bruto.

Dus als ik kijken vind ik 2350 bruto dan niet zo gek.

Het bedrijf valt niet onder een cao.
quote:Oudblond schreef op 09 juni 2016 @ 17:44:

Ik als werkgever zou mijn wenkbrauwen fronsen: jij denkt het werk in een dag minder te kunnen doen? Dan heeft je werkgever je al 8 jaar een dag teveel betaald. En nu wil je ongeveer hetzelfde loon vragen voor 1 dag minder? Als je inderdaad de hele financiele admin doet, vind ik dat je heel weinig verdient. Maar blijkbaar is dat zo gegroeid? Een verhoging van 20 % heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt. 7 % vond ik al fors.Natuurlijk gaat TO een werknemer in het algemeen niet een hoeveelheid aan werkzaamheden van 40 uur in 32 uur doen. Zij gaat 32 uur aan werkzaamheden doen. Hoe de werkgever die resterende 8 uur aan werkzaamheden oplost, is aan de werkgever.
quote:Oudblond schreef op 09 juni 2016 @ 17:44:

Ik als werkgever zou mijn wenkbrauwen fronsen: jij denkt het werk in een dag minder te kunnen doen? Dan heeft je werkgever je al 8 jaar een dag teveel betaald. En nu wil je ongeveer hetzelfde loon vragen voor 1 dag minder? Als je inderdaad de hele financiele admin doet, vind ik dat je heel weinig verdient. Maar blijkbaar is dat zo gegroeid? Een verhoging van 20 % heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt. 7 % vond ik al fors.

Ik kan het werk in 1 dag minder doen.

De reden hiervan is op advies van de huisarts, omdat ik chronisch vermoeidheid hebt.

In de loop der jaren zijn de systemen ook veranderd, waardoor bepaalde werkzaamheden sneller gaan.

Ik zal niet minder gaan werken als het niet mogelijk was.
quote:_Branwen_ schreef op 09 juni 2016 @ 17:49:

[...]





Natuurlijk gaat TO niet een hoeveelheid aan werkzaamheden van 40 uur in 32 uur doen. Zij gaat 32 uur aan werkzaamheden doen. Hoe de werkgever die resterende 8 uur aan werkzaamheden oplost, is aan de werkgever.Zo vanzelfsprekend is het vaak niet, helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven